תוספי מזון ....

a e q u i t a s

New member
תוספי מזון ....

שלום, התחלתי להתאמן במכון כושר לפני שבוע וחצי לערך, וכל הנושא של תזונה הוא מאוד חשוב לי, אני לא מעשן או שותה אלכהול, בקושי אוכל שוקולדים או מזונות עתירי שומן, זולל ירקות ופירות כמו מטורף ועכשיו גם מנסה לשלב את זה בפעילות ספורטיבית מה שיתן לזה פוש יותר חזק. יש לי הרבה שאלות, אבל השאלה שכרגע הכי מטרידה אותי, האם תוספי מזון כמו אבקות חלבון או ויטמינים הם החושבים להתפתחות השרירים או בכלל להגברת מערכת חילוף חומרים. יכול להיות שהשאלה מנוסחת ברשלנות, מאז שנרשמתי למכון יש כל כך הרבה אנשים שמספרים לי שהם לוקחים תוספי מזון, חטיפי אנרגיה ואבקות חלבון למיניהם, זה חשוב מבחינת הגוף? או שזה בעצם תלוי ביעדים האישיים שלך (האם להיות בודי בילדר, סתם להוריד כמה ק"ג או לשפר את סיבולת לב-ריאה או בכלל כל זה סתם בולשיט שמנסים למכור לנו. חשוב לי להגיד, שאני לא מחפש קיצורי דרך, אבל אם התוספות הם חשובות, כנראה וארצה להשתמש בהם. תודה מראש על תשובתכם.
 

yuvalfrr

New member
תוספי מזון

את כל תוספי המזון ניתן לצרוך באמצעות, אמממ, מזון. היתרון בתוספים הוא שיש סוגים רבים של תוספים, כל אחד עם מטרותיו שלו, וזה מאפשר צריכה מבוקרת וקלה של סוגי המזון שהגוף זקוק לו למטרת המתאמן. הכל תלוי מה אתה רוצה לעשות - לעלות במסה, להתחטב? אם אתה רוצה לבנות מאסה אתה צריך מאזן קלורי חיובי (לזלול בריא) וכמות גבוהה של חלבונים ופחמימות, בתזמונים נכונים. לשם כך יש גיינרים שהם אבקות עם כמות עצומה של קלוריות, חלבונים, פחמימות ושומנים. אם אתה רוצה להתחטב, אתה צריך מאזן קלורי שלילי (לאכול מבוקר) וכמות גבוהה של חלבונים ופחמימות, שוב בתזמונים נכונים. לשם כך יש אבקות חלבון שהם מקור קל לכמות גבוהה של חלבון, וכל מיני תוספים או אפילו מוצרי מזון רגילים (סוכר ענבים לדוג') המספקים כמות גבוהה של פחמימות. עם זאת, לא קשה להגיע לכמות הפחמימות הנדרשת (זמין יותר ומרוכז יותר מחלבון) ולכן לא חובה להשקיע בתחום הזה. יש כמובן גם כדורי חומצות אמינו, קריאטין, מולטי-ויטמין וכו', אבל אלה כבר דברים שהם לא חובה עבור ההצלחה של האימון שלך. תאכל בריא, תאכל לפי המטרות שלך, תתאמן כמו שצריך ותזלול ירקות. בהצלחה.
 

a e q u i t a s

New member
הבנתי פלוס עוד משהו.

קודם כל תודה על תגובתך. עכשיו לבנות מאסה - הכוונה לפתח שרירים, נכון
וחיטוב זה פשוט לרדת במשקל, סיבולת לב-ריאה וכל השאר. אוקיי תודה. נראה לי שאני לא כל כך מרגיש מחויב לכל האבקות האלה, אני מאמין שאני אוכל מספיק בריא, וכל השאר זה סתם תוספות כאלה לא חיוניות. מימלא חשוב לי יותר סיבולת לב-ריאה מאשר בניית שרירים. בכל מקרה תודה על תגובתך.
 

yuvalfrr

New member
אני מטיל בכך ספק

אם המטרה שלך היא חיטוב (ירידה באחוזי שומן, יחד עם שימור מסאת השרירים הנוכחית), אז אכן מזון רגיל הוא מספיק, ורק אם אתה לא מצליח לצרוך מספיק חלבון כדאי לקנות שייק חלבונים. אם המטרה שלך היא עליה במאסה, ספק גדול אם תצליח לעשות זאת באמצעות אוכל מוצק בלבד. מדובר בכמות מטורפת של קלוריות, פחמימות וחלבונים שאתה צריך לאכול מדי יום כדי לגדול, בעיקר אם אתה רזה/ממוצע עם חילוף חומרים טוב. המטרה היא לצרוך כמות קלוריות גבוהה מאשר אתה שורף, ולאכול 2.0 גר' חלבון * המשקל שלך + הרבה מאוד פחמימות, בתזמונים נכונים. לדעתי חובה גיינרים בעליה במאסה, אלא אם בבית שלך יש אספקה מרשימה של אוכל עתיר-קלוריות (ובריא).
 
למעלה