תגידו אפשר למות מקלקסן ואל תצחקו

תגידו אפשר למות מקלקסן ואל תצחקו../images/Emo53.gif

בנות שוב אני עם הבעיות, נמאס לכם הא! אז ככה... היום הייתי אצל הרופא שלי ואחרי שסיפרתי לו על כל הבירורים שעברתי, הכנו תכנית טיפול חדשה. ההתלבטות היתה האם לתת לי קלקסן במינון של 80 מ"ג מיום החזרת העוברים או לחכות רק להריון. (בהריון האחרון קיבלתי קלקסן 40 מ"ג - הסתיים בהפלה!), ולמה התבלבטות??? כי הרופא המקסים שלי, (באמת מקסים אני אוהבת אותו), אומר לי ששני מטופלות עם קרישיות יתר שקיבלו קלקסן במינון של 80 מתו כתוצאה משטף דם במוח (בגלל הקלקסקן, כן!!!), כי היה להם לחץ דם גבוה (שלי 90/150 בד"כ). אז אם לא אפיל בשליש הראשון של ההריון בגלל היותי הומוזיגוטית, אפיל בשליש השני בגלל הרחם החד קרני, ואם הכל יעבור בשלום, אז יש סיכוי שאמות מהקלקסן, לכו תבנו מדינה! חה חה חה, אני צוחקת מייאוש.
 
מי הוא?

אני לא מבינה כלום לגבי מה שכתבת, אבל הייתי רוצה לדעת יותר על הרופא. מי הוא? איזו קופ"ח? איפה בארץ? האם הוא מומחה פיריון?
 
רופא מומחה ביחידת ה-I.V.F

אחד מצוות הרופאים הטוב שיש. גם אני הייתי בהלם כשהוא אמר לי את זה. ושאלתי אותו אם הוא מדבר ברצינות והוא ענה שכן.
 
תעשי חיפוש על המילה זיפט

במסך למעלה מצד שמאל , ותראי את ההודעות העוסקות בנושא.
 

ינסון

New member
זיפט מניסיון

הי שיר ובוקר טוב, אני עברתי 2 טיפולי זיפט, אחד אחרי השני בתקופה של 3 חודשים. התהליך, כולל השאיבה זהה לכל טיפול IVF שעברת עד כה (בהנחה שעברת טיפולי IVF). השלב הבא, הוא שלב החזרת העוברים, ולרוב מתבצע ביום שאחרי השאיבה. התבליך כרוך בהרדמה ארוכה יותר, בו מוחזרים "העוברים" אל החצוצרה (אצלי בטיפול אחד הוחזרו העוברים לחצוצרה ימין ובפעם השניה לחצוצרה שמאל). ההחזרה מבוצעת עם לפרוסקופ, דרך הקורקבן, חתך בשיפולי הבטן וחתך קטן במותן. זה נשמע קצת מפחיד, אבל ההחלמה מהירה, ולמרות התפרים ואי הנוחות זה טיפול יחסית קל ולא כואב. השבועיים שאחרי הם, לדעתי הרבה יותר מתישים. אנחנו הלכנו הבייתה 3 שעות אחרי ההחזרה, והעדפתי להתקלח בבית ולנוח. הסטיסטיקות מראות שלטיפולי זיפט יש אחוזי הצלחה גבוהים במעט מטיפולי IVF "רגילים". אם את זקוקה למידע נוסף, אל תהססי לפנות אליי במסרים, אני אשמח לענות על כל תשובה. יום טוב וב ה צ ל ח ה ! יונת
 

שיר ר

New member
לינסון !!!

תודה על התגובה ואני שמחה שעזרת לי קמת להבין אבל אני מתה מפחד עברתי כבר 9 הפריות ועכשיו הומלץ לי לעזות את זהטיפול הזה. מה דעתך?
 

ינסון

New member
צריך לנסות

שיר, אני ממש בעד לנסות הכול, אבל, זה מאוד אינדיבידואלי. יש הסוברים שההתערבות הכירוגית הכרוכה בזיפט היא מיותרת לאישה, אבל לעומת זאת יש לא מעט הצלחות בשיטה, ולכן כל טיפול הוא אינדיבדואלי. אני רק יכולה לומר לך שההחלטה שלנו לנסות את השיטה הייתה כי חיפשנו אפיק חדש, דרך חדשה להגיע לתוצאה המיוחלת ולכן ניסינו, לצערי זה לא צלח אבל נשארנו אופטימיים (לפחות בעלי). אני תקווה שהשיטה אצלך תניב תשואה בתום 9 חודשי הנאה, אז נהדר. ואם לא, אז ממשיכים הלאה לניסיונות הבאים. העיקר הוא לנסות! ושוב, אני פה.
 

orly_lucky

New member
למה לא לתת מינון נמוך יותר???

למשל של 40 מ"ג או משהו כזה? זה מה שאני מקבלת עכשיו החל מהביוץ ועד המחזור. מה שבטוח שלא שמעתי שמתים מזה... בהצלחה
 
גם אני בהריון האחרון קיבלתי מינון

של 40 והיתה לי הפלה. נראה לי שזה קשור למשקל הגוף (אני שמנה) ובירור עם רופא מומחה לקרישיות יתר והמטולוג בכיר הוחלט לעלות לי את המינון ל-80. גם אני עד היום לא שמעתי שמתים מזה. ועכשיו אני בחרדה.
 

orly_lucky

New member
יש לי שאלה אחרת אלייך...

אם כבר מצאתי "אחות" לצרה, הבנתי שכל ההריון צריך להמשיך עם הקלקסן, איפה לעזאזל מוצאים מקום לדקור??? אני מזריקה כבר שבועיים והבטן שלי כחולה-סגולה ומחוררת מכל כיוון והיום כשקיבלתי את המחזור כמעט שמחתי שיש לי לפחות "הזדמנות" לנוח קצת...
 

orly_lucky

New member
עוד משהו קטן...

אגב, הטיפול הזה אצלי הוא בגדר ניסיון ראשון שהחודש כשל (היום קיבלתי) הטיפול בעצם אומר קלקסן ואספירין עד הביוץ וזאת בשל קרישיות יתר (V LEIDEN) האם שמעת על מישהי שזה עזר לה??? כי באמת הגישה הנפוצה היא רק במשך ההריון לקבל קלקסן ואפילו רק בטרימסטר האחרון, הניסיון שאצלי הוא לנסות אם זה באמת יעזור מוקדם יותר.
 
אחותי היקרה, צרות לא חסר../images/Emo18.gif

קודם כל אסור להזריק בכל מקום בגוף, חייבים רק לצד המותן למטה. לא מסביב לטבור ולא בבטן, תקראי טוב את ההוראות. תשמעי, בהתחלה לא קראתי את ההוראות וחשבתי שאפשר להזריק בזרוע וכך עשיתי, כי אני אלופה בלהזריק עם כל ההפריות שלי, רק שהמוח לא היה פתוח באותו יום, וטעות חיי עשיתי והזרקתי בזרוע. אין לך מושג איזה נפיחות היתה לי בזרוע וצבע כחול מזעזע, וזה עוד היה בקיץ ועם חולצות קצרות כולם חשבו שבעלי כיסח אותי, ובדיוק גם נסענו לאילת לנופש ואיזה פדיחות בבריכה עם הבגד ים. וגם אחרי שבועיים עם קומרפסים הזרוע לא נרגעה. אז אחרי שהזרקתי בזרוע וראיתי שהחומר לא חודר ונהיה נפוח, נבהלתי והתקשרתי למספר הטלפון שבהוראות ההזרקה והפנו אותי לאחות נחמדה שעובדת בחברה והיא הסבירה לי איך להשתמש ואפילו שלחה לי דף הוראות צבעוני והזהירה אותי להזריק רק בצד המותן וכל יום בצד אחר וזהו. מקוה שעזרתי.
 

innes

New member
לחץ דם גבוה זה לא מצחיק!!!

היה לי לחץ דם גבוה בחודש 9. הוא לא גרם לשום בעיות מעבר להיותו משתנה כל הזמן (גבוה נמוך וחוזר חלילה) והרופאים היו היסטריים. רופא אחד אמר לי שנשים במערב עדיין מתות מרעלת הריון. כעסתי עליו נורא. בכלל לא פיתחתי רעלת. עכשיו אני מבינה אותו. רופא אחראי צריך להסביר את הסיכונים. אם הרופא אמר לך את הדברים הקשים - תקשיבי לו. לא יודעת כלום על הבעיות שתיארת. רק יודעת שלחץ דם גבוה זו מחלה. ההריון ממסך את לחץ הדם (הערכים נראים נמוכים, אבל הם גבוהים, או משתנים) בגלל זה חשוב לדעת מראש שיש את הבעיה, ובהריון (שיגיע אליך במהרה בימנו - אמן) לוקחים תרופות להוריד את הלחץ. אל תכנסי ללחץ מהלחץ, אבל תטפלי במה שצריך. בהצלחה אינס
 
גם אני בסירת הקלקסן

אז שמעתי שקלקסן יכול להיות מסוכן ..נכון עדין בנסיונות להריון. האם קיבלתן גם קלקסן ביחד עם גונל פרגונל וכל החברה האלה? למה הומלץ קלקסן מיום הוסת עד הביוץ? סבלתם פעם מקריש דם או שהנחיה רק נועדה למנוע אפשרות כזו
 
קלאודיה יקרה../images/Emo39.gif

נראה לי שהטיפול בנו שונה. אצלי מהיום הראשון שגילו שעלי לעבור טיפולי פוריות החליטו על I.V.F, (חצוצצרות סתומות). אף פעם לא קיבלתי גונל ולא יודעת מה זה. גם פרגונל כבר איני מקבלת ובמקומו אני מקבלת פיוריגון ומודה לאלוהים שכבר לא צריכה להזריק בטוסיק, מזריקה לעצמי מסביב לטבור. אחרי 3 הפלות החליטו (כמובן אחרי שלחצתי עליהם) לעשות לי בירור לקרישיות יתר ומצאו שבבדיקת הדם MTHFR הנני הומוזיגוטית. רופא המשפחה שלי אמר שיש לי מזל שמעולם לא היה לי קריש דם (עכשיו אני נוטלת פוליק אסיד 5 מ"ג באופן קבוע), ומזלי הטוב (צריך קצת משהו טוב בעסק, לא?!) שאיני נוטלת גלולות למניעת הריון כי אסור לכל מי שהיא הומזיגוטית. כך שהפתרון חשבו ועדיין חושבים הוא לתת כיסוי מלא של: קלקסן, קרטייה, ופוליק אסיד, כדי למנוע את קרישי הדם הקטנים בשליה כאשר יש הריון. בהצלחה אחות יקרה.
 

orly_lucky

New member
מסתבר שגם אצלי זה קצת שונה...

לאחר רקע משפחתי של יתר קרישיות דם החלטתי לעשות בדיקות שגרתיות לענין והסתבר שאני הומוזיגוטית לMTHFR וגם ל FACTOR V LEIDEN , בקיצור עמוק בעסק. המטולוג בכיר המליץ לקחת קלקסן רק בטרימסר אחרון של ההריון וזאת גם בשל העובדה שיש לי כבר בן שההריון היה טבעי ותקין (אז גם לא ידעתי בכלל על הענין). בכל אופן לאחר נסיונות רבים מאוד בכל השיטות הידועות (הורמונים למיניהם) וחוסר ההצלחה להכנס להריון החלטנו (הרופא ,אני ובעלי) לנסות ללא הורמונים בכלל ולתקוף רק עם קלקסן ואספירין וזאת בשל הגישה שאם זה עוזר לבעיות בדם במהלך הריון , אז אולי גם בשלב ההשתרשות ברירית הרחם יש בעיה שזה יכול לפתור. אגב, לא ברור לי למה אסור לקחת גלולות נגד הריון, האם זה עושה נזק שעלול להשפיע עד היום (לאחר הפסקת הגלולות) או רק תוך כדי נטילה???
 
משפיע רק עם נטילת הגלולות

אם לקחת בעבר זה לא אמור לפגוע, מזל שלא פגע אז. מרגע הידיעה על ההומוזיגוטיות אסור להתשתמש בגלולות מפני שיש סכנה של הסחפות קרישי דם למוח, לריאות וכו´... למזלי אני לא צריכה אותן יש לי גלולה טבעית (חסימה החצוצרות) אבל לאחרות באמת מצב ביש.
 
ועוד שאלות אחיות

אני מקבלת אספירין באופן קבוע מאז שגיליתי את הקרישיות הזו לא סבלתי מעולם מטרומבוזה..רק רקע משפחתי. לי המליצו קלקסן 80 במהלך כל ההריון. עכשיו אני שומעת שאורלי מקבלת קלקסן כבר מהביוץ ?נכון? אני אולי אעביר לכן מסר..אני די בחרדה מכל העסק הזה. לי נאמר שהורמונים כגון אסטרוגנים(פרגונל למשל) לבנות כמונו דורשות גם טיפול קלקסני.. אני לא רוצה להפחיד אתכן אבל פגשתי בבילינסון בחורה בהריון עם טרומבוזה ברגל..אחת שלא ידעה על הבעיה שיש לה.
 
למעלה