תביעת מזונות רטרואקטיבית.

the blak angel

New member
תביעת מזונות רטרואקטיבית.

היי, זה הפורום הכי מתאים שמצאתי כדי לשאול את השאלה שלי,מקווה שתוכלו לעזור:) הוריי התגרשו כשהייתי בת 5. מאז אבא שלי מגדל אותי ואת אחותי בעצמו לחלוטין,כשאמי מעולם לא שילמה מזונות. אחת הסיבות לכך שאבי גידל אותי ואת אחותי היא שאמי התעללה בנו מינית,והוכח בבית משפט שהיא לא כשירה לגדל ילדים. השאלה שלי היא האם ניתן כיום,כשאני בת 20 ואחותי בת 18,לתבוע אותה רטרואקטיבית על שנים שהיא לא שילמה מזונות,בערך מ-1998. האם תביעה כזאת קבילה בבית משפט,או שהיא לא תתקבל,מאחר ואנחנו כבר לא קטינות. ואם תביעת המזונות לא קבילה בבית משפט,ניתן לתבוע אותה על התעללות מינית בקטין? (כל העניין מוכח ומתועד ע"י עובדות סוציאליות שונות שטיפלו במשפחה,וגם על ידי משרד הרווחה). אשמח לתשובה, תודה רבה, יום טוב=]
 
תשובה אחרת-

אמך לא חייבת במזונותייך. עניין המזונות הולך לפי הדין האישי (הדין הדתי). בכל הדתות (יהודי, מוסלמי ונוצרי) האבא הוא חייב במזונות ילדיו ולא האם. לכן, את לא יכולה לתבוע מזונות. לעניין הפגיעה המינית ניתן לתבוע בהתאם לדיני הנזיקין.
 

the blak angel

New member
מה זאת אומרת?

אם הילדים גרים אצל האבא,והוא המפרנס הבלעדי,האמא צריכה לתרום את חלקה. במידה והיא לא עשתה את זה,ניתן לתבוע אותה. אני טועה? על הפגיעה המינית ניתן לתבוע,בלי קשר?
 
את טועה.

לפי הדין האישי- האמא לא צריכה לשלם מזונות כלל. נכון הוא שנהוג כן לחייב את האמא אבל זה תלוי בהכנסות שני בני הזוג וכו'. מעבר לזה, כעיקרון מזונות לא משלמים רטרואקטיבית. לגבי הפגיעה עצמה - אם היא עומדת בקריטריונים שנמצאים בדיני הנזיקין. שמאחר ואני לא בקיא בהם, מעדיף לא לפרט את מה שאני כן יודע.
 
אין דבר כזה..

מזונות משלמים רטרואקטיבית רק מיום התביעה,ואם לא תבעתם או לא פסקו מזונות כנראה שיש לכך סיבה..יש מקרים בהם האם משלמת לאב מזונות סמליים וגם זה תלוי בהכנסתה.אבל בטח לא 15 שנה אחורה ובלי תביעה..
 
למעלה