תהיות..

תהיות..

אולי זה יצא לי מבולגן אבל בכל זאת אני רוצה לשאול. לגבי כיסוי ראש-האם מי שהולכת עם כיסוי חלקי(הכוונה שיער בחוץ) האם זה קביל לפי הדת? גיסתי בזמנו אמרה לי שאם יש את השיקול של לשים חלקי או לא לשים בכלל אז עדיף לשים חלקי.. לגביהמשפט"הכל לטובה"- האם באמת אפשר לקבל את המשפט הזה מכל הלב באהבה שלמה? פתאום יכול ליהיות מצב של רצף דברים רעים בחיים האם אני אמורה לקבל את זה באהבה ולהגיד"הכל לטובה"? כמה אנשים באמת עושים את זה? לגבי נישואים-יש לי חברה שהתחתנה בשידוך ושאלתי אותה:"את אוהבת אותו?" היא ענתה:"האהבה תגיע בהמשך" האם אכן הדבר? נישואים מגיעים לפני אהבה או אהבה לפני נישואים?
 

avihal2

New member
טוב, לפי עניות דעתי נראה ש ...

לגבי הכיסוי ראש, עדיף להתחיל כך מאשר לא לשים כלל, וכמובן בהבנה שזה לא 100% , על מנת להתקדם בעבודת ה` צריך להתחיל ממשהו, וזה שאומרים עדיף לא לשים, אני חושב שזה יצר הרע, שהרי עדיף קצת מאשר בכלל לא, ואז לאט לאט מתרגלים, ורוצים להתקדם . לגבי ה `` הכל לטובה`` כמובן שבהתחלה זה לא בלב שלם אלה מהשפה ולחוץ, אבל, יודע מה שכותב המסילת ישרים, שאחר המעשים נמשכים הלבבות, ז``א שקודם כל עושים, היינו, אומרים שהכל לטובה, ומנסים להאמין בזה עד כמה שאפשר. ואח``כ מגיע גם החלק של הלב, שבאיזשהו שלב הלב יבין שזה אמיתי. וכמובן שכולנו בני אדם, ולפעמים מתוך לחץ שוכחים את זה וכו`. ולגבי הנושא האחרון שהזכרת, באמת לא מנוסה ולא שמעתי את האמת בעניין. מקווה שעזרתי.
 

פרומית1

New member
לתוהה...

1)כיסוי ראש חלקי-אם את מפחדת ממשהו תנסי לכמות במשהו אופנתי ויפה,לגבי ההלכה אין היתר 2)על כל דבר צריך להגיד גם זו לטובה ואני לפעמים ראיתי זאת במוחש או אפילו תגידי כפרת עוונות 3)כל המתארסים לפי שידוך בדרך כלל בוחרים אחד את השני לפי היופי ,האישיות ,צורת ההתבטאות וכימיה שיש בינהם,לא כל הנפגשים מתארסים בסוף ,קורה שאין כימיה ואז לא קרה שום דבר
 
קודם כל אמרתי לך כבר שאני כ"כ אוהבת את השיר

הזה? וכמה זמן לא שמעתי אותו...אחח קרדונר, קרדונר.... ואשר לשאלותייך:
- כיסוי ראש- לא מתיימרת להיות משהו, אבל נראה לי פשוט שעדיף חלקי מאשר בלי כיסוי כלל. ובעז"ה שנזכה שכולן תכסנה ראשן לגמרי ויביאו ברכה לבתיהן... אבל אם להתפלפל, יש כאלו שרוצים להתיר חשיפה של עד טפח מהשיער (לאורך? לרוחב?) כי רק מגילוי של טפח ומעלה עוברים על ערווה (נניח באמירת דבר שבקדושה כנגד שיער מגולה של אשה וכו'). אבל בינינו, נו באמת.... אנחנו רוצות שפע וסיעתא דישמיא ברוחב או בצמצום? נראה לי שככה אנחנו צריכות גם לבחור בעבודת ה' שלנו. ברוחב, בלכתחילה ולא בצימצום, בדיעבד... אבל מי שקשה לה כ"כ וודאי שעדיף חלקי, ובעז"ה לשאוף לשלם.
- הכל לטובה- בעיניי זו עבודה לכל החיים לסגל ולהטמיע בתוכנו אמונה כזו שרואה בהכל - את זה שהוא לטובה. להגיד זה קל, אבל זה לא משהו שקל *להרגיש* כשנסיונות מצליפים בך. זה ממש עבודה לכל החיים. אני מניחה שלא מעט אנשים עם נשמה גבוהה ועבודה עצמית מצליחים להגיע. פחות מטריד אותי כמה מצליחים, יותר מטריד זה להצליח לעבוד על זה בעצמי... ואשר לרצף הדברים הרעים בחיים- קודם כל
. ודבר שני- אם את רוצה לדבר על זה (פה או במסרים) אני מקשיבה.
ולשאלה האחרונה-
/
- יש דגמים של זוגיות כאלו ויש כאלו. יש שאוהבים ובגלל זה מתחתנים ויש שמתחתנים ואז מפתחים אהבה. בתורה למשל רואים את ההבדל בין יצחק ורבקה ליעקב ולאה. בין "ויביאה לביתו"... ואז כתוב "ויאהבה" (ציטוט לא מדוייק בכלל, אלא העקרון) לבין "ויאהבה"...."ויביאה לביתו". כל כך התרגלנו לשטיפת המח של תסריטאי הוליווד ושות' שאנחנו מזדעזעים מהמחשבה על נישואין לפני אהבה, אבל בתים חזקים, אוהבים, שמחים וקדושים יכולים להוכיח לנו ההפך. מה שבאמת חשוב זה אם שני בני הזוג עובדים ומטפחים את הזוגיות שלהם אחרי הנישואין. פחות חשוב מה היה לפני הנישואין. (אבל מודה שאני מתקשה לחשוב על האפשרות שהייתי נישאת לאדם ללא אהבה....) ומה דעתך את, על כל השאלות שהעלת?
 

yetush

New member
איזו תגובה מקסימה.

כן , מה יש? אני סמוי כאן. מקווה שבע"ה אני אהיה קבוע .
 
באמת תשובות לעניין-דעתי בנושא:

קודם בשורות לגבי השיר -יש לי את הדיסק קניתי אותו כשהייתי בתיכון וזה אחד הדיסקים היפים שיש לי.. דעתי לגבי השאלות שהעלתי- כיסוי ראש: אני נשואה 5 שנים רק לפני שבועיים התחלתי לשים כיסוי ראש חלקי בהתחלה פחדת לשים כיסוי ראש הרבה מחשבות היו לי סביב זה, פחדתי שאני לא ראויה לשים כיסוי שבעצם מי שהולכת עם כיסוי צריכה לייצג צניעות,צדיקות עדינות וכאילו אני טמאה מדיי בשביל זה.לבסוף החלטתי לשים ובמקביל לעשות מצוות נוספות(קצת מורכב אך זה על קצה המזלג בעניין הכיסוי). הכל לטובה: זה המשפט שהכי קשה לי להפנים.. אני מנסה לקבל אותו באהבה שלמה אך כשמקבלים סטירת לחי מצלצלת ושוב סטירה מצלצלת ושוב סטירה מצלצלת ז מגיע השלב שאני שואלת עצמי איפה?איפה אתה אבינו? ומסרבת להגיד לעצמי:"הכל לטובה" אבל לעומת זאת אני מסתכלת על הדברים הקטנים של היום יום ואומרת:"מה רבו מעשיך אלוקים" אוף אני סתם מבלבלת אתכם עם הבילבולים שלי. לשאלה האחרונה-אין לי דיעה לעת עתה (תודה בשורות שענית בצורה ברורה ויפה) שיהיה לכולם בוקר אור.
 

עוד כהן

New member
2 הערות.

1. לגבי כיסוי ראש- זה תרגיל ידוע של היצר הרע, שגורם לאדם להרגיש "טמא" עם עבירה שעשה וכך מונע ממנו לעשות מצוות אחרות. שמח שהצלחת להתגבר עליו. 2. לעניין - "הכל לטובה". ככל שתגידי הכל לטובה, יקרו לך דברים יותר טובים. כל עוד את מבינה את העיקרון: לקב"ה יש את הכל, את צריכה להוכיח לו שאת צריכה לקבל הרבה. איך מוכיחים ? ע"י עשיית מצוות, חינוך טוב לילדים (כשיש), ובמקביל עובדים בצורה עקבית, בצורה טובה ומיטבית. בקיצור - מנסים להיות טובים עם אלוקים ואדם.
 

עוד כהן

New member
תשובות...

1. עדיף מעט מכלום. 2. בוודאי שצריך להגיד את המשפט הזה. לא, זה לא קל. וכן, אני משתדל להגיד את זה על כל דבר. גם דברים שהם טובים אבל לא מתוקים. 3. אהבה זה לא התאהבות. התאהבות זו הרגשה של "פרפרים בבטן" וזה נגמר. אם האהבה לא מתחילה עד אז -הנישואין דועכים. האהבה האמיתית היא אחרי הנישואין, קשה להבין את זה למי שלא נשוי. אני הבנתי כ-4 שנים אחרי שהתחתנתי.
 

tamarhp

New member
ככה

1. כיסוי ראש. רוב הפוסקים אומרים שרוב השיער צריך להיות בפנים. יש כאלו שמתירים מעט בחוץ - בערך כמות של כמה ס"מ. אבל כמובן שאם הברירה היא בין לא לשים בכלל לבין לשים חלק - עדיף חלק, כמו שעדיף שמישהו יסע בשבת ויעשה קידוש מאשר שלא יעשה קידוש בכלל ולא ירגיש בכלל שזו שבת. 3. לגבי הנישואים - צריך לוודא שיש התאמה (שכלית, רגשית, אינטלקטואלית) ויש משיכה הדדית. לא חייבים להרגיש פרפורים בבטן והתאהבות על סף התעלפות. בשביל לאהוב צריך להכיר, וההיכרות העמוקה תגיע אחרי החתונה.
 
למעלה