ש: חיבור נייד לנייד באופן אלחוטי

wakshlak

New member
ש: חיבור נייד לנייד באופן אלחוטי

שלום, יש לי שאלה עקרונית: איך והאם ניתן לחבר שני מחשבים ניידים בעלי כרטיס רשת אלחוטית, באזור בו אין קליטה לרשת אלחוטית פתוחה. כלומר: אם אני למשל רוצה להעביר מידע אחד מהשני או להשתמש במסנג'ר בין שני המחשבים, אשר לשניהם יש WiFi אבל באזור בלי רשת אלחוטית. האם זה אפשרי ואם כן, מה אני צריך בשביל שזה יעבוד? תודה מראש.
 

shloga

New member
אלחוטי נטול אלחוטי

תשובה עקרונית. קח שני גביעי אשל אלחוטיים,תצעק חזק פנימה,ישמעו אותך בצד השני????? כרטיסים אלחוטיים צריכים איזשהו כלי(ראוטר/אקסס פוינט) שידברו איתם וינתבו את המידע שמגיע מהם אל נקודת היעד. כרטיס אלחוטי הוא כרטיס טיפש ולא יודע לדבר עם אלחוטי אחר ככה סתם,מי שבעצם מדבר בשבילם הוא הראוטר האלחוטי. אני מאמין שיבוא יום(עוד בדורנו אנו) והשאלה שלך תהיה רלוונטית.
 

wakshlak

New member
אז מה אני צריך בדיוק בשביל זה?

אתה יכול לתת לי שם של דגם?
 

shloga

New member
נתבים

יש הרבה נתבים טובים היום בשוק. EDIMAX עובדים הכי יציב גם מול הכבלים וגם מול בזק. יש גם D-LINK,LINKSYS,3COM,ועוד הרבה שמות שיכולים למלא את המסך. אם כל מה שאתה צריך זה חיבור בין שני לפטופים,אין סיבה להוציא יותר מ-400 שקל על נתב. מה שצריך לבדוק זה הפרוטוקולים שמובנים שלהם. PPTP/PPPOA/PPPOE-לחיבור מול בזק PPTP/L2TP-לחיבור מול הכבלים כשתקנה ותגיע לשלב ההגדרה,תבוא שוב,ונעזור לך להגדיר.
 

shed

New member
_--> כמו שאמרו כאן - ממש לא נכון

כרטיס אלחוטי לא צריך שום ראוטר/AP כדי לדבר עם התקן אלחוטי אחר. שני כרטיסים יכולים לדבר אחר עם השני. בזמנו כתבתי מאמר ב-netguru שמסביר את מודי העבודה השונים של 802.11 ואיך נראים הדברים מאחורי הקלעים.
 

talool

New member
אפשרי ועוד איך

אתה צריך להגדיר חיבור ad-hoc עם אותו שם בשני המחשבים ואז הם יתחברו אחד לשני, למען האמת אתה יכול להגדיר רק אחד כזה, לעשות בשני סריקה של רשתות ולבקש להתחבר ברגע שהמחשב יזהה אותו. חיבור AD-hoc מגדירים בד"כ במאפיינים של החיבור האלחוטי בWindows.
 

cheif

Member
מנהל
אתה צודק, אבל...

שני המחשבים יכולים לדבר בינהם במוד AD HOC מבלי צורך לתיווך של נתב. צריך רק לזכור שני דברים: 1. מהירות ההעברה בין שני המחשבים מוגבלת לתקן B (כלומר 11MBPS) אלא אם שני הכרטיסים תומכים בתקן G במוד AD HOC -- לא כל הכרטיסים האלחוטיים תומכים בכך. המשמעות היא שקצב העברת המידע בין המחשבים קטן מאוד ומעצבן מאוד. 2. למרות שהדרישה הזו לא צוינה במפורש, שיתוף חיבור אינטרנט באמצעות ICS כאשר המחשבים מחוברים בינהם באמצעות ADHOC היא מאוד לא אמין וצפוי לתקלות מרובות.
 

talool

New member
ICS אמין מאוד לדעתי, מנסיון

לי יש רשת עם ICS והתקנתי בעוד 2 מקומות רשת כזו ולהפתעתי הם עובדות 24 שעות בלי שום תקלה לפחות שנתיים אפילו עם יותר מ2 מחשבים. אם יש אפשרות להחזיק מחשב אחד דלוק אני מעדיף את האופציה הזו, היא עובדת תמיד, לא משנה מה יש לך כבלים, ADSL,אין סיבה לניתוקים אם המחשב והקו לספק יציב. אם אתה צריך תכונות מתקדמות תמיד אפשר להתקין על המחשב שמחובר לאינטרנט תוכנה לכל אופציה מקבילה בראוטר החל מDHCP מתקדם ועד לFIREWALL. בICS יש לך שליטה מוחלטת על הפונקציונליות ואתה לא תלוי בגרסאות קושחה של יצרן הראוטר, תמיד תמצא תוכנה שעובדת ב100% שתענה לך על הצרכים.
 

cheif

Member
מנהל
דעתי שונה משלך

בתור מי שכתב את המדריך הזה -- http://www.netcheif.com/Articles/ICS/ICS.htm -- ומכיר את כל נפלאות ICS אני חייב לציין שאני מחזיק בדעה שונה משלך. לדעתי ICS היא טכנולוגיה מיושנת, לא יציבה ובעלת חסרונות מרובים בהשוואה לנתב קווי בסיסי. ICS נולדה בתקופה בה נתב עלה הון ורכישתו לא היתה בהשג ידו של כל אחד. זה לא המצב היום בו סביב 200 ש"ח אתה מקבל נתב בייתי שעושה הרבה יותר מ-ICS. אני כמובן לא פוסל את השימוש ב-ICS ומי שרוצה בהחלט יכול (ולראיה המאמר על ICS הוא אחד מ-5 המאמרים הנקראים ביותר באתר הפורום), אני רק חושב שיש היום פתרונות הרבה יותר יעילים.
 

eladts

New member
../images/Emo45.gif בנוסף לדבריו של CHEIF

שילוב של AD HOC ו-ICS הוא עוד פחות יציב מכל אחד מהם לחוד. חוץ מזה, כשיש היום נתבים אלחוטיים בטיפה יותר מ-300 ש"ח ממש אין סיבה לעבוד באופן קבוע ברשת AD HOC, שכשמה כן היא, מיועדת לתת פתרון זמני בלבד.
 
למעלה