תגלית : לא כולנו יהודים.....

תגלית : לא כולנו יהודים.....
https://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.4565774

ארגון "תגלית" החליט להפסיק להפגיש בין משתתפי הסיורים בישראל לבין ערבים
את ההוראה פרסמה באחרונה מחלקת החינוך של הארגון. "תגלית": המפגשים הופסקו משום שהתברר שנדרשת בחינה מחודשת שלהם

ג'ודי מלץ

ארגון "תגלית", המביא מדי שנה עשרות אלפי צעירים יהודים מחו"ל לסיורים בישראל, הורה לחברות התיירות המארגנות את הסיורים שלא להפגיש עוד את המשתתפים בהם עם ערבים — כך נודע ל"הארץ". את ההוראה פרסמה באחרונה מחלקת החינוך של "תגלית". מהארגון נמסר בתגובה שהמפגשים הופסקו משום שהתברר שנדרשת בחינה מחודשת שלהם.

לפני שנתיים השיק הארגון תוכנית שנועדה ליצור קשר בין הצעירים המשתתפים בתוכנית לבין ערבים, כדי להעניק להם מבט מקיף יותר על החברה הישראלית. לפני כן ספג הארגון ביקורת על כך שהסיורים הפגישו את המשתתפים רק עם יהודים, ועל כך שהתמונה שהוצגה להם על הסכסוך הישראלי־פלסטיני היתה בדרך כלל חד־צדדית.

הארגון דורש שכל הסיורים הנערכים מטעמו יכללו מפגשים עם חיילי צה"ל, שנועדו להיות שיאו של הביקור בישראל. בדרך כלל, החיילים המשתתפים במפגשים גם מלווים את קבוצות הצעירים במשך כמה ימים. התורם הגדול ביותר ל"תגלית" כיום הוא המיליארדר שלדון אדלסון, אחד התומכים העיקריים במפלגה הרפובליקאית. ואולם, אדלסון ועמיתיו טוענים שאיננו מתערב בתוכניות הסיורים.

הרב ריק ג'ייקובס, ראש התנועה הרפורמית - התנועה היהודית הגדולה ביותר בצפון אמריקה - גינה היום (חמישי) את ההחלטה ומסר כי "בהחלטה להפסיק את המפגשים בין המשתתפים לערבים, 'תגלית' מוכיח עד כמה הוא הפך מנותק". הוא הוסיף כי "ערבים מהווים 21% מהאוכלוסייה בישראל, ועשרות אלפי דולרים שתורמים פילנתרופים יהודים מצפון אמריקה, בריטניה, ישראל ומקומות רבים אחרים מושקעים בתמיכה בשילובם בחינוך, תעסוקה והחברה בישראל".

ג'ייקובס הדגיש כי 40% ממשתתפי "תגלית" במהלך השנים מגדירים את עצמם יהודים רפורמים, "אבל רבים מהם שואלים את עצמם כעת האם הסיורים חושפים אותם להיבט צר מדי של ישראל העכשווית".

מ"תגלית" נמסר בתגובה: "בעונת הקיץ של 2017 הצגנו כמה תוכניות גיאו־פוליטיות ניסיוניות, שיישומן לווה בהערכה ובפרוטוקולים קפדניים. תוצאות ההערכה הראשונית הוכיחו כי יש צורך לערוך בדיקה נוספת של התוכנית בהקשר לביקור החינוכי בכללותו. אי לכך, התוכנית הניסיונית לא תופעל בעונת החורף הקרובה כל עוד נערכות בדיקות נוספות".

ארגון "תגלית", שהחל לפעול ב–1999, הביא עד היום יותר מחצי מיליון צעירים יהודים לביקור בישראל, וצופה שהשנה ישתתפו בסיורים מספר שיא של 48,000 מבקרים. הוא נחשב לאחד המיזמים היהודיים המצליחים ביותר בכל הזמנים. החברות הפרטיות שמשתפות פעולה עם "תגלית" מתכוננות בימים אלה לתחילת עונת החורף, שמקבילה לחופשת חג המולד בקמפוסים של האוניברסיטאות והמכללות בארה"ב.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
למה צריך להתיחס לרצונות של היהודים הרפורמים?
הרי אפילו לדעת השוויצרי אלה היהודים הראשונים שבעתיד יתבוללו ויפסיקו להיות יהודים.
אז מהם מדינת ישראל היהודית צריכה עיצות איך להתנהג?
&nbsp
רק מי שרוצה לעלות על מסלול ההתבוללות והתנתקות מהעם היהודי צריך להקשיב להם. או למערכון של שליין על המדריך למתבולל המתחיל.
 

צדוק 30

New member
תגובה להעמק כאשר רב רפורמי וכומר עורכים '' חופה''
כאשר רב רפורמי וכומר עורכים '' חופה'' לזוג אומר הדבר שהרפורמים יהדות והם אלה שני קווים מקבלים שלעולם לא יפגשו
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אני פשוט מקשיב למי שמבין, שאמר שאלה היהודים שהכי בקרוב
כבר לא יהיו יהודים. ולכן יהודים שישארו יהודים ומדינת ישראל היהודית לא צריכה להקשיב לנפלים שכאלה.
 

אלי.

New member
פרויקט 'תגלית' הוא מכירת נכס, מארגניו הם מתווכים.
אנחנו לא מצפים ממתווך דירות שיספר לקונה הפוטנציאלי על הבעיות שיש בבניין המשותף אלא רק על הדירה הנפלאה הצופה לנוף פנורמי מדהים ונמכרת במחיר מציאה.
&nbsp
מצד שני, הצעירים היהודים החביבים ממיאמי ומישיגן יכולים לקרוא 'ישראל היום', ובחינם. בשביל מה להגיע עד לכאן ?
 
למעלה