תגובות מהסביבה הקרובה

netab02

New member
תגובות מהסביבה הקרובה

בפרק השלישי אילת ויניב עדין מנסים להסתיר את האבחנה מבני משפחתם, אז אולי אני מקדימה את המאוחר... ובכל זאת: איך הסביבה הגיבה אצלכם לאבחון? את מי בחרתם לשתף בהתחלה?
 
המשפחה שלי היתה מעורבת מהרגע הראשון

וגם אם חשבו בהתחלה שאני משוגעת ולילד אין כלום, עדיין הלכו איתי לאבחונים כשהיה צריך. אחותי הגדולה רק היום - 7 שנים אחרי האבחון מוכנה לקבל את זה שהוא שונה. אחותי הקטנה (שגם היתה המשלבת הראשונה שלו בגן) מהרגע הראשון היתה כל כולה מרוכזת בו. ההורים שלי נעו במשך מספר שנים בין יש שוני לבין אתם מדמיינים
היום גם הם מבינים שעל אף התפקוד הגבוה עדיין יש שונות. הגרוש שלי בדומה למשפחה בתחילת הסידרה התכחש לעניין. היום הוא יותר מקבל את זה.
 
זה לא נדיר

שאלה שמתכחשים הכי חזק לזה הם ההורים. ההורם מאוד רוצים להאמין שהילד שלהם הוא הכי מוכשר בעולם, ומאוד רוצים להראות את זה לכולם. זה מאוד מתעתע כשהילד הלקוי (אגב, לאו-דווקא האוטיסט) מגלה כישורים מיוחדים ויוצאי דופן בתחומים מסויימים, וזה עושה רושם שהילד הוא מוכשר. אף-אחד לא רוצה לגלות פתאום שמדובר באוטיסט.
 

netab02

New member
אצלנו זה היה בולט יותר

אז לא היו הכחשות. מה שאהבתי בתגובה של המשפחה שלי היה שהם לא התיחסו לזה כאל משהו שצריך להתאבל עליו. ההתיחסות היתה מאוד פרקטית. הם לא נתנו לנו להרגיש שמרחמים עלינו - שזה מעולה כי אני שונאת שמרחמים עלי. קודם כל בגלל שאין סיבה לרחם עלינו וגם בגלל שזה לא עוזר בשיט.
 
למעלה