תהיות ושאלות אחרי סשן קצרצר היום בבוקר

fazer_1000

New member
תהיות ושאלות אחרי סשן קצרצר היום בבוקר

קודם כל אקדים ואומר שיש יתרון רציני במגורים בירושלים - לקום בשבת בבוקר, קפה וקרמבו זריזים ועשר דקות אחרי הורדת הכיסוי מהאופנוע - להיות בהתחלה של כביש מגניב ביותר. זה לא היה ממש טיול, רק גיחה קצרה לפני שאני מתיישב חזרה ללמוד והאמת שזו פעם ראשונה שלי בכביש המדובר עם האופנוע הנ"ל (פייזר 600) והפעם היחידה שהייתי שם בכלל הייתה בחושך. בכל אופן, עשיתי שני פסים הלוך חזור וזה הספיק כדי לספק לי מספר תובנות ושאלות: 1. היד של הגז\ברקס כואבת לי. זה לא כאב של שרירים (אני רוכב גם בשטח והיד מאומנת למדי) - זה כאב בכף יד, כאילו מכווץ מדי, אחרי זמן מה כבר די כאב לי להחזיק את הגז עם שתי אצבעות על הברקס. אני מניח שזה קשור לכפפות אבל אני רוכב איתן כל יום (אלה כפפות שטח חורפיות, מבד. לא עור ולא עבות מדי) ולא מרגיש את זה ביום יום. 2. האופנוע מתנדנד הרבה על המתלים בסיבובים - יש לזה כמה סיבות: א- אני מניח שהמתלים רכים יחסית. ביום יום הם מרגישים סבבה על הצד הקשה אבל עכשיו עם קצת יותר גז - נדנוד. מישהו יודע על אפשרויות כיוון בפייזר? ב- אני לא רוכב מספיק חלק. זה נובע מהיכרות מוגבלת יחסית עם האופנוע, חוסר היכרות עם הכביש והשילוב ביניהם יוצר חשש - שלא תתהדק הפניה, כמה עוד יש לי לרדת, מה רמת האחיזה של הכביש וכו'. ג- יש לפייזר קטע מרגיז בטירוף של מכות לשרשרת בין גז פתוח לסגור. כשזה בעיר זה סתם מעצבן ולא נעים, בסיבוב הילוך שני על 9,000 סל"ד עם סגירה ופתיחה עדינה של הגז זה פשוט מערער את כל היציבות - מאוד לא נעים. יש עוד כמה אבל לא אלעה אתכם יתר על המידה. אשמח לקבל הערות, בעיקר אם מישהו יודע איך לפתור את ענין המעבר מגז סגור-פתוח והכאב ביד. אגב, מלא רוכבי אופניים שרוכבים בקבוצה לרוחב הכביש ונהגי פחיות שפשוט חותכים לנתיב הנגדי, על קו לבן בסיבוב עיוור. מפחיד בטירוף, היו לי איזה שלוש CLOSE CALLS. וגם היה בחור עם קטם דיוק לבן, לא בטוח אם גדול או קטן, שחתך כמה פחיות על קו לבן בדיוק כשאני מגיע ממול ודי הפחיד אותי... אההמ אההמ.
 

tzuriFZ6

New member
א. תתחדש

לגבי 1. מכיר את זה מהפייזר, אני משעין את כף היד על המשקולת זה מוריד עומס מהיד, כשהחלפתי כפפות זה נעלם כמעט לחלוטין. אתה יכול לבדוק את מצב הגריפ, אם הוא גמור אתה בלי לשים לב מחזיק יותר חזק את הידית. לגבי 2. אני יודע שהבעיה הזאת קיימת בפייזר שבפניות מהירות הוא מתנדנד, למרות שבפניות הדוקות זה לא קורה לי. אני יודע שבאחורי יש אפשרות לכיוון של עומס קפיץ וזהו. אם אני טועה אני אשמח לדעת. אני חי עם זה כחלק מהמגבלות של הכלי. לגבי 3.אני לא סוגר גז עד הסוף אלא ממש עד לפני החופש בידית גז. בתוך העיר, ככרות וכאלה, לא תמיד אבל לפעמים אני נוגע טיפה בקלאצ'. אם זה נכון.. לא יודע. אם זה עושה את העבודה.... כן.
 

תומר75

New member
בנוגע לנק' השלישית של צורי

זו בעיה ידועה בפייזר, שמקורה במערכת ההזרקה. צריך עדינות של מנתח מח בשביל להתגבר על זה, וגם אז לא תמיד זה הולך. הפתרון הוא אכן לחיצה עדינה על הקלאץ'. הבעייה מורגשת פחות מהילוך 3 ומעלה, אם זה מנחם אותך.
 

NeeD 4 SpeeD

New member
והבעיה היא :

ניתוק מערכת ההזרקה בכל סגירת גז , סוג של חסכון בדלק (אגב זה לא רק בפייזר) . הפתרון היחיד הוא תכנות מחדש של ה ECU
 

NeeD 4 SpeeD

New member
מחשב מנוע , כל מני חברות (בחול)

עושות את זה , חפס בפורום פייזר , בטח תמצא משהו .
 

Dresdner

New member
שיחפש גם בנק לשדוד

למה אתה מכניס לו דברים לראש מבלי לציין כמה זה יעלה לו
בתכלס הפאוור קומנדר הוא המציאותי יותר לרכישה
 

tzuriFZ6

New member
הפאוור קומנדר

רק משנה את מפת ההצתה אם אני מבין נכון, פה הבחור אומר שיש ניתוק של מערכת ההזרקה, אז מה ישנה הפאוור קומנדר? אני טועה?
 

Dresdner

New member
הפאוור קומנדור משנה

את מפת ההזרקה יש אופנועים שבהם הוא יכול גם להתערב בהצתה אבל רוב תפקידו הוא בתחום ההזרקה
 

NeeD 4 SpeeD

New member
לצערי פואאר קומדר לא פותר את הבעיה הזאת

גם לא הBAZZAZ. גם ב R1 יש את אותה הבעיה , והיא נפתרת או ע''י החלפה של המחשב ל RACE ECU , או ע''י תכנות מחדש (REFLASH ) . REFLASH עולה בסביבות ה 500-600 דולר ל R1 . האפשרות היותר "זולה" היא פשוט להתרגל . זה מה שהרוב עושים .
 

Dresdner

New member
באופנועים אחרים

דווקא אנשים דיוחו על שיפור במה שנקרא מצערת ON-OFF בשימוש בפאוור קומנדור, אצלי למשל התופעה התחילה פתאום ונפתרה ע"י מתיחת שרשרת
 

fazer_1000

New member
מכיר את הבעיה באופן עקרוני,

גם אני קראתי בכל חור ברשת שזו נקודה מרגיזה ולא רק בפייזר אלא בהרבה אופנועים עם הזרקה מהדורות הראשונים. הענין הוא, שבהילוך שני בפניה ב100 קמ"ש שטיפה מתהדקת ואני על הגבול של כן גז-לא גז, לחיצה על הקלאץ' ממש לא באה בחשבון. והמכה האגרסיבית בגלגל מערערת את כל האופנוע וזה יוצר ממש תגובת שרשרת שבמקרה הטוב הורסת את הפניה ובמקרה הרע מסוכנת מאוד. אני זוכר שBIKBAK כתב פה שיש דרך חינמית ופשוטה להתגבר על זה בTDM900, חשבתי שאולי גם בפייזר.
 

tzuriFZ6

New member
אז..נראה לי

שהדבר האחרון שנשאר לנו לעשות זה ללכת ללמוד רפואה, ולהתמחות בניתוחי מוח.... או לעבוד יותר חזק על הפק"מ לפאוור קומנדר ואם כבר אז גם אגזוזים...?!
 

fazer600

New member
כל מה שכתבת הן חלק מבעיות של הדגם

הזה...תלמד לחיות עם זה...סה"כ זה לא כלי אידיאלי לכבישים כאלה אבל הוא מפצה בתחומים אחרים
 

iec

New member
לעניות דעתי מה שאתה צריך לעשות זה

לקנות הונדה/tapuzforum/images/Emo152.gif
 

fazer_1000

New member
אמר בעל האיכסT של ימאהה וה.. טרקטורון.

של ימאהה. רחמנא ליצלן...
 

iec

New member
אבל לי אין אופציות מצד הונדה..לך יש

למצוא XR שמור קשה יותר מאשר למצוא דוקאטי יבש
והטרקטורון של הונדה נראה כמו משאית
 

fazer_1000

New member
יש בזה משהו, אולם ההורנט לא ממש בא בחשבון

מבחינתי עקב חוסר מיגון רוח. אגב, כמעט כמעט הלכתי על הונדה אחר שלצערי לא הסתדרתי עם המוכר. אולי בגלגול אחר...
 
למעלה