תגידו,נהג אוהב אוטובוסים
?

מצב
הנושא נעול.

shlumbergera

New member
מה מקסים יותר:האוטובוס או השלט שליד

הנה תמונה שהעליתי לפני מס' ימים
היא נמצאת כאן
מה מקסים יותר:האוטובוס או השלט שליד
קשה לי להחליט. והשלט: האם אלה דיליג'נסים? ולמה בחרו ב"אגד" לשים אותם על השלטים? ואם היו כאלה בשירות מתי זה היה ומתי הוצאו ? וואו, איזה שיטפון של נוסטלגיה
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
עירבוביה של אוטובוסים

תגידו,נהג אוהב אוטובוסים
?
זה מה שעולה מדפי הפורום הזה. האם מישהו כאן יכול להביא צילום / מידע על האוטובוסים שקראנו להם "שוסון"? אני זוכרת שהם החליפו בהדרגה את האוטובוסים הישנים. ***והאוטובוסים הישנים ההם? אלה שדלת הירידה בהם היתה נפתחת ע"י הנוסעים במשיכת ידית, ואת דלת הכניסה היה הנהג מושך מכנית גמכן ע"י ידית מורכבת, ושצלצול ה"עצור" היה מתרחש ע"י משיכת חוט הפעמון שדנתם בו לאחרונה? איך קראו להם? יש צילום? יש כאן מישהו שהוא או אבא/דוד שלו נהג בהם?
עירבוביה של אוטובוסים
כן אני נהגתי בכל נמכונות שהזכרת, השנים 1955 הנהיגה בוצעה ללא הנעת מנוע, אני ילד קטן, אבא בא להפסקת ארוחת הצהרים. המכונה חונה על יד הבית ואני נוסע על יבש. מה שלא צויין בשאלות ... הוינקר פעל מכנית על ידי זרוע שיוצאת החוצה על יד חלון נהג, חלונות הנוסעים מתרוממים בעזרת רצועה רחבה שנתפסת בין גלגלוני פליז., המושבים עשויים מדיקט. הרצפה בנויה מעץ ממוגנת על ידי רצועות פלדה מנוקדות. בשסון היתה דלת חרום באחורי האוטובוס, מעל הדלת היתה קופסת עץ עם חלון זכוכית, בתוך הקופסא היתה ידית דלת ישנה כמו של דלת בבית, בשעת סכנה היה צריך לנפץ את השמשה של הקופסה , להוציא את הידית ממקומה ולפתוח בעזרתה את הדלת. כאשר הדלת היתה נפתחת מדרגות חכמות היו נשלפות מתחת לדלת. בשסון, מי שלא זכר להוריד בלם יד לפני תחילת הנסיעה... אוי לו ואווי לון, הבלם יד היה נתפס ועשרה גברים היו צרכים לעזור לו לשחררה. אופי הנהיגה היה שונה לגמרי. מיומנות הורדת ההילוכים היתה דרושה לעלות עליות קשות, נקודת המבחן היתה כשעלו ממליה לכיוון מיתרס שער שכם, שם בסיבוב שמאלה היתה נדרשת הורדת הילוך תוך כדי סיבוב, המומחים התפארו ביכולת לסובב הגה ביד אחת להוריד הילוך ביד שניה בעזרת דאבל קלאצ וגז בניים. אופן אחיזת ההגה גם היתה שונה... היה צורך לשמור על הבהונות , ההגה היה קשה וכל הפרעה לגלגל היתה מסיטה את ההגה בחוזקה, נהג יכול היה לשבור בוהן אם היה אוחז בהגה עם בהונות בתוך גלגל ההגה.
 

kobiz99

New member
תיבת ההילוכים היתה מאחורי הנהג

עירבוביה של אוטובוסים
כן אני נהגתי בכל נמכונות שהזכרת, השנים 1955 הנהיגה בוצעה ללא הנעת מנוע, אני ילד קטן, אבא בא להפסקת ארוחת הצהרים. המכונה חונה על יד הבית ואני נוסע על יבש. מה שלא צויין בשאלות ... הוינקר פעל מכנית על ידי זרוע שיוצאת החוצה על יד חלון נהג, חלונות הנוסעים מתרוממים בעזרת רצועה רחבה שנתפסת בין גלגלוני פליז., המושבים עשויים מדיקט. הרצפה בנויה מעץ ממוגנת על ידי רצועות פלדה מנוקדות. בשסון היתה דלת חרום באחורי האוטובוס, מעל הדלת היתה קופסת עץ עם חלון זכוכית, בתוך הקופסא היתה ידית דלת ישנה כמו של דלת בבית, בשעת סכנה היה צריך לנפץ את השמשה של הקופסה , להוציא את הידית ממקומה ולפתוח בעזרתה את הדלת. כאשר הדלת היתה נפתחת מדרגות חכמות היו נשלפות מתחת לדלת. בשסון, מי שלא זכר להוריד בלם יד לפני תחילת הנסיעה... אוי לו ואווי לון, הבלם יד היה נתפס ועשרה גברים היו צרכים לעזור לו לשחררה. אופי הנהיגה היה שונה לגמרי. מיומנות הורדת ההילוכים היתה דרושה לעלות עליות קשות, נקודת המבחן היתה כשעלו ממליה לכיוון מיתרס שער שכם, שם בסיבוב שמאלה היתה נדרשת הורדת הילוך תוך כדי סיבוב, המומחים התפארו ביכולת לסובב הגה ביד אחת להוריד הילוך ביד שניה בעזרת דאבל קלאצ וגז בניים. אופן אחיזת ההגה גם היתה שונה... היה צורך לשמור על הבהונות , ההגה היה קשה וכל הפרעה לגלגל היתה מסיטה את ההגה בחוזקה, נהג יכול היה לשבור בוהן אם היה אוחז בהגה עם בהונות בתוך גלגל ההגה.
תיבת ההילוכים היתה מאחורי הנהג
והמנוע בתוך האוטובוס תחת כיסוי מנוע כך שהכנס לנהיגה היה הנהג זקוק לאקרובטיקה
 

shlumbergera

New member
אני בהלם מכל התשובות שלכם../images/Emo140.gif

תגידו,נהג אוהב אוטובוסים
?
זה מה שעולה מדפי הפורום הזה. האם מישהו כאן יכול להביא צילום / מידע על האוטובוסים שקראנו להם "שוסון"? אני זוכרת שהם החליפו בהדרגה את האוטובוסים הישנים. ***והאוטובוסים הישנים ההם? אלה שדלת הירידה בהם היתה נפתחת ע"י הנוסעים במשיכת ידית, ואת דלת הכניסה היה הנהג מושך מכנית גמכן ע"י ידית מורכבת, ושצלצול ה"עצור" היה מתרחש ע"י משיכת חוט הפעמון שדנתם בו לאחרונה? איך קראו להם? יש צילום? יש כאן מישהו שהוא או אבא/דוד שלו נהג בהם?
אני בהלם מכל התשובות שלכם

פשוט צל"ש ! והצילום הביא לי שק זכרונות. איזה יופי! עכשיו לאמנון: מה שאתה מתאר, לא רק מדהים אלא גם מביא "?" - כל התיאור הזה שייך לאותו דגם של אוטובוס? או שאלה דגמים שונים שהלכו והשתכללו בהדרגה? ויש מזכרת כזו במוזיאון איפשהו? צילום?
 
ממל'ה: הנה מאמר למענך !!! מקור:

אני בהלם מכל התשובות שלכם

פשוט צל"ש ! והצילום הביא לי שק זכרונות. איזה יופי! עכשיו לאמנון: מה שאתה מתאר, לא רק מדהים אלא גם מביא "?" - כל התיאור הזה שייך לאותו דגם של אוטובוס? או שאלה דגמים שונים שהלכו והשתכללו בהדרגה? ויש מזכרת כזו במוזיאון איפשהו? צילום?
ממל'ה: הנה מאמר למענך !!! מקור:
בניומין הספל...
 

אוהד11

New member
אם אמנון העלה זכרונות מהשוסונים גם

ממל'ה: הנה מאמר למענך !!! מקור:
בניומין הספל...
אם אמנון העלה זכרונות מהשוסונים גם
לי יש זכרון מהאוטובוסים מדגם "וויט", "סופר וייט", פורד (וסליחה מאלה ששכחתי) של ידיות בדמות חיצים שהיו מועלות מצד ימין או שמאל של האוטובוס כאשר הפעילו את כפתור האיתות. חלק מראשי החץ היו בצבע כתום וחלק בצבע ירוק
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
מה שסון ?

אם אמנון העלה זכרונות מהשוסונים גם
לי יש זכרון מהאוטובוסים מדגם "וויט", "סופר וייט", פורד (וסליחה מאלה ששכחתי) של ידיות בדמות חיצים שהיו מועלות מצד ימין או שמאל של האוטובוס כאשר הפעילו את כפתור האיתות. חלק מראשי החץ היו בצבע כתום וחלק בצבע ירוק
מה שסון ?
שסון זה אוטו מודרני, גימור היי טייק אני מדבר על פורדים. וואייטיים. גי אמ סי, אחר כך בו השסונים. חלונות רחבים וגבוהים, אור בתוך האוטובוס. גימור אירופאי. ניקלים פנסים חלונות ללא רצועות, וטוב שעשו עלינו אמברגו הצרפתים האלה, אז הגיעו לילנדים המילה האחרונה שעד היום לא נמצא לה מתחרה. ואכלנו אותה עם פיאטים, ועפ לליקה מיוון, והסקנדינבים לא מפסיקים להאכיםל אותנו עם הסקניות שלהם, וכיום יש לנו זבל ספרדי.... כאילו שהוא יותר טוב מהתורכי, וולוו שנישרפים בדיוק כמו הסקניות, יש להם מנגנון הרס עצמי רואים את עליות שער הגיא, התוכנה המושתלת להם מקו היצור השוודי, פוקדת עליהם.... פצחו את הקפסולה של הציאניד שנימצאת מתחת לשן הימנית התחתונה בשורה האחרונה. עד כאן חביבי אבי עליו השלום מבסוט ממני היום שאז , לפני חמישים שנה , לא רק שיחקתי את הנהג, גם למדתי מספר עובדות היסטוריות. אבל הכייף הגדול ביותר היה תחנה סופית מרכז העיר קו 13 היה אחד שם עם קיוסק חצי עגול, היה סוחט מיצים מכן פירות העונה . אבל אני תמיד רציתי את העוגה המיוחדת שלו ... עקיצת הדבורה. היה לו מחבת על פטיליה והעוגות תמיד היו חמות כאילו רק השנה אפו אותם. אגב קו זה נסע לקטמונים שהיו בשלבי בניה בשנים האלה, אחר כך היה 13-א שנסע פעמים ביום ליד מורדכי הניבנת. נסיעת בוקר להעברת פועליםפ לבית מזמיל קרית היובל אגב היובל שווש ל-10 שנים למדינה .. יעני 58 . אחר כך החלו לבנות את הדסה עין כרם, גם לשם נסע סידור קו 13 להסעת הפועלים או קיי ילדים אני זקן מספיק או לא ?
 
כל מילה בסלע...ואגב לפני 5 דקות...

מה שסון ?
שסון זה אוטו מודרני, גימור היי טייק אני מדבר על פורדים. וואייטיים. גי אמ סי, אחר כך בו השסונים. חלונות רחבים וגבוהים, אור בתוך האוטובוס. גימור אירופאי. ניקלים פנסים חלונות ללא רצועות, וטוב שעשו עלינו אמברגו הצרפתים האלה, אז הגיעו לילנדים המילה האחרונה שעד היום לא נמצא לה מתחרה. ואכלנו אותה עם פיאטים, ועפ לליקה מיוון, והסקנדינבים לא מפסיקים להאכיםל אותנו עם הסקניות שלהם, וכיום יש לנו זבל ספרדי.... כאילו שהוא יותר טוב מהתורכי, וולוו שנישרפים בדיוק כמו הסקניות, יש להם מנגנון הרס עצמי רואים את עליות שער הגיא, התוכנה המושתלת להם מקו היצור השוודי, פוקדת עליהם.... פצחו את הקפסולה של הציאניד שנימצאת מתחת לשן הימנית התחתונה בשורה האחרונה. עד כאן חביבי אבי עליו השלום מבסוט ממני היום שאז , לפני חמישים שנה , לא רק שיחקתי את הנהג, גם למדתי מספר עובדות היסטוריות. אבל הכייף הגדול ביותר היה תחנה סופית מרכז העיר קו 13 היה אחד שם עם קיוסק חצי עגול, היה סוחט מיצים מכן פירות העונה . אבל אני תמיד רציתי את העוגה המיוחדת שלו ... עקיצת הדבורה. היה לו מחבת על פטיליה והעוגות תמיד היו חמות כאילו רק השנה אפו אותם. אגב קו זה נסע לקטמונים שהיו בשלבי בניה בשנים האלה, אחר כך היה 13-א שנסע פעמים ביום ליד מורדכי הניבנת. נסיעת בוקר להעברת פועליםפ לבית מזמיל קרית היובל אגב היובל שווש ל-10 שנים למדינה .. יעני 58 . אחר כך החלו לבנות את הדסה עין כרם, גם לשם נסע סידור קו 13 להסעת הפועלים או קיי ילדים אני זקן מספיק או לא ?
כל מילה בסלע...ואגב לפני 5 דקות...
הגיעה התשובה ועימה התגלית...מיד...
 
תגלית!!!../images/Emo65.gif לאן נעלמו הטייגרים

כל מילה בסלע...ואגב לפני 5 דקות...
הגיעה התשובה ועימה התגלית...מיד...
תגלית!!!
לאן נעלמו הטייגרים
הישנים מימ"ח בית-אל??? אז לפני 10 דקות הגיעה התשובה.......120 מכונות הנראות כמו חדשות, יושבות להן ומטופחות מאוד, מותנעות ומתוחזקות ב....מחנה נחל שורק !!! איש מילואים העושה שם שרות מילואים ראה אותם השבוע !!! לטיפולכם ולצילומייכם. חי אישית לא יהיה זמן לטפל בזה. מומלץ לערוך תאום עם דוברת צה"ל. הח'ברה האבודים הועברו לשם.
 

kobiz99

New member
המקום נקרא פינתי

מה שסון ?
שסון זה אוטו מודרני, גימור היי טייק אני מדבר על פורדים. וואייטיים. גי אמ סי, אחר כך בו השסונים. חלונות רחבים וגבוהים, אור בתוך האוטובוס. גימור אירופאי. ניקלים פנסים חלונות ללא רצועות, וטוב שעשו עלינו אמברגו הצרפתים האלה, אז הגיעו לילנדים המילה האחרונה שעד היום לא נמצא לה מתחרה. ואכלנו אותה עם פיאטים, ועפ לליקה מיוון, והסקנדינבים לא מפסיקים להאכיםל אותנו עם הסקניות שלהם, וכיום יש לנו זבל ספרדי.... כאילו שהוא יותר טוב מהתורכי, וולוו שנישרפים בדיוק כמו הסקניות, יש להם מנגנון הרס עצמי רואים את עליות שער הגיא, התוכנה המושתלת להם מקו היצור השוודי, פוקדת עליהם.... פצחו את הקפסולה של הציאניד שנימצאת מתחת לשן הימנית התחתונה בשורה האחרונה. עד כאן חביבי אבי עליו השלום מבסוט ממני היום שאז , לפני חמישים שנה , לא רק שיחקתי את הנהג, גם למדתי מספר עובדות היסטוריות. אבל הכייף הגדול ביותר היה תחנה סופית מרכז העיר קו 13 היה אחד שם עם קיוסק חצי עגול, היה סוחט מיצים מכן פירות העונה . אבל אני תמיד רציתי את העוגה המיוחדת שלו ... עקיצת הדבורה. היה לו מחבת על פטיליה והעוגות תמיד היו חמות כאילו רק השנה אפו אותם. אגב קו זה נסע לקטמונים שהיו בשלבי בניה בשנים האלה, אחר כך היה 13-א שנסע פעמים ביום ליד מורדכי הניבנת. נסיעת בוקר להעברת פועליםפ לבית מזמיל קרית היובל אגב היובל שווש ל-10 שנים למדינה .. יעני 58 . אחר כך החלו לבנות את הדסה עין כרם, גם לשם נסע סידור קו 13 להסעת הפועלים או קיי ילדים אני זקן מספיק או לא ?
המקום נקרא פינתי
 
הנה הקטלוג הרשמי. ניתן לעיין בו

אני בהלם מכל התשובות שלכם

פשוט צל"ש ! והצילום הביא לי שק זכרונות. איזה יופי! עכשיו לאמנון: מה שאתה מתאר, לא רק מדהים אלא גם מביא "?" - כל התיאור הזה שייך לאותו דגם של אוטובוס? או שאלה דגמים שונים שהלכו והשתכללו בהדרגה? ויש מזכרת כזו במוזיאון איפשהו? צילום?
הנה הקטלוג הרשמי. ניתן לעיין בו
בשידור חי, אצלי, אם תרצי...
 
חלק 2: שושון המקשר ברחוב יפו י-ם:

אני בהלם מכל התשובות שלכם

פשוט צל"ש ! והצילום הביא לי שק זכרונות. איזה יופי! עכשיו לאמנון: מה שאתה מתאר, לא רק מדהים אלא גם מביא "?" - כל התיאור הזה שייך לאותו דגם של אוטובוס? או שאלה דגמים שונים שהלכו והשתכללו בהדרגה? ויש מזכרת כזו במוזיאון איפשהו? צילום?
חלק 2: שושון המקשר ברחוב יפו י-ם:
מקור: צביקה ווינשטוק.
 

kobiz99

New member
בירושלים הופעלו בקוו 1

חלק 2: שושון המקשר ברחוב יפו י-ם:
מקור: צביקה ווינשטוק.
בירושלים הופעלו בקוו 1
שנסע מרח' קרית משה פינת שדרות המאירי עד ממילה והיה פונה שמאלה ועולה דרך העירה היה עובר ליד קיר מגן מול הירידה לשער יפו וחזר דרך בניין ג'נרלי לרח' יפו. בלילה לא היו עושים את הסיבוב והאוטובוס היה מסתובב ליד בנין ג'נרלי מחמת הפחד מירי מהחומה קובי
 
בירושלים היו 31 שוסונים במדוייק:

בירושלים הופעלו בקוו 1
שנסע מרח' קרית משה פינת שדרות המאירי עד ממילה והיה פונה שמאלה ועולה דרך העירה היה עובר ליד קיר מגן מול הירידה לשער יפו וחזר דרך בניין ג'נרלי לרח' יפו. בלילה לא היו עושים את הסיבוב והאוטובוס היה מסתובב ליד בנין ג'נרלי מחמת הפחד מירי מהחומה קובי
בירושלים היו 31 שוסונים במדוייק:
19 מהם הופעלו בקביעות בקו 6. 6 אחרים בקו 4. 6 הנוספים בפיזורים שונים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה