תהיה..

jason newsted

New member
תהיה..

זה לא נראה לך שמוזר שדווקא כל הרעים נמצאים בסלית'רין? מה אין שם אחד טוב? ואם כולם שם רעים אז למה להחזיק אותם? הרי זה לא המטרה של הוגוורטס? או שבעצם יש טובים בסלית'רין אבל הם לא רלוונטיים לעלילה?
 

לא פיה

New member
תהיה מכובדת בהחלט

אני חושבת שלא חסרים גם אנשים טובים בסלית'רין, אבל אתה כבר עלית על זה בעצמך- הם פשוט לא רלוונטיים לעלילה. אבל יש קטעים בהם מוחאים כפיים להארי וכאלה, שבהם כתוב בצורה ספציפית שמאלפוי וחבורתו לא משתתפים בתשואות, מה שאומר שיש סלית'רינים שכן. והמשפחות ה... "פחות סימפטיות" (ע"ע משפ' מאלפוי) חזקות מדי בשביל שפשוט יתעלמו מהמורשת שלהם ומהצרכים שלהן. הן לא ישבו בשקט אם ינסו לסגור את בית סלית'רין רק בגלל שחברי הבית הם ילדים מפונקים שגדלים להיות איום על כל מי שלא מסכים איתם. ודיברנו על זה לפני כמה זמן, והגענו למסקנה שלא כל מי שמעדיף קוסמים שמגיעים משושלת קוסמות בהכרח תומך בוולדמורט או ברצח של מוגלגים וילידי מוגלגים. כמו שיכולים להיות אנשים שמתנגדיל לזה שיהודים יתחתנו עם גויים, אבל זה לא אומר שהם ילכו וירצחו עובדים זרים.
 
או בפשטות ../images/Emo96.gif

בכל דבר (ומקום) יש |הדגש יתרונות
/וחסרונות
ככה זה גם עם אנשים
 
דיויד קולבקט

הסביר את כל העניין בספרו: "העולמות הקסומים של הארי פוטר". יש שם נושא שבדיוק עונה לשאלתך... אם אין לך את הספר, הנה הציטוט מתוכו: "איש לא ניסה להיפטר מהם (בית סלית'רין) מסיבה פשוטה: סילוקם מבית הספר סותר את תפישותיה המוסריות של ג'יי קיי רולינג. נוכחותם של חניכי סלית'רין בהוגוורטס, מעידה על עמדותיה בנושאים מוסריים וחברתיים כמו טוב ורע, צדק ועוול.... (דמבלדור חושב ש:) קל יותר לדחות את הרשעות מתוך אימה או לדכא אותו בכוח, מאשר לגנותה בתוקף, מתוך רגשות חמלה כנים..." ("העולמות הקסומים של הארי פוטר" ,עמוד 84, דיויד קולברט, 2002"). בקיצור לעניין- חייב להיות רוע, כי בלי רוע לא יהיה טוב. בקשר לשאלה אם יש אנשים טובים בסלית'רין.. אני חושב שכבר קיבלת תשובה. מקווה שאתה מסופק...
 

קרניים

New member
סלית'רין = הזבל של הוגוורטס?

אה.... טוב... מה רציתי להגיד?! אה כן.. לא כולם רעים בסלית'רין... "פשוט כל מי שהוא היה להיות קודם רע הוא לבוא היה לצאת בסלת'רין" (ציטוט תדוייק ביותר של האגריד) אה... חחח זהו....
 

לא פיה

New member
אוף, כל כך מרגיז אותי

שהמבטא היורקשירי המקסים של האגריד תורגם בעברית כעילגות. על זה אני פשוט לא סולחת לגילי.
 

pufit

New member
המשפט הזה לא בידיוק הגיוני../images/Emo80.gif

כי בטוח היו רעים גם מבתים אחרים.. זה לא ש*כל* הרעים הם מסלית'רין כמו שלא כל הסלית'רינים הם טהורי דם
 

לא פיה

New member
המשפט הזה נשמע כמו סתירה של רולינג

האגריד הרי כבר ידע אז שבלאק הוא תומך של וולדמורט ושהוא למד בגריפינדור (זה לא קשור שהוא היה חף-מפשע, האגריד לא ידע את זה אז).
 

קרניים

New member
וואו טוב פיה... אבל אולי הוא התכוון

לרוב.. לא היית רוצה שהאגריד יתחיל (עם דיבורו הערסי) "אתה פה להבין זה 89.7542 אחוז מאלו שהלכו רעים הם שם מסלית'רין" נכון?
 

לא פיה

New member
לא הייתי רוצה את זה, לא../images/Emo13.gif

אבל היא היתה צריכה להיות קצת יותר זהירה ולכתוב "רוב". הרי הוא אמר את זה בצורה כזו הפגנתית שזה נשמע מאד מכוון ומדוייק שקוסמים רעים מגיעים רק מסלית'רין. אגב- אני בספק אם ברטי קראוץ' הבן למד בסלית'רין, למרות שאין ממש סיכוי שהאגריד הכיר אותו.
 

קרניים

New member
מממ אני אוהב (מאוד) איך שאת חושבת..

את עולה על כל טעות וזה ממש שווה... גם אני ככה בד"כ אבל לדעצי.. קראתי את הספרים הקודמים ממזמן ואת החמישי טיפה בחיפוף (*דופק ראש בקיר*) אבל בגלל שלקח לי שבועיים לקרוא את האנגלית... (מה לעשות.. היה שובעיים קשים.... אבל אני לא קורא לאט!! כאילו.. שלא מרוכזים אתז קוראים לאט.. אבל היה יום אחד שהייתי ממש מרוכז והוצאתי 270 ביום.. לא משנה) קיצור שיצא הספר החמישי באנגלית ואני יקרא את אחד שתיים שלוש ארבע ואז חמש... ואני ירשום לי הערות אפילו.... בלי לחפף! נ.ב את מקור להשראה!
 
למעלה