תואר שני: ויצמן מול מוסדות אחרים

ק א ר ב ר

New member
תואר שני: ויצמן מול מוסדות אחרים

אהלן.

התקבלתי לפקולטה לביולוגיה בויצמן, ובמקביל לתואר שני במדעי הרפואה במוסד "פחות סקסי". בויצמן אני סטודנט חדש, וכמו כל מסטרנט תהיה לי רק שנה לעבוד על המחקר "שלי". במדעי הרפואה, אכנס למעבדה טובה בתחומה עם שיטות (פחות מגוונות ומתקדמות, מן הסתם) שאני כבר מכיר, ואני יכול להתחיל לעבוד כבר מהיום הראשון. יש לי מאמר אחד בקנה ואני מאמין שאוכל להוציא שם מאמר נוסף עד סוף המאסטר. יצויין שכך או אחרת, אני בכיוון של מעבדות "נוירוביולוגיות".

עד כמה היוקרה של ויצמן משחקת תפקיד בתעשיה לעומת מוסדות אחרים? עד כמה המדד של מספר פרסומים נחשב מחוץ לאקדמיה?
יוקרה, תקציבים ושיטות או מעבדה שאני מכיר ואוהב ואפשרות לתת עבודה? האם תואר שני במדעי הבריאות (M.Med.Sc, פרמקולוגיה) פותח דלתות נוספות?

ברור לי שאת ההחלטה אצטרך לקבל בעצמי וגו', ובכל זאת אשמח לשמוע את דעתכם המלומדת.
תודה.
 
רק הערה לשונית קטנה:

בהודעה שלך מופיעה המילה "נוירוביולוגיה", ושורה אחריה מופיעה המילה "תעשיה". שתי המילים הללו לא יכולות להופיע בסמיכות זו לזו.


אם אתה אכן רוצה ללכת לכיוון הנוירוביולוגי, אתה צריך לעשות את זה בהבנה המלאה שאין מה לעשות עם ההתמחות הזו מחוץ למספר המאד מוגבל של מעבדות אקדמיות.
 
כברירת מחדל (לדעתי), הפורום עוסק בישראל.

אם ההודעה לא מתייחסת במפורש לחו"ל, אני מניח שהיא מתייחסת למצב בישראל בלבד.
 

Sonic hedgehog

New member
לא מסכימה

אם מישהו רוצה קריירה באקדמיה בביולוגיה הוא כנראה ימצא את עצמו בחו"ל בשלב מסויים, כך שאני לא חושבת שהגבלה גאוגרפית על שאלות היא רלוונטית.
 

deathcaster

New member
תגובה

"עד כמה היוקרה של וייצמן משחקת תפקיד בתעשייה לעומת מוסדות אחרים?"- מה שבאמת משחק תפקיד בתעשייה זה ניסיון בתעשייה וכמה אתה יכול לתרום ספציפית עם הרקע התאורטי-מחקרי-אקדמי שלך לחברה שבה תועסק.... וכפי שכתבו לך... רקע עם נוירוביולוגיה... לא משחק תפקיד בתעשייה בישראל (או לפחות ב-99% ממנה).

"עד כמה המדד של מספר פרסומים נחשב מחוץ לאקדמיה?"- בשפה בוטה- חרטא, לא מעניין את המעביד הממוצע עד כמה חפרת בכתב עת מדעי כזה או אחר. מה שכן יעניין אותו הוא האם יש לך באמת ידע יישומי במחקר/פיתוח ניהול מוצרים זהים או דומים לקיימים בחברה שלו. (ושנינו יודעים שלא יהיה לך כזה).

"יוקרה, תקציבים ושיטות או מעבדה שאני מכיר ואוהב ואפשרות לתת עבודה?"- זו הייתה שאלה?! כי אין כאן מילת שאלה והניסוח אינו ברור.

"האם תואר שני במדעי הבריאות (M.Med.Sc, פרמקולוגיה) פותח דלתות נוספות?"- תוכל לנהל בית אבות סיעודי (לא בציניות, אפשר להרוויח יופי של משכורת)
 

C H 4

New member
במכון ויצמן מסטרנטים מקבלים 5000 ש"ח

וברמת המחלקה והמכון, קיים רוב הציוד הדרוש למחקר ביולוגי. לעולם לא תתקע כי המנחה שלך לא יכול לקנות מכשיר ריל טיים או פקס והחוקר שקנה כזה שונא אותו.
 

deathcaster

New member
הכל נכון

אבל לאיזו שאלה משאלותיו זה ענה?
 

C H 4

New member
"תואר שני: ויצמן מול מוסדות אחרים"

אחרי שהסברת לו שהמקום של המסטר לא כזה משנה, הסברתי מה היתרונות של המכון.
 

deathcaster

New member
תגובה

שוב הכל נכון, אבל הוא שאל על יתרונות שעלולים להשפיע על הקריירה העתידית (בהנחה ותהיה אחת כזו) שלו בתעשייה, היתרונות שציינת, אינם כ"כ ברי השפעה בהקשר לשאלתו (בוודאי לא הראשון שבהם).
 

C H 4

New member
בוודאי שכן

בשלב שבו הוא יגלה את היצע השכר בביוטק ויתמרמר עד עמקי נשמתו, לפחות הוא ידע שבחר בחירה כלכלית טובה יותר ממקבילו באת"א או הטכניון.
 

ק א ר ב ר

New member
כמה הבהרות

אהלן,
תודה על התגובות.

אני לא שואף לקריירה בתעשייה ושואל על האפשרות הזו בתור גיבוי. השאלה שלי היא יותר כללית - עד כמה אפקט ה"וואו" של ויצמן מהותי בהשוואה למוסדות אחרים, בתעשייה הביולוגית או מחוצה לה? כי לצורך העניין, *נדמה לי* שהמעבדה ה"פחות נחשבת" לא נופלת ברמתה מכמה וכמה מעבדות מקבילות בתחומן בויצמן.
מבחינת מכשור וכו' - אני לא חושב שיש בעיה של גישה לציוד, אבל החדירה של שיטות (מלנטיוירוסים ועד גישות חישוביות) איטית יותר. כמו שכתבתי, ההילה של ויצמן והרוטציות משחקות לטובתו. לדעתי המחקר שאוכל לבצע במסגרת המאסטר במכון ויצמן תהיה נמוכה מזו שמעבדה המקבילה.
 

deathcaster

New member
מממממ...

לא ממש "ואוו" אלא יותר בכיוון של "אווווווו" של רחמים
 

deathcaster

New member
מצוין

אז אני מקווה שתיקח את העצות שקיבלת ותעשה בעזרתן את ההחלטה הנכונה עבורך. בהצלחה.
 

FPNH

New member
לדעתי

תשווה את גובה המילגות. תראה מה ההבדלים וכמה זה קריטי מבחינתך.
חוץ מזה, לויצמן יש הילה כמוסד, אבל גם הטכניון, העברית ות״א הם מוסדות מוכרים בעולם, ובכלל, בסופו של דבר יסתכלו על מה עשית ופירסמת, ועל מי היה המנחה שלך. פחות על המוסד ממנו קיבלת את התואר. מבחינה מקצועית, אני חושב שאם יש לך מעבדה טובה שאתה מכיר (גם את המנחה וגם את אפשרויות המחקר) אז עדיף להיות בה מאשר ללכת למקום אחר רק בגלל ההילה של המוסד.
 

Colonel Ardenti

New member
14 שנה אחרי שסיימתי דוקטורט במכון ויצמן

היוקרתי אף אחד בתעשייה לא אומר "וואו". אני עדיין מרוויח משמעותית פחות מחברי שהמהנדסים והמתכנתים שפנו להייטק.
 
למעלה