תואר שני ברוקחות

shira1121

New member
תואר שני ברוקחות

שלום. אני לומדת בבר אילן ביוטכנולוגיה. השאלה שלי היא האם אני אוכל להמשיך לתואר שני ברוקחות עם תואר ראשון בביוטכנולוגיה? או שאולי זה ידרוש תואר ראשון נוסף... אני לא ממש מבינה איך זה הולך... ודבר נוסף האם יש רוקחות בתל אביב? בר אילן? תודה רבה...
 

Golgi

New member
תלוי למה הכוונה

אם את רוצה להיות רוקחת עם רשיון של רוקח, אז תצטרכי תואר ראשון ברוקחות (יש את זה באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בן-גוריון). עם תואר בביוטכנולוגיה תוכלי להתקבל למסלול הסבה שאם אני לא טועה, נמשכת 3 שנים במקום 4). אבל עם את רוצה לעסוק בפיתוח תרופות, את יכולה להתקבל לתחום של מדעי הרפואה במסלול פרמקולוגיה - יש אותו בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, אולי גם במקומות אחרים. כמו-כן, בתואר שני בביוטכנולוגיה באוניברסיטת תל-אביב יש התמחות בפיתוח תרופות וכלים דיאגנוסטיים. באוניברסיטת בר-אילן אין מסלול רשמי בפרמקולוגיה, אבל יש מעבדות שעוסקות בנושא (לדוגמא, דר' גל ידיד עוסק בפסיכופרמקולוגיה). אבל אומרים, שבביולוגיה ומדעי הרפואה השם של ההתמחות הרשמית הוא פחות חשוב, ומה שחשוב באמת זה התחום האמיתי בו את עוסקת במעבדה והטכניקות בהן את שולטת.
 

nesh9

New member
ובקשר לת"א

איזה חוג בדיוק בפקולטה לרפואה בת"א הוא במסלול פרמקולוגיה? יש חוג "מדעי החיים ומדעי הרפואה" מה זה? ומה זה "ריפוי בעיסוק"?
 

Golgi

New member
הכוונה לתואר שני במדעי הרפואה

בפקולטה לרפואה. יש שם מסלול "פרמקולוגיה". בתואר ראשון אפשר ללמוד מדעי חיים ורפואה, אבל אפשר גם ללמוד מסלול אחר במדעי החיים - זה לא כל-כך עקרוני.
 
בבר אילן יש מעין התמחות בתואר ראשון

בכימיה תרופתית, ואני מניח[אבל לא יכול להיות מאה אחוז] שלכן אפשר להמשיך בכיוון בתארים מתקדמים בכימיה בבר אילן..
 

Golgi

New member
נכון, יש גם באוניברסיטה העברית

אבל יש הבדל בין כימיה תרופתית ופרמקולוגיה במדעי הרפואה או בביוטכנולוגיה. במקרה הראשון מדובר בפיתוח ויצור של חומרים כימיים המיועדים לשמש כתרופה ובמקרה שני מדובר בפיתוח, ייצור ומחקר של חומרים ביולוגים שישמשו כתרופה או מחקר בנושא השפעות של התרופות על התאים ועל הגוף. כימיה תרופתית זה יותר קרוב לתואר ברוקחות, אבל לא מקנה רשיון רוקח. תואר במדעי הרפואה יותר קרוב לביוטכנולוגיה.
 
ברור, לא התכוונתי לרגע שתואר

[כלשהוא] בכימיה נותן רשיון לעסוק ברוקחות
 
רוקחות

רוקחות ניתן ללמוד לתואר ראשון באונ' העברית ובבן גוריון בלבד. רק בעברית יש מסלול לתואר שני. שם מתקיימת גם תכנית להסבת אקדמאים לרוקחות לתואר ראשון. תנאי הקבלה הרשמיים לתכנית זו: א. תואר בוגר (B.SC) בביולוגיה, כימיה, מדעי הרפואה, מאחת האוניברסיטאות בארץ, בציון ממוצע של 80 לפחות, ובתנאי שלא חלפו למעלה מ - 10 שנים מקבלת התואר. ב. בחינה פסיכומטרית בציון 600 לפחות. ג. בעלי תואר בוגר מהתחומים שלעיל שאינם עומדים בתנאי הקבלה אך קרובים אליהם, רשאים להפנות בקשה לוועדת קבלה. ד. מספר המקומות בתכנית מצומצם. יתקבלו המועמדים המתאימים ביותר לאחר דיון בוועדת הקבלה של ביה"ס לרוקחות. יש מקום לפנות לחוג ולבדוק אם תוכלי להתקבל.
 
למעלה