תגידו גם בהייטק יש תוספות זמן כמו שיש בלימודים באקדמיה ובבתי ספר?

BravoMan

Active member
השתמשתי בארדואינו וכמה מנועי סרווה כדי להוריד מסגרת חותכת סטייל מלכודת עכברים על האצבעות של המתכנת ברגע שמערכת ניהול משימות שלנו מזהה שהוא חרג מה-Dev time stimate ביותר מ-15 שניות.
 

vinney

Well-known member
רגע, זה לא bear trap שננעל על הרגל אצלכם? כולי קנאה עכשיו...

יש סדרה דוקומנטרית מצוינת על עבודה בהייטק בApple+, בבימויו של מוגול הטכנולוגיה הגדול בן סטילר, נקראת ״הפרדות״ (severance, באנגלית זה גם המילה לפיצויי פיטורין). ממליץ בחום.
 
לא הבנתי על מה הקנאה. מי צריך רגל? לעומת זאת, בלי אצבעות לא תוכל לכתוב עוד קוד
 

BravoMan

Active member
לא הבנתי על מה הקנאה. מי צריך רגל? לעומת זאת, בלי אצבעות לא תוכל לכתוב עוד קוד
אצבעות יש גם ברגליים, והאף תמיד זמין...
מעבר לכך, speach to text התקדם פלאים בשנים האחרונות.

אני זוכר עוד לפני עידן הקורונה ביקרו אותנו כמה חברי מטייוואן, ולאחד מהם שאכרה היה מכשיר על דש החולצה שהוא סוג של מתרגם אוטומטי.
לא שלא היו אפליקציות כאלה בטלפון, אבל מישהו אשכרה החליט על מכשיר ייעודי, כמה שנים לפני כל שגאון "סיכות AI" ו-"מחשוב לביש".
 

user32

Well-known member
מנהל
אגב, הבעיה שהעלית היא אמיתית ורצינית. דור שלם של מערכת חינוך מקולקלת. אני לא יודע לשים את האצבע על מה דפוק ומי אשם, כנראה יותר מגורם אחד. אבל מגיעים צעירים שהורגלו לכל מיני הקלות: אבחנות מוגזמות של הפרעות קשב (יש על זה הרבה כתבות ומאמרים), תוספות זמן, כיתה שקטה, הקראה, הקלות באיות, תחביר, מבחנים שונים ומשונים ומה לא. פעם זה היה שמור לילדים עם בעיות, היום זה מובן מאליו שיש הקלות.
והמקום הראשון שפוגשים בו את המציאות היא העבודה, מאחר ואפילו באוניברסיטאות יש הקלות. אני רואה את זה מכל הכיוונים, מרחם עליהם אבל אין לי הרבה מה לעשות. הקורונה והמלחמה רק העצימו את התופעה.
ועם זה אנחנו אמורים להתחרות בסינים.
 

Lucifer LightBringer

Well-known member
אגב, הבעיה שהעלית היא אמיתית ורצינית. דור שלם של מערכת חינוך מקולקלת. אני לא יודע לשים את האצבע על מה דפוק ומי אשם, כנראה יותר מגורם אחד. אבל מגיעים צעירים שהורגלו לכל מיני הקלות: אבחנות מוגזמות של הפרעות קשב (יש על זה הרבה כתבות ומאמרים), תוספות זמן, כיתה שקטה, הקראה, הקלות באיות, תחביר, מבחנים שונים ומשונים ומה לא. פעם זה היה שמור לילדים עם בעיות, היום זה מובן מאליו שיש הקלות.
והמקום הראשון שפוגשים בו את המציאות היא העבודה, מאחר ואפילו באוניברסיטאות יש הקלות. אני רואה את זה מכל הכיוונים, מרחם עליהם אבל אין לי הרבה מה לעשות. הקורונה והמלחמה רק העצימו את התופעה.
ועם זה אנחנו אמורים להתחרות בסינים.
בתור מתפיזיקאי אני יכול להגיד לך שלהתחרות מול הודים וסינים במקצועות האלה זה חסר סיכוי.
זה כמו שאני אנסה להטביע כשאני בגובה (1.90 או שזה 1.82 ומשקלי הגדול) מול האפרו-אמריקנים שאפילו בגובה של 1.82 מסוגלים להטביע (טוב אם הוא לא כבד כמוני).
צריך לנסות למצוא נישה שבה יש לי יתרון, לצערי לא מצאתי את הנישה הזו.
אז נשאר ללמד, אבל יש הבדל בין ללמוד בעצמך מה שאתה אוהב לבין ללמד את הנושא בייחוד עם הסטודנט לא מראה חיבה לתחום.
אני גם טוב בלנגן (לא מצאתי אף פעם זמן ללמוד את התיאוריה), אבל למוזיקאים זה נראה שאין תוחלת חיים גבוהה במיוחד ממה שאני רואה.

ד"א זה נראה שהחומר בריטלין דומה לקוקאין, מעניין אם יש אותו עדיין בקוקה קולה... :-D
פעם נאמר לי שיכול להיות שכל ה"פיגורים" האלה של צעירים בדורות האחרונים היא בגלל זריקת האפידורל, אני לא חושב שזה נכון בהכרח.
אבל זה כבר משהו אחר.

אולי זה פשוט אבחנת יתר, פעם ציון 70 ומשהו באוניברסיטה נתפס כציון סביר ואף טוב כיוון שמעטים אם בכלל מהאוכלוסיה היו משתתפים באקדמיה בארץ, יש אינפלציה של ציונים זה ברור.
היה לי פעם מבחן בחלקיקים מתקדם מאוד אני די בטוח שאם אף סטודנט לא היה שואל את המרצה להבהרות במועד א' אז בהכרח אני הייתי מקבל את הציון הגבוה ביותר והיה פקטור רציני אם בכלל...
 

user32

Well-known member
מנהל
נראה שהחומר בריטלין דומה לקוקאין,
אכן יש דמיון ומכנה משותף מסויים.
פעם נאמר לי שיכול להיות שכל ה"פיגורים" האלה של צעירים בדורות האחרונים היא בגלל זריקת האפידורל,
קשה להאמין כי קל מאוד לבדוק את זה מחקרית וכנראה שכבר היו עולים על זה. נשמע כמו תאוריית קונספירציה.
אולי זה פשוט אבחנת יתר
אני בהחלט מאמין שיש אבחון יתר. יהיה מי שיחלוק עליי. זה גם עניין של פרספקטיבה, מתי "קושי" הופך ל"לקות למידה".

ספציפית לגבי ההקלות: הבעיה שהרבה הקלות שנותנים בלימודים לא אפשריים בעבודה. עמידה בזמנים וקצב עבודה הוא עניין כלכלי. התמודדות עם משימה כשיש מסביב הסחות דעת זה מצב כמעט בלתי נמנע בסביבת עבודה משרדית מודרנית. והתרופות - אני בספק גדול אם אדם מסוגל לצרוך תרופות ריכוז בקביעות לאורך 40 שנות קריירה.
 
אכן יש דמיון ומכנה משותף מסויים.

קשה להאמין כי קל מאוד לבדוק את זה מחקרית וכנראה שכבר היו עולים על זה. נשמע כמו תאוריית קונספירציה.

אני בהחלט מאמין שיש אבחון יתר. יהיה מי שיחלוק עליי. זה גם עניין של פרספקטיבה, מתי "קושי" הופך ל"לקות למידה".

ספציפית לגבי ההקלות: הבעיה שהרבה הקלות שנותנים בלימודים לא אפשריים בעבודה. עמידה בזמנים וקצב עבודה הוא עניין כלכלי. התמודדות עם משימה כשיש מסביב הסחות דעת זה מצב כמעט בלתי נמנע בסביבת עבודה משרדית מודרנית. והתרופות - אני בספק גדול אם אדם מסוגל לצרוך תרופות ריכוז בקביעות לאורך 40 שנות קריירה.
אני הולכת להיות רעה ולהגיד שזה לא רק עניין של אבחון יתר, אלא העובדה שבמקביל להקלות שבמקרים מסוימים יכולות להיות נדרשות - אף אחד לא מלמד את הילדים איך למצוא דרכים כן להתמודד כשהם יכולים.
 
למעלה