תביעת נכות נפשית

LOLA 444

New member
תביעת נכות נפשית

רציתי לשאול מה הסיכוי שלי לקבלת קצבת נכות נפשית שיש לי הפרעות קשב וריכוז ויש לי אבחונים שמוכחים את זה הפרעות אכילה קשות במשך 8 שנים (בולמיה) וחרדות כל זה לא מאפשר לי להשתלב בעבודה ואני לא מסוגלת להחזיק במקום עבודה יותר מחודש אני בת 26 ולא מצליחה למצוא עבודה לאורך זמן מה הסיכוי שלי במצב כזה?
 
ברור שיש לך סיכוי רק בכדי לבוע עליך לפנות

לפסיכאטור ולבקש חוות דעת על מצבך הנפשי ומגבלותיך ולהגיש תביעה להכרה בנכות אותה תוכלי להוריד מאתר המל"ל יש גם הסברים כיצד להגישה והסברים על זכויותיך כך שרצוי שתעייני בכל הסעיפים: http://www.btl.gov.il/benefits/Disability/Pages/default.aspx. ובמקביל את יכולה להגיש בקשה להבטחת הכנסה עד שיוחלט האם את זכאית לנכות עייני בקישור על כל סעיפיו: http://www.btl.gov.il/benefits/Income_support/Pages/default.aspx.
.
 

LOLA 444

New member
הטפסים להורדה מהאתר

נכנסתי לאתר של ביטוח לאומי והגעתי לטפסים שאפשר להוריד רציתי לשאול אם הטופס שאני אמורה למלא נקרא -תביעה לקצבת נכות והצהרה למחלקת הביטוח והגבייה ? וראיתי שרשום שם שצריך להשיג אישורים מהמעסיק -איך אני משיגה אם החלפתי המון עבודות בשנה ?? ואיך אני משיגה טופס 4 ?? ואיזה רופא אמור למלא את הטופס רופא משפחה או פסיכיאטר ?
 

cוורנה1

New member
נכות כללית 7801 - תביעה לקצבת נכות והצהרה למחלקת הביטוח והגביה אין צורך באישורים מהמעסיק, את פשוט רושמת היכן עבדת ותקופות עבודה. בצד שמאל למסמכים,יש את מספר הטופס אותו את ממלאה. טופס מס' 4 הוא הטופס המופנה לרופא המטפל במרפאה. את מצרפת לתביעה כל אישור רפואי שיש בידייך, לגבי סיכומי ביקור וטיפולים/תרופות שאת מקבלת. לא לשכוח לרשום כל בעיה רפואית ממנה את סובלת, שכן,כל סעיף רפואי מגדיל את אחוזי הנכות. תרגישי טוב ו../images/Emo50.gif
 
מהניסיון שלי

לאישור מהמעביד (הטופס שהמעביד צריך למלא) דווקא יש חשיבות. במקרה שלי, בגלל שהטופס למעביד לא מולא ע"י המעביד (לשעבר) לשביעות רצון הביטוח לאומי, נתבקשתי לשלוח אותו בשנית (אחרי שהמעביד מילא אותו). ובגלל שהמעביד לא החזיר לי את הטופס בזמן שהוקצה ע"י ביטוח לאומי דחו לי את הבקשה לתביעת נכות. (התביעה אושרה רק אחרי שהגשתי ערר לבית משפט)
 

cוורנה1

New member
בתגובה ל"אחת סתמית" שודאי היא לא כך...../images/Emo13.gif אם קיים קושי בהעברת אישורים מהמעסיקים הרבים אצלם עבדת, ניתן לצרף תלושי שכר. חשוב מאוד שתעשי זאת, מאחר ועל פי נתוני העסקתך יקבע מעמדך, האם תקבע נכותך ואי כושר העבודה כמי שעבדה, או על פי התנאים לעקרת בית,הנדרשת לבצע במכון מיוחד פעולות כגון קילוף ירקות,הצעת מיטה,שטיפה ועוד... ראי מה התנאים לקביעת המעמד: ל"נכה" תיחשב גם עקרת- בית אם עבדה כשכירה או כעצמאית 12 חודשים רצופים או 24 חודשים לא רצופים ב-48 החודשים, שקדמו להגשת התביעה לקצבת נכות, או שקדמו להפסקת העבודה - למי שהפסיקה לעבוד לאחר הגשת התביעה; וכן אם היא חיה בנפרד מבן זוגה, ולא גרה עמו ב-24 החודשים, שקדמו להגשת התביעה לקצבת נכות או לאחריה." ../images/Emo50.gif ו../images/Emo51.gif לאחת... שרשמה מנסיונה../images/Emo45.gif
 
למעלה