תגידו זה רק נדמה לי...

noname20000000

New member
אנשים תקלטו

מי שאומר לכם שהוא הולך לחגוג את הסלבסטר מתכוון לשנה החדשה. כל ההרצאות האלו על סלבסטר הנוצרי ששנא יהודים בכלל לא מתחברות לאנשים שחוגגים "סלבסטר" כי הם רגילים שזה פשוט כינוי לשנה החדשה. הם לא חוגגים סלבסטר מהסיבה שזה משהו נוצרי (ולא נראה גם שהרבה יודעים את זה). ובכלל, אני לא מבינה מאיפה צץ לו הסלבסטר הזה כי לא שמעתי עדיין שבכלל בנצרות יש חג שנקרא סלבסטר. בקיצור, זאת שנה חדשה, לא שום סלבסטר ולא שום כלום.
 

HairyPoota

New member
תגידו זה רק נדמה לי...

או שהרמה של ההודעות פה ממש!! נמוכות? כאילו בא מישו ומספר לי מה היה בשואה....ממש גאון...מה היה כזה בן אדם היטלר...באמת?!?! וסתם שאלה שמעניינת אותי...למה דווקא בא"י קוראים לזה סילבסטר...ובארצות אחרות זה"new year eve"?
 

דנטל

New member
יש פה גם הודעות לא נמוכות

בדיוק כמו בכל הפורומים. כל מיני סוגי הודעות. אצלנו קוראים לזה סילבסטר בטעות.
 

דנטל

New member
../images/Emo12.gif אתה טוען שהיהודים בחרו לקרוא

לזה ככה? דווקא היהודים?
 

אריק ל

New member
../images/Emo3.gif זה בטח בא מגרמנית

גם בגרמניה קוראים לזה סילבסטר, בטח יהודי גרמניה הביאו את זה לארץ או שזה היה חלק מיידיש (שהיא גרמנית). זה נקלט כי זה נוח יותר להגיד "סילבסטר" מאשר "שנה אזרחית חדשה", ולא נהוג להגיד "שנה טובה", בגלל שראש השנה העברי כבר תפס את הברכה הזאת. ככה. פשוט, בלי יותר מידי עומק דתי לכל העניין.
 

noname20000000

New member
הסיבה לא ידועה..

פשוט אנשים נדבקו לזה והחליטו לקרוא לזה סלבסטר... אם שואלים אותי מה אני עושה בסלבסטר אני אומרת שדבר ראשון-אני לא יודעת בכלל מה זה סלבסטר, אני חוגגת את השנה החדשה ודבר שני-אני לא עושה כלום (השנה במקרה יצא לי לא לעשות כלום). אגב, כל השבוע אני שומעת סלבסטר, סלבסטר, סלבסטר, סלבסטר ואת הצירוף הנורמלי "השנה החדשה" לא שמעתי אפילו פעם אחת.
 
למעלה