תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
אני מבין את ההתנגדות להחלפות בארץ, כי אף פעם

נראה לי שבמקרה הזה, באמת מדובר בטרטור
אם בכלל יהיה כך כמובן, מה שקצת קשה לי להאמין.
אני מבין את ההתנגדות להחלפות בארץ, כי אף פעם
לא מיישמים אותן בצורה נוחה ויעילה, מוגנת משמש וללא הליכה מרובה.
 

amit1270

New member
גם אני שמעתי על התכנית הזאת

זה לא התכנון
זה אמור להיות קו נפרד שממשיך הלאה מהר נוף לכיוון גבעת רם בלי פנייה בשדרות הרצל. אבל לבינתיים הפקידו תוכנית רק לקטע הראשון מהר נוף עד לשדרות הרצל (כשהתחנה הסופית רחוקה למדיי משדרות הרצל).
אני לא חושב שיש בכלל אפשרות הנדסית שרכבת תעשה פנייה חדה כזו מגשר המיתרים לכיוון הר נוף.
גם אני שמעתי על התכנית הזאת
לא יודע מה נכון ואיך יתבצע החיבור להר נוף (גם לי נראה שאין שם מקום לפנייה, אבל מי יודע). מה שדי בטוח - לא יסללו קו "שאטל" קצר בלי המשך.
 

Ccyclist

Well-known member
לפי הייצוג - פנייה לקריית משה.

גם אני שמעתי על התכנית הזאת
לא יודע מה נכון ואיך יתבצע החיבור להר נוף (גם לי נראה שאין שם מקום לפנייה, אבל מי יודע). מה שדי בטוח - לא יסללו קו "שאטל" קצר בלי המשך.
לפי הייצוג - פנייה לקריית משה.
יש פער מסויים בתרשים שלדעתי מראה על פנייה דרומית יותר מהמצופה.

ההמשך לכנפי נשרים יהיה בפנייה ליד מאפיית אנג'ל.

לדעתי קו הר-נוף - כותל הוא הגיוני, אך יגרום להתנגשות תרבויות מסויימת מול תיירים שיגיעו לעיר ברכבת לתחנת האומה.

קווי רכבת בעלי מספר שלוחות שמשתמשות בקטע מרכזי אחד מקובלים מאד בעולם וקל להבין אותם. אין תמיד קורלציה בין הקצוות, ולפי הדיווחים ששומעים בפורום על תיירים ישראלים שחונים בהר-הרצל ועולים לרק"ל יש הגיון בכך שגם בקו האדום יהיו אופציות מכל קצה לכל קצה (כמו בקו הצפוני או הקו המרכזי בלונדון) במקום הפרדה ברורה בין שני קווים שונים.

לדעתי תוואי הקו הירוק המוצע באזור גבעת רם הוא בעייתי במקצת משום שהאזור אולי חשוב שלטונית ומוזיאלית, אך מאד ריק ומתפרס כך שאינני בטוח אם יצדיק את ההשקעה. הסטודנטים של גבעת רם גרים בדרך כלל בבית הכרם או דרום-מערב העיר, עם נוכחות כלשהי ברסקו, רחביה ונחלאות. הקו במתכונת המוצעת אינו אוסף את אוכלוסיית היוממים הזו ובמקום הוא עובר בין הקמפוסים דרך מה שפעם היה הקו החום, שאינו בדיוק אזור מגורים סטודנטיאלי...
 

Ccyclist

Well-known member
המערכת הירוקה 1- ייצוג בקילמטרים ללא תח"צ אחר

לפי הייצוג - פנייה לקריית משה.
יש פער מסויים בתרשים שלדעתי מראה על פנייה דרומית יותר מהמצופה.

ההמשך לכנפי נשרים יהיה בפנייה ליד מאפיית אנג'ל.

לדעתי קו הר-נוף - כותל הוא הגיוני, אך יגרום להתנגשות תרבויות מסויימת מול תיירים שיגיעו לעיר ברכבת לתחנת האומה.

קווי רכבת בעלי מספר שלוחות שמשתמשות בקטע מרכזי אחד מקובלים מאד בעולם וקל להבין אותם. אין תמיד קורלציה בין הקצוות, ולפי הדיווחים ששומעים בפורום על תיירים ישראלים שחונים בהר-הרצל ועולים לרק"ל יש הגיון בכך שגם בקו האדום יהיו אופציות מכל קצה לכל קצה (כמו בקו הצפוני או הקו המרכזי בלונדון) במקום הפרדה ברורה בין שני קווים שונים.

לדעתי תוואי הקו הירוק המוצע באזור גבעת רם הוא בעייתי במקצת משום שהאזור אולי חשוב שלטונית ומוזיאלית, אך מאד ריק ומתפרס כך שאינני בטוח אם יצדיק את ההשקעה. הסטודנטים של גבעת רם גרים בדרך כלל בבית הכרם או דרום-מערב העיר, עם נוכחות כלשהי ברסקו, רחביה ונחלאות. הקו במתכונת המוצעת אינו אוסף את אוכלוסיית היוממים הזו ובמקום הוא עובר בין הקמפוסים דרך מה שפעם היה הקו החום, שאינו בדיוק אזור מגורים סטודנטיאלי...
המערכת הירוקה 1- ייצוג בקילמטרים ללא תח"צ אחר
העיקרון החשוב פה הוא הצומת במרכז הגאוגרפי של ירושלים. על השלוחות השונות אני לא חותם ב100%, אבל העיקרון הוא שבניגוד למערכת הקיימת שמתרכזת במרכז העיר הפקוק - במערכת מהסוג הזה מרבית השכונות (למעט הזרוע למלך ג'ורג') נמצאות מעבר לשדרות עירוניות רחבות (לכיוון צפון ומערב), וקטעים מרכזיים פחות ממרכז העיר שאחריהם מגיעים לשדרות עירוניות אחרות (כל מה שמצריך מעבר דרך רסקו / טלביה / אגרון ).

הרדיוסים כאן מייצגים קילומטרים, וקו בודד על ציר הזז לא גונב את העיקרון לפיו ניתן לחצות מכל מקום ברדיוסים הכחולים לצד השני של העיר ב7-8 קילומטר של נסיעה שרובה אינה בתוך השכונות.
 

Ccyclist

Well-known member
אופס - זה צריך להיות מסופח ל"לא גנבו" - אלן.

המערכת הירוקה 1- ייצוג בקילמטרים ללא תח"צ אחר
העיקרון החשוב פה הוא הצומת במרכז הגאוגרפי של ירושלים. על השלוחות השונות אני לא חותם ב100%, אבל העיקרון הוא שבניגוד למערכת הקיימת שמתרכזת במרכז העיר הפקוק - במערכת מהסוג הזה מרבית השכונות (למעט הזרוע למלך ג'ורג') נמצאות מעבר לשדרות עירוניות רחבות (לכיוון צפון ומערב), וקטעים מרכזיים פחות ממרכז העיר שאחריהם מגיעים לשדרות עירוניות אחרות (כל מה שמצריך מעבר דרך רסקו / טלביה / אגרון ).

הרדיוסים כאן מייצגים קילומטרים, וקו בודד על ציר הזז לא גונב את העיקרון לפיו ניתן לחצות מכל מקום ברדיוסים הכחולים לצד השני של העיר ב7-8 קילומטר של נסיעה שרובה אינה בתוך השכונות.
אופס - זה צריך להיות מסופח ל"לא גנבו" - אלן.
 

ציוניסט

New member
לגבי התנגשות התרבויות

לפי הייצוג - פנייה לקריית משה.
יש פער מסויים בתרשים שלדעתי מראה על פנייה דרומית יותר מהמצופה.

ההמשך לכנפי נשרים יהיה בפנייה ליד מאפיית אנג'ל.

לדעתי קו הר-נוף - כותל הוא הגיוני, אך יגרום להתנגשות תרבויות מסויימת מול תיירים שיגיעו לעיר ברכבת לתחנת האומה.

קווי רכבת בעלי מספר שלוחות שמשתמשות בקטע מרכזי אחד מקובלים מאד בעולם וקל להבין אותם. אין תמיד קורלציה בין הקצוות, ולפי הדיווחים ששומעים בפורום על תיירים ישראלים שחונים בהר-הרצל ועולים לרק"ל יש הגיון בכך שגם בקו האדום יהיו אופציות מכל קצה לכל קצה (כמו בקו הצפוני או הקו המרכזי בלונדון) במקום הפרדה ברורה בין שני קווים שונים.

לדעתי תוואי הקו הירוק המוצע באזור גבעת רם הוא בעייתי במקצת משום שהאזור אולי חשוב שלטונית ומוזיאלית, אך מאד ריק ומתפרס כך שאינני בטוח אם יצדיק את ההשקעה. הסטודנטים של גבעת רם גרים בדרך כלל בבית הכרם או דרום-מערב העיר, עם נוכחות כלשהי ברסקו, רחביה ונחלאות. הקו במתכונת המוצעת אינו אוסף את אוכלוסיית היוממים הזו ובמקום הוא עובר בין הקמפוסים דרך מה שפעם היה הקו החום, שאינו בדיוק אזור מגורים סטודנטיאלי...
לגבי התנגשות התרבויות
הר נוף נחשבת לשכונה יחסית פלורליסטית. מה גם שהגיוני שקו כזה ישרת יותר את התיירים לכותל ואת אזור התעשייה של גבעת שאול מאשר את תושבי הר נוף.
 
כתבו שזה יקרה רק אחרי השלמת כביש 16

השלוחה להר נוף

אם היא שלוחה שתפעל בין תחנת קרית משה למסוף הר נוף בלבד, זה דבר מיותר לגמרי.

עדיף נת"צ אוטובוסים בכנפי נשרים ושחלקם יכנסו לשכונת הר נוף.
כתבו שזה יקרה רק אחרי השלמת כביש 16
הכביש מכביש 1 לגבעת מרדכי דרך מנהרות.
ואני בכלל חושב שצריך להפוך 2 נתיבים לשביל לאופניים ואופניים חשמליים.
 

jp3raptor

Member
שלוחה של הקו האדום לכותל המערבי?

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
שלוחה של הקו האדום לכותל המערבי?
נראה כמו הנפצה.

חבל...
שלוחה כזאת הייתה יכולה לפתור את בעיות התח"צ לכותל
 

דוד311

New member
במקום תוכניות גרנדיוזיות מונפצות

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
במקום תוכניות גרנדיוזיות מונפצות
היה עדיף אם היה מציג תוכנית לפתרון הקטסטרופה התחבורתית שברחוב אגריפס וסביבתו.
 
מה הקטסטרופה? קצת עומס לכיוון מזרח?

במקום תוכניות גרנדיוזיות מונפצות
היה עדיף אם היה מציג תוכנית לפתרון הקטסטרופה התחבורתית שברחוב אגריפס וסביבתו.
מה הקטסטרופה? קצת עומס לכיוון מזרח?
מילה מוגזמת משהו.
 

ChipZ

New member
הפעימה האחרונה שתקועה נועדה בין היתר ...

*קצת* עומס?!
האוטובוסים נתקעים באזור הזה יותר מחצי שעה, בשני הכיוונים.
הפעימה האחרונה שתקועה נועדה בין היתר ...
לתקן את המצב באגריפס. לפי מה שהבנתי, אמורים לעבור שם לא יותר מ-5 קווים במצב הסופי. הבעיה היא שאף אחד לא יודע מתי יבצעו אותה (יותר נכון אף אחד לא יודע מתי סיטיפס יעמדו בהסכמים עמה)...
 

דוד311

New member
זה היה התכנון המקורי

הפעימה האחרונה שתקועה נועדה בין היתר ...
לתקן את המצב באגריפס. לפי מה שהבנתי, אמורים לעבור שם לא יותר מ-5 קווים במצב הסופי. הבעיה היא שאף אחד לא יודע מתי יבצעו אותה (יותר נכון אף אחד לא יודע מתי סיטיפס יעמדו בהסכמים עמה)...
זה היה התכנון המקורי
אבל לפי מה שאני מבין המתכננים נכנעו לדרישות של כל השכונות שלא לבטל את הקווים שלהם, וכבר אין תכנון מעשי כרגע לבטל שום קו מהקווים הקיימים.
 
מה זה "הכביש האמריקאי"?

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
מה זה "הכביש האמריקאי"?
 

alantan

New member
יש כאן העתקה מה-Ccyclist עם הקו הירוק שעובר

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
יש כאן העתקה מה-Ccyclist עם הקו הירוק שעובר
בשדרות הזז...
 

Ccyclist

Well-known member
לא הזז אבל אולי חצי העתקה - בורלא.

יש כאן העתקה מה-Ccyclist עם הקו הירוק שעובר
בשדרות הזז...
לא הזז אבל אולי חצי העתקה - בורלא.
הקו הירוק המוצע משיק לקטע קטן מאד מקו ה"אנטי-ויקטוריה" שלי ( דרום מזרח לצפון מערב, מנהרת כובשי קטמון, חיבור בין אזורי התעשייה בתלפיות וגבעת שאול ) מהצעת הריטרבהאן - קטע האוניברסיטה גבעת רם ורחוב בורלא. אני חושב שהוא עולה לקריית הממשלה באיזה עיקול במקום להמשיך מהכניסה לאוניברסיטה ישירות לבורלא אבל קשה לקרא את המפה הסכימטית.

שדרות הזז הן הכביש ליד ה"ג" של גבעת רם, והן נשארות ריקות מכל אמצעי תח"צ ראשי.

את המערכת הירוקה שלי אעלה בתת-פוסט בעוד שניה...
 

Ccyclist

Well-known member
המערכת הירוקה 2 - עם הרק"ל והריטרבהאן.

לא הזז אבל אולי חצי העתקה - בורלא.
הקו הירוק המוצע משיק לקטע קטן מאד מקו ה"אנטי-ויקטוריה" שלי ( דרום מזרח לצפון מערב, מנהרת כובשי קטמון, חיבור בין אזורי התעשייה בתלפיות וגבעת שאול ) מהצעת הריטרבהאן - קטע האוניברסיטה גבעת רם ורחוב בורלא. אני חושב שהוא עולה לקריית הממשלה באיזה עיקול במקום להמשיך מהכניסה לאוניברסיטה ישירות לבורלא אבל קשה לקרא את המפה הסכימטית.

שדרות הזז הן הכביש ליד ה"ג" של גבעת רם, והן נשארות ריקות מכל אמצעי תח"צ ראשי.

את המערכת הירוקה שלי אעלה בתת-פוסט בעוד שניה...
המערכת הירוקה 2 - עם הרק"ל והריטרבהאן.
אני מעלה קבצים שכבר יש לי לצורך הדיון, זה אינו עיצוב לאור ההבטחות החדשות. הנקודה בהעלאת המערכת הירוקה עם הרק"ל, חיבור קווי הרכבת דרך שדרות הרצוג, והריטרבהאן היא להמחיש את קו 18 ההיסטורי -רוב הרק"ל ודרך חברון (שנכללת בריטרבהאן) שחיבר את העיר בצורת האות ח' מול המערכת הירוקה שמחברת בצורה ישירה.

הרדיוסים כאן הם במיילים מסיבה כלשהי.

כמו כן - התרגיל המחשבתי לקווים הצהובים הוא כמובן בחסותו של רייטר פון ניבאוהאופן ( גרמנית - האביר מרמת אשכול )
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה