תגידו, איזה גוף בארץ מפלס שבילים?

תגידו, איזה גוף בארץ מפלס שבילים?

כלומר, מי בוחר את המסלולים, מי חושף אותם ומסמן אותם? (שבילים חדשים כמובן...) קק"ל, רט"ג, החברה להגנת הטבע וכו'? תודה
 

ששש

New member
הוועדה לסימון שבילים בעיקר

קק"ל ביערותיה ואני חושב כי חל"ט במקמות ספציפים (אולי בשת"פ עם "הוועדה) למשל מסביב לכנרת, לפחות חל"ט מובילה את המאבק בעניין.
 
האמת ש... כן ../images/Emo13.gif

יש לי קשר למרכז למיפוי ישראל... ידעתי שמדפיסים שם את המפות סימון שבילים, אבל לא שיש להם קשר ישיר לוועדה. למדתי משהו. שוב, תודה (זה גם היה מזה מהיר... איזה כיף)
 

נ ו ם

New member
ולא היה יותר מהיר ופשוט

לשאול את החבר גוגל? או אפילו להציץ בקישורים של הפורום?
 
ברצינות? לא

נתחיל בזה שיותר מהר מהתשובות של ששש לא הייתי מקבל בשום מקום אחר (תוך כ20 דקות סיימנו לדבר על הנושא וכל מה ששאלתי נענה. ששש תודה על התשובות והמהירות). דבר שני, במקרה הזה לא ידעתי אפילו מאיפה להתחיל לחפש (ואני לא אחד שלא מנסה. למען האמת, להרבה מהשאלות בפורום מצאתי אתרים מתאימים שיספקו תשובות...) ולסיכום, לשמחתי החבר'ה הקבועים שכותבים בפורום הזה תמיד מנסים לעזור אחד לשני ולכותבים חדשים כאחד. הידע הרב שנמצא בכל אחד ואחד מאיתנו הופך את הפורום שלנו לפורום הטיולים הטוב ביותר ברשת (תאמיני לי, אני ביקרתי במלא פורומים וזה ללא ספק הטוב ביותר). שאלה שבשבילי הייתה קשה, לאחרים הייתה קלה-וזה חלק מהמטרה בשיתוף
אם כבר שאלת כמובן... חחחחחחחחחחחחחחחחחח
 

sag821

New member
כמה שאלות כלליות בנושא הטיולים

איך נוצרים השבילים שבהם אנחנו הולכים? יש שבילים לא פשוטים באזורים כמו הרי אילת ומקומות מצוקיים וצרים. מי אחראי על זה ואיך יוצרים אותם? תעודת קצין שומר טבע- מה היא נותנת והכין ניתן לנצל אותה? תודה
 

weinman

New member
שבילים

אפשר לחלק את השבילים לשתי קבוצות בסיסיות שבילים "טבעיים" ושבילים "מלאכותיים" שביל טבעי הוא תוואי שנוצר על תוואי שטח הנוח ביותר באזור שלו. בדרך כלל היא נוצר ע"י בע"ח. בין ואם לצורך הגעה לנקודות מים /מרעה/לינה או כחלק משוטטות טריטוריאלית. שבילים כאלה קיימים אלפי שנים ורבים מהם שימשו בסיס לשבילי אדם. בין ואם מדובר ברועה שהולך אחרי העדר שהולך בשביל טבעי והמסה מעמיקה את חתימת השביל או עקב צורך מסחרי / צבאי / דתי ושוב שביל פופולרי משאיר את חותמו הרבה זמן. שבילים כאלה ניתן למצוא בעיקר באזורים נמוכים או ללא מכשולים טופוגרפיים משמעותיים. שביל מלאכותי הוא תוואי שנוצר כנגד ההגיון. כלומר שביל שנפרץ למרות מכשולים טופוגרפיים או אחרים משום שהוא מהווה את הדרך היחידה או הקצרה ביותר מנקודה לנקודה. שבילים כאלה במידה והופכים חשובים מכל הסיבות שהוזכרו עשויים להפוך לשבילים נוחיום ומוסדרים (למשל חציבת מדרגות, מיצוע שיפועים וכדו'. שבילים כאלה נפרצים לעיתים כדי להגיע לנקודות אתגריות (ראש הר /מצוק) נקודות תצפית או עקב גחמות מקומיות שהופכות נחלת הכלל כי "גם אני רוצה" או " למה רק הוא". הרבה שבילים כאלה נפרצו בתקופת התגליות כאשר ה"חלוצים" החלו לנסות ולהכיר כל נקודה בנגב ובכלל. מרבית שבילי הטיולים מבוססים על שני הסוגים הללו. כאשר במקרים רבים העובדה שפוקדים אותם מטיילים הופכת אותם למבוססים יותר וברורים יותר. שבילים במקומות פופולריים "מתוחזקים" לטוב ולרע ע"י הרשויות השונות במטרה להפוך אותם לנוחים יותר ואז הם עשויים להראות שונים בתכלית מהשביל המקורי קיים סוג שלישי או בעצם תת-סוג לשביל המלאכותי. אלה שבילים שנפרצו ע"י מטיילים או הרפתקאנים שחיפשו תוואי הליכה בכל מחיר ויצרו עובדות בשטח למרות שאין סיבה אחרת להצדקת התוואי. חלק מהשבילים "נכבשו" ע"י מקצרי דרך ממהרים שסטו משבלים מוסדרים ובכך יצרו מארג תוואים חדש סביב השביל המקורי שלעיתים נעלם לגמרי תחת הכיבוש הכפוי. ניתן למצוא רבים כאלה במסלולים פופולריים במיוחד ובמקומות בהם הקרקע רכה או לא יציבה במיוחד. בתוך כל הסוגים הללו ניתן למצוא אינספור וריאציות ואפשרויות.
 

ath25

New member
תעודה

בזמני היא נתנתה כניסה חינם לכל שמורות הטבע (אחרי שכנוע של חלק מהשומרים) אבל היא תקפה רק לקצינים בשירות סדיר לצערי. הלוואי שהייתי יכול לנצל אותה גם במילואים.
 
למעלה