תגובות והערות לשיפורים...

udill

New member
תגובות והערות לשיפורים...

זאת המערכת שלי , מה אתם חושבים צפוף מדי? תעירו לי ככה שאני יספיק לשנות בהקדם.
 
לי זה נראה די טוב

יש הפסקות לאוכל ומנוחה. רק יום חמישי קצת דופק, מעצבן ללמוד 7 שעות רצוף ביום חמישי.
 

udill

New member
חחח....יום חמישי הולכים הביתה ככה ש

זה יוצא סבבה... תגיד לי ,כמה זמן בממוצע צריכים להקדיש לשיעורי בית למיניהם??? ואם הקורס באנגלית טכנית ב4 וחצי עד 6 וחצי לא מאוחר מדי?
 
אנגלית בערב באמת יהיה מעצבן

לגבי שיעורי בית אני יכול לומר לך שבת"א לאורך 4 שנים השקעתי בממוצע בשבוע משהו כמו שעה וחצי בבית ועוד כמה דקות פה ושם באוניברסיטה. כמובן שזה לא התפלג אחיד על פני ה-4 שנים (יותר זמן בהתחלה, פחות בסוף).
 

udill

New member
שעה וחצי כל יום או פעם אחת בשבוע?

יום ראשון ושלישי לא ריקים מדי לדעתך?
 
שעה וחצי בשבוע בממוצע על 4 שנים

לגבי יום ראשון ויום שלישי שלך - זה תלוי. אני למשל הייתי נוסע לת"א מנתניה (50 דקות בערך) אז לא רציתי שיהיו לי ימים קצרים מדי (לא לבוא לאוניברסיטה לשעתיים ולחזור למשל). אם אתה במעונות או בכלל גר קרוב אז זה דווקא נחמד שיש לך ימים קצרים. מה שכן, אם אתה יכול,בימים הקצרים שים את הדברים הקשים ו/או המשעממים (חדו"א) ובימים הארוכים את מה שיעניין אותך יותר.
 

udill

New member
אני מקוה שאני יגור במעונות...

הבעיה שבקורסים בימים הקצרים חדו"א ואלגברה אין ממש בחירה כי השעות והימים הטובים כבר אין מקומות פנויים.... אבל אם יש משהו אחד משעמם וכל השאר יחסית מעניינים זה גם טוב לא ? גם אם היום ארוך..או שאני טועה..?
 
אין תשובות מוחלטות

כל אחד והעדפותיו. תעשה ניסוי בבית: ביום ראשון בצהריים ץעשה ניסוי של "יום קצר מעניין" - תראה שעתיים ערוץ 8 משהו על פיסיקה ואז ערוץ ההסטוריה על מלה"ע ה-2. ביום שני תעשה ניסוי יום ארוך עם משהו מעניין בין שעמומונים - החל מהבוקר תצפה כמה שעות "אודטה", אז שעתיים משהו מעניין ואז עוד כמה שעות כוכב נולד או משהו. רשום את תחושותיך לאורך השעות ואח"כ תחליט.
 
מה הוא עשה לך רע הבחור?

שאתה שולח אותו לראות אודטה? עדיף ללמוד חדוא1מ 9 שעות רצוף מלראות שעה אחת אודטה.
 
אני יכול להעיד שזה לגמרי לא נכון

אתה שוכח דו"חות מעבדה ושעות שישבת בקפיטריה על שעורי בית. בקשר לכמה שהוא למד בבית אני לא יכול להעיד, אבל הוא גם מחשיב לקרוא ספר בפיזיקה משהו שהוא עושה בשעת הפנאי, אז אתה יכול להוסיף לזה עוד כמה שעות בשבוע. וכשהוא אומר שבהתחלה לקח יותר ובסוף פחות, הוא מתכוון שאחוז השעורים שהוא פתר עם רפרנסים עלה במהלך השנים, זה לא שלקח לו פחות זמן כי השעורים נהיו יותר קלים.
 

lawl

New member
"שאחוז השעורים שהוא פתר עם רפרנסים"

מה הכוונה (בשיתוף פעולה אולי?)
 
בטח שזה נכון

השעה וחצי הזה זה ממוצע על 4 שנים. היו הרבה שבועות שלא עשיתי כלום בבית בכלל במיוחד בשנה האחרונה. ורפרנסים זה חלק מהעניין. היו תקופות של שעות ארוכות (מעבדה ג ודוח או שניים באופטיקה) והיו תקופות של שעתיים-שלוש (אלקטרוניקה בעיקר) אבל היו גם תקופות של כמעט כלום בבית.
 
וזה שלקראת הסוף כמות ההשקעה פחתה

זה בעיקר כיוון שלקראת הסוף היה לי פחות איכפת. שנה א-ב עוד דאגתי לפתור את כל התרגילים כל הזמן. אח"כ כבר השתדלתי בעיקר לצאת ידי חובתי, שיירשם לי שהגשתי, פחות שינה לי אם מה שהגשתי נכון, לא נכון, עוד נקודה לציון, פחות נקודה... אולי ייתכן שהגזמתי וצריך לתקן את המספר שנתתי לשעתיים בממוצע ב-4 שנים, אבל לא הרבה יותר מזה.
 
ועוד קצת

השעות בקפיטריה לא היו שעות, לא היו שכיחות ובכל מקרה נגמרו אחרי שנה ראשונה (ואח"כ בכלל העלימו את הקפטריה הזו). המעבדה באלקטרוניקה לא נמשכת על פני כל הסמסטר והדו"חות בה לא היו ארוכים בכלל ממה שאני זוכר - לסכם את התוצאות שקיבלת ואם היו באגים לומר למה. הדו"חות המכינים היו קצת יותר ארוכים אבל גם הם לא משהו. רוב הזמן היה לקרוא את התדריך והרקע. בנוסף, בהרבה קורסים קיבלנו תרגיל בשבועיים ובחלק מהקורסים לא הייתה חובת הגשה כלל. בכל מקרה אני רק דאגתי להגיש את המינימום שצריך. היו תקופות לא ארוכות (כמה ימים) של שעות עבודה רבות בבית, כמו לקראת דוחות מסכמים במעבדה ג בפיסיקה והדו"חות באלקטרואופטיקה (פחות) או הפרויקט ב-VLSI אבל בממוצע לאורך הלימודים אני חושב שההערכה שנתתי טובה. חלק לא מבוטל מזמן הכנת התרגילים שלי, בעיקר בשנתיים האחרונות, היה חמש דקות לפני ובמהלך השיעור שבו הייתי אמור להגיש את התרגיל (ואיכות התרגילים בדר"כ הייתה בהתאם, אבל זה לא שינה לי כאמור). בבית - מעט.
 

lawl

New member
היי

יש מצב אתה אומר לי מה הכוונה להגיש ברפרנסים?
 
הכוונה היא לא ל"להגיש ברפרנסים"

אלא יותר משהו כזה: יש לך דו"ח לעשות על משהו. זה ארוך, משעמם וכולל שרטוט גרפים ומשוואות ואיכסים למיניהם. שבוע לפני זה מישהו אחר עשה את אותו הניסוי. אז אתה מבקש ממנו לשלוח לך את הדוח שלו (בדר"כ אתה גם שולח לו את הדוח שלך משבוע שעבר כך שמתקיימת הדדיות) ואתה מסתכל מה צריך לעשות באיזה סדר במקום לשבת על זה שעות.
 

lawl

New member
כמו שחשבתי

אבל עזוב דוחות גם סתם תרגילים להגשה הבנתי שפתרת ברפרנסים, וחלק שמן מהם כמו שתיארת לא נגעת והעיקר שהגשת - זה לא פוגע במיומנות? ויש בכלל מצב לסיים וללמוד את כל התרגילים בלי לפתור ברפרנסים? ניר אם אתה קורא לי פלצן אז תקבל
 
למעלה