תגובה לכולה אושר,לא הייתי ולא יצא

SimplyMe1

New member
תגובה לכולה אושר,לא הייתי ולא יצא

לי לענות בקשר לשרשור שכלל תת פעילות של התירואיד. ולענייננו,לא נתתי שום מידע. לא כתבתי שספורט יכול לגרום לכך שפתאום הבעיה תיעלם כלא היתה,אלא תשפר את המצב הנוכחי.וזה באמת עפ"י מה ששמעתי ממקורות שאפשר לסמוך עליהם. ומעבר לזה לא אמרתי שאני מומחית,אלא הערתי הערה ולא קבעתי שום דבר שאיני מוסמכת לקבוע.
 
אז טעית

אי אפשר לשמוך על המקורות שלך אם זה מה שהם אמרו לך. ושוב, זו פונקציה של הסיבה לתת הפעילות!! מאחר ורוב המקרים נובעים ממחלה אוטואימונית שנקראת האשימוטו בה הגוף תוקף את הבלוטה והורס אותה, אז אי אפשר לתקן כלום! צריך לקחת אלטרוקסין בכמות שהחסרה לגוף. פעילות גופנית לא תועיל לחילוף החומרים אך תועיל מאוד לביטול חלק ניכר משאר הסימפטומים. מצד שני, אם תת הפעילות נובע מתת תזונה, יש סיכוי לשקם את הבלוטה כי היא לא הרוסה. סיכוי. לא תמיד עובד. סתם קצת מידע שיטחי לידע כללי.
 
איזו שטות זו?

בודאי שפעילות גופנית תועיל לחילוף החומרים. חילוף חומרים זה כמה נכנס מול כמה יוצא. גם מי שאין לו בכלל בלוטת תריס (הוצאה בניתוח, למשל) ולוקח אלטרוקסין כל יום, ברגע שעושה פעילות גופנית - נשרפות קלוריות.
 
../images/Emo124.gif את מתבלבלת

בין חילוף חומרים לשיפור ההוצאה הקלורית. חילוף חומרים: לועזית: metabolism סך כל התהליכים והשינויים הכימיים שמתרחשים בגוף ומאפשרים את גדילתו ותפקודו. חילוף החומרים כולל פירוק של חומרים אורגניים מורכבים תוך שחרור אנרגיה, הדרושה לתהליכים אחרים (ראה קטבוליזם), ובניה של חומרים מורכבים היוצרים את הרקמות והאיברים מחומרים פשוטים (ראה הבניה). הוצאה קלורית: כמה קלוריות נוצלו בשביל חילוף החומרים בגוף. בספורט את יכולה להעלות אותה, אבל בשביל ליצור הוצאה משמעותית תצטרכי לעסוק בפעילות של חצי יום, במידה ואין לך בכלל בלוטות. נכון שנשרפות קלוריות בספורט, אבל זה זניח לעומת הקלוריות שנשרפות במנוחה\בהלך היום.
 
לא אכנס איתך לויכוח, אבל את טועה

הנושא מורכב הרבה יותר משאפשר לכתוב בפורום הזה. תוכלי להכנס לכל פורום שעוסק באנדוקרינולוגיה ולהבין שהדברים הרבה יותר מורכבים מהססמאות הפשוטות שרשמת. רק בגדול: ברגע שלוקחים אלטרוקסין במינון הנכון, כך שקיים איזון ברמות TSH, T3 ו-T4 - המצב דומה מאוד לתפקוד רגיל של בלוטת המגן, על כל מכלול המרכיבים!
 
את טועה, מטעה ולא מדייקת!

1. כנסי לפורום אנדוקרינולוגיה ותפוז ושאלי את ד"ר קרן תורג'מן אם חילוף חומרים זה מה שנכנס מול מה שיוצא ואם פעילות גופנית תשפר את חילוף החומרים. 2. לקחית אלטרוקסין ואיזון ההורמונים בגוף זה תהליך דינמי והמיל "ברגע" היא מוטעית. ביחוד בהאשימוטו שהוא תהליך הדרדרות פעיל. 3. אלטרוקסין הוא תירוקסין סינטיתי והוא רק T4 (אם אני לא טועה. ואם כן, אז זה T3) את נחשבת מאוזנת רק אם הTSH שלך מאוזן, כלומר שיותרת המוח "קראה" את הגדול מינון התירוקסין בדם. T4, מיידית מאוזן כי את לוקחת אותו כל בוקר לפני הקפה... 4. מה קשור מה שכתבת על תפקוד רגיל של בלוטת תריס לטענה שלך שאת יכולה להגביר את חילוף החומרים ע"י ספורט? (אלא אם כן את מתכוונת לבנית מסת שריר ואז את קרובה קצת לאמת...)
 
נו, אמרתי לך שאין מה להתווכח

אני מדברת על דבר אחד, ואת מתחילה להרצות לי כאן על ההסטוריה של המחלה שלי. כן, שלי. האשימוטו. תרגיעי מותק. אם התשובות היו כל כך פשוטות, מזמן היינו כולנו מאוזנים מכל הבחינות.
 
זה שיש לך האשימוטו

ממש לא הופך אותך למיוחדת. אף אחד לא דיבר על ההיסטוריה של המחלה (אבל דרך אגב, יודעת למה קוראים לה האשימוטו?) למרות שיש לך האשימוטו, את מדברת שטויות בכמויות ולא מדייקת בעובדות. אף אחד לא מתווכח איתך.יש כאן עוד אנשים מלבדך. יש כאן רק ניסיון להאיר את האמת. תגידי, זה מהאשימוטו, האלימות המילולית?
 
אחת מן ההמון אני, אחת מהמון. תנוחי.

זה מה שיש לי לתת לך, ממוחזר ממך: כל מפלצת ירקרקת היא בובת פרווה מפוחדת שזקוקה לאהבה. את זה אני יכולה לתת. אבל מפלצות שחורות נועדו להכחדה וגם את זה אני יכולה... את פשוט מתה לריב איתי, הא? לא ילך לך, בובה. אני לא בנויה לויכוחים ו/או ריבים. כאן נגמר הדיון חסר התוחלת.
 

m0sh3

New member
חבל ,

אם לא היית תוקפנית כלפי "כולה אושר" ונשארת עניינית , היה יכול להתפתח דיון מעניין [מבחינתי לפחות]. אגב , זה שיש לך האשימוטו לא הופך אותך למומחית בעניין.
 
אני ? אני התוקפנית בסוף? נו, טוב.

בוא נעשה סדר. 1. אני "סובלת" מתת פעילות של בלוטת התריס. נמצאו נוגדנים לבלוטה. שם "גנרי" למחלה: האשימוטו. 2. יש עוד מאות אלפי אנשים (בעיקר נשים) ברחבי העולם שסובלים מאותה "מחלה". 3. אני לוקחת אלטרוקסין במינון שנקבע לי, ואצטרך לקחת כל החיים. 4. ניסיתי במשך השנה האחרונה, מאז ה"גילוי המרעיש", לקרוא עוד ועוד חומר על הנושא, ולא הגעתי לשום מסקנות חדשות, ולשום תגליות מרעישות. 5. נותר לי אלא לסמוך על האנדוקרינולוגית שלי, בעלת נסיון רב ותוצאות יפות אצל המטופלים שלה, שמצבי הבריאותי כולל פעילות גופנית וחילוף חומרים, דומה מאוד (אם לא זהה לחלוטין), לכל אחד שבלוטת התריס שלו מתפקדת כמו שצריך. איך? כי האלטרוקסין בא למלא את מקום ההורמון שהבלוטה לא מצליחה לייצר בכמות מספקת או בכלל (תלוי ברמת תת הפעילות, שגם חייבת להיות במעקב לצורך שינוי המינון - אם צריך) 6. זה לא פורום לאנדוקרינולוגיה! מה ענין דיון מקצועי בתופעה/מחלה אנדוקרינולוגית - לפורום דיאטות ואורח חיים בריא?! עם כל הכבוד, ציפית ליותר מידי. 7. אני האדם האחרון על פני אדמות שמסוגל לנהל דיון מקצועי על משהו שאני בקושי מבינה. 8. אם מישהו הבין משהו אחר מדבריי - כנראה שניסחתי את הדברים לא טוב או לא ברור. עכשיו אפשר לסתום את הגולל על הנושא הלא-משובב-נפש הזה?
 
זו האמת, מה לעשות

מה הקשר בין שריפת קלוריות בגלל פעילות גופנית לחילוף חומרים? לפני שאת קופצת בראש תחשבי על מה שאת מקלידה ושקלי את המילים שלך. חילוף חומרים זה לא מה שכתבת. "כמה נכנס מול כמה יוצא" זה מאזן קלורי וממש, אבל ממש לא חילוף חומרים!!! חילוף חומרים הוא סך הקלוריות שדרוש לגוף לאחזקתו העצמית. כלומר לחילוף חומרים, בגדול, בין חמצן לCO2. סייג לחוכמה שתיקה, שמעת על הפתגם הזה?
 

SimplyMe1

New member
חמודה,את לא צריכה להסביר לי את זה

לא משנה מאיזו סיבה יש תת-פעילות,אנחנו מדברים על ייעול ושיפור המצב כאשר פעילות הבלוטה מאוזנת,ולא במצב של היפותירודיזם לפני נטילת האלטרוקסין. אני לא דיברתי על כך שבמצב של תת-פעילות תעשי המון אירובי והמצב שלך ישתפר,אלא הספורט צריך להשתלב יחד עם הטיפול התרופתי. את מוזמנת לפרשן את דבריי איך שתרצי. יום טוב,
 
חמודה??? ../images/Emo6.gif

לא מפרשנת את דבריך. אלא אומרת מפורשות: אי אפשר לשפר את חילוף החומרים בגוף (בכל מצב של בלוטת התריס אשר יהיה) בפעילות אירובית מצד שני פעילות בונה שריר כן תורמת להעלאת חילוף החומרים. וגם זאת, ללא תלות במצב הבלוטה ואיזונה. שיהיה לך רק טוב.
 

m0sh3

New member
אני חושב שזה שווה בדיקה ,

מה קורה במצב של תת פעילות שלא נובע מהפסקה מוחלטת של ייצור ת'ירואיד , אלא במצב של תת פעילות שנובע מהפרשה פחותה שלו [כמו סכרת Type I מול סכרת Type II]. מעניין. לא מצאתי על זה חומר מחקרי.
 

SimplyMe1

New member
לי יש פעילות חלקית של הבלוטה,

ומאוזנת ע"י אלטרוקסין מינקות. ולי לא קרה כלום,לשמחתי האלטרוקסין עובד עליי נהדר ואין לי משהו קיצוני שתת הפעילות גרמה לו.
 
למעלה