תביעת מעסיק-לשעבר בבית הדין לעבודה

HLAddict

New member
תביעת מעסיק-לשעבר בבית הדין לעבודה

בן זוגי עובד ללא חוזה (על בסיס משכורת גלובלית, רכב חברה וסלולרי) בחברה קטנה מזה כשנתיים, ולאחרונה התפטר. במהלך השנתיים הללו המעסיק שלו לקח ממנו כספים מספר רב של פעמים, להערכתי שלא כדין ועל כך אני רוצה להתייעץ עמכם. ראשית, בכל פעם שנגרם נזק כלשהו לרכב החברה, בין אם בגין תאונה קלה באשמת בן זוגי ובין אם בשל תקלה, אחת מיני תקלות חוזרות ונשנות רבות ברכב הבעייתי שקיבל, המעסיק כתב בתלוש "תשלום מקדמה" והוריד לבן זוגי את סכום הכסף שנרשם במקדמה מהמשכורת (לצורך תשלום עלות התיקון או תשלום הפרמיה לחברת הביטוח). שנית, בארבעת החודשים הראשונים לעבודתו בחברה, נגבו מבן זוגי כספים לצורך הפרשה לקרן פנסיה, אולם כספים אלה לא הופקדו (הקרן נפתחה רק ארבעה חודשים לאחר תחילת עבודתו ורק אז התחילו להיות מופקדים כספים). שלישית, בן זוגי משתכר כאמור משכורת גלובלית, אך עובד (כבר ציינתי שללא חוזה?) 10 שעות ביום, 5 ימים בשבוע (וגם ערבי חג, אבל לא ימי שישי), שזה למיטב ידיעתי שעה ביום יותר ממשרה מלאה, אך לא מקבל שעות נוספות (אולי זה דווקא חוקי? אין לי שמץ). רביעית, בן זוגי חויב לשלם השתתפות עצמית מכיסו במזומן בגין מספר תאונות קלות שעבר עם רכב החברה. השיא הגיע כשמעסיקו של בן זוגי לא שילם לו דמי הבראה השנה. מבין כל האמור לעיל, מה אכן נחשב ללא חוקי ו"תביע" בבית הדין לעבודה? מה התהליך שעלינו לעבור? האם יש הכרח לשכור עורך דין, ואם כן, האם יש עורכי דין בתחום המוכנים לקבל שכר על בסיס אחוזים מהזכיה? האם העובדה שבן זוגי עובד ללא חוזה (אבל עם תלוש מסודר) תפגע בו עתה? אודה לכם על כל עצה והכוונה כי שנינו הדיוטות משפטיים ואין לנו שמץ כיצד לפעול כעת.
 

HLAddict

New member
ואולי בכל זאת...

מישהו יוכל לסייע לנו?
 

nogaash

New member
אל תעשו את זה לבד

תפנו לעו"ד המתמחה בדיני עבודה שיידע להעריך כספית את סכום התביעה, עורכי הדין גם יודעים יפה מאוד להגדיל את סכום התביעה בכל מיני סעיפים, כמו שאמר עו"ד מידן, יש לכם עילות לתביעה בכל הסעיפים. העובדה שבן זוגך עבד ללא חוזה לא תפגע בו אלא במעביד, אמנם אין חובה בחוק לחתום על חוזה עבודה אבל יש חובה בחוק למעסיק להעביר לעובד מסמך המפרט את תנאי עבודתו. שיהיה בהצלחה.
 
למעלה