תביעה נגד אגד - כמה שאלות.

SetoGirL25

New member
תביעה נגד אגד - כמה שאלות.

הייתי בדרכי לעבודה על קו של אגד. האוטובוס היה דחוס לגמרי, לא היה מקום לזוז (מן הסתם שעמדתי כל הנסיעה). כחלק מהנסיעה, הנהג בלם בפתאומיות ואני החלקתי ימינה - אישה אחת נכנסה בירך שלי עם המרפק, וזרת יד ימין שלי התעקמה (שבר). כרגע אני בחופשת מחלה של שבועיים וחצי, מן הסתם מתנהלת תביעה מול ביטוח לאומי, ורציתי לדעת אם יש בסיפור הנ"ל עילה לתביעה של אגד; בסופו של דבר, זה קרה כי נאלצתי לעמוד. דעתכם? ובמידה וכן, איך מתנהלת הפרוצדורה - טפסים שצריך למלא, עו"ד או באופן עצמאי וכו'?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
כמה אפשרויות

השאלה היא איך דיווחת על התאונה
כתאונת עבודה - ואז תקבלי טפסים למלא במקום העבודה, המל"ל יכסה את הטיפולים הרפואיים, לא תפסידי שכר עבודה ובמידה ותהיה נכות תקבלי פיצוי ממקום העבודה. במידה ותחשבי שיש לך נזק שעליו לא פוציית תוכלי לתבוע מאגד, כדאי להיוועץ בעורך דין.
כתאונת דרכים - כאן עלייך לדווח למשטרה (משטרת התנועה הקרובה למקום הארוע) תקבלי אישור לבית החולים ולקופת החולים, הטיפול הרפואי יהיה ע"ח קופת חולים ואת נזקייך עלייך לתבוע מביטוח החובה של אגד, כדאי להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום, הסכום שישולם לו הוא אחוז מסוים מהפיצוי שתקבלי (משהו בין 8 ל 13 אחוז, תלוי לאיזה שלב התביעה תגיע)
לדעתי - בתאונת עבודה הטיפול מהיר יותר, בתאונת דרכים הפיצוי גבוה יותר
אבל אם תחליטי לצורך המהירות לטפל כתאונת עבודה ולהגדיל את הפיצוי ע"י המשך כתאונת דרכים - עלייך לקחת בחשבון שמהפיצוי כתאונת דרכים יקוזז הסכום שקיבלת עבור תאונת עבודה - אבל עורך דינך יקבל את האחוזים שלו מהסכום הכולל, כלומר קיימת אפשרות ששכר טרחתו של עורך הדין יהיה גבוהה מההפרש - כך שגם אם תזכי את עלולה להפסיד כסף.
הערה - לפי תקנות התעבורה מותר לאגד להסיע נוסעים בעמידה, הכל בהתאם לתנאים הכתובים ברשיון הרכב
 

SetoGirL25

New member
אז אם אני מבינה נכון,

אני צריכה לבחור אחת משתי הדרכים הללו, כי בשילוב בין שתיהן קיים סיכוי גדול שאני אפסיד כסף.
מכיוון שכבר התחיל התהליך מול ביטול לאומי כתאונת עבודה, ואני מעדיפה שהעניינים יהיו מזורזים כמה שיותר - אני אשאר במישור הזה. כאן עולות כמה בעיות:
א. הבנתי שההחזרים שמקבלים הם הרבה פחות ממשכורת המינימום (וגם לוקח זמן עד שמקבלים עד הכסף).
ב. אני עובדת בנק דרך חברת כוח אדם - מכאן כי המעסיק הוא חברת כוח האדם, והם לא סגורים על כל התהליך. הם מילאו איתי טלפונית את טופס 250 (מתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה), והתחילו גם למלא את שאר הטפסים לביטוח לאומי (211 אם אני לא טועה), אבל הם טוענים שכל הטפסים צריכים לעבור קודם דרך מחלקת השכר שלהם - מה שמאט את כל התהליך, וייקח זמן עד שאני אוכל להעביר את הכל לסניף ביטוח לאומי שקרוב אליי.
יש לך טיפים בנושא? איך להאיץ את התהליך, האם באמת הטפסים אמורים לעבור דרך מחלקת השכר, ולפי מה מחושב ההחזר הכספי שמגיע לי?

בנוסף, בפורום תחבורה ציבורית כתבו לי שאני צריכה ליידע את מחלקת הביטוח של אגד כי קיים סכום מסוים שמגיע לכל מי שנפגע במהלך נסיעה, בלי קשר לביטוח לאומי. זה נכון?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
ראשית - פני כפי שהאיש מאגד הציע

ולשאלותייך - מנסיון אישי שלי
כשאני נפגעתי בתאונת עבודה (שבר במרפק) קיבלתי שכר מלא ממקום העבודה שהתחשבן בעצמו מול המל"ל, בנוסף קיבלתי מהמל"ל אחוזי נכות זמניים שזיכוני במענק מסויים - איך תנהג כלפייך חברת כח האדם - אין לי מושג.
חברי נפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה ויש לו נכות קבועה - הוא מקבל קיצבה מהמל"ל, בנוסף לפני תום ההתישנות הגיש תביעה במסגרת החוק לנפגעי תאונות דרכים (הביטוח לא רצה לשלם) וזכה במאות אלפי שקלים שמזה קוזז מה שקיבל מהמל"ל, עורך הדין קיבל את אחוזיו מהסכום שפסק בית המשפט וחברי הפסיד מאחר ושכ"ט עורך הדין היה גבוה מתוספת התשלום.
 
תשובות

ראשית יש להבחין באם מדובר באוטובוס "אגד" או באוטובוס "אגד תעבורה".
באם מדובר באוטובוס "אגד", יש לפנות למחלקת הביטוח הארצית של אגד בטלפון 03-9142481 או בפקס 03-9141999,
שם תוכל לקבל הנחיה לגבי כל הטפסים הנדרשים לטיפול בפנייה.
רפואה שלמה, נשמח לעמוד לרשותך.
 

eragor

New member
זו תשובה מלאה מעו"ד שמתמחה בנזיקין

מדובר בתאונת דרכים. לכן בכל מקרה לא תובעים את אגד (גם אם היתה רשלנות של הנהג) אלא את חברת הביטוח שמבטחת את האוטובוס.
כמו כן אין באפשרותך לבחור באיזה מסלול אלא את חייבת להגיש לביטוח הלאומי הודעה על תאונה (ותביעה לדמי פגיעה). רק קחי בחשבון שאם תקבלי פחות מ- 10% נכות (ונשמע לי לאור הנסיבות שיפסקו לך 0%) אז לא תקבלי שום פיצוי מהביטוח הלאומי פרט לדמי הפגיעה (75% מהשכר הממוצע שלך עד למקסימום של 91 יום ובניכוי 11 ימים ראשונים).
לאחר מכן את צריכה לפנות באמצעות עו"ד לחברת הביטוח של האוטובוס (במקרים כאלה גם לא נהוג להגיש תביעה לבימ"ש). הפיצוי שתקבלי מהם הוא מראש יהיה לאחר ניכוי (לפחות רעיוני) של מה שקיבלת, אם קיבלת, מביטוח לאומי.
העו"ד בכל מקרה לוקח אחוזים (ויש אחוזים קבועים בחוק, במקרה הזה זה 8%+מע"מ בהנחה שלא מוגשת תביעה) מהנטו, כלומר מההצעה של חברת הביטוח לאחר שכבר נוכו תקבולי הביטוח הלאומי. כך שאין שום סיכוי שתפסידי מזה כסף.
ואגב, לפי החוק אם כן יקבעו לך אחוזי נכות בביטוח לאומי אז מדובר בנכות על פי דין גם לעניין תביעת חברת הביטוח של האוטובוס (ואז גם מדובר בתביעה יותר רצינית).
אני מקווה שזה עושה סדר.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הדיווח לבט"ל בהחלט יכול (וצריך) להיות על

תאונת עבודה דווקא, ולא על תאונת דרכים.

לפי תיאור הסיפור המקרה עונה לקריטריונים של פגיעה בעבודה ע"פ חוק הביטוח הלאומי, ואין כל סיבה בעולם לא לפעול במסלול זה.


מעבר לכך חשוב להעיר שגם אם הסיכוי לנכות אפסית ומדובר רק בדמי פגיעה, עצם ההכרה באירוע ע"י הביטוח הלאומי כפגיעה מעבודה מאוד חשוב כשלעצמו למקרה של החמרה בעתיד. לכן גם אם עכשיו אפשר לתהות אם הפרוצדורה משתלמת (ולענ"ד בנסיבות המקרה התשובה על כך חיובית בכל מקרה), בראיה לטווח ארוך יותר
 
למעלה