תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית

מצב
הנושא נעול.

ציוניסט

New member
תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
 

akira

New member
יש לזה ביסוס מעבר למצע בחירות?

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
יש לזה ביסוס מעבר למצע בחירות?
 

darkshadow1

New member
זאת אינדיקציה טובה לעמדת הציבור בירושלים:

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
זאת אינדיקציה טובה לעמדת הציבור בירושלים:
אחרי שניר ברקת נבחר לראשות עיריית ירושלים הוא התבטא נגד הרכבת הקלה, כי לציבור כבר נמאס מהפרוייקט.
אם לפני הבחירות ברקת מדבר בעד הרכבת ובעד השקעה נוספת בתשתית דומה- אני חושב שזה מלמד בעיקר על העמדה של הציבור הירושלמי בנושא.
 
אהבתי את "קו הרכבת המהירה לת"א"

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
אהבתי את "קו הרכבת המהירה לת"א"

מזל שיש לנו את ברקת...
 

Ccyclist

Well-known member
הפורום מלא בשירשורי תשתית מA1

אהבתי את "קו הרכבת המהירה לת"א"

מזל שיש לנו את ברקת...
הפורום מלא בשירשורי תשתית מA1
והייצוג במפה הוא בקו מקווקוו של הקמה. מה יש "לאהוב" חוץ מהעובדה שהקו לא יפתח עד הקדנציה שאחרי בחירות 2018?

השאלה המעניינת היא מדוע אין ייצוג של הקו הישן ממלחה.
 
אהבתי שברקת מנכס זאת לעצמו

הפורום מלא בשירשורי תשתית מA1
והייצוג במפה הוא בקו מקווקוו של הקמה. מה יש "לאהוב" חוץ מהעובדה שהקו לא יפתח עד הקדנציה שאחרי בחירות 2018?

השאלה המעניינת היא מדוע אין ייצוג של הקו הישן ממלחה.
אהבתי שברקת מנכס זאת לעצמו

אולי הוא גם מזריח לנו את השמש כל בוקר מעל חומות העיר העתיקה...
 
מעניין ,מה שכן זה פרויקט של המדינה

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
מעניין ,מה שכן זה פרויקט של המדינה
ראש העיר יכול רק לעזור לפרויקט לא לבצעו.
והרעיון בין הר הזייתים להר הצופים נשמע הזוי.
 
השלוחה להר נוף

תוכנית ברקת לתחבורה הירושלמית
שתי שלוחות חדשות לקו האדום - להר נוף ולעיר העתיקה
הקו הכחול של הרק"ל - מגילה לרמות על בסיס המת"ץ הקיים.
הקו הירוק של הרק"ל - הר הזיתים<>הר הצופים<>בר אילן<>מרכזית<>גבעת רם<>פת<>שלוחות למלחה וגילה.
רכבל מהר הצופים לחאן.

http://barkat.org.il/barkat-plan2013/barkat2013.pdf (עמוד 6)
השלוחה להר נוף

אם היא שלוחה שתפעל בין תחנת קרית משה למסוף הר נוף בלבד, זה דבר מיותר לגמרי.

עדיף נת"צ אוטובוסים בכנפי נשרים ושחלקם יכנסו לשכונת הר נוף.
 

דוד311

New member
זה לא התכנון

זאת תהיה שלוחה לכל דבר
זה לא התכנון
זה אמור להיות קו נפרד שממשיך הלאה מהר נוף לכיוון גבעת רם בלי פנייה בשדרות הרצל. אבל לבינתיים הפקידו תוכנית רק לקטע הראשון מהר נוף עד לשדרות הרצל (כשהתחנה הסופית רחוקה למדיי משדרות הרצל).
אני לא חושב שיש בכלל אפשרות הנדסית שרכבת תעשה פנייה חדה כזו מגשר המיתרים לכיוון הר נוף.
 
מסכנים אלו שיאלצו לנסוע במערכת הזו מדי בוקר

זה לא התכנון
זה אמור להיות קו נפרד שממשיך הלאה מהר נוף לכיוון גבעת רם בלי פנייה בשדרות הרצל. אבל לבינתיים הפקידו תוכנית רק לקטע הראשון מהר נוף עד לשדרות הרצל (כשהתחנה הסופית רחוקה למדיי משדרות הרצל).
אני לא חושב שיש בכלל אפשרות הנדסית שרכבת תעשה פנייה חדה כזו מגשר המיתרים לכיוון הר נוף.
מסכנים אלו שיאלצו לנסוע במערכת הזו מדי בוקר
אוטובוס מתוך הר נוף למסוף,
רק"ל מהמסוף עד תחנת קרית משה,
החלפה לרק"ל הנוסעת בקו הקיים עד תחנת היעד במקרה הטוב, והחלפה לאוטובוס נוסף במקרה גרוע יותר.

ממש תחבורה ציבורית יעילה ומזמינה.
 

alantan

New member
כמו שתושבי לונדון, פריז וניו יורק "סובלים"...

מסכנים אלו שיאלצו לנסוע במערכת הזו מדי בוקר
אוטובוס מתוך הר נוף למסוף,
רק"ל מהמסוף עד תחנת קרית משה,
החלפה לרק"ל הנוסעת בקו הקיים עד תחנת היעד במקרה הטוב, והחלפה לאוטובוס נוסף במקרה גרוע יותר.

ממש תחבורה ציבורית יעילה ומזמינה.
כמו שתושבי לונדון, פריז וניו יורק "סובלים"...
 
לא מכיר את מערך התחבורה במקומות שהזכרת

כמו שתושבי לונדון, פריז וניו יורק "סובלים"...
לא מכיר את מערך התחבורה במקומות שהזכרת
אך האם הגיוני לנסוע לעבודה במרחק 5-6 ק"מ בצורה כזו?

כמה זמן אדם אמור לבזבז כל בוקר עבור נסיעה לעבודה בתוך העיר?
 

alantan

New member
תתפלא, אבל ככה נוסעים... מערכת פשוטה להבנה עם

לא מכיר את מערך התחבורה במקומות שהזכרת
אך האם הגיוני לנסוע לעבודה במרחק 5-6 ק"מ בצורה כזו?

כמה זמן אדם אמור לבזבז כל בוקר עבור נסיעה לעבודה בתוך העיר?
תתפלא, אבל ככה נוסעים... מערכת פשוטה להבנה עם
אוטובוסים שבאמת מופיעים כל 3 עד 5 ד', כלומר ההמתנה הממוצעת היא ממש קצרה. נוסעים מהבית לרכבת התחתית, יורדים למטה (יתרון לרכבת קלה שרק עוברים רציף, צמוד לתחנת האוטובוס).

בתחתית מחכים כל פעם עד 2-3 ד', מחליפים פעם או פעמיים (לעיתים זה רציף צמוד, לעיתים זה 2-3 ד' של טיפוס במדרגות, מנהרות, מדרגות נעות וכו'). כשמגיעים ליעד, לעיתים צריך עוד אוטובוס (תדיר) אם לא רוצים ללכת שוב ברגל. סך זמן ההמתנה וההחלפה כ-10-15 ד' מתוך הנסיעה, אבל מנגד זוכים לנסיעה בתוואי פחות או יותר ישיר ולא מפותל.

האלטרנטיבה לכך, שנמצאת כיום בגוש דן למשל, זה מערכת מתוסבכת של שלל קווי אוטובוס שמגיעים מכל מקום לכל מקום, כשהתדירים נוסעים כל 10 ד' והפחות תדירים כל 20 עד 30 ד'. בנוסף עושים סיבובים שונים ומשונים בכל מיני שכונות ונתקעים יפה בפקקים, מה שמגדיל את זמן הנסיעה הכולל.
 

orchilit

New member
ממה שיצא לי לנסוע בתחצים בפריז ולונדון

תתפלא, אבל ככה נוסעים... מערכת פשוטה להבנה עם
אוטובוסים שבאמת מופיעים כל 3 עד 5 ד', כלומר ההמתנה הממוצעת היא ממש קצרה. נוסעים מהבית לרכבת התחתית, יורדים למטה (יתרון לרכבת קלה שרק עוברים רציף, צמוד לתחנת האוטובוס).

בתחתית מחכים כל פעם עד 2-3 ד', מחליפים פעם או פעמיים (לעיתים זה רציף צמוד, לעיתים זה 2-3 ד' של טיפוס במדרגות, מנהרות, מדרגות נעות וכו'). כשמגיעים ליעד, לעיתים צריך עוד אוטובוס (תדיר) אם לא רוצים ללכת שוב ברגל. סך זמן ההמתנה וההחלפה כ-10-15 ד' מתוך הנסיעה, אבל מנגד זוכים לנסיעה בתוואי פחות או יותר ישיר ולא מפותל.

האלטרנטיבה לכך, שנמצאת כיום בגוש דן למשל, זה מערכת מתוסבכת של שלל קווי אוטובוס שמגיעים מכל מקום לכל מקום, כשהתדירים נוסעים כל 10 ד' והפחות תדירים כל 20 עד 30 ד'. בנוסף עושים סיבובים שונים ומשונים בכל מיני שכונות ונתקעים יפה בפקקים, מה שמגדיל את זמן הנסיעה הכולל.
ממה שיצא לי לנסוע בתחצים בפריז ולונדון
זו באמת מערכת פשוטה . בלונדון הייתי ממש ליד קינג'ס קרוס ויצא לי לנסוע לעיר בקו אחד או שניים של הטיוב.
בפריז הלכנו 5 דק' ברגל לגאר מונפרנאס ומשם 1/2 קווי מטרו לעיר. וכולם עושים את זה. זה מאוד נוח, כי אנשים מעדיפים תח"צ שנוסע כל 3-4 דק' ולבצע את ההחלפות האלו ובתנאי שהם מגיעים ממש דלת לדלת.
 

alantan

New member
שלוחות במערכת מטרו הן בעייתיות מבחינה תפעולית

ממה שיצא לי לנסוע בתחצים בפריז ולונדון
זו באמת מערכת פשוטה . בלונדון הייתי ממש ליד קינג'ס קרוס ויצא לי לנסוע לעיר בקו אחד או שניים של הטיוב.
בפריז הלכנו 5 דק' ברגל לגאר מונפרנאס ומשם 1/2 קווי מטרו לעיר. וכולם עושים את זה. זה מאוד נוח, כי אנשים מעדיפים תח"צ שנוסע כל 3-4 דק' ולבצע את ההחלפות האלו ובתנאי שהם מגיעים ממש דלת לדלת.
שלוחות במערכת מטרו הן בעייתיות מבחינה תפעולית
וּבעוד שהן קיימות, רצוי להמנע מהן, אם אפשר. ע"ע בייקרלו וג'ובילי, ו-TFL היו שמחים להפטר מכל השלוחות בקווים האחרים אם היה לכך כסף!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה