תהליך של פרידה

תהליך של פרידה

כמה מפגשים אתם\ן מייחדים\ות לתהליך של הפרידה? אני רוצה לבנות תהליך פרידה שיאפשר עיבוד טוב של התהליך ומתלבטת איך להבנות אותו.
 

vulkan10

New member
היי

תהליך פרידה כעקרון סביב 6-4מפגשים תלוי בעומק ואורך השל טיפול. חשוב לתת דגש למרות הפרידה מה נשאר אצל מטופל מטיפול,תבנות,וכו' ולחזק אותם שהם תמיד ישארו איתו,ומכם הוא לא נפרד, בהצלחה
 
נשלח לפני הזמן...

אין לי זמן ל-6 מפגשים לדעתי. אולי ל-4. מעבר לעניין התובנות ולאיפשור הבעת קשת הרגשות סביב הפרידה,מה עוד כדאי לכלול במפגשים הללו?
 

chulila

New member
אני אוהבת

להכין עם המטופל איזה שהוא TRANSITIONAL OBJECT שיסמל (ויכלול) את הרווחים (GAINS), תובנות וחוויות שהוא/היא לוקחים עימם לדרך מתוך הטיפול שלנו. זה יכול להיות בצורת תיבת מסע (חנויות אחד בדולר, תיבות מעץ שאפשר לצבוע ולמלא בסמלים לפי בחירת המטופל), כרית ניחומים (COMFORT PILLOW) שזו כרית מפליז, שבתוכה אוגרים סמלים, ציורים, פסלונים ושאר חפצים שהם בעלי משמעות עבור המטופל. כלפי חוץ ניתן לקשט אותה בדברים שמשמעותיים לו, או לא. היופי בזה הוא שהיא סגורה (ניתן לעשות אותה מקשירות, ואז אפשר לפתוח כשרוצים), ושומרת על הפרטיות של המטופל (כמו כן היא עמוסה בסמלים שמסמלים משהו רק לו), ובמידת הצורך נותנת את ה"חיבוק" שהוא צריך. כמובן שצריך לדבר על SAFETY PLAN - כלומר - איך אתה יודע שהגיע הזמן לחזור לטיפול? מה יהיו הסממנים? מה תעשה וכדומה. זה מה שעולה לי כרגע.
 
כן,חשבתי על משהו בכיוון.

להכין אישהו דף של הישגים שמעוצב בצורה לא מאיימת. הפונים עוברים למסגרת שיקומית אחרת ולא יוכלו לחזור לתהליך איתי, אז הסוף לא רלוונטי.
 

מייכלוש

New member
בפרידה

חשוב לכלול גם את מה המטופל תרם לנו, מה אנחנו למדנו ממנו. חשוב לדבר על הכוחות שאת רואה שיש לו, על המקום שאליו הוא ממשיך
 
זה לא יכול להיות אחיד

מתחילים להבנות תהליך פרידה בזה שמעריכים את המטופל, על כוחותיו, יכולתיו, היסטוריית האובדנים והפרידות שלו, ההתמודדות עמם, המשמעותיות של הקשר הטיפולי הנוכחי, אורך הזמן שלו ועוד ועוד. לפי זה מחליטים כמה זמן לקחת. אגב, אנשים המאובחנים כסובלים מסכיזופרניה (ואם אני לא טועה את עובדת בהוסטל) יותר פגיעים בקטע הזה, ולכן הפרידה לפעמים אורכת יותר זמן, דורשת יותר הכנה תמיכה ותכנון.
 

ereztmsw

New member
תהליך פרידה

יפה שאת יכולה לבצע תהליך פרידה ממטופל. הרבה פעמים זה לא קורה טכנית. נשמע שהמטופל חשוב לך. חישבי מה את רוצה להעניק לו כ"צידה לדרך" ניתן אפילו להעניק לו חפץ קטן שמסמל משהו מהתהליך הטיפולי או החוזקים שלו. ובעיקר לשאול אותו מה הוא צריך בתהליך הפרידה שיהפוך אותו משמעותי עבורו. בניגוד לאחרים אני חושב שתהליך פרידה ארוך מידי 4-6 פגישות יכול להתיש וכדאי להיות ממוקדים
 
למעלה