תהליך הוצאת גרין כארד

lichbara

New member
תהליך הוצאת גרין כארד

שוב שלום לכולם,
רציתי לדעת, עד כמה שאפשר, פרטים על תהליך הוצאת גרין כארד לאשתי והבנות.
אני אזרח והגשתי בקשה לרילוקיישן, ביקשו ממני מסמכים וכו' ונתתי הכל.
נאמר לי על ידי המחלקה שמטפלת ברילוקיישן בחברה בה אני עובד כיום(ושדרכה הרילוקיישן) שמבחינתם, כל עוד למשפחה שלי אין גרין כארד, הם לא יכולים לעבור איתי לארהב. המשפחה יכולה לבוא כתיירים אך לא לעבור(כמובן אין זכויות לבתי ספר וכו). הייתי מאוד מופתע. מסתבר שיותר קל להגר כישראלי+משפחה דרך ויזה מאשר ישראלי+משפחה עם האזרחות....
איני יכול לבקש גרין כארד כל עוד אני לא חותם על החוזה ומקבל אסמכתא שאני עתיד לעבור.
שאלתי היא-מה האפשרות הכי טובה שלי כעת? לא בטוח שהמעסיק בארהב יסכים לחכות כשנה עד שאני יוכל לעבור ולעבוד שם משרה מלאה...

תודה לעוזרים
 

vinney

Well-known member
למה הופתעת?

דרך ויזה זה לא "הגירה", זה מעבר זמני. אתה בתור אזרח לא יכול לקבל ויזה "זמנית", כי אתה זכאי להגיע ולעבוד בארה"ב כמה שאתה רוצה ומתי שאתה רוצה. מכיוון שויזות למשפחה זה ויזות "נלווה", המשפחה שלך לא יכולה לקבל ויזות כי אין בעל ויזה ראשי להתלוות אליו. על כן הבעיה.
&nbsp
הפתרון? או שהמעסיק יחכה שנה, או שתעבור ותחכה למשפחה בזמן שהם בתהליך... כדי להתחיל בתהליך אתה תצטרך להראות כוונה להגר ויכולת לפרנס את המשפחה, כך שאתה תצטרך חוזה עבודה חתום לכל הפחות.
 

lichbara

New member
הופתעתי כי

מה שרשמת הגיוני ואני מבין את זה(את זה בדיוק אמרו לי אתמול ב-HR). אך ההגיון שלי אמר לי שאם אתה אזרח אז זה יהיה יותר מהיר וקל. טוב טעיתי. תודה
 

Boston Guy

New member
האפשרות הכי טובה? זה תלוי בהגדרה שלך ל "טוב"...

אף אחת מהאפשרויות שעומדות בפניך אינה אידאלית.

אפשרות א' שעומדת בפניך היא לעכב את ה"רילוקיישן" שלך עד שתסיים את התהליך של השגת ויזת ההגירה (גרין קארד) לאישתך ולילדייך.

בהנחה שלא התחלת עדיין באף אחד מהתהליכים שעליהם כתבו לך כאן בפעמים הקודמות ששאלת שאלות (תהליך ה"גילוי מרצון" לרשויות המס האמריקאי, תהליך הגשת דו"חות מס רטרואקטיביים, תהליך הגשת טפסי בקשת ויזת הגירה לרשות ההגירה האמריקאית וכיוצ"ב) - כנראה שההערכה שלך לגבי "לחכות כשנה" היא קצת אופטימית. בתלות במהמורות שתיתקלו בהם בתהליכים, טעויות שתעשו בטפסים וכיוצ"ב - התהליך יכול להמשך הרבה יותר משנה.

האפשרות השנייה שלך, כמו שכתבו כאן, היא לעבור לבד לארה"ב ולהתחיל לעבוד שם - ולהשאיר את המשפחה בישראל. ובמקביל להתחיל בתהליך שמתואר למעלה עבור בני המשפחה. זה אומר שבמשך שנה פלוס תפגוש את המשפחה שלך פעם בכמה חדשים - כשתקפוץ לביקור של כמה ימים בארץ, מן הסתם.

אין, למיטב הבנתי, אופציות אחרות. ולפחות מנקודת המבט שלי - אף אחת מהאופציות הקיימות אינה נכנסת לקטגוריה של "אופצייה טובה".
 

lichbara

New member
התחלתי כבר האמת

התחלתי כבר בתהליך של ה-גילוי מרצון. דוחות ה-FBAR כבר הוגשו ואטוטו אני מגיש את דוחות המס. נקווה שחוץ משכר טרחה לא אשלם כלום.
בקשת ויזת הגירה עדיין לא כי אוכל לעשות זאת רק לאחר שאני חותם על החוזה. שלחו לי כבר הצעה ואני עובר עליה.
כשאדע יותר מדוייק איך התהליך של בקשת ויזת הגירה עובד(את זה אברר מחר, אעשה כמה טלפונים) אדבר עם המנהל העתידי ואסביר לו את המצב. ונראה כמה הם מוכנים ללכת לקראתי.
לעבור לבד לפני המשפחה זה לא בא בחשבון.
&nbsp
אין שום דרל לזרז את התהליך במידה ולעובד(לאזרח) יש תאריך תחילת עבודה שהוא קרוב יותר משנה?
 

JochaSchwartz

New member
התחלת תהליך

אתה לא חייב חוזה חתום כדי להתחיל תהליך - לכתגיע לשלב הרלוונטי, אתה תצטרך להראות כוונה רצינית למעבר של בני המשפחה - טיוטה ותחילת תהליך חיפוש דירות וכד' תהיה מספיקה לדעתי (לא מומחה).
תתחיל את התהליך עוד היום!
 

doronf65

New member
אני רק הערה

כי רוב הדברים כבר נאמרו.
- "בקשת ויזת הגירה עדיין לא כי אוכל לעשות זאת רק לאחר שאני חותם על החוזה." - זו טעות. אין שום מניעה חוקית להגיש. כן יש מצב שם לא תחתום על חוזה ולכן לא תעבור, תבזבז כסף על דמי הגשה. אבל אין מניעה חוקית.

לגבי זירוז - - - אפשר להגיש בקשה, הסיכוי שלה נמוך. לא מזמן עזרתי למישהו להגיש. עוד אין תשובה. להגיש אפשר וזו הפתעה נעימה אם תענה בחיוב. אבל אני לא מכיר תקדים מוצלח ולכן אל תבנה על זה.
 

lichbara

New member
לגבי הבקשה לזירוז...

דיברתי עם עורכת דין שאמרה שאפשר להגיש בקשה לזירוז לקונסוליה פה בירושלים. להסביר שיש צאריך תחילת עבודה וכו'..אם מסרבים אז בעצם מגישים בתהליך הרגיל, הארוך יותר. לזה התכוונת? אם כן, אשמח לדעת יותר על תהליך זה.(המזורז)
 

doronf65

New member
Consular process I-130 Local Filing

כן. התהליך מתחיל כרגיל ואז מבקשים מהשגרירות לקבל את התהליך על עצמה.
במאמרים תוכל למצוא חומר על העניין.
שם הקובץ הוא Consular process I-130 Local Filing

לא קיבלתי אימייל על השאלה שלך אז לא ראיתי אותה עד כה. סורי.
 
למעלה