תגידו,נהג אוהב אוטובוסים
?

מצב
הנושא נעול.

shlumbergera

New member
תגידו,נהג אוהב אוטובוסים../images/Emo99.gif?

תגידו,נהג אוהב אוטובוסים
?
זה מה שעולה מדפי הפורום הזה. האם מישהו כאן יכול להביא צילום / מידע על האוטובוסים שקראנו להם "שוסון"? אני זוכרת שהם החליפו בהדרגה את האוטובוסים הישנים. ***והאוטובוסים הישנים ההם? אלה שדלת הירידה בהם היתה נפתחת ע"י הנוסעים במשיכת ידית, ואת דלת הכניסה היה הנהג מושך מכנית גמכן ע"י ידית מורכבת, ושצלצול ה"עצור" היה מתרחש ע"י משיכת חוט הפעמון שדנתם בו לאחרונה? איך קראו להם? יש צילום? יש כאן מישהו שהוא או אבא/דוד שלו נהג בהם?
 

FLEDR

New member
אוטובוס כזה מוצג במוזיאון אגד

תגידו,נהג אוהב אוטובוסים
?
זה מה שעולה מדפי הפורום הזה. האם מישהו כאן יכול להביא צילום / מידע על האוטובוסים שקראנו להם "שוסון"? אני זוכרת שהם החליפו בהדרגה את האוטובוסים הישנים. ***והאוטובוסים הישנים ההם? אלה שדלת הירידה בהם היתה נפתחת ע"י הנוסעים במשיכת ידית, ואת דלת הכניסה היה הנהג מושך מכנית גמכן ע"י ידית מורכבת, ושצלצול ה"עצור" היה מתרחש ע"י משיכת חוט הפעמון שדנתם בו לאחרונה? איך קראו להם? יש צילום? יש כאן מישהו שהוא או אבא/דוד שלו נהג בהם?
אוטובוס כזה מוצג במוזיאון אגד
והחברים כנראה יעלו תמונות. אצל נהגים רבים האוטובוס היא אשת חיקם והאישה בבית רק אחר כך.
 

shlumbergera

New member
אופססס-ומה יש באוטובוס לאהוב?../images/Emo23.gif

אוטובוס כזה מוצג במוזיאון אגד
והחברים כנראה יעלו תמונות. אצל נהגים רבים האוטובוס היא אשת חיקם והאישה בבית רק אחר כך.
אופססס-ומה יש באוטובוס לאהוב?
 
במדינת ישראל נסעו 254 שוסונים בסך

תגידו,נהג אוהב אוטובוסים
?
זה מה שעולה מדפי הפורום הזה. האם מישהו כאן יכול להביא צילום / מידע על האוטובוסים שקראנו להם "שוסון"? אני זוכרת שהם החליפו בהדרגה את האוטובוסים הישנים. ***והאוטובוסים הישנים ההם? אלה שדלת הירידה בהם היתה נפתחת ע"י הנוסעים במשיכת ידית, ואת דלת הכניסה היה הנהג מושך מכנית גמכן ע"י ידית מורכבת, ושצלצול ה"עצור" היה מתרחש ע"י משיכת חוט הפעמון שדנתם בו לאחרונה? איך קראו להם? יש צילום? יש כאן מישהו שהוא או אבא/דוד שלו נהג בהם?
במדינת ישראל נסעו 254 שוסונים בסך
הכל. בארכיון ובגלריית הפורום תוכלי למצוא עשרות אם לא מאות צילומים של שוסונים. השוסון הראשון מכולם היה של קואופרטיב "שחר" ומספר הרישוי שלו היה כ 760. היה זה שוסון ממודל 1950 והיו לו אף פנסי ערפל קדמיים. השוסון האחרון מכולם היה של "המקשר" ומספר הרישוי שלו היה: 66-141. הוא נכנס לשירות ביום 06.01.1960. כמו-כן היו מספר שוסונים פרטיים של בתי-מלון ועוד. פירוט רב קיים בארכיון הפורום. רשימה מלאה של כל 254 השוסונים נמצאת ב-"מגה". יום טוב. אביתר.
 
בדרך-כלל היו השוסונים שייכים ל

במדינת ישראל נסעו 254 שוסונים בסך
הכל. בארכיון ובגלריית הפורום תוכלי למצוא עשרות אם לא מאות צילומים של שוסונים. השוסון הראשון מכולם היה של קואופרטיב "שחר" ומספר הרישוי שלו היה כ 760. היה זה שוסון ממודל 1950 והיו לו אף פנסי ערפל קדמיים. השוסון האחרון מכולם היה של "המקשר" ומספר הרישוי שלו היה: 66-141. הוא נכנס לשירות ביום 06.01.1960. כמו-כן היו מספר שוסונים פרטיים של בתי-מלון ועוד. פירוט רב קיים בארכיון הפורום. רשימה מלאה של כל 254 השוסונים נמצאת ב-"מגה". יום טוב. אביתר.
בדרך-כלל היו השוסונים שייכים ל
חברות "אגד", "שחר", "המקשר" ו-"דן". כמו-כן היו גם שוסונים באל-על ובמשרד הבטחון. למלון "הולי-לנד" בירושלים היה שוסון 66-229. רכב זה טופל תדיר במוסך קרית-משה של המקשר בירושלים. היו גם שני שוסונים שהופעלו מאוחר יותר ע"י חברות ערביות שרכשו אותם מיד שניה מאיתנו. מעניין לציין שהשוסון האחרון בקואופרטיב (לימים חברת) דן, נסע עוד בקו 4 בתל-אביב עד לחודש ינואר 1973 !!! השוסון האחרון שנסע בארץ היה שוסון תיירותי בעיר בית-לחם והוא הופעל עד לשנת 1984.
 
השוסון הראשון במדינת-ישראל:

במדינת ישראל נסעו 254 שוסונים בסך
הכל. בארכיון ובגלריית הפורום תוכלי למצוא עשרות אם לא מאות צילומים של שוסונים. השוסון הראשון מכולם היה של קואופרטיב "שחר" ומספר הרישוי שלו היה כ 760. היה זה שוסון ממודל 1950 והיו לו אף פנסי ערפל קדמיים. השוסון האחרון מכולם היה של "המקשר" ומספר הרישוי שלו היה: 66-141. הוא נכנס לשירות ביום 06.01.1960. כמו-כן היו מספר שוסונים פרטיים של בתי-מלון ועוד. פירוט רב קיים בארכיון הפורום. רשימה מלאה של כל 254 השוסונים נמצאת ב-"מגה". יום טוב. אביתר.
השוסון הראשון במדינת-ישראל:
כ 760 עם שינוי שיטת הרישוי בשנת 1959, שונה מספר הרישוי שלו ל-88-245מספר השלדה שלו היה: 310368 מודל: 1950 דגם: ASH52
 

gen1

New member
88-245 היה משהו מיוחד

השוסון הראשון במדינת-ישראל:
כ 760 עם שינוי שיטת הרישוי בשנת 1959, שונה מספר הרישוי שלו ל-88-245מספר השלדה שלו היה: 310368 מודל: 1950 דגם: ASH52
88-245 היה משהו מיוחד
שלום! 88-245 היה היחידי בחיפה שהיה עם טמבון קדמי אחוד הוא היה קופאית אני מביא כאן תמונה של טמבון אחוד מול טמבון רגיל ה ת2174 עם טמבון רגיל האחוד היה משולב בגוף הרכב והיה לו פנסי ערפל ,התמונה של האחוד היא ממוזיאון בצרפת (לא בפריס) ועל המידע על כ760 שלימים היה 88245 תודה לאביתר
 

gen1

New member
עוד ענין הקופאיות היו עם ...

88-245 היה משהו מיוחד
שלום! 88-245 היה היחידי בחיפה שהיה עם טמבון קדמי אחוד הוא היה קופאית אני מביא כאן תמונה של טמבון אחוד מול טמבון רגיל ה ת2174 עם טמבון רגיל האחוד היה משולב בגוף הרכב והיה לו פנסי ערפל ,התמונה של האחוד היא ממוזיאון בצרפת (לא בפריס) ועל המידע על כ760 שלימים היה 88245 תודה לאביתר
עוד ענין הקופאיות היו עם ...
שלום! הקופאיות היו מצוידות בשילוט קו גבוה במרכז האוטובוס כמו שראיתם על ת2174 ,אגב קופאיות ולא כרטיסניות יודעים למה? כי בסוף יום העבודה הכרטיסן הולך הביתה ואילו הקופה שהיא חלק אינטגרלי מהאוטובוס כמובן נשארת עם האוטובוס ,
 
אם תגיד לוותיקי "המקשר" את המילה

עוד ענין הקופאיות היו עם ...
שלום! הקופאיות היו מצוידות בשילוט קו גבוה במרכז האוטובוס כמו שראיתם על ת2174 ,אגב קופאיות ולא כרטיסניות יודעים למה? כי בסוף יום העבודה הכרטיסן הולך הביתה ואילו הקופה שהיא חלק אינטגרלי מהאוטובוס כמובן נשארת עם האוטובוס ,
אם תגיד לוותיקי "המקשר" את המילה
קופאית, הם לא יידעו בכלל למה אתה מתכוון - הם יחשבו שאתה מדבר על רוזה הקופאית של סניף תלפיות לשעבר... בירושלים קראו להם רק "כרטיסניות".
 
צודק 100 אחוז. נכון מאוד.

88-245 היה משהו מיוחד
שלום! 88-245 היה היחידי בחיפה שהיה עם טמבון קדמי אחוד הוא היה קופאית אני מביא כאן תמונה של טמבון אחוד מול טמבון רגיל ה ת2174 עם טמבון רגיל האחוד היה משולב בגוף הרכב והיה לו פנסי ערפל ,התמונה של האחוד היא ממוזיאון בצרפת (לא בפריס) ועל המידע על כ760 שלימים היה 88245 תודה לאביתר
צודק 100 אחוז. נכון מאוד.
והוא היה אכן היחיד הזה.
 

gen1

New member
תמונה יותר מוצלחת של הצרפתי

88-245 היה משהו מיוחד
שלום! 88-245 היה היחידי בחיפה שהיה עם טמבון קדמי אחוד הוא היה קופאית אני מביא כאן תמונה של טמבון אחוד מול טמבון רגיל ה ת2174 עם טמבון רגיל האחוד היה משולב בגוף הרכב והיה לו פנסי ערפל ,התמונה של האחוד היא ממוזיאון בצרפת (לא בפריס) ועל המידע על כ760 שלימים היה 88245 תודה לאביתר
תמונה יותר מוצלחת של הצרפתי
שלום! תמונה יותר מוצלחת של השוסון הצרפתי
 
השוסון האחרון.....66-141: ../images/Emo65.gif

במדינת ישראל נסעו 254 שוסונים בסך
הכל. בארכיון ובגלריית הפורום תוכלי למצוא עשרות אם לא מאות צילומים של שוסונים. השוסון הראשון מכולם היה של קואופרטיב "שחר" ומספר הרישוי שלו היה כ 760. היה זה שוסון ממודל 1950 והיו לו אף פנסי ערפל קדמיים. השוסון האחרון מכולם היה של "המקשר" ומספר הרישוי שלו היה: 66-141. הוא נכנס לשירות ביום 06.01.1960. כמו-כן היו מספר שוסונים פרטיים של בתי-מלון ועוד. פירוט רב קיים בארכיון הפורום. רשימה מלאה של כל 254 השוסונים נמצאת ב-"מגה". יום טוב. אביתר.
השוסון האחרון.....66-141:

66-141 רישוי חדש בלבד ! 25 מקומות ישיבה, שוסון תלמה כרטיסנית חזית מעוגלת 1959/60 מוגמר. מחיר רכישה: 37,637 ל"י (סה"כ קרן) שווי ב-1966: 44,061.61 ל"י "המקשר", מספר שלדה: 313597 צביעה מקורית: כחול – אלומיניום. תאריך תחילת עבודה: 06.01.1960. (מקור: רשימת כלי רכב לצרכי מס רכוש וקרן פיצויים ליום 31.03.1962, "המקשר", אגודה שיתופית, ירושלים, עמ' 7). אוטובוס מס' 66-141 מופיע כאוטובוס שיצא מן השימוש בין חודש אפריל לחודש דצמבר 1966, על-פי רשימת פירוט לתנועת כלי רכב בתקופת החודשים אפריל – דצמבר 1966, "המקשר", ירושלים. אם כך, הוא הופעל רק 6 שנים...
 

shlumbergera

New member
מזה "תלמה כרטיסנית" והאם החזית המעו

השוסון האחרון.....66-141:

66-141 רישוי חדש בלבד ! 25 מקומות ישיבה, שוסון תלמה כרטיסנית חזית מעוגלת 1959/60 מוגמר. מחיר רכישה: 37,637 ל"י (סה"כ קרן) שווי ב-1966: 44,061.61 ל"י "המקשר", מספר שלדה: 313597 צביעה מקורית: כחול – אלומיניום. תאריך תחילת עבודה: 06.01.1960. (מקור: רשימת כלי רכב לצרכי מס רכוש וקרן פיצויים ליום 31.03.1962, "המקשר", אגודה שיתופית, ירושלים, עמ' 7). אוטובוס מס' 66-141 מופיע כאוטובוס שיצא מן השימוש בין חודש אפריל לחודש דצמבר 1966, על-פי רשימת פירוט לתנועת כלי רכב בתקופת החודשים אפריל – דצמבר 1966, "המקשר", ירושלים. אם כך, הוא הופעל רק 6 שנים...
מזה "תלמה כרטיסנית" והאם החזית המעו
המעוגלת היא של תלמה או של...
 

אוהד11

New member
מתוך 254 פעלו בדן 60 שוסונים עם

השוסון האחרון.....66-141:

66-141 רישוי חדש בלבד ! 25 מקומות ישיבה, שוסון תלמה כרטיסנית חזית מעוגלת 1959/60 מוגמר. מחיר רכישה: 37,637 ל"י (סה"כ קרן) שווי ב-1966: 44,061.61 ל"י "המקשר", מספר שלדה: 313597 צביעה מקורית: כחול – אלומיניום. תאריך תחילת עבודה: 06.01.1960. (מקור: רשימת כלי רכב לצרכי מס רכוש וקרן פיצויים ליום 31.03.1962, "המקשר", אגודה שיתופית, ירושלים, עמ' 7). אוטובוס מס' 66-141 מופיע כאוטובוס שיצא מן השימוש בין חודש אפריל לחודש דצמבר 1966, על-פי רשימת פירוט לתנועת כלי רכב בתקופת החודשים אפריל – דצמבר 1966, "המקשר", ירושלים. אם כך, הוא הופעל רק 6 שנים...
מתוך 254 פעלו בדן 60 שוסונים עם
כרטיסנים
 

shlumbergera

New member
אוקיי,אני זוכרת אותם יופי מתל-אביב

מתוך 254 פעלו בדן 60 שוסונים עם
כרטיסנים
אוקיי,אני זוכרת אותם יופי מתל-אביב
עיר הולדתי האהובה. נדמה לי שהיו אוטובוסים רק עם כרטיסנים. אבל, מי זו תלמה?
 
תלמה ? הנה דווקא נוסטלגייה מ-ויטה !

אוקיי,אני זוכרת אותם יופי מתל-אביב
עיר הולדתי האהובה. נדמה לי שהיו אוטובוסים רק עם כרטיסנים. אבל, מי זו תלמה?
תלמה ? הנה דווקא נוסטלגייה מ-ויטה !
במסגרת חיפושיי במטבח הישן, מצאתי את האריזה הזו - חדשה לחלוטין עם שתי שקיות מלאות משנת 1973.... פורסם כאן בעבר ובינתיים מצאתי עוד מסדרה זו....
 

dovk

New member
"תלמה" ...

אוקיי,אני זוכרת אותם יופי מתל-אביב
עיר הולדתי האהובה. נדמה לי שהיו אוטובוסים רק עם כרטיסנים. אבל, מי זו תלמה?
"תלמה" ...
זה זה ולא זו, מדובר במאיט חשמלי שבעזרת כוחות אלקטרומגנטיים פועל להאט את הרכב בירידות ארוכות. הפנטנט העתיק הזה נמצא בשימוש גם היום במשאיות כבדות ובאוטובוסים הקלים יותר (נדרש לפי החוק). כילד אני זוכר במעומעם טענות של הנהגים לגבי התלמה בשוסונים. האם אכן היו טענות כלשהן? היו בעיות בהפעלה ו/או בשימוש? שימי לב, דרך אגב, שבהתאם למסורת הצרפתית (משם בא השוסון), זה אוטובוס מאוד מתקדם לתקופה (אני לא אכנס למונחים טכנולוגיים עמוקים, תסמכי עלי בעניין. זה היה אוטובוס ממש אוואנגארדי). בארץ ממש לא אהבו אותם. הם אולי התנדנדו יותר מדי? אני זוכר סיפורים על כך שהנוסעים היו חולים במחלת ים בנסיעות ארוכות בשוסונים. יכול להיות? והזיכרונות שלי מהשוסון - את נשיפות האוויר של מערכת העזר של ההגה כשקו 5 היו "עושה" את כיכר דיזינגוף... (ודרך אגב, כן, רוב הנהגים אוהבים אוטובוסים, אחרת הם לא היו עומדים בעבודה הקשה והמתמשכת, מול קהל קשה לא פחות. דב אולי היה גם עניין של מתלים רכים מדי ונסיעה
 

חריש

New member
הנה תמונה שהעליתי לפני מס' ימים

תגידו,נהג אוהב אוטובוסים
?
זה מה שעולה מדפי הפורום הזה. האם מישהו כאן יכול להביא צילום / מידע על האוטובוסים שקראנו להם "שוסון"? אני זוכרת שהם החליפו בהדרגה את האוטובוסים הישנים. ***והאוטובוסים הישנים ההם? אלה שדלת הירידה בהם היתה נפתחת ע"י הנוסעים במשיכת ידית, ואת דלת הכניסה היה הנהג מושך מכנית גמכן ע"י ידית מורכבת, ושצלצול ה"עצור" היה מתרחש ע"י משיכת חוט הפעמון שדנתם בו לאחרונה? איך קראו להם? יש צילום? יש כאן מישהו שהוא או אבא/דוד שלו נהג בהם?
הנה תמונה שהעליתי לפני מס' ימים
היא נמצאת כאן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה