תאורה באוטובוסים

מצב
הנושא נעול.
תאורה באוטובוסים

תאורה באוטובוסים
אני זוכר שלא מזמן התווכחתם בנושא תאורה מלאה באוטובוסים עירוניים, ודוד שטיפלמן שאל מדוע לא עושים את זה בארץ. לפיכך, שמתי לב במהלך נסיעותי בנהריה שבכל אוטובוסי ה-Citaro שלהם (שבהם בעיקר אני נוסע, בגלל שמרבית נסיעותי שם הן בקו 3) הם מדליקים את כל התאורה בתא הנוסעים של האוטובוס בלילה. כששמתי לב לזה, נזכרתי בדיון שלכם על סינוור הנהג והסתקרנתי. הלכתי לקדמת האוטובוס וראיתי שמאחורי הנהג ישנו חלון כהה שמונע כל סינוור מהנהג - מסתבר שבמרצדס לא מוטרדים במיוחד מהאפשרות שהעליתם שהנהג לא יראה חפצים חשודים וכיו"ב. שאלתי את הנהג אם האור לא מפריע לו, והוא די הופתע משאלתי ואמר שלא. באותו יום, יותר מאוחר, נסעתי באוטובוס מ.א.ן נמוך רצפה של אגד בחיפה, וכמובן שהאור לא היה דלוק בחלקו הקדמי ביותר של האוטובוס. יש למישהו הערות? (שלא סותרות לחלוטין את מה שהוא עצמו אמר בדיון הקודם בנושא) ועוד הערה - למרות היותם בני כשנה, לפחות חלק מהאוטובוסים האלו היום מטונפים לחלוטין - הנוער של נהריה לא ריחם עליהם, ו-'נתיב אקספרס' לא עמדו כנראה בשטף הטינופת ולא טרחו לנקות. בחיפה, לעומת זאת, נשמרים האוטובוסים במצב נקי למדי כיום (הרבה יותר מלפני 10 שנים, למיטב זכרוני), אז אולי אגד לא לגמרי נוראים (אלא אם כן מישהו מכיר מצבים אחרים באוטובוסי אגד בערים אחרות?) (( ולחובבי הרכבות, אל דאגה - אינני חובב אוטובוסים ואני לא מתכנן להפוך לכזה, אני פשוט רוצה לשפר לעצמי ולכולם את החיים, ומכיוון שאוטובוסים הם חלק נכבד מחיינו, הרי לכם! - מה גם שביום שיגיעו לכאן החשמליות, הרי שרמות ודרכי השירות בהן יהיו תולדה ישירה של המצב באוטובוסים באותו זמן ))
 

oren*

New member
גם בקו 561 של אגד מכפ"ס לפתח-תקווה

תאורה באוטובוסים
אני זוכר שלא מזמן התווכחתם בנושא תאורה מלאה באוטובוסים עירוניים, ודוד שטיפלמן שאל מדוע לא עושים את זה בארץ. לפיכך, שמתי לב במהלך נסיעותי בנהריה שבכל אוטובוסי ה-Citaro שלהם (שבהם בעיקר אני נוסע, בגלל שמרבית נסיעותי שם הן בקו 3) הם מדליקים את כל התאורה בתא הנוסעים של האוטובוס בלילה. כששמתי לב לזה, נזכרתי בדיון שלכם על סינוור הנהג והסתקרנתי. הלכתי לקדמת האוטובוס וראיתי שמאחורי הנהג ישנו חלון כהה שמונע כל סינוור מהנהג - מסתבר שבמרצדס לא מוטרדים במיוחד מהאפשרות שהעליתם שהנהג לא יראה חפצים חשודים וכיו"ב. שאלתי את הנהג אם האור לא מפריע לו, והוא די הופתע משאלתי ואמר שלא. באותו יום, יותר מאוחר, נסעתי באוטובוס מ.א.ן נמוך רצפה של אגד בחיפה, וכמובן שהאור לא היה דלוק בחלקו הקדמי ביותר של האוטובוס. יש למישהו הערות? (שלא סותרות לחלוטין את מה שהוא עצמו אמר בדיון הקודם בנושא) ועוד הערה - למרות היותם בני כשנה, לפחות חלק מהאוטובוסים האלו היום מטונפים לחלוטין - הנוער של נהריה לא ריחם עליהם, ו-'נתיב אקספרס' לא עמדו כנראה בשטף הטינופת ולא טרחו לנקות. בחיפה, לעומת זאת, נשמרים האוטובוסים במצב נקי למדי כיום (הרבה יותר מלפני 10 שנים, למיטב זכרוני), אז אולי אגד לא לגמרי נוראים (אלא אם כן מישהו מכיר מצבים אחרים באוטובוסי אגד בערים אחרות?) (( ולחובבי הרכבות, אל דאגה - אינני חובב אוטובוסים ואני לא מתכנן להפוך לכזה, אני פשוט רוצה לשפר לעצמי ולכולם את החיים, ומכיוון שאוטובוסים הם חלק נכבד מחיינו, הרי לכם! - מה גם שביום שיגיעו לכאן החשמליות, הרי שרמות ודרכי השירות בהן יהיו תולדה ישירה של המצב באוטובוסים באותו זמן ))
גם בקו 561 של אגד מכפ"ס לפתח-תקווה
האור דלק לאורך כל הנסיעה (אוטובוס נמוך). ולגבי הוונדליזם באוטובוסים, הבעיה נפוצה בעיקר בקווים שמסיעים תלמידים - במקומות מסויימים ביטלו את ההסעות בגלל הבעיה הזו (תלמידים החריבו כיסאות עם סכינים יפניות, הדביקו מסטיקים, שיחקו רולטת קפיצה מהדלת האחורית, חשפו ישבנים מהחלונות, הציקו לנוסעים אחרים וכו...).
 

Shrud

New member
עוד על ונדליזם...

גם בקו 561 של אגד מכפ"ס לפתח-תקווה
האור דלק לאורך כל הנסיעה (אוטובוס נמוך). ולגבי הוונדליזם באוטובוסים, הבעיה נפוצה בעיקר בקווים שמסיעים תלמידים - במקומות מסויימים ביטלו את ההסעות בגלל הבעיה הזו (תלמידים החריבו כיסאות עם סכינים יפניות, הדביקו מסטיקים, שיחקו רולטת קפיצה מהדלת האחורית, חשפו ישבנים מהחלונות, הציקו לנוסעים אחרים וכו...).
עוד על ונדליזם...
בנוסף זכור לי גם מקרה שבו בקו מספר 34 בפתח תקווה, קן הסעות תלמידים (לא מזמן אגב), פתחו מספר נערים את הפתח שנמצא ברצפת האוטובוס ושם התחילו ל"התעסק" עם הבלמים, אין לי שום מושג איך הם ידעו מה לעשות או איך לעשות, אבל כך היה ואותו אוטובוס הסתובב בפתח תקווה כ-20 דקות בלי יכולת לבלום (מוחלטת או חלקית)... לכל אלו המתפלאים, אתם בטח אינכם תושבי פ"ת או גם אם כן אז כל מי שלא מסע עדיין בקו 34 לא נסע באוטובוס הסעות תלמידים מימיו.
 
הערות

תאורה באוטובוסים
אני זוכר שלא מזמן התווכחתם בנושא תאורה מלאה באוטובוסים עירוניים, ודוד שטיפלמן שאל מדוע לא עושים את זה בארץ. לפיכך, שמתי לב במהלך נסיעותי בנהריה שבכל אוטובוסי ה-Citaro שלהם (שבהם בעיקר אני נוסע, בגלל שמרבית נסיעותי שם הן בקו 3) הם מדליקים את כל התאורה בתא הנוסעים של האוטובוס בלילה. כששמתי לב לזה, נזכרתי בדיון שלכם על סינוור הנהג והסתקרנתי. הלכתי לקדמת האוטובוס וראיתי שמאחורי הנהג ישנו חלון כהה שמונע כל סינוור מהנהג - מסתבר שבמרצדס לא מוטרדים במיוחד מהאפשרות שהעליתם שהנהג לא יראה חפצים חשודים וכיו"ב. שאלתי את הנהג אם האור לא מפריע לו, והוא די הופתע משאלתי ואמר שלא. באותו יום, יותר מאוחר, נסעתי באוטובוס מ.א.ן נמוך רצפה של אגד בחיפה, וכמובן שהאור לא היה דלוק בחלקו הקדמי ביותר של האוטובוס. יש למישהו הערות? (שלא סותרות לחלוטין את מה שהוא עצמו אמר בדיון הקודם בנושא) ועוד הערה - למרות היותם בני כשנה, לפחות חלק מהאוטובוסים האלו היום מטונפים לחלוטין - הנוער של נהריה לא ריחם עליהם, ו-'נתיב אקספרס' לא עמדו כנראה בשטף הטינופת ולא טרחו לנקות. בחיפה, לעומת זאת, נשמרים האוטובוסים במצב נקי למדי כיום (הרבה יותר מלפני 10 שנים, למיטב זכרוני), אז אולי אגד לא לגמרי נוראים (אלא אם כן מישהו מכיר מצבים אחרים באוטובוסי אגד בערים אחרות?) (( ולחובבי הרכבות, אל דאגה - אינני חובב אוטובוסים ואני לא מתכנן להפוך לכזה, אני פשוט רוצה לשפר לעצמי ולכולם את החיים, ומכיוון שאוטובוסים הם חלק נכבד מחיינו, הרי לכם! - מה גם שביום שיגיעו לכאן החשמליות, הרי שרמות ודרכי השירות בהן יהיו תולדה ישירה של המצב באוטובוסים באותו זמן ))
הערות
(א) בצורה יותר קיצונית מחן, אודה שאני לא "חובב" - במובן של סנטימנטים או עיסוק רב בכל האספקטים הטכניים - לא של אוטוביסים ולא של רכבות. התעניינותי נובעת מהכרה קרה אך עמוקה שאלו כלים חיוניים לתפקוד הכלכלי והחברתי של המדינה, וככל שייעשו זמינים וידידותיים יותר למשתמשיהם, כך ייטב לחברה ולמשק. (ב) גם אני שמתי לב שישנם מקרים רבים גם באגד וגם בדן בהם הנהג מדליק תאורה פנימית מלאה אפילו באוטובוסים ללא מחיצה כהה מאחוריו - כנראה שזה אינו מפריע לכולם. לכן אני מניח שקביעתו של אביתר, שתאורה מלאה תקל על מלאכת המחבל, לא תורגמה להוראה תפעולית חד-משמעית לנהגים. (ג) וזהו בעצם מה שמפריע לי בעיקר - חוסר האחידות: משאירים את ההחלטה להשאיר נוסעים בחושך, או להדליק תאורה חלקית או מלאה לשיקולו של הנהג, ולא נוקטים בשיטה שתבטיח רמת שירות אופטימלית לכל הנוסעים באופן שכל הנהגים יוכלו לחיות איתה. את העקרון הזה כדאי ללמוד מהגויים... (ד) אם זה מעניין מישהו, יצויין שוונדליזם לא הומצא בארץ - ע"ע רכבות ספיישל של חובבי כדורגל אנגליים שקבוצתם הפסידה במשחק-חוץ...נקווה שיעמדו לרשות מפעילי התחבורה הציבורית והשלטונות המשאבים המקצועיים והתקציביים המתאימים להתמודד גם עם בעיות כאלה.
 

צחקן

New member
ע"פ הסברה של אביתר.....

הערות
(א) בצורה יותר קיצונית מחן, אודה שאני לא "חובב" - במובן של סנטימנטים או עיסוק רב בכל האספקטים הטכניים - לא של אוטוביסים ולא של רכבות. התעניינותי נובעת מהכרה קרה אך עמוקה שאלו כלים חיוניים לתפקוד הכלכלי והחברתי של המדינה, וככל שייעשו זמינים וידידותיים יותר למשתמשיהם, כך ייטב לחברה ולמשק. (ב) גם אני שמתי לב שישנם מקרים רבים גם באגד וגם בדן בהם הנהג מדליק תאורה פנימית מלאה אפילו באוטובוסים ללא מחיצה כהה מאחוריו - כנראה שזה אינו מפריע לכולם. לכן אני מניח שקביעתו של אביתר, שתאורה מלאה תקל על מלאכת המחבל, לא תורגמה להוראה תפעולית חד-משמעית לנהגים. (ג) וזהו בעצם מה שמפריע לי בעיקר - חוסר האחידות: משאירים את ההחלטה להשאיר נוסעים בחושך, או להדליק תאורה חלקית או מלאה לשיקולו של הנהג, ולא נוקטים בשיטה שתבטיח רמת שירות אופטימלית לכל הנוסעים באופן שכל הנהגים יוכלו לחיות איתה. את העקרון הזה כדאי ללמוד מהגויים... (ד) אם זה מעניין מישהו, יצויין שוונדליזם לא הומצא בארץ - ע"ע רכבות ספיישל של חובבי כדורגל אנגליים שקבוצתם הפסידה במשחק-חוץ...נקווה שיעמדו לרשות מפעילי התחבורה הציבורית והשלטונות המשאבים המקצועיים והתקציביים המתאימים להתמודד גם עם בעיות כאלה.
ע"פ הסברה של אביתר.....
ב"ה שאין אורות בחלק הקדמי של האוטובוסאז המחבל יכול ללכת אחורה ולהתפוצץ שם אז הפרחתי את תענתו של אביתר ?
 
כל טענותיי נסמכות על ההוראות

ע"פ הסברה של אביתר.....
ב"ה שאין אורות בחלק הקדמי של האוטובוסאז המחבל יכול ללכת אחורה ולהתפוצץ שם אז הפרחתי את תענתו של אביתר ?
כל טענותיי נסמכות על ההוראות
התפעוליות ועל החוקים באגד. זה לא המקום לדון בנושא הזה עקב כך שגם אנשי חמס, ג'יהאד איסלמי ותנזים מעיינים בכתובים פה ולומדים כל דבר חשוב. תסמוך על המודיעין שלהם אז בואו ניזהר: זה אינטרנט. אביתר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה