תהליך SW חדש

זה תלוי בניקוד ללא ה AE

אם יש ללא AE 67 נקודות אפשר להגיש מייד בתום הלימודים FSW , אם אין 67 נקודות צריך להתחיל לעבוד במסגרת הרשות לעבוד שנה אחרי הלימודים כ "משתלם", אם יש AE טוב, אם אין, אפשר להגיש במסלול CEC אחרי שצברת וותק של שנתיים בקנדה.
 

tamir2006

New member
הבנתי

כלומר אם מיד אחרי לימודים אני מוצא מעסיק , אז אוכל להוסיף לעצמי מיד עוד 10 נקודות לניקוד המצטבר. כאשר אוסיף את ה 10 הנק' הללו אוכל להגיש במסלול של SW עם נסיון של שנה שהות בקנדה. כמה זמן להערכתך השינויים האלו יחזיקו? חודשים, שנים?
 

ברוך 28

New member
תעודת סיום תיכון הכוונה היא לתעודת בגרות

מלאה עם רף יחידות מסויים?? למשל 5 מתמטיקה או 5 אנגלית או סים תיכון כוונתך בזה לתעודת 12 שנות לימוד?? איך אפשר באמת להגיע לתוכניות קו אופ?
 

ברוך 28

New member
תודה רבה על התשובה המהירה

אני רק רוצה להיות בטוח שהבנתי אותך נכון.... האם היום לדוגמא אדם שסיים 12 שנות לימוד בארץ יכול למעשה לעשות מבחן TOEFEL להרשם למוסד אקדמאי בקנדה קולג' או אוניברסיטה להוציא ויזת סטודנט להגיע לשנה אחת של לימודים ומכאן לגלגל את הPR בקלות במידה וכמובן מגיע ל 67 נק'! האם הבנתי אותך נכון? במידה ולא אשמח אם תתקן אותי. כמו כן אני מחכה בקוצר רוח לרשומייך שציינת כי תוציא בקשר לתוכניות לימוד חד ודו שנתיות וכן תוכנית הקו אופ. תאמין לי אני לא יודע איך היינו מסתדרים פה בלי עזרתך שלך!!! תודה על תשומת הלב שאתה מקדיש פה מזמנך
 

amirshuval

New member
סיכום השינויים במסלול FSW בעברית

הקובץ המצורף הוא ל"מתקדמים" שכבר בקיאים בכללי מסלול העובד המיומן. פרשנות אישית שלי לאיך שהעניינים יתנהלו מכאן ואילך: -השגרירות תתמקד בחיסול המלאי הקיים אצלה---ניקוי המלאי מבקשות שלא עומדות בדרישות פוסט פבר' 2008,וטיפול בכל המלאי הישן הקיים. עכשיו אני צריך לחסל איזו תובנה שגויה שהתרוצצה פה בפורום כבר הרבה זמן."המקצועות המועדפים" הם לא באמת מועדפים.אין להם שום עדיפות מבחינת המערכת על פני מזכירה שמסיימת שנה ראשונה של לימודים בסנקה או האמבר, ומכוון שיש לה דרכון ישראלי היא החליטה להגיש את הבקשה בתל אביב.כמו שכולם יכולים לראות עכשיו,מבין שלוש הקטגוריות,מי שתלוי במקצוע עדיין בתחתית הסולם לעומת מי שמגובה בהצעת עבודה,או שכבר נמצא בקנדה.המזכירה יכולה להגיש תיק מלא,בעל מקצוע "מועדף" שגר בארץ שולח את הבקשה המפושטת שלו לנובה סקוטיה.אני נוטה להאמין שכל הבקשות "הזכאיות" שחייבים לטפל בהן ויישארו בסטוק של תל אביב יקבלו טיפול ליניארי פשוט.לא לצפות שקצינת ההגירה היחידה שעובדת בתל אביב תתחיל לשלוף מהתור אנשים שהגישו תיק מפושט באמצע 2007 ותטפל בתיק שלהם לפני מי שהגיש תיק מלא ביוני 2006,רק בגלל המקצוע.לא הגדירו את רשימת המקצועות בעדיפות כפי שמוגדרות בקשות המגובות בהצעת עבודה.החסם על פי מקצוע ישרת את המערכת מכאן והלאה,אבל לדעתי,וזו דעתי בלבד,בנציגות כמו תל אביב ייתמקדו בחיסול המלאי הישן על פי סדר ליניארי. לאחר שהמלאי הישן יטופל והאפקט של השיטה החדשה יתפוס נחזור לראות בתל אביב תקופת המתנה סבירה. CIC ישתמשו בCPC-S לשליטה במלאי,ואני מניח שהקצב שבו נובה סקוטיה תזין את הנציגויות בבקשות יהיה תלוי במכסות(אלא מה) שיקבעו על פי מקצועות ויעדים גאוגרפיים כאלה ואחרים.
 

Astroo

New member
תודה על הסיכום ושאלה

אז לדעתך המגישים הישנים (בפרט משנת 2006) יטופלו לפני המגישים שלאחר ה-27 בפברואר 2008 בעלי מקצועות מהרשימה?
 

amirshuval

New member
Yes

The way I see it,those with the occupations in the new list are privileged to have their cases considered but they ain't jumping ahead of anyone in line.
 

Astroo

New member
איך זה משתלב עם התחייבות לעיבוד תוך שנה?

יש backlog של בקשות ישנות לפחות לשנתיים, אז איך הבקשות החדשות יטופלו תוך שנה?
 

amirshuval

New member
תן קישור

כי אין לי מושג על מה אתה מדבר.אין שום מחויבות חוקית למסגרת זמנים.
 

amirshuval

New member
well that is the plan

and after the new procedures will start affecting the backlog these processing times can be expected.This is not a legislative commitment.
 
האם הם לא מייתרים כך את מסלול הניסיון הקנדי?

ב SW החדש מספיקה שנה אחת או של עבודה או של לימודים, במסלול הניסיון הקנדי צריך שנתיים, למי יהיה כדאי בכלל להשתמש במסלול החדש?
 
SW הוא מסלול ישן שעבר שינוי, CEC הוא מסלול

חדש, שהתייתר אולי בעיקבות ההקלות המפליגות שמקבל במסלול SW המשופץ כל מי ששהה בקנדה שנה אחת עקב לימודים או עבודה ומגיע ל 67 נקודות. המינוח לא חשוב, מה שמעניין אותי היא המהות: האם ולמי כדאי בכלל עכשיו לגשת למסלול CEC ? כניראה רק למי שלא מגיע ל 67 נקודות גם אם למד בקנדה.
 

amirshuval

New member
No

We are talking about 1 year and selection based on points versus two years in the CEC with no point system.This is completely different criteria.
 
אז לא ברור לי משהו

מי שלמד בקנדה שנה, ומגיע ל 67 נקודות יהיה זכאי בחוק לבקש PR קנדי ללא קשר אם מצא עבודה בקנדה אחרי הלימודים? עצם הלימודים והעמידה ב 67 נודות מזכים ב PR? אז מה בדיוק השתנה כאן? גם מקודם סטודנט היה יכול לבקש PR אחרי תום לימודיו בקנדה? מה זה CEC?
 
קודם היה צורך בתום הלימודים למצוא מעסיק

לצורך צבירת ניסיון בעבודה, ובהמשך מעסיק שיציע לך עבודה קבועה במישרה עם אופק פתוח כדי להגר במסלול FSW ללא המתנה בתור, עכשיו מספיק וותק של שנה בקנדה כסטודנט או כעובד כדי להיות זכאי להגיש בקשה, שאין עמידה בתור בצידה, אין צורך בהצעת עבודה. בשני המקרים צריך 67 נקודות. במסלול CEC (ניסיון קנדי) יש צורך לשהות שנתיים בקנדה כסטודנט או בשילוב של לימודים ועבודה ואז אין צורך ב 67 נקודות.
 
למעלה