תאורת לילה

prongs3

New member
תאורת לילה

וואו, הרבה זמן לא כתבתי כאן. בשעה טובה אני מתחיל לצלם את הסרט גמר שלי, והיום המורה שלנו לעיוני ניפצה לנו בועה גדולה מאוד: מאחר ומשהו כמו 90% מהסרט שלנו מתרחש בתחנות אוטובוס באמצע הלילה, התכוונו אשכרה לצלם אותן בלילה, ולפיה (וסביר להניח שהיא צודקת) אסור לצלם בלילה ככה סתם, אחרת הכל נראה כמו כתם שחור/אפור מכוער. עכשיו, כמובן שתיכננו להשתמש גם בתאורה, אבל כל מה שיש לנו במגמה זה 3 פנסים (מורי המגמה קוראים להם "תפוזים". אני בספק אם זה השם האמיתי שלהם) שאני בספק אם הם יספיקו בשביל להאיר לנו מספיק את הסצינה. מה שהמורה שלנו לעיוני אמרה שעושים זה לצלם באור חזק עם איזה פרוג'קטור, ודרך המצלמה יש אופציה שמראה צילומי יום כלילה (והיא לא אמרה שזה הצמצם), אבל אני בספק גדול אם קיימת אופציה כזאת במצלמות הדי-מיושנות שיש לנו. האם יש למישהו הצעה כיצד יש לצלם את כל הסצינות האלה? תודה רבה
 

TheWrongGuy

New member
מה לגבי פשוט לצלם בלילה?

בעיר, אפשר למצוא תחנת אוטובוס מוארת מספיק כדי שמצלמה טובה תצליח להוציא ממנה תמונה סבירה. מגורענת, אולי, כי תצטרך להגביר את האור באופן דיגיטלי (gain), אבל סבירה בהחלט יחסית לסרטי מגמה. זה מדהים גם כמה שלושה תפוזים (וזה באמת השם) יכולים לעשות. צילמתי בעיר בלילה דברים יפים מאד (בתור תרגיל, לא בתור סרט הוליוודי) עם תפוזים, קוורצי גינה (30 שקל לפנס. מחיר קניה, לא השכרה), וכמובן - מצלמה סבירה (מהסוג שיש בבתי ספר, לא משהו מיוחד).
 

אלכס1234

New member
לא לצלם ביום.

בגדים חשוב= תעשו ניסוי אילו בגדים עובדים טוב עם תאורה לילית. מכוניות עוברות=אור. לבחור מקום ליד תנועה. שלטים מוארים של חנויות, פיצוציות אשר פתוחות 24 שעות = יש המון אור שיוצא החוצה. כמה שיותר תאורה טבעית, כדי שלא יראה מזויף. מצלמות דיגיטליות של בתי ספר הן גרועות לצילומי לילה, נוצר "רעש" אפילו במקומות מוארים. אין הרבה מה לעשות, אם יש מבחר של מצלמות, לעשות מחקר איזו מצלמה עובדת טוב יותר בלילה. קולר קורקשין בעריכה לא ישפר את המצב בהרבה. פתרון 1. לנסות להכניס את הצילום הדיגיטלי כחלק מהתסריט, אולי למישהו יש מצלמה ביתית והוא מתעד את העניין שמתרחש בתחנה. פתרון2. לצלם בשחור לבן ולהשתמש בתאורה משלכם (הבעיה היא החשמל, תצטרכו למצוא מקום, עם שכנים שיתנו לכם "לגנוב" קצת חשמל מביתם, /אולי אפשר לסדר זאת בתשלום סמלי/"תודה" בקרדידס).
 

GK_FF

New member
שכנים או פיצוציה

או למצוא באמת תלמיד מהכיתה שיש ליד ביתו תחנת אוטובוס מוארת או ברשות משפחתו פיצוציה.
 

Rockamora

New member
ממתי אתה לא מקשיב לאפרת?!

היא ציינה בפירוש שמדובר בצמצם [כל הגיון סביר יכול להצביע על הרכיב המופלא הזה], ואחריו נתנה רשימה של דברים שאין ברשותינו כמו פילטרים מיוחדים, מערכת עריכה קצת יותר משוכללת וכו'.. דרך אגב, חוץ משלושת התפוזים יש עוד שני פרוז'קטורים עם תאורה לבנה, בעזרת כמה ג'לטינים ומרככים אפשר לתת לתאורה הזו מראה אמיתי בהחלט. ואל תלכלך, ה15 לא רעות בכלל! שני ערוצי סאונד אמיתיים [לא בדיה של מיקרופון אחד], 3 CCD ופוקוס ידני בגדול לא צריך יותר מזה. דרך אגב, היופי בDVC זו היכולת הידנית לשלוט בצמצם.. אבל צריך באמת לשלוט בנושא כדי לעשות את כל זה תוך כדי צילום, בטח אם הוא לא סטטי.
 

Marianne3

New member
זה די פשוט

בשלושה תפוזים שיש ברשותכם אתם מסוגלים לעשות תאורת לילה ותאורה די יפה.אפשר לעשות אם רוצים תאורת ירח ואז ללכת על אור קצת כחלחל (בעזרת תפוז וג'לטינים ) ואפשר ללכת על אור לבן,יש הרבה אפשרויות,תשחקו עם זה,תעשו טסטים,תראו מה מתאים,אם יש לכם גובאים במחסן זה גם יעזור מאוד. תמיד אפשר לשכור ציוד אם משהו חסר (ויש תקציב
)
 
לא כזאת בעייה באמת.

קודם כל אתה יכול להשתמש בGAINשיוציא לך תמונה מגורענת וזה קצת חבל אבל יעשה את העבודה. דבר נוסף בתחנות אוטובס לפעמים יש גם תאורה של פנסים ואפשר לצלם באחת כזאת. דבר נוסף יש לכם 3 פנסים שאפשר לעשות איתם המון(KAY FILL BACK) פרוז'קטור יכול לשרוף לך את הפריים,לא לשכוח שאתה מצלם עם פנסים והבטריות שיתנו לך בשבילם(במידה וישנו חיבור בכלל הן קצרות טווח ותפוז הוא זללן) אז מומלץ גנרטור אבל כזה עם מאריך ענקי(מאחר והגנרטור עושה המון רעש והבום יקלוט אותו ויחרבן את כל הסאונד. שיהיה בהצלחה,ואל תשתה מים אחרי אבטיח
 
למעלה