תוכים בגינה....

פ123

New member
תוכים בגינה....

זהו אני חושב שבגיע הזמן להוסיף כלוב תוכים בגינה. מישהו עשה זאת במו ידיו ויכול לתת לי טיפים בנושא מקום לרכישת רשתות לכלוב (את המסגרת כבר הכנתי)
 

Lizards Master

New member
קודם כל תחליט איזה תוכים אתה רוצה

זה משפיע על הרבה גורמים בתכנון הכלוב: 1. גודל הרשת - אם אתה מתכנן לקנות תוכים גדולים יחסית, מיותר להשקיע ברשת עם חורים קטנטנים. 2. יש תוכים (כמו שלי) שאם תיתן להם משהו מעץ, הם כבר ידאגו להשמיד אותו, ולכן אם המסגרת שלך מעץ "עדין" עדיף שתתרחק מהם. 3. את הרשת שלי קניתי בבקה-אל-גרביה לפני כמה שנים. טיפ (ביקשת) - אל תקנה שם עכשיו... 4. את ה"בתים" (תיבות הקינון/הטלה) תבנה לבד, מכל שיירי העץ שאתה יכול למצוא, זה כיף, ויוצא הכי יפה. אל תשכח להשאיר דלת/קיר נפתח, כי רצוי לנקות את הקופסאות פעם בכמה זמן. 5. בהצלחה, ואל תשכח לארגן מיגון לחורף
 

reuven4u

New member
אני היתי ממליץ לך במקום לקנות

חיות בכסף ולכלוא אותם בכלוב קטן, ולגדל אותם כל חיהם בתנאי "מאסר עולם" ועבדות תשתול עצים גבוהים , ותראה שדררות (תוכי ירוק גדול) יבואו לבקר בגינה שלך. זה הרבה יותר עדיף ויפה לראות אותם עפים חופשיים, מאשר לראות אותם מאחורי סורג ובריח....
 

צפנתי

New member
אני חושבת שהגיע הזמן להזכיר...

אני חושבת שהגיע הזמן להזכיר... שמי שמעיד על עצמו כאוהב ציפורים ועופות קונה רק ביצי חופש או מגדל את ביצותיו ע"י מטילות מאושרות בחצרו, קונה מגדיר עופות טוב, שם אוכל לציפורי שיר בגינתו, אמבט מים קטן, הולך עם הילדים להחולה פעם-פעמים בשנה וגם ....כמו כן- לא מעודד את הסחר והגידול (ובטח לא התפיסה בבר) של ציפורים, ומגדלם בכלוב! תסבירו לי איך אפשר לאהוב ציפורים ולגדל אותן בכלוב?
 

Lizards Master

New member
אני לא מבין מה ההתנפלות

מה ההבדל הגדול בין גידול תוכים (שבוודאות לא נלכדו בטבע) בכלוב מרווח לבין גידול דגים באקווריום או בבריכה קטנה בחצר. הרי דגים בבריכה שבחצר זה משובח לא? (מעיון קטן בארכיון הפורום, גיליתי שצפנתי, למשל, אספה דגי גמבוזיה בעין אמי ולא נראה לי שהם כל כך מעדיפים לחיות אצלה בבריכה מאשר בטבע...). אני לא מנסה להתמם או משהו כזה, מפני שתאמינו לי (או לא) שנושאים של תפיסת/גידול ציפורים מן הבר (כולל תוכים כמובן), או פיטום אווזים מעלים לי את הסעיף לפחות כמו לכם. העניין הוא שזהו טבעה של האנושות כיום - אנשים מגדלים חיות מחמד, ולמעט חתולי רחוב שאנשים מאכילים פה ושם כל חיות המחמד הללו בעצם חיות ב"כלא", בתלות מוחלטת באדם. מצטער על הסטייה מענייני הגינון, אבל "אתם התחלתם".
 

צפנתי

New member
זה משובח אך ורק נגד יתושים.

ואגב, יש משהו בדברייך, אני חייבת להודות, כפי שהיה אומר מורה שלי לבוטניקה, שגם סלד מכל צמח תרבות או צמח לא בר לישראל בגינתו. אין הרבה הבדל בין צמח שחי בשבי לחיה שחיה בשבי, בעיני אקולוג. (בכ"ז ציפור בכלוב שוברת לי ת'לב). אגב, את הדגיגים החזרתי בהעברת הצמחים לבריכה הגדולה, כי אין לי יתושים מאז "הווסדה" של הבריכה.
 

פ123

New member
אתם לא עונים לשאלתי....

אבל, שמחתי לתת במה לכל יפי הנפש.
 

מוטי בר

New member
בחנויות חומרי בניין יש רשתות מתאימו

ת וזה כבר תלוי בגודל וסוג התוכים שתרצה לגדל בכדי לבחור על צפיפות הריבועים של הרשת. אם מדובר בתוכי גדול וחזק בעל מקור גדול יש להקפיד רק על חומרי מתכת חזקים ועמידים כי יש לו כוח רב במקור ובאצבעות הרגליים בכדי לכופף ולשבור דברי עץ ופלסטיק שלא עבים וגמישים מספיק. גם בחנויות של הום סנטר, קנה ובנה וכו' יש את הציוד. בידידות, מוטי.
 

Boojie

New member
תגיד, להיות מגעיל לאנשים בפורום

שבו אתה שואל שאלה, זה באמת עובד? לא, כי ראיתי כמה אנשים משתמשים בטקטיקה הזאת, ואני תוהה אם זה באמת מועיל להם.
 
למעלה