ברגע שתהיינה רכבות ממודיעין ומי-םתדירות הרכבת מ/לנתב"ג
התדירות כיום היא זוועתית לפעמים יוצאת רכבת מנתבג כל 23 דקות, לפעמים כל כמעט 40 דקות, ובלילה כל שעה. היא לא ממש רלוונטית לרוב הנוסעים. מישהו יודע מתי תצא רכבת כל רבע שעה כמו שהובטח פעם?
בעתיד הרחוקברגע שתהיינה רכבות ממודיעין ומי-ם
תדירות הרכבות בקו נתב"ג-ת"א תשתפר. שכן, בבטחון מוחלט, חלק מן הרכבות מירושלים וחלק מהרכבות ממודיעין לת"א יעצרו בתחנת נתב"ג, שכן היא על אותה מסילה. סביר להניח שאז תהיינה לפחות 3 רכבות בשעה ולא אחת או שתיים. ותדירות של רכבת אחת ל-23 דקות ו-37 לסירוגין היא ממש לא תדירות זוועתית. תדירות זוועתית היא תדירות של אחת לשעתיים או אף פחות, כגון הרכבות מדימונה לבאר-שבע. כיום הרכבת ל/מנתב"ג רלוונטית לכל תושבי ת"א/ר"ג/הרצליה אבל בעיקר לתושבי נתניה וצפונה לאורך החוף עד בואך עכו ונהריה. מהסיבה הפשוטה שככל שאתה גר רחוק יותר המונית (או הפרייבט של קרוב משפחה) לנתב"ג תהיה יקרה יותר. כמו כן, במו עיני אני רואה עובדי נתב"ג רבים מספור הגרים בגוש דן ומשתמשים ברכבת להגעה או חזרה ממקום עבודתם. דיילי אויר, דיילי קרקע, שוטרי משטרת נתב"ג, סלקטורים, מאבטחים, זבנים בחנויות, עובדי רשות שדות התעופה וכן הרבה מאוד מאוד נוסעים. בשנת 2005 ברכבות אל/מנתב"ג היו 1.15 מליון בני אדם. הכוונה לספירת כמות הנוסעים הנמצאים בקרונות הרכבת בין תחנות ההגנה בת"א לנתב"ג. כי בנוסף לעובדי נתב"ג ולטסים לחו"ל (והחוזרים ממנו) גם תושבי שוהם, בית עריף, כפר טרומן והאזור משתמשים ברכבת. הם מחנים במחיר מוזל בחניון או שבן משפחה מקפיצם לרכבת (משוהם לטרמינל 3 זה בקושי 10 דקות נסיעה, כולל הבדיקה בשערי נתב"ג. מכפר טרומן ומבית עריף זה אפילו 2 או 3 דקות פחות מאשר משוהם). מכל מה שרשמתי לעיל אני ממש לא מקבל את הגדרתך שהתדירות זוועתית. הייתי אפילו מוסיף שהתדירות סבירה בהחלט. חוץ מאשר באמצע הלילה שזה אכן פחות מוצלח. שלא יובן לא טוב, אני אשמח מאוד אם תהיינה 3 או אפילו 4 רכבות בשעה לנתב"ג !
יהייה "קצת" צפוף שםבעתיד הרחוק
יהיו אפילו יותר מ-4 יהיו לפחות 4 רכבות מירושלים, שלפחות 3 מהן יעצרו בנתב"ג, ועוד לפחות 2 ממודיעין, שלפחות אחת מהן תעצור בנתב"ג, ועוד רכבת אחת לפחות מהדרום (היום מדברים על באר שבע, אבל אולי זה יהיה אשקלון או משהו). סה"כ בעתיד (הדי רחוק לצערי) לפחות 5 רכבות בשעה לתל אביב, בשעות השיא כמובן. וגם אני תומך בדעה ששתי רכבות בשעה לנמל התעופה זה לא רע בכלל בהתחשב בעובדה שחלון הזמן שצריך בהגעה אל/מ נמל תעופה לא נמדד בדקות (עבור רוב הנוסעים לא מדובר ביעד יוממות), וגם אם כן 2 רכבות בשעה זה עדיין לא רע. הכוונה היא שכשאתה צריך להגיע לנמל התעופה, הקדמה בתוכניות שלך ב-15 דקות זה באמת לא קריטי, וגם איחור של 10 דקות זה לא אסון. ובקשר ללילה - הלוואי על כל הקווים בארץ שירות כמו שנתב"ג מקבל בלילה. רכבת פעם בשעה בלילה זה מעל ומעבר
לא אמורה להיות בעיה לדעתי.יהייה "קצת" צפוף שם
לאור העובדה כי בתחנה יש רק מסילה בודדת (לכל כיוון) ואין שום אפשרות להרחיב אותה. אתה מדבר על 7 רכבות בשעה (אפילו אם לא כולן עוצרות) אבל מקום להעביר אותן אין.
לא תהייה בעיה רק אםלא אמורה להיות בעיה לדעתי.
7 רכבות בשעה על מסילה בכיוון אחד זה לא יותר מדיי בעייתי להערכתי הלא מקצועית. במיוחד כאשר לא כל הרכבות מתוכננות לעצור בנתב"ג. תחנת השלום, למשל, החזיקה גם עם 8 רכבות בשעה לכל כיוון במשך כמה וכמה שנים עם שני רציפים בלבד. צריך לזכור שהתכנון המקורי (והלא חכם במיוחד) היה לעשות רציף אחד בלבד בתחנה!! מזל שמישהו תפס את עצמו לפני שסגרו את התוכניות.
אני לא כל כך בטוח שכזה בלתי אפשרילא אמורה להיות בעיה לדעתי.
7 רכבות בשעה על מסילה בכיוון אחד זה לא יותר מדיי בעייתי להערכתי הלא מקצועית. במיוחד כאשר לא כל הרכבות מתוכננות לעצור בנתב"ג. תחנת השלום, למשל, החזיקה גם עם 8 רכבות בשעה לכל כיוון במשך כמה וכמה שנים עם שני רציפים בלבד. צריך לזכור שהתכנון המקורי (והלא חכם במיוחד) היה לעשות רציף אחד בלבד בתחנה!! מזל שמישהו תפס את עצמו לפני שסגרו את התוכניות.
התחנה טובה איך שהיא...אני לא כל כך בטוח שכזה בלתי אפשרי
להרחיב את התחנה מצד אחד יש טרמינל (קצת בעייה להזיז אותו, אבל מתחת לאולם הנוסעים הנכנסים, כלומר בגובה התחנה, תכלס אין כלום מצד שני יש חניון ו"גן ארץ ישראל". את החניון ואת כביש איסוף הנוסעים אפשר להרחיק ב-10 מטר, אף אחד לא ימות. את גן ארץ ישראל גם כן אפשר להזיז. בין כה וכה מדובר באוסף עשבים לא חינני במיוחד.
אפשר להמשיך לשבח את הטרמינלהתחנה טובה איך שהיא...
לא צריך להרחיב שום דבר. טרמינל 3 בנוי מצויין. (גם זה בלאגן להתחיל להרחיב תחנה ועוד כזאת שממש נמצאת בתוך הטרמינל) אני חושב שאין בעיה להסתדר עם כזאת תחנה גם אחרי פתיחת הקווים המתוכננים. בכל זאת תחנת נתב"ג היא לפי דעתי היפה ביותר והחדישה וגם כמובן הטכנולוגית עם כל הלו"ז האלקטרוני ותיכנון המדרגות הנעות ושערי היציאה. ועוד משהו גן ארץ ישראל ממש לא סתם עשבים. גן יפהייפה עם הרבה השקעה (בכלל תחום העצים והצמחייה מאוד מפותח בטרמינל 3 ובאזור )
גם תושבי מודיעין משתמשים בה לעתיםברגע שתהיינה רכבות ממודיעין ומי-ם
תדירות הרכבות בקו נתב"ג-ת"א תשתפר. שכן, בבטחון מוחלט, חלק מן הרכבות מירושלים וחלק מהרכבות ממודיעין לת"א יעצרו בתחנת נתב"ג, שכן היא על אותה מסילה. סביר להניח שאז תהיינה לפחות 3 רכבות בשעה ולא אחת או שתיים. ותדירות של רכבת אחת ל-23 דקות ו-37 לסירוגין היא ממש לא תדירות זוועתית. תדירות זוועתית היא תדירות של אחת לשעתיים או אף פחות, כגון הרכבות מדימונה לבאר-שבע. כיום הרכבת ל/מנתב"ג רלוונטית לכל תושבי ת"א/ר"ג/הרצליה אבל בעיקר לתושבי נתניה וצפונה לאורך החוף עד בואך עכו ונהריה. מהסיבה הפשוטה שככל שאתה גר רחוק יותר המונית (או הפרייבט של קרוב משפחה) לנתב"ג תהיה יקרה יותר. כמו כן, במו עיני אני רואה עובדי נתב"ג רבים מספור הגרים בגוש דן ומשתמשים ברכבת להגעה או חזרה ממקום עבודתם. דיילי אויר, דיילי קרקע, שוטרי משטרת נתב"ג, סלקטורים, מאבטחים, זבנים בחנויות, עובדי רשות שדות התעופה וכן הרבה מאוד מאוד נוסעים. בשנת 2005 ברכבות אל/מנתב"ג היו 1.15 מליון בני אדם. הכוונה לספירת כמות הנוסעים הנמצאים בקרונות הרכבת בין תחנות ההגנה בת"א לנתב"ג. כי בנוסף לעובדי נתב"ג ולטסים לחו"ל (והחוזרים ממנו) גם תושבי שוהם, בית עריף, כפר טרומן והאזור משתמשים ברכבת. הם מחנים במחיר מוזל בחניון או שבן משפחה מקפיצם לרכבת (משוהם לטרמינל 3 זה בקושי 10 דקות נסיעה, כולל הבדיקה בשערי נתב"ג. מכפר טרומן ומבית עריף זה אפילו 2 או 3 דקות פחות מאשר משוהם). מכל מה שרשמתי לעיל אני ממש לא מקבל את הגדרתך שהתדירות זוועתית. הייתי אפילו מוסיף שהתדירות סבירה בהחלט. חוץ מאשר באמצע הלילה שזה אכן פחות מוצלח. שלא יובן לא טוב, אני אשמח מאוד אם תהיינה 3 או אפילו 4 רכבות בשעה לנתב"ג !
בתור תושב מודיעיןברגע שתהיינה רכבות ממודיעין ומי-ם
תדירות הרכבות בקו נתב"ג-ת"א תשתפר. שכן, בבטחון מוחלט, חלק מן הרכבות מירושלים וחלק מהרכבות ממודיעין לת"א יעצרו בתחנת נתב"ג, שכן היא על אותה מסילה. סביר להניח שאז תהיינה לפחות 3 רכבות בשעה ולא אחת או שתיים. ותדירות של רכבת אחת ל-23 דקות ו-37 לסירוגין היא ממש לא תדירות זוועתית. תדירות זוועתית היא תדירות של אחת לשעתיים או אף פחות, כגון הרכבות מדימונה לבאר-שבע. כיום הרכבת ל/מנתב"ג רלוונטית לכל תושבי ת"א/ר"ג/הרצליה אבל בעיקר לתושבי נתניה וצפונה לאורך החוף עד בואך עכו ונהריה. מהסיבה הפשוטה שככל שאתה גר רחוק יותר המונית (או הפרייבט של קרוב משפחה) לנתב"ג תהיה יקרה יותר. כמו כן, במו עיני אני רואה עובדי נתב"ג רבים מספור הגרים בגוש דן ומשתמשים ברכבת להגעה או חזרה ממקום עבודתם. דיילי אויר, דיילי קרקע, שוטרי משטרת נתב"ג, סלקטורים, מאבטחים, זבנים בחנויות, עובדי רשות שדות התעופה וכן הרבה מאוד מאוד נוסעים. בשנת 2005 ברכבות אל/מנתב"ג היו 1.15 מליון בני אדם. הכוונה לספירת כמות הנוסעים הנמצאים בקרונות הרכבת בין תחנות ההגנה בת"א לנתב"ג. כי בנוסף לעובדי נתב"ג ולטסים לחו"ל (והחוזרים ממנו) גם תושבי שוהם, בית עריף, כפר טרומן והאזור משתמשים ברכבת. הם מחנים במחיר מוזל בחניון או שבן משפחה מקפיצם לרכבת (משוהם לטרמינל 3 זה בקושי 10 דקות נסיעה, כולל הבדיקה בשערי נתב"ג. מכפר טרומן ומבית עריף זה אפילו 2 או 3 דקות פחות מאשר משוהם). מכל מה שרשמתי לעיל אני ממש לא מקבל את הגדרתך שהתדירות זוועתית. הייתי אפילו מוסיף שהתדירות סבירה בהחלט. חוץ מאשר באמצע הלילה שזה אכן פחות מוצלח. שלא יובן לא טוב, אני אשמח מאוד אם תהיינה 3 או אפילו 4 רכבות בשעה לנתב"ג !
בינתיים לטעמי , מדובר בקו הרכבתתדירות הרכבת מ/לנתב"ג
התדירות כיום היא זוועתית לפעמים יוצאת רכבת מנתבג כל 23 דקות, לפעמים כל כמעט 40 דקות, ובלילה כל שעה. היא לא ממש רלוונטית לרוב הנוסעים. מישהו יודע מתי תצא רכבת כל רבע שעה כמו שהובטח פעם?
בועז, תתפלא גם בקו הזה יש איחוריםבינתיים לטעמי , מדובר בקו הרכבת
הטוב בארץ. הדבר אמור לפחות לגבי קטע ההגנה-נתב"ג. התדירות בהחלט טובה , אין עומסים מזעזעים נוסח הקווים ל- ב"ש וחיפה , משך נסיעה קצר בקטע זה והכי חשוב DAMN IT ! הקו הוא חלק מהדרך לחו"ל.
אורי, אתה תתפלא לשמוע ,אבל כשאניבועז, תתפלא גם בקו הזה יש איחורים
ועיכובים. אלון סיפר לא מזמן על ההעיכוב סתם באמצע הנסיעה מת"א לנתב"ג. משך העיכוב היה מעל לעשר דקות.
ממילא אחרי האיחורים של הרכבת ישאורי, אתה תתפלא לשמוע ,אבל כשאני
יוצא לחו"ל אני הופך לאדם הסבלני בעולם ,וזה כולל את איחורי ר"י
נכון ואפילו ר"י אין בכוחה למנוע אתממילא אחרי האיחורים של הרכבת יש
עוד זמן עד הטיסה עם כל הבדיקות. גם לא תמיד הטיסה יוצאת בזמן...
רכבת לנתב"ג כל 20 דקות בשעות השיאנכון ואפילו ר"י אין בכוחה למנוע את
חדוות היציאה לחו"ל - תאחר ככל שתאחר.
מי אמר?רכבת לנתב"ג כל 20 דקות בשעות השיא
החל בחודש דצמבר הקרוב. ל-2 הרכבות הקיימות מידי שעה בקו (נהריה-) חיפה- ת"א -נתב"ג תצטרף רכבת שלישית בקו נהריה - חיפה - ת"א - נתב"ג - לוד - באר שבע.
נדמה לי שידידו הטוב ביותרמי אמר?
אתה בטוח? ר"י הולכת להוציא עכשיו לו"ז בשביל חודשיים ואז עוד אחד? ומקום באיילון יש בשביל זה או שהיא תחליף רכבת קיימת בקו חיפה-ב"ש? והאם זה צפוי להשפיע גם על רכבות הלילה?
קובי להלן הצהרה:נדמה לי שידידו הטוב ביותר
של הד"ר מעיר הקודש, זה שבשם משפחתו יש אש ושמו הפרטי הוא כמו של זמר פופ סופר דופר מפורסם (המפורסם גם בפדופיליותו, הזמר, כן) דבר על כך שעד דצמבר לא מתוכנן דבר שכזה. מכלל הלאו אפשר להניח את ההן, כלומר, שמדצמבר כן יהיה דבר שכזה. נקווה שכן. בכל מקרה זה לא אמור ליצור בעיות כלשהן, משום שבמקום שהרכבת תסע דרך כפר חב"ד (וממילא לא תעצור בו) היא תסע עתה דרך נתב"ג.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.