ש א ל ה

ציפי81

New member
תכף אתה תתחיל לפחד

אל תעצבן מרוקאיים! (אופס, התבלבלתי. זה לא אני המרוקאית כאן. או שכן?) לא עשיתי סלט. בצורה שבה הבאת את הדברים השאלה שלי התבקשה. עכשיו, שהבהרת את עצמך... לדעתי אתה צריך להתחיל למסור שיעורים בעצמך. אתה מבוזבז.
 

odery

New member
תמתעסק עם הבתדם הלונכונה מותק.

א.תסביר שוב תארי בקשה.ב.איפה בדיוק רשי כותבתזה? ג.מן הסתם כל המשפחה תעשה מה שאבא שלי יעשה, ד.בידיך להיות כמוהו בדיוק כמו שבידי.
 
את ממש מפחידה אותי

את רבינו האר"י אסביר לך בהזדמנות בשביל שלא יהיה מי שיבין את דבריי לא נכון ואז יוציאו שוב נייס בשמי ( גם ככה מחפשים אותי
) לגביי רש"י אין לי כאן בבית חומש אבל כזכור לי טוב וטוב מאוד זה פרשת ויירא שקראנו לפניי שבועיים ואו רש"י מביא זאת או בעל הטורים בתחילת הפרשה ואם זה כל כך חשוב לך אז אני יבדוק ויעדכן מקור מדוייק
 

odery

New member
ונראלך שמי שמחפשותך

לא יקפוץ כמוצא שלל על ``אינלי חומש בבית``? תזוכר באיזה הקשר זה נאמר? אחפש לבד...
 
אם את עדיין בגדר דוסית וזוכרת

פרשת ויירא מדובר בתחילת הפרשה על בריתו של אברהם אבינו שמל את עצמו ואת ישמעל שם זה מובא זה המקור חיפוש מהנה
 
תיקון טעות, על אברהם אבינו כתוב..

אמרו חז''ל שאברהם אבינו יושב בשערי גהינום וכל יהודי שהוא מהול ולא פגם באות ברית קדש - לא מניחו להכנס לשם. לא ידוע לי על להיפך, שאינו מניח ליכנס בגן עדן למישהו.. אשמח למקור מדויק..
 

סאני42

New member
מה 'כפת לך דקדוקי

הענין??? אם הוא קרוב משפחתך לכי מתוך רצון לכבד אותו או שלא.... לא לענין להיות "משגיח כשרות". גם לחתונה חילונית לא תלכי בגלל ריקודים מעורבים וכו'??? זו דעתי! במיוחד שמדובר בחתונה ברבנות ולא אזרחית... והשאר חשבונות שמים!
 
דעתי !

לא הייתי הולך ... דוקא בגלל רגשותי היהודיים ... כפאטריוט ! היא גויה למהדרין ואין לנו עסק עם רמאים ! ואם זה יעשה סקאנדל במשפחה, זה נדון אחר שיש לתת את הדעת עליו מחדש ...
 

odery

New member
כמו שכתבתי לאאוא

אעשה מה שאבא שלי יעשה,סקנדל לא מפחיד אותנו,יש ענין של קדוששם מול חילולו.רגשית יהיה לי קשה ללכת.
 
יש לי בשביל פיתרון

תארגני לעצמך כינוס בניו-זילנד שאת חייבת להציג בו. זה מה שאני עשיתי במקרה דומה. גם הרווחתי חודש וחצי טיול בניו-זילנד וגם אמרתי לבת דודה בהצלחה בטלפון. לעצם העניין - זו טרגדיה, ברמה האישית את שמחה בשמחתו של הבן דוד, שמצא את אהבתו ואת אושרו. אבל, ברמה הלאומית, הכלל ישראלית, הנשמתית, עם ישראל מבכה על בניו שבוחרים להתבולל. וכל אחד יפעל לפי מה שהוא מרגיש, הפרטי או הכללי. אני מרגיש שאני לא מסוגל להיות "בשמחה" כזו מאחר ו -"איככה אוכל וראיתי ברעה אשר ימצא את עמי" (אסתר).
 

odery

New member
אני בספק

אם הערכים שלי היו עומדים בפיתוי של חדש וחצי בניוזילנד...אם להיות כנה התג מחיר של ערכי אף נמוך מכך ומקביל לחדש באלפים האיטלקיים=) וברצינות רגע-ממש כך.שמחה שמצא אהבה (למרות שכמו שכולנו מכירים אותו היא בסדר בשביל פרק א` שלו) ועצב על האובדן הלאומי.
 
לדעתי

אל לך להיות שופטת של אף אחד. זה בן דוד שלך, הוא מאושר, הוא מזמין אותך לחתונה שלו - לכי בשמחה. תני לקב"ה לשפוט מה בליבותיהם של בני אדם.
 

touti

New member
לא יודעת מה לענות לך...

תעשי מה שההורים שלך יעשו. לגבי הגיור עצמו אני לא בקיאה בפרטים, תמיד ידעתי שלהתגייר כדי להתחתן לא תופס...
 
ואולי את צריכה לספר לבית הדין מה שקורה כאן

שלום לכולכם! אני חדש בפורום ומבקש את סליחת המשתתפים על ההתפרצות ללא הקדמות. נאמרו בשרשור דברים לא מדוייקים ולכןהרשו לי לעשות סדר בדברים על סמך שיעורי בית ובדיקה מסודרת שערכתי במקורות(טור שלחן ערוך שלחן ערוך אבן העזר ויורה דיעה)ועל סמך בירור אצל שכן שהוא דיין בישראל 1.גר שנתגייר (טבילה ומילה לגר וטבילה לגיורת)ולא קיבל עליו עול תורה ומצוות בשעת הגיור.הגיר לא נתפס והוא נשאר בגיותו. 2.אם לאחר הגיור הוא פרק מעליו עול תורה ומצוות הרי הוא ככל יהודי שחטא שעליו נאמר ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא ואין הגיור מתבטל למפרע. 3.אם בית הדין גייר אותו בטעות כמו במקרה דנן על סמך מידע לא נכון אין גיורו גיור ובניגוד לזאת שכתבה כאן שהגיור נתפס. 4.אם אכן יוודע לבית הדין (ואני חושב שאת צריכה לעשות זאת כדי למנוע גויים בכרם ישראל)שהגיור נעשה בטעות הם יבטלו אותו.(וכמו במקרה האחרון של הגיורת מאשדוד שבית הדין ביטל את גיורה שנעשה אצל הרב דרוקמן בטעות ובית הדין הרבני הגדול סמך את ידיו עליו ועורר סערה) 5.העובדה שהיא חי איתה עד כה לא תפסול אותו מלהינשא לה אם היא תתגייר בגיור אמיתי כי הדין של אסורה לבעל ולבועל נאמר רק בבת ישראל. 6.אין איסור נידה בגויה.ואין איסור כרת במגע עם גויה 7.אין איסור אשת איש בגויה(כשהיא נשואה)ואין הבדל אם אדם קיים יחסי אישות עם גויה נשואה או פנויה 8.באשר לאיסור במגע עם גויה.! נאמר במסכת קידושין "הבועל ארמית קנאים פוגעים בו"ולומדים זאת מפנחס שהרג את כזבי. ברמב"ם נאמר שהוא עובר על לאו של "וכי יסיר את בנך מאחרי" ומכיון שייתכן שמביאה זו יהיה ולד גוי שיעבוד ע"ז הרי הוא בכלל זה.(יש ראשונים שחולקים על זה) במדרש מובא" שאברהם אבינו יושב בפתחו של גיהינום ומושך בציצית ראשו של כל ישראל שחטא וכאשר מגיע לבועל ארמית אומר אברהם מכיון שדבק באומה אחרת אין אני מצילו" בספרי קבלה מובא שהבועל גויה אינו מתקבל במחיצתו של הקב"ה ונשמתו תועה בעולמות עליונים.משמע שם שזה לא ממש כרת אבל סוג של כריתה. לסיכום! בן דודך הולך להינשא לגויה וכמובן שילדיו בעתיד יהיו גויים. הגויים הללו שיירשמו כיהודים הן במשרד הפנים והן ברבנות הראשית יינשאו בעתיד למי מילדינו וצאצאינו וצאצאי צאצאינו יהיו גויים מבלי שיידעו על כך עד לביאת המשיח שיעשה סדר יוחסין. וכל זה כמובן בגלל כמה שקרנים שהעידו עדות שקר בפני בית הדין אני חושב שהשאלה המתבקשת כאן היא לא האם לבוא לחתונה ?אלא האם לגלות לבית הדין את מה שנעשה כאן כדי להציל דורות של גויים שיכנסו בעתיד לכרם ישראל.
 
למעלה