תוכניות להיום

אז מה הספקנו היום

הורדנו מכונה תלינו מכונה פיננו מדיח ושמנו כלים אפינו עוגיות מלוחות ומתוקות עכשוו הולכת להחליף מצעים לכולנו ולהביא את הכביסה ולקפלה אחרי שהילדים ילכו לישון
 

נירה63

New member
תגידו גם לכם קורה ש...

הגעתי הביתה בשעה 16:30. נכנסתי הביתה והתחלתי לעבור ולסדר דברים...החלטתי לסדר את הארון של הילד שלי, פעם בשבוע נכנסת לארון ומארגנת לו אותו... ואז ..."אמאאאאאאאא: מה יש לאכול?" אני: "אכלת ארוחת צהרים לא?" המתבגר: אכלתי אבל אני רעב למשהו... אני: נכנסת למטבח ומוצאת עצמי מכינה מטגנת שניצלים רוחצת כלים וזה לא נגמר... תגידו אולי אפשר להשתמש בכלים חד פעמיים?? מה כל הזמן יש לי כפיות צלחות מחבת סיר מהפתיתים פינג'אן מהביצים...מה זה פה?? וככה...עדיין לא קראתי את העיתון מהבוקר... בקיצור, גם לכם זה קורה לפעמים??
 
נירה מה אני להגיד

משעה 13.30 אני במטבח תמזגי תשתפי ב 16 בא הקטן מהגן אני רעב ואז כולם אנחנו לא אכלנו בעלי בא קצת יותר מאוחר אוכל כולם סביבו נו טוב עם נשאר אז מוזגת להם ממש טירוף ומה זה קשה לי כל היום כלים אז קניתי גם חד פעמי למתי שנמאס כבר להיות כל היום בכיור
 

lee E

New member
בטח שקורה. "קורה"

זו לא המילה הנכונה, כי זה לא "קורה" מדי פעם, אלא זה המצב הקבוע. מה שכן, התחלתי להקציב לעצמי זמנים אחרת אני לא גומרת עם עבודות הבית ולא מוצאת רגע לעצמי. מקציבה 30 דקות לקיפול כביסה. שעה בבוקר לסידור הבית..בימי החול כמובן. ואם יש פרוקייטים גדולים אז דואגת להקציב יום שלם עבורם. כלים חד פעמיים? בוודאי. כאן הם מאוז זולים אז אני מרשה לעצמי ל"התפנק" בכאלו, ובהחלט משתמשת בהם בייחוד בימים שהבית נקי במיוחד ולא בא לי לראות שוב כיור מלא.
 
רק זה ? לא קורה לך שחצי שעה את מנסה לעשות

משהו שלוקח חמש דקות ? כי בדיוק זה רוצה משהו וזה קורה וזה מתקשר והכפית נפלה זה משגע אותי כל פעם מחדש משהו של חצי שעה לוקח שעתיים משהו של חמש דקות לוקח שעות
 
אבל יש זמן של "ארוחת צהריים"|שמש../images/Emo31.gif?|

אני משתדלת שכולם יאכלו באותו הזמן
. אם מישהוא מגיע מאוחר יותר- פשוט גישים לו את אותו האוכל שכולם אכלו. למה צריך לעמוד ולהכין ארוחה חדשה
אם מישהוא "רעב למשהוא" אז יש פירות, ירקות וכריך. אחרת, בהחלט אפשר לצאת מהדעת
אגב, אם הילדים מספיק גדולים- הם בהחלט יכולים להכין כריכים לעצמם.
 
גם אני לפעמים נדהמת מכמות הכלים

שמצטברת מהכנת ארוחה +ארוחה למשפחה בת ארבע נפשות. וכן - גם לי זה שקורה שפתאום מכל הכיוונים "קופצות" עלי מטלות.
 

YULI9

New member
../images/Emo6.gif בדיוק אתמול חשבתי על זה

רציתי לכתוב כאן ולא היה לי זמן..אני כבר שבוע אני מנסה לנקות את המטבח אני גומרת עם הכיור החלבי והבשרי מלא כלים. שוטפת את הבשרי אחר כך מתחילה לאסוף צלחות ברחבי הבית ו... הכיור החלבי שוב מלא. לגבי אמא אני רעב מחוץ לארוחות הגדולים מכינים לעצמם ובד'כ גם לקטנה. אני אפילו זוכרת רוב הזמן לצעוק עליהם שיחזרו וישטפו מיד את הכלים שלהם
. אבל כפי שאתם רואים כנראה מתפספס די הרבה.
 

דגיתי

New member
סליחה על השאלה, אבל...

בן כמה המתבגר שלך? הוא לא יכול להכין לעצמו לבד לאכול? הבן שלי בן 7.5 ויודע שיש שעה לארוחת צהריים. אם הוא רוצה אחר כך לאכול, הוא לוקח לבד מעדן, או מכין לעצמו כריך. מתבגרים יכולים גם להכין מעבר לזה, לדעתי. לדעתי חשוב שנקדיש גם זמן לעצמנו. אנחנו לא יכולות לעבוד כל היום מחוץ לבית, ואח"כ גם בבית, בייחוד כשהילדים שלנו יכולים גם לתפקד לבד. פעם לימדו אותי שפינוק הוא לעשות בשביל הילד שלך את מה שהוא יכול לעשות בעצמו. אם יש לך כח לעשות בשבילו, אדרבא, אבל אם את מתמוטטת, אז מה איתך??? מקווה שלא הייתי בוטה מדי.
 

maybesure

New member
../images/Emo45.gif ממש ככה

אצלי גם הבת (19) וגם הבן (13) מתורגלים לארגן לעצמם אוכל. הבן אמנם לא מבשל, הבת כן, אבל הוא מחמם לעצמו או מארגן לעצמו אוכל קל. מאחר ושניהם צמחונים לא ממש משנה לי ולהם אם זה יהיה כריך או מוצרי חלב או ירקות, לחמם טבעול ממש קלי קלות, לא חייבים לטגן. אפשר אפילו בטוסטר לחיצה. אני משתדלת ששעות הארוחלה יהיו קבועות ואחידות לכולם, בעיקר ארוחת הצהרים לשלשתינו - אבל אם מישהו רעב לפני או אחרי - מתארגן על עצמו עם אוכל. כולל הסרת כלים מהשולחן, ניגוב שולחן ולרוב גם הכנסת כלים למדיח. כשהבת בבית, הרבה פעמים אני חוזרת הביתה והאוכל כבר מוכן. היא יודעת לבשל מגיל ממש צעיר וגם אוהבת לעשות זאת. במהלך השבוע אין בישולים מסובכים כי אין בשר בכלל. בסופש"ים אני משתלטת על המטבח ומתקתקת ארוחה לכולם.
 

pilpelet4u

New member
קשה לי לראות את זה מהצד השני

אני סוג של מתבגרת (לא ממש אני בדיוק עוברת לדירה משלי אבל אני הכי קטנה בבית)... רציתי להגיב כי הזכרת לי אותי ואת אמא שלי קצת... הכי כיף בעולם לחזור מהעבודה בערב כשבקושי אכלתי בעבודה ולאכול שניצלים טעימים של אמא !!! אולי זה קצת שונה אצלי כי אני היחידה שנשארה בבית וההורים שלי בפנסיה אז יש להם כנראה יותר זמן עכשיו.... אז יש לי את התחושה שהיא רק מחכה שאבקש ממנה שתכין לי משהו טעים... אז תחשבו על העתיד הרחוק... ולי גם קורה שמארוחה אחת יוצא לי מלללללא כלים לשטוף !! נראה לי שאני פשוט לא מתורגלת עדיין... אני תמיד שמה את הכף בכיור ואז נזכרת שאני צריכה אותה אז מוצאים עוד אחת וכן הלאה... וגם צריך מלא סירים ומחבתות לכל ארוחה... מקווה שבהמשך זה ישתפר ואדע לא "לבזבז" המון כלים כשמכינים ארוחה (כנראה שזה יגיע כשאתחיל לשטוף כלים קבוע).
 

SILIVAS

New member
../images/Emo6.gif

גם אצלי זה ככה, אבל השתפרתי, אני מקווה
 

maybesure

New member
כלים כלים

כפות בזמן בישול אני מניחה על צלחת קטנה או על "כף" מיוחדת מקרמיקה לכפות עץ/מתכת. יש י 2 "כפות" כאלו - כשאני מבשלת בסופ"שים אני משתמשת בשתיהן - אחת לצמחונים ואחת לבישולים של הטורף. בסופש"ים אני מבשלת בסירים/תבניות/מחבתות נפרדים - מפרידה בין מאכלי הצמחונים (הילדים ואני) לבין מאכלי הבשר (האיש ואורחים אם יש). למרות זאת לא צוברת ערמות של כלים. בזמן שבין הבישולים שוטפת ומארגנת את המטבח למאכל הבא לבישול. הכל תוך כדי. עניין של הרגל ותקתוק.
 
למעלה