תאגיד השידורים ישלם יותר מ-350 אלף שקלים לאולפני ערוץ 9

d1f2

Active member
תאגיד השידורים ישלם יותר מ-350 אלף שקלים לאולפני ערוץ 9

תאגיד השידור הציבורי החדש המנהל בימים אלו מו"מ אינטנסיבי לשכירת האולפנים במודיעין המשמשים את ערוץ 9, עליהם הוא צפוי לשלם דמי שכירות בסכום של יותר מ-350 אלף שקלים בחודש. מדובר באולפנים שבבעלות טלאליאנס מדיה גרופ, המשתרעים על שטח של 4,700 מ"ר, וכוללים בין היתר 70 חניות, 12 חדרי עריכה ואולפנים בטכנולוגיית HD.

האולפנים במודיעין יחליפו את האולפנים ברשות השידור ששודרגו בשנים האחרונות לצורך שידור באיכות HD בעלות של עשרות מיליוני שקלים. כזכור, רק בבחירות האחרונות, במרץ 2015, הושק אולפן החדשות החדש שהוקם בעלות של 13 מיליון שקלים.

המעבר לאולפנים במודיעין, נתמך בחוו"ד של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, המעניקה אישור זמני כל כשנתיים בלבד מחוץ לירושלים. אולם לטענת גורמים ברשות השידור ניתן היה לחסוך כסף רב במעבר הזמני מרוממה שבה הושקעו באולפנים מיליוני שקלים. אותם גורמים מותחים ביקורת גם על ההחלטה שלא לצאת למכרז על האולפנים, ולהשתמש בסעיף המעניק פטור ממכרזים, בכפוף לנימוק, לצורך שכירת המקום.

אולם למרות האבסורד ובזבוז הכספים, לא בטוח שבידי התאגיד נותרה ברירה. הנכס ברוממה, שעליו אמורה להיבנות שכונה חרדית עם יותר מ-300 יחידות דיור, הועבר למינהל מקרקעי ישראל. המשמעות: התאגיד כרשות סטטורית ייאלץ לשלם עבור שכירת המתקן 29,189 מיליון שקלים בשנה, כמעט 2.5 מיליון שקלים בחודש. בסך הכל, כך נודע לוואלה ברנז'ה, ייאלץ התאגיד לשלם ברוממה, יחד עם עלויות בינוי ובטיחות, סכום של 69,189 מיליון שקלים בשנה.

http://b.walla.co.il/item/2919420
 

d1f2

Active member
חיסכון של כ-2 מיליון ש"ח בחודש לעומת רוממה

 
למעלה