תודה רבה ליניבניב ומירבלי

לאפין

New member
תודה רבה ליניבניב ומירבלי

הכנתי ליומולדת אתמול את עוגת הפיסטוק-שוקולד לבן-רוזמרי של יניבניב עם קישוטים לפי הוראות של מירבלי. כולם היו אחוזי התפעלות. רק אמא של חתן השמחה היתה עצובה, כי אף אחד לא נגע בעוגות שלה... לפני שבוחנים מקרוב את התמונות יש לציין שהעוגה נעשתה בלחץ זמן נוראי (שעה + הפסקת צהריים + עוד שעה להכל כולל הכל) ושהיא שרדה 45 דקות נסיעה בטרם צולמו התמונות.
 

מירבלי

New member
העוגה יצאה יפה מאוד../images/Emo47.gif

על מה את מתלוננת על הזמן העוגה מהממת ביופיה ועל הטעם אין מה לדבר כמו כל מתכון של יניב מנצחת בגדול
 
../images/Emo52.gif לעוגה המדהימה הזאת

יש מתכון אשמח מאוד לקבל אותו כי העוגה מגרה חוצמזה שהיא מדהימה
 

bali

New member
מנהל
מתכון: מוס שוקולד לבן ורוזמרי על בי

מתכון: מוס שוקולד לבן ורוזמרי על ביסקוויט פיסטוק רכיבים: תבנית 24: בסיס: 200 גר' פיסטוקים טחונים, 100 גר´ חמאה מומסת 4 כפות אבקת סוכר מוס שוקולד לבן: 200 גרם שוקולד לבן 50 גרם חמאה 1/4 כוס חלב 1/2 כפית ג´לטין 4 חלבונים 4 כפות סוכר 1 מיכל שמנת מתוקה קרם שוקולד רוזמרי: 250 סמ"ק (חבילה) שמנת 300 גרם שוקולד רוזמרי שכבה אחרונה - גנאש 100 גר´ שוקולד מריר 250 סמ"ק (חבילה) שמנת מתוקה שקף חיצוני: שוקולד מריר מומס למרוח על שקף עם דוגמא. אופן הכנה: לבסיס: מערבבים אבקת פיסטוק, אבקת סוכר וחמאה מומסת עד למרקם של "בוץ", משטחים על תחתית התבנית בשכבה אחידה (רצוי לרפד את התבנית בנייר אפיה) ומקררים חצי שעה לפחות. למוס: 1. ממיסים יחד, בסיר כפול, את השוקולד, החמאה והחלב. 2. מקציפים את החלבונים, עם 2 כפות סוכר לקצף יציב ומקפלים אל תערובת השוקולד. 3. ממיסים את הג´לטין במעט מים חמים ומעבירים (דרך מסננת) אל התערובת. מצננים לטמפרטורת החדר. 4. מקציפים את השמנת עם 2 כפות סוכר לקצפת יציבה ומקפלים בעדינות אל התערובת. יוצקים את המוס על בסיס העוגה ומעבירים לפריזר לכמה שעות, עד שהוא מתייצב לחלוטין. לקרם שוקולד רוזמרי: מרתיחים את השמנת, מסירים מהאש, מוסיפים שוקולד רוזמרי ובוחשים עד שנמס. מקררים היטב ומקציפים לקצפת יציבה. יוצקים על שכבת השוקולד הלבן ומחזירים לפריזר לעוד כמה שעות, עד שגם השכבה השנייה מתייצבת. לגנש: מרתיחים את השמנת, מסירים מהאש, מערבבים עד שנמס, מצננים ויוצקים על העוגה, מחזירים לפריזר להתייצבות מוחלטת. מצפים את העוגה ומעבירים למקרר. הערות: מקור המתכון: יניבניב הופק על-ידי תוכנת מטעמים 2001 גרסה 1.1.2
 

א אוהל

New member
טוב, השתכנעתי! ../images/Emo3.gif

העוגה תוכן לשבועות. אבל אני אצטרך לבצע שינויים במוס שוקולד לבן כדי שלא יהיה עם ביצים חיות. באלי, יש לך רעיון?
 

לאפין

New member
אפשר לפסטר את החלבונים

פשוט מקציפים אותם במהירות גבוהה מעל סיר עם מים חמים (ממש כמו בן-מרי). החלבונים מגיעים לטמפרטורה שהורגת את החידקים והקצף יוצא יותר חלק וגמיש. אני מקציפה ככה גם קצף שהולך לאפיה. חשוב להקפיד על מהירות גבוהה כדי לא לתת לחלבונים להתקרש. חוץ מזה, הסכנה האמיתית היא בכלל בחלמונים לא מבושלים, לא בחלבונים. חבל לוותר על הקצף בעוגה. החלק הלבן יצא הרבה יותר טעים לדעתי. בפעם הבאה אני מתכוונת לשים קצף גם בשכבה הכהה.
 
לאפין תודה על ההסבר הרגעת אותי

אני מכינה השבוע עוגה לילדי גן וכל כך חששתי מהחלבונים...
 

א אוהל

New member
סלמונלה יש גם בחלבון

דווקא החלמון הוא מוגן יותר על ידי קרומים ובעצם חיידקי הסלמונלה חודרים אליו רק לאחר שהביצה "מזדקנת" מעט ואז הגנות החלמון נחלשות. גם אם מקרי הסלמונלה נדירים - הנתונים מארצות הברית הם ביצה אחת נגועה ל-5000-20,000 ביצים, תלוי את מי שואלים - בכל זאת לא מומלץ לילדים, זקנים ואנשים שהמערכת החיסונית שלהם אינה תקינה לאכול ביצים חיות. אנשים מכל 3 הקבוצות האלה אוכלים את העוגות שאני מכינה
. אחרי שנתקלתי במקרה של מישהי בריאה שמתה מסלמונלה (ודווקא לא מביצה) אני נזהרת. במקרה הזה לגבי better safe than sorry. לגבי פיסטור החלבון בהקצפה מעל מים חמים - האם את בטוחה שזה מפסטר? עד כמה שידוע לי פיסטור נעשה בטמפרטורות גבוהות יותר (ואולי אני סתם מתבלבלת עם עיקור)? אולי ayatomshel תדע?
 

נירהמ1

New member
לפני כחודש היה כאן שרשור בנושא../images/Emo13.gif

סלמונלה, והלורד צירף בנושא שני מאמרים מרתקים באנגלית.
 

א אוהל

New member
תודה נירה, מצאתי וקראתי. מישהו

יודע לגבי פיסטור הביצים אם אכן הקצפתם מעל מים חמים באמת מספיקה לפסטור?
 
למעלה