תגידו, יש מצב שבו אתם

תגידו, יש מצב שבו אתם

בעצם מוותרים על העוצמה שלכם ועל היכולת שלכם להרגיש מבפנים מה טוב לכם ומה מתאים, לטובת הכוכבים והמסלולים שלהם? לא מרגיש לכם קצת כמו ויתור גס על העצמאות המחשבתית? לא מנסה לעורר מדון - רק רקע לדיון פנימי, למחשבה. שנה טובה, אם הכוכבים ירשו זאת, כמובן.
 
מוותרים? לא. מקבלים כלי עזר? כן.

כולנו שטופים בכל מיני סוגים של ידע בכל התחומים, החל מאמונות טפלות וכלה בסטיגמות למיניהן. מצד שני, יש לנו לא מעט ידע נאסף באופן אקראי: למשל, אם אתם קרח היכה אותנו בילדות - אנשים קרחים עלולים להיות רעים. כנ'ל אסטרולוגיה: זהו עוד סוג של מידע, שמביא איתו התייחסות נוספת לדאטא מסוג אחר, אבל לא כזה שבא על חשבון משהו.
 
תודה. לא שוללת אסטרולוגיה ומידע אחר

רק קוראת פה את הפורום ורואה שהשאלות והתשובות כולן מתייחסות רק למידע הבא מזויות הכוכבים והמצוקה הנשמעת כל כך גדולה, כאילו אין אפשרות לזוז ללא התשובה שתגיע מ"שם", כאילו אין אינטואיציה וידע עמוק פנימי הנשען על סך כל מרכיבי האדם. בהנחה שהאינטראקציה בין הכוכבים הינה שיקוף של האינטראקיציה בין ביננו לבין עצמנו ולסביבה- זו מעין התבוננות מתמדת במראה במקלחת במקום לצאת אל העולם ולהרגיש איך אני חי בתוכו ופועל למרות הכוכבים ויחד עם הכוכבים. שאמקד? אולי זו הדרך לחיות בתשובה מתמדת במקום בשאלה מתמדת ובכך להימנע מסיכונים אך גם מחוויות מעצימות ומלקיחת אחריות על ההחלטות שלנו? (ישעיהו ליבוביץ טען שאנחנו יכולים רק לשאול, אין תשובות חד משמעיות ונצחיות, רק שאלות לשאול- ויש בזה משהו...)
 
יש משהו לקוי בדרך שאת מציבה את הדבר

למשל: 'אולי זו הדרך לחיות בתשובה מתמדת במקום בשאלה מתמדת' - למה במקום? מי אמר במקום? את מציבה משוואה ששמה דבר אחד במקום השני, אבל זה לא כתוב באף מקום. זה שאוכלים שניצל, זה לא אומר שאי אפשר לאכול גם סלט. שמעת על גם וגם? כך מן הסתם מתנהגים כולנו, אלה שמשתמשים ואלה שלא. חבל להכניס מלים שלא נאמרו לצורך ויכוח תיאורי, שהוא נשמע יותר בינך לבין עצמך מאשר לבין אלה שנמצאים פה. דוגמא נוספת: מעין התבוננות מתמדת במראה במקלחת במקום לצאת אל העולם ולהרגיש איך אני חי בתוכו ופועל למרות הכוכבים - שוב ה במקום הזה. למה במקום? מי אמר במקום? איך במקום? כולנו מתמודדים כל הזמן, עם כל מצב, עם אסטרולוגיה או בלעדיה. בכלל, אני חושב שטיעונים מסוג זה שייכים יותר לשנות השישים, שם נהוג היה לקטלג את ה'רוחניים' כאנשים אזוטריים מנותקים מהמציאות שמעשנים גראס ועושים מדיטציה, מול ה'מעשיים' שמתמודדים עם הכאן ועכשיו. גם אז הטיעונים האלה נשמעו כושלים ודרמטיים שלא באמת מתייחסים לאנשים כמו שהם, אלא לסטיגמות של זה ששואל מעלה בתוכו. האם זה שאני חושב אסטרולוגית מונע ממני לקחת סיכונים, לבנות קריירה, לחשוב באופן עצמאי, לאכול מלאווח, להכנס למיטה עם מישהי שהכרתי באינטרנט, או להצביע בבחירות? בקיצור, הדיאלוג הזה נשמע לי כמו יותר בינך לבינך, מאשר לבין אנשים אחרים. כל שאלה ארוכה שלך הופכת מהר מאוד לתשובה רטורית שמדגישה עמדה פטרונית שטוענת שהיא זו שמייצגת את המציאות האמיתית בה נלחמים מרגישים חולמים ואוהבים, על פני אלה שמוותרים עליה בגלל צורך אחר. תני איזה משהו אחר, אישי, משלך, כזה שבאמת אפשר להרגיש בו אדם אמיתי שרוצה לדעת, ולא טיעונים כאלה שמראש לא משאירים מקום לפרטנר אינטליגנטי. כן, יש גם כאלה בינינו, פה ושם..
'
 
ווואההה לקחת את זה רחוק מאוד, יאיר

אוקיי, קראתי שוב את עצמי בשאלות הקודמות ועכשיו אני עוד יותר לא מבינה על מה ולמה הסקת המסקנות הזו שלך? ברור שכולם פה אינטלגנטים, איך אפשר שלא להיות אינטלגנט ולעסוק במדע הסבוך הזה? זו התחושה שעברה בי כשקראתי את השאלות והתגובות פה בפורום- ברור שזו תחושה סוביקטיבית והיא פוגשת אותי ואת המקומות שלי, אבל השאלה בכל זאת נשאלה בתוכי. שאלתי שאלה שנראית לי חשובה, מצטערת אם היא מרגיזה אותך. לא חשבתי שאני שיפוטית או משוחחת עם עצמי. לא הרגשתי פטרונית במאומה, אבל אם זה מה שיצא ממני- התנצלות מיידית וצום ביום כיפור הבא. אני שאלתי את השואלים. אתה את שלך כבר אמרת ואומר בראש כל מאמר -דעתך לא נסתרת ואף נחרצת. ולא מנסה לגזול חלילה מפרנסתך. שואלת, את השואלים, אם זה לא מקום שבורח מהתמודדות אמיתית עם הבפנים שלי ומה הוא מרגיש ורוצה, כמו לדעת מתי אני רעב מבלי להסתכל על השעון ולראות אם הגיע זמן לארוחת הצהריים? אין שחור לבן, ולא לכך התכוונתי אבל לשם לקחת את זה ואין לי מה לעשות עם זה מבלבד לאחל לך דרך צליחה. אגב, לחיות בשאלה, אני מבינה, כמקום של התבוננות שאומרת שום דבר לא וודאי ומוחלט ולכן הכוח לשנות נמצא אצלי בידיים. אם זה נשמע לך פלצף מעצבן ולא שייך לכאן... סורי. לי זה נראה שייך: אפשר להתחיל למנות את כל המקומות בהם ענית לאנשים שהכוכבים לא יגידו להם מה לעשות ובכל זאת הם ממשיכים לקבל משם תשובות ולחפור בהן שוב ושוב (שוב... גלילת עכבר למטה וכיוב'). אגב, אחלה מציאה האסטרולוגיה, לא פוסלת את המדע הזה ולא אותך כאסטרולוג (זו לא היתה התחנפות- זו האמת), משתמשת בה לא מעט. אשמח אם לא תפסול אותי על רקע השאלה ששאלתי ועל ההסתבכות שלי בתוכה כדי להסביר אותה יותר טוב (ע.ע "דיון עם עצמך"). שנה טובה לך שוב סליחה על הכניסה הלא קרואה הזו. ביי הלכתי. אה כן, משהו על עצמי? 26.5.64
 
דווקא קל'ב.. ../images/Emo13.gif

חביבתי, הכל בסדר. לא לקחת את זה קשה. העיקר שהבנת למה התכוונתי, ואני הבנתי למה התכוונת..
 
וחוץ מזה...../images/Emo66.gif

אסטרולוגיה זאת אמנם מדע לא מדוייק אבל יש בו אמת גדולה. ובמבט שני הוא לא מסבך לנו את החיים אלא להיפך מקל עליהם ומעניק לנו סובלנות כלפי אנשים אחרים.
 
יופי...

אין ספק שזו אמת גדולה - או בסיס לאמת גדולה לצמוח ממנו. אין לי ספק שהבנת המקור ממנו צומח האדם (המזל שלו ושאר הירקות הנילווים), מאפשרת התייחסות ממקום חומל יותר ומקבל יותר במיוחד כשאלה ילדים או בני זוג, אבל האם אז זה לא סוגר את הנשוא בתוך המסגרות של המזל שלו ולא נותן לו מקום להתפתח מעבר לכך? דוגמית אישית: בכל פעם שהילד שלי לא רוצה לבוא איתי לאנשהו הוא פותר את עצמו במשפט הזה: מה לעשות אני מזל סרטן, אני מחובר לבית ולאמא שלי". המשפט הזה הולך איתו מהגן ואין לי מושג ירוק מהיכן שאב אותו, אבל לא ברור מי כולא את מי עכשיו. המזל את הילד או הילד את עצמו בתוך המזל. (עכשיו יאיר יוריד עלי טון של נאצות על ההסתבכות החדשה שלי?) כלומר, יופי זה... וכו', לעיתים אנחנו שוכחים להרים את הראש לרגע ולהתבונן על עצמנו מחוץ לגבולות הכוכבים והמשמעויות שלהם ולבחון אפשרויות נוספות שאפשר שיתאימו לנו. אולי, אולי אולי .... נו שויין, אני אשתוק כבר
 
את רואה את האסטרולוגיה באור לא נכון

אני מסכים עם יאיר בדבריו קודם, אבל אנסה להתייחס במילים שלי. קודם כל - הגישה שלך לא נכונה. התפיסה לא נכונה. את רואה את האסטרולוגיה בעיניים של חובבן, הדיוט שלא מכיר את האסטרולוגיה באמת, על כל גווניה. למה דומה הדבר? לאדם שבא ופוסל את האסטרולוגיה על הסף, בטוענה שהיא מחלקת את האנושות כ-ו-ל-ה לשנים עשר אבות טיפוס (12 המזלות). אם היה לו ולו שמץ קל באסטרולוגיה, באמת, הוא היה יודע שמפת לידה אסטרולוגית כמוה כטביעת אצבע, ואין מפה אישית דומה לזולתה, כך שטענתו בטלה בשישים. אבל מי שלא מכיר את האסטרולוגיה באמת (כמו ילדך שמשתמש במשפט הזה), חושב שכל כולה 12 מזלות. אז נכון - אצלך המצב לא כזה, אני מניח, ואת יודעת שיש קצת מעבר לזה. אבל גם ראייתך מוגבלת, מכורח הנסיבות, בכל זאת לא למדת את הנושא (ואם כן, קשה לי להאמין שככה את רואה אותה). אני אשתמש במשפט שאמר ניוטון בזמנו להיילי (אסטרונום ידוע בתקופתו), על ששלל את האסטרולוגיה מכל וכל: "אדוני, אני למדתי את זה - אתה לא. צא ולמד, אח"כ שלול!". שוב, למען הסר ספק, אני יודע שאצלך הטענה שונה, ואינך שוללת את האסטרולוגיה, אבל גם הטענות שלך מגיעות מאותו מקום - בורות. האסטרולוגיה היא כלי רב עוצמה להכיר את נפש האדם לעומקה, יותר ממה שמכיר אותה האדם עצמו. האסטרולוג, לצורך העניין, רואה בעצמו ובאחרים דברים שהם אינם רואים. לדוגמא, אדם שהוא מאוד אנוכי, יכול לשנוא את התכונה הזו בעצמו, ולראות אותה אצל האחרים, ולנער את התכונה הזו מחוצנו שלו. כל מי שמכיר אותו יגיד שהוא אנוכי - הוא לא. כדי להכיר את עצמינו, את השיעור שלנו בעולם הזה, אנחנו נעזרים באסטרולוגיה ככלי להתפתחות, לתובנות ולשינוי (לפחות זה הרעיון). אפשר לומר, במילים אחרות, שהאסטרולוגיה היא ניתוח פסיכולוגי, ללא שעות על גבי שעות של מפגשים עם פסיכולוג. היית אומרת אותו דבר על טיפולים פסיכולוגיים? שאנשים תלותיים מידי בפסיכולוג שלהם? ובאותה נשימה בעצם להגיד שפסיכולוגיה מיותרת היא? בנוסף, משתמשים באסטרולוגיה גם כ"חיזוי העתיד", אבל לא במובן המיסטי, אלא כהבנה לתהליכים שעוברים עלינו בהווה ובעתיד. לדוגמא, רק עכשיו ניתחנו מפה של מישהי שמעוניינת להתגרש... האסטרולוגיה יכולה להבין מאיפה זה בא, מה הגורם, מה היחסים עם הבעל, ואיך ניתן לפתור את זה. לא הייתי אומר שאסטרולוגיה מונעת מאיתנו לעשות טעויות - גם האסטרולוגים הם בני אדם שלא תמיד עושים את הבחירה הנכונה. האסטרולוגיה היא כלי ייעוץ - וככזו היא לא לוקחת ממך את זכות הבחירה, היא רק מייעצת - בדיוק כמו הפסיכולוג שלך, האימא שלך, הדודה מארגנטינה או היועצת בבית-ספר - כולם רק מייעצים. ההבדל הוא, שהאסטרולוגיה גם יודעת על מה היא מדברת. התובנה הלקוייה שלך על אסטרולוגיה (וזה ממש לא נאמר בטון תקיף, להיפך!), נובעת מההיכרות השטחית שלך איתה. הורוסקופ שבועי, אני מניח, הוא המספק לך את מעט הידע הזה. אבל האסטרולוגיה היא הרבה מעבר. אמרת שאת משוטטת לך פה בפורום ורואה את כל השאלות של האנשים התלותיים (והבורים באסטרולוגיה) שחייבים את האסטרולוגיה כדי להחליט החלטות הכי קטנות בחייהם, אבל השאלה היא אם את רואה מה עונים להם אותם האסטרולוגים, שתשובתם, לרוב, היא לכו עם הלב.
 
שבתאי יקר, כן, קראתי את תשובות שלכם

שאפו. ברובן הגדול מפנות את השואל אל עצמו. אבל אני שאלתי את השואל לא את העונה, ולצורך הדיון אני בין השואלים ולא בין העונים. טעות בניסוח כנראה. אפשר לצלוב אותי ואפשר גם לא. הרשות נתונה. לא שוללת את האסטרולוגיה, או הפסיכולוגיה, הנומרולוגיה, כירולוגיה או כל לוגיה אחרת לצורך העניין. מי אני כי אשלול לוגיות למינהן בכלל? יש בי המון כבוד כלפי כל לוגיה שהיא, וכולן מאשררות את המציאות באופן נפלא לטעמי (גם גיאולוגיה, אגב). לשאלתך: "היית אומרת אותו דבר על טיפולים פסיכולוגיים? שאנשים תלותיים מידי בפסיכולוג שלהם? ובאותה נשימה בעצם להגיד שפסיכולוגיה מיותרת היא?" עונה: מיותרת ? -לא. אבל כן הייתי אומרת שאם הטיפול נמשך שנים הוא בעצם לא טיפול לנועץ, אלא טיפול לפסיכולוג ולחשבון הבנק שלו. לצורך העניין, זו יכולה להיות כל תלות שהיא בגורם חיצוני: נומרולוגיה, קבלה, תקשור, קופת חולים, קפה (קח את זה מכאן לאן שתרצה). תלות היא תלות, היא תלות. אני שאלתי שאלה שנגעה בפנייה שלנו החוצה במקום פנימה. לא זכורה לי אמירה שלי בקשר לתלות באסטרולוג... אבל לא מתווכחת עם תוצאות: ככה הבנת אותי. לטיעונך: "אבל מי שלא מכיר את האסטרולוגיה באמת (כמו ילדך שמשתמש במשפט הזה), חושב שכל כולה 12 מזלות. אז נכון - אצלך המצב לא כזה, אני מניח, ואת יודעת שיש קצת מעבר לזה. אבל גם ראייתך מוגבלת, מכורח הנסיבות, בכל זאת לא למדת את הנושא (ואם כן, קשה לי להאמין שככה את רואה אותה)." אני עונה לך: איך אני רואה את הנושא? אני כלל לא מדברת על האסטרולוגיה, אלא על אותם אלו שנותרו כבולים בתוך התפיסה של עצמם כמישהו או משהו שאינו ניתן להזזה בשל העיסוק באסטרולוגיה (או כל לוגיה אחרת, זוכר?) - לא מתוך בורות וטיפשות (טוב, אולי יש גם כאלו, אבל לא אליהם אני מכוונת את השאלות), אלא מתוך שאנחנו כבני אדם על תכונותינו הנפלאות יכולים לעיתים להישאר תקועים באזור הנוחות שלנו מבלי לבדוק את עצמנו שוב, אתה יודע, שינויים פנימיים, מודעות עצמית, הסקת מסקנות, למידת שיעורים, עבודה עצמית... יו ניים איט. הכל אותו הדבר בשמות שונים. אני אומרת בוא נבדוק אם לא נוצרה תלות גדולה מדי בידע חיצוני תוך הזנחת הידע הפנימי והטבעי שנוכח בכל אחד, נולדנו איתו כמו החיות. וכשאני מדברת אני כוללת את עצמי בתוך השאלה. ...נראה לי שסיימתי את כל אפשרויות הניסוח לשאלתי - בכל אופן אלו שהיו באמתחתי. אני יוצאת בתחושה שכוונתי שוב לא הובנה -ומכך נובע שאני לא יודעת להתנסח בבהירות מספקת או שאין רצון להבין הכי בלאנקלי שאפשר: אין בי ולו שמץ של זילזול או אי הסכמה עם כל האזור הזה שתוחם את המיסטיקה והרוחניות למעט שרלטנים שעושים קופה על הגב של אלו שלא מבינים על מה מדובר, ואין לי חשד שיש כאן כאלו, כי אז לא הייתי נכנסת ושואלת את השאלה. האם הובנתי עכשיו? אם כן מרימה כוסית
אם לא- הולכת ללמוד ניסוח שאלות וכתיבה.
 
בוא נראה אם הבנתי...

את בעצם שואלת אם האדם תלותי מידי באסטרולוגיה (או כל לוגיה אחרת), ולא יוצא ללמוד בעצמו (או איך שאת רוצה לקרוא לזה), נכון? ואם הבנתי אותך, אז בעצם השאלה הזו היתה יכולה גם להישאל גם בפורום נומרולוגיה, פסיכולוגיה, גיאולוגיה או כל לוגיה אחרת, נכון? אני מניח שזה לא סוד או תובנה נשגבת שיש אנשים תלותיים יותר (אם זה באסטרולוגיה או אם זה בפסיכולוגיה - או אפילו בגיאולוגיה), ויש כאלה תלותיים פחות. אז שוב, וסליחה שלא הבנתי - מה בעצם השאלה? האם אתה תלותי מידי?
 
קבלי ביטול...

קראתי את המשך השרשור - ועכשיו זה יותר מובן לי מה ששאלת.... אני חושב שזה קצת מורכב יותר (אם ניקח את הדוגמא של התחזית מטורולוגית/אסטרולוגית). אבל אם נפשט את זה - למה בעצם לא להקשיב לתחזית? היית רוצה לצאת לרחוב בחולצה קצרה, ולגלות שיש גשם זלעפות בחוץ??? אם יש מישהו שיש לו את הידע לגלות לך מה הולך להיות, למה לסרב לידע כזה?
 
א-מחייה !!! הבנת אותי.

עולה על עגלת מזג האויר כדוגמא: אם הייתי מחוברת יותר לעצמי ולידע העתיק שיש בתאים של הגוף שלי לא הייתי יוצאת עם חולצה קצרה כי הייתי מזהה מבעוד מועד את כיווני הרוח הקרירים מהים ומריחה את הגשם בעודו חולף מעל קפריסין. ואם הייתי נרטבת הייתי שמחה על גשמי הברכה כי הייתי רואה את התמונה היותר רחבה של המציאות, שכוללת שדות צמאים ועצים כמהים לשטיפה הגונה. לא גורסת שאין שום צורך בתחזיות, רחמנא ליצלן. הן מאוד מועילות ובטח יעילות עבור הזזת כוחות צבאיים או המראות ונחיתות של כלי טיס, טוב גם עבור החלקאים לדעת מתי כדאי לרסס את השטח בהתאמה עם השמש והגשם. רק שאולי מרוב נהייה אחר עצמנו שכחנו את עצמנו המקורי העתיק מאחור. שכחנו את עצמנולוגיה. ברכות
 
באופן אישי

לא אוהב להתוכח עם אנשים שמדברים בלשון רבים, ומגייסים את הלשון הזו לעזרת הויכוח. מעדיף שאנשים מדברים בשם עצמם ולא בשם אחרים שאינם מכירים, לגבי מלים כמו אמת, מהות החיים, עצמנו המקורי, ועוד ועוד. ומעבר לזה - חושב שלאף אחד אין ידע כלל על איך היו אנשים פעם ובמה נעזרו, ועד כמה היו יותר 'אמיתיים' ו'מקוריים' מעכשיו, וכדאי גם שלא נשכח שאז, ב'ימים האמיתיים והמקוריים ההם' האסטרולוגיה היתה נחלת כולם, בלי יוצא מן הכלל, כמו היום למשל בחיי היום יום בהודו או בסין, מכשפים שמאנים או אנשי דת היו בעלי כוח עצום כלפי האוכלוסיה כמו גם הדת והפולחנים בכלל והיה בכוחם לעיתים גם לכלוא אנשים אחרים רק בגלל שמועות וסטיגמות, דעת הקהל הנבערת היתה כוח שאי אפשר היה להלחם בו כלל ולא היה סיכוי לעמוד כנגד שמועות או חרם, ועוד ועוד - על איזה 'עצמי מקורי' מדובר אם כך? של האדם הקדמון שיצא לצוד ממותה עם אבן צור? של זה שירד מהעצים והתחרה בקופים על בננות? תמיהני על נוסטלגיה מלאכותית זו שהיא מעין חשיבה רומנטית המורכבת מגעגועים חסרי בסיס, שלא רק שלא זוכרת מה באמת היה, אלא מיפה את המציאות באנחה פולנית קורעת לב מתחת למזגן, כשהיד מושטת לה לקחת עוד אשכול ענבים מול כוכב נולד בטלביזיה. אח, כן, היו זמנים.... עוד סושי, מישהו? כן כן.
 
יאיר, באמת שלא לשם הפלגתי

לא מדברת על הימים ההם. מדברת על הידע שנמצא בתוך הדי אנ אי שלנו, מקודד בעצמות שלנו. מדברת על הידע שירד גשם כי אתה, אופס, אני מריחה אותו. על הידע שמשהו נישרף כי יש ריח כזה. גם האסטרולוגיה נרשמה מתוך הידע המקודד הזה. אולי יש עוד שמקודד שם? אולי אנחנו מפספסים המון ידע נוסף שמחכה להתגלות, כי נתקענו (כולנו- גם אני הלא אסטרולוגית), עם הידע שכבר יש. אולי אפשר לקחת את הידע הזה עוד הרבה מעבר למה שכבר מוכר? אומרת שהדרך לעשות את זה אולי נעוצה בעצמנולוגיה שהוזנחה. אני לא יכולה לדבר בלשון אני על אסטרולוגיה כי אני לא אסטרולוגית בהכשרתי. אני משברת על עצמנו בלשון רבים בהקשר של בני אדם חושבים, יצירתיים ופתוחים להתנסויות שפתאום עומדים בצומת בחיים ומגרדים בראש במבוכה, מסתכלים ימינה שמאלה ותוהים לאן ללכת... פה ברגע המיוחד הזה יש מומנטום שבו אנחנו יכולים להביט למעלה לשמיים ולשאול מה מתאים לי, או להתבונן פנימה ולשאול את אותה השאלה ולהמתין. ואם ללכת על אנלוגיית המטרייה ביום גשם: בלשון אני, אני יוצאת מהבית ביום סגריר ויכולה להחליט בשבריר שנייה לקחת מטריה גם אם לא צפוי גשם. רק כי משהו בתוכי האיץ בי לעשות זאת. בתשעים אחוזים מהמיקרים ירד גשם במקום אליו אגיע עד סוף היום (לא מקום שתוכנן מראש). לעומת זאת, פעם הייתי מקשיבה לחדשות ומתכננת את לבושי בהתאמה, אבל ברגע שהיה חשש לגשם הייתי נתקעת. מה לעשות? אם אקח מטריה לא ירד גשם ואני אתקע איתה ואם לא אקח מטריה ירד מבול ואני אתקע עם עצמי (חוקי מרפי). למדתי להקשיב לקול הקטן שלא בא מההגיון אלא מהעצמות. הקול הקטן הזה אולי מכיל בתוכו עוד ידע ועוד הבנות על החיים ועל עצמנו והוא נוכח שם מיום בריאתנו. אין לי שום עניין לחזור לחיים במערה או לימי הביניים. אני נהנית לחיות כאן ועכשיו ונפלאות המזגן לא נעלמות ממני. וכן. אקח לי סושי, אם תרשה. אם עדיין נשמעת לך טיפשה, 'צטערת. אולי זו אני, אולי זה אתה. מה שבטוח זה שלא הבנת את כוונתי בשאלות ששאלתי ומאזן החוכמה לא משנה כאן. כמו שלא נתווכח על השאלות שלך בנושא אסטרולוגי, ואני אקבע ששיש לך לקות שכלית רק כי אני לא מבינה את מה שאתה שואל, כך אין לי ספק שחוסר ההבנה לגבי השאלה שלי, לא מטיל בי ספק לגבי מהותי, אלא רק לגבי האופן בו היא נשאלה. לוקחת אחריות, שוב, ומתנצלת על הניסוח הקלוקל. מרימה כוסית לחיים כי נראה לי שהשגנו פריצת דרך משמעותית
 
אהה... אז למה לא אמרת קודם? ../images/Emo6.gif

אם את מתכוונת לחושים כאלו ואחרים שאיבדנו במרוצת הזמן, אז ראשית אני מסכים עם יאיר - מי באמת יודע איזה חושים היו או לא היו לנו. שנית, היום ידוע, לדוגמא, שאדם מנצל בין 3% ל- 10% מיכולת המוח שלו, וייתכן מאוד שאם היה מנצל יותר, היה יכול לחזות את מזג האוויר, להצמיח יד חדשה לאחר שזו נגדעה, ואף, אולי, לעוף כמו סופרמן. יכול להיות שהיה לנו את היכולות האלה, אולי כי האדם פיתח את מוחו יותר, מחוסר טכנולוגיה שהיה בזמנו... ייתכן. אגב, אם זה ממש חשוב לך, יש המון חוגים וקורסים ולימודים שמלמדים אותנו יכולות כאלו ואחרות בעצמינו. את מוזמנת להירשם... אבל מה? אסטרולוגיה לא קשורה לאף אחד מהיכולות הללו. במקרה הזה, הדוגמא עם התחזית אולי קצת לא במקום... אסטרולוגיה לא חוזה דברים כמו גשם ובצורת (גם, לפחות ככה חשבו בעבר, אבל לא זה העניין) - אלא היא "חוזה" דברים בנפש האדם עצמו. אולי איבדנו כמה חושים בדרך, אבל לא נראה לי שגם הסופרמנים שחיו בעבר ידעו להסתכל עמוק בתוכם. וכהוכחה, כמו שאמר יאיר, גם אז הייתה קיימת האסטרולוגיה בשביל לעשות בדיוק את זה...
 
נכון, מסכימה עם כל מילה כמעט. אבל

לא התכוונתי לא לזאת ולא לזאת. התכוונתי לכך שהאסטרולוגיה חוזה פוטנציאל גלום בתהליך מסויים (אני חושבת כך). אנחנו, בני האדם נותנים את הפרושים . התכוונתי לידע שהסברתי בתשובתי ליאיר. DNA. קידוד פנימי. לא ידע של מוח חושב ועונה. ידע מניע ידע שמקורו בידע לברוח, לשתות, לחקות, לנשוף, לשפשף... תודה לך על ההמלצה לקורסים האלו. אחשוב על זה ברצינות בקרוב. (זו הייתה הערה לא כנה) אני מתנצלת על כך שאני שואלת ללא הזהות המלאה שלי. אבל אני באמת מננסה לעורר כאן דיון שתפקידו להאיץ התפתחות ולא להעיר כעסים וביקורת. אני אחת מקהילת הלוגיות למינהן ולא מפטרנת על אף אחד. עוסקת בעצמי ביעוץ כבר הרבה שנים. אשקרה, רוצה דיון עם אנשים חושבים כדי שאפשר יהיה לגדול יותר. זה הכל. באמת.
 
הבנתי היטב למה התכוונת -

והאסטרולוגיה לא פוגעת בזה... להיפך, היא אולי אפילו מסבירה.. לפעמים מרגישים שזה "כתוב בכוכבים", ולפעמים זה באמת כך. זה הכל. יום טוב. נראה לי שאני פורש מהדיון הזה. קשה לי להבין לאן הוא מוביל. אני מבין מה את אומרת, אבל אני לא מבין מה הקשר של אסטרולוגיה.
 
ביי, אין קשר דווקא לאסטרולוגיה

הקשר הוא לאנשים שעוסקים באסטרולוגיה ובלוגיות אחרות חג שמח
 
למעלה