תוכנת סימולציה לתקשורת נתונים , מישהו מכיר ?

seanapaul

New member
תוכנת סימולציה לתקשורת נתונים , מישהו מכיר ?

שלום לכולם , אני כרגע עושה קורס CCNA . אני מחפש תוכנה שיכולה לדמות סביבה של ראוטרים, סוויצ'ים וכו' . ממש ברמה של שרטוט והגדרות. האם מישהו מכיר תוכנה (ומהיכן ניתן להוריד אותה ?) בתודה , עידן
 

MaD-d0g

New member
איפה אתה עושה את הקורס ?

בכניסה לאקדמיה של סיסקו תוכל לראות קישור לתוכנה בשם Packet Tracer. היא טובה והיא מבית סיסקו
 
והמילה האחרונה בתחום

היא ה gns3 שהיא אמולטור לכל דבר, כולל האפשרות להתחבר אל הראוטר מהעולם, ואפילו לתת לכל המחשבים לצאת דרכו !!
 
packet tracer

היא התכנה ה"רשמית" של סיסקו, שבאמת מנסה מאוד חזק... אבל לא נראה שבאמת אפשר לעבוד עם תוכנה כשרוצים סימולציה טובה. המלצה שלי - תביא מאיביי איזה 831 (או אפילו 851 או 877 אם יש לך את התקציב) ותשתמש בו בתור ראוטר מעבדה. היתרון של 851 ומעלה הוא שהוא מתייחס לפורטי LAN שלו כמו סוויץ', ואז אתה יכול לעשות גם את כל הגדרות הVlan עליו (למרות שאתה לא יכול לחלק אותו לVlans). אני אישית הבאתי 831 יד שניה במצב דנדש בפחות מ500 שקל (כולל משלוח ומכס).
 
../images/Emo45.gif וגם ../images/Emo31.gif

packet tracer תוכנה מעולה! פשוט צעצוע שנהנים לשחק איתו. ממשק הרבה יותר נוח מהבוסונים למיניהם. תומך באלחוטי. פשוט אין מילים, צריך לחקור אותה קצת כדי להבין ... (יש אפילו מעבדות trubleshooting מובנות למי שמחפש טוב).
 
שוב, ../images/Emo45.gif וגם ../images/Emo31.gif

פאקט טרייסר הוא צעצוע נחמד ויש מה ללמוד ממנו, גם מהמעבדות שמגיעות איתו בגרסה 4.1, אבל לא הייתי אומר שהוא תוכנה מעולה. הוא לא מדוייק לחלוטין והוא לא תומך בהרבה הגדרות "מתקדמות" שצריך בשביל לעבור CCNA. הוא טוב מקסימום לCCENT לדעתי. אם אתה רציני לגבי CCNA כדאי לך להשקיע את הכמה מאות ולהביא ציוד אמיתי - זאת הדרך היחידה ללמוד. Packet tracer יכול להיות כלי נחמד בשביל לבדוק כל מני settings שונים ומה יקרה בהם, או בשביל לתכנן רשתות ממש פשוטות.
 
השאלה מה המטרה שלך

אם גושפנקת CCNA - לזה לא צריך ראוטר אמיתי וחבל על הכסף. מה גם שעם ציוד אמיתי לא תוכל לסמלץ תחנות וסוויצ'ים. מה תעשה ? תבנה רשת אמיתית ? הטרייסר מספיק לשאלות של 640-802, ופינות קטנות שלא - האתר של סיסקו משלים את החסר. בוא לא נשכח שזוהי התוכה הרישמית המסופקת ע"י האקדמיה של סיסקו. טוב לאקדמיה - טוב לסחבק. אם לעבודה אז כדי להתקבל אליה תצטרך גושפנקת CCNA כך שחזרנו להתחלה. אני אומר - את הכסף להשקיע בדאמפים ולהתרכז בלענות נכון במבחן. את הפרקטיקה להשיג תוך כדי עבודה אליה התקבלת עם חזה מעוטר מדלית CCNA. חג שמח
 

ranzz

New member
אם BOSON אין משהו שאי אפשר לעשות

בשביל לכסות את כל מה שאפשר לעשות עם BOSON אתה צריך לקנות לפחות שני ראוטרים וסוויטש, עם כל סוגי הממשקים..
לא מבין למה שסימולטור יהיה פחות טוב מראוטר.
 
למעלה