תגובה אלרגית חוזרת

Lihi a

New member
תגובה אלרגית חוזרת

שלום, בדיוק לפני שבוע כתבתי כאן על טימו, בולדוג צרפתי בן שנה שהגיב תגובה אלרגית לקבלת חיסונים. אתמול בשעה 00:30 שמנו לב שיש לו נפיחות מעל העיניים, בעפעפיים, ויש לו בליטה אחת קטנה בגוף בדיוק כמו בתגובה האלרגית. כעבור רבע שעה הבליטות בגוף התפשטו מעט, אך רק כמה בודדות. לקחנו אותו לוטרינר חירום, אך עד שזה בדק אותו כבר נעלמו כל הנפיחויות. יש לציין שבכל הזמן הזה הוא התנהג בצורה נורמלית לחלוטין, בלי בעיות נשימה או כל דבר אחר. לפני חצי שעה (06:45) הוא התחיל להסתובב בבית חסר מנוחה, כשקמתי ראיתי שהגוף שלו שוב מלא בבליטות קטנות, נפיחויות, בדיוק כמו בתגובה האלרגית של שבוע שעבר. (רק ששבוע שעבר זה התחיל אחרת, בנפיחות בפנים וקשיי נשימה, מה שאין עכשיו) יש לו בליטה אחת בפה, וקצת נפיחות בעין אבל חוץ מזה הנפיחויות הן רק בגוף עצמו. הוטרינר אתמול נתן לנו כדורים למקרה שהתגובה תופיע שוב (סטרואידים+אנטי הסטמינים), הוא קיבל כדור אחד. שוב, התגובה אמנם נראית יותר חמורה מאתמול בלילה אך הוא מתנהג כרגיל. מה זה יכול להיות? האם יכול להיות שזה עדיין קשור לשבוע שעבר? הוא היה בבית ב-2 הפעמים האלה.. ככה שאין לנו מושג כלל מה גורם לתגובה האלרגית. החלפנו לו שמיכה במיטה השבוע, בינתיים הוצאנו אותה על מנת לראות אולי יש משהו בשמיכה שגורם לכך.. אשמח לקבל מעט תשובות, סופ"ש נעים לכולם.
 

Lihi a

New member
הכדור -

כשאמרתי שהוא קיבל כדור אחד הכוונה היא להבוקר, ממש לפני 10 דקות.
 
שאלה טובה

פעמים רבות קשה למצוא למה בעל החיים אלרגי - אבל ברור שיש משהו בסביבה שגורם לכך. אני יכול רק להציע להמשיך כמו שעשיתם - לסלק את השמיכה החדשה, לחשוב טוב אם עוד משהו השתנה, לבדוק אם יש חרקים כלשהם שיצאו אחרי הגשם.. בהצלחה ארז
 

Lihi a

New member
שאלה נוספת

העובדה ששבוע שעבר הייתה לו תגובה אלרגית די חמורה בעקבות החיסונים ושהשבוע זה חזר שוב היא מקרית לחלוטין? או שיכול להיות שיש קשר כלשהו?
 
יכול להיות קשר

הי לבעלי חיים אלרגיים (גם לבני אדם) יש נטיה להיות אלרגיים ליותר מדבר אחד. התגובה האלרגית מופיעה כשעוברים סף מסויים, וחמורה יותר ככל שהחשיפה גדולה יותר החשיפה למספר אלרגני (גורמי אלרגיה) מצטברת - ולמעשה זה כמו חשיפה מאד חזקה לגורם יחיד. כך שיכול להיות שיש גורם חדש בסביבה שמביא להתבטאות החזקה הזאת. ארז
 

Lihi a

New member
תודה רבה ארז

מקווה שזו הייתה התגובה האלרגית האחרונה היום. ד"א, יכול להיות שיש טיפול אחר מלבד הכדורים של סטרואידים-אנטי היסטמינים? משהו פחות אינטנסיבי ומזיק? שוב, תודה רבה על המענה המהיר והייעוץ.
 
למעלה