ש א ל ה

odery

New member
ש א ל ה

כידוע אני סוג של דוסית ובימים האחרונים אני מתלבטת בענין הבא:בנדוד שלי חי כבר 4 שנים עם חברתו הגויה,היא טענה שהיא מרגישה יהודיה ואינלה צורך להתגייר.אבל כדי להתחתן היא נרשמה לגיור ועברה את התהליך.הם עדיין חיים יחד ונישאים בחנוכה,לי קצת קשה עם המערוף הזה שכאילו סדרו תרבנות (אנשים חתמו והעידו עבורה שהיא חיה חיי תורה בזמן שזה לא נכון) ואני מתלבטת אם ללכת לחתונה.מדעתכם?
 
דוקא כן

גירות זה מצב על תנאי לכשיתברר שהוא שומר על דת משה ויהודית. אגב בגר קטן למשל צריך לשאול את דעתו כשמגיע לגיל מצוות אם הוא מעוניין בסטטוס החדש, במקרה שלא הוא חוזר לגויותו. /tapuzforum/images/emo197.gif /tapuzforum/images/emo198.gif
 

ציפי81

New member
../images/Emo45.gif אם ברגע גיורה היא לא התכוונה לשמור, היא

אינה נחשבת גיורת!
 
הבל הבלים

כוונותיה הפנימיות אינן רלוונטיות. מי שמחליט על כך הוא בית הדין שבפניו היא מקבלת ע"ע עול תורה ומצוות. אם בית הדין משתכנע שפיה וליבה שווים - לא ממש משנה מהן כוונותיה הנסתרות, וממילא היא יהודיה לכל דבר ועניין, וחייבת בשבת, בנר חנוכה, במגילה ועולה למניין שבעה.
 
אכן כך

ואם היא עולה מפטיר, אז היא גם ניגשת מוסף בליווי הפסנתר. אבל אצל האורתודוקסים זה קצת שונה.
 
את הסעיף המפורש בשולחן ערוך

לפיו נשים עולות למניין שבעה ניסח יהודי בשם רבי יוסף קארו , שככל הידוע לי לא היה רפורמי באופן מיוחד. אלא אם כן אתה יודע עליו משהו אחר.
 
הבל הבלים

אין סטטוס שכזה גירות על תנאי. ONCE קיבל על עצמו הגוי עול תורה ומצוות (מל ו/או טבל בהתאם למגדרו) - הרי הוא מחוייב בהן ונחשב יהודי לכל דבר ועניין, וכמובן, ישראל שחטא - ישראל הוא.
 
שאלה מורכבת ....

ראשית הוא חי איתה כבר ארבע שנים בזמן שהיא גוייה אז גם הגיור שלה לא ממש יעזור כי היא אסורה עליו מצד החיבור שהיה בנהם בזמן היותה אסורה עליו ולא לחנם רש"י בפרשת ויירא כותב שאברהם אבינו יושב על פתח של גן עדן וכל מי שבא על גוייה לא נותן לו להכנס שם..מפחיד.. שנית שרוב הרבנות היום זה קומבינות לא צריך למנוע ממך האם ללכת או לא זה כבר תלוי מה את מרגישה לגביי העניין למשל אני לא הייתי מסוגל ללכת לאירוע כזה רג בגלל ההרגשה שאני יודע שיש פה מצד אחד חופה כדת משה וישראל אבל אין פה תאנשים הראויים לכך ושלישית אם בזמן הגיור ..לא היה בדעתה באמת לקיים את כל תורת ישראל ולקבל עלייה את הקב"ה ואת תורתו כקו מכריעע בחייה אלא עשתה זאת רק בשביל לקבל אותו כבעל אז ממלא הגיור הזה שווה לכפרות וכל אלא שחתמו אם ידעו מכך בזמן שחתמו שהכל שקר עתידים לתת תדין על כך ועל זה רבינו האר"י כותב שכל אוייבי ישראל הם אלא שבאו באיסור אז לא פלא שיש בפנים מחבלים שהם בעצם יהודים שלנו ורוצים אותנו להרוג " מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו " ולדעתי האם ללכת או לא? עשי מה שאבא שלך עושה אני סומך עליו בעיניים עצומות( ולוואי וכולנו נראה טיפה ממנו ..כל הדור ייראה אחרת ) ולגביי הדוסיות שלך למה זה נהיה רק בימים האחרונים? איפה היית עד היום?
 
עצם חייהם המשותפים

לא אוסרים אותה עליו הלכתית לכשתתגייר. שאר הטיעונים במקומם עומדים.
 

ציפי81

New member
היי מיסטר ת"ח

יש בזה מחלוקות. אם חס וחלילה בעל ואישה לא שמרו טהרת המשפחה האם זה אומר שכשהם חוזרים בתשובה עליהם להתגרש?
 
אם ניתן להוסיף

שבהלכה היבשה בלי להכנס לנושאים קבליים, יהודיה ללא טהרה בעייתית יותר מגויה. ספציפית על גירות כבר נאמר ``גר שנתגייר כקטן שנולד דמי`` ולא נשאר שום ייחוס קודם.
 
אולי תהיה מצוי כשמך בבקשה

אישה יהודיה ... נכון שאם היא לא טהורה היא אסורה אבל האיסור שלה מוגבל בזמן של טהרה והדין שלה זה רק בלאו והיא לא נאסרת אדם שהיה עם רווקה ללא טהרה ואח"כ רוצה להתחתן איתה כדת ישראל מעולם לא שמענו שמצד ההלכה היא נאסרת מה שאין כן בגוייה נכון שהיא כתינוק שנולד אבל מה שאסרה על עצמה מכח צד האיסור לא נפקע עכשיו בזמן הגיור
 
שלום לך אשת הפחד../images/Emo3.gif

בואיי בבקשה לא נערבב בשר וחלב אז ככה בעל ואישה שלא שמרו טהרת המשפחה והחליטו לחזור בתשובה אין בעיה בעצם הנישואין שלהם האם זה תופס או לא הבעיה האם מצד שלא שמרו טהרת המשפחה האם יכולים להמשיך לחיות יחד או לא ודעת רוב ורוב הפוסקים שיכולים לעשות תשובה ולהמשיך לחיות ייחד ואוליי יש דעת יחידאה שזה לא תופס אבל אף אחד לא צידד כדעה זו פה בענינינו הבעיה שמעיקרא הם אסורים אחד על השני ועל הצד שהיא תלך ותתגייר ותתיר את עצמה אז זה לעולם ואילו לגביו היא אסורה מכיוון שנאסרה לה מתחילה ולא יועיל מה שתתגייר כי אין בזה כח להפקייע איסור והוא הדין לאדם שבא על אישה נשואה אז גם שהיא תתגרש והיא כבר מותרת לכל העולם אבל לגיו היא אסורה עולמים כי היא נאסרה עליו מזמן החיבור בנהם והגרושים שלה אין בהם כח להפקייע איסור שאילו היה בית דין היום שנהם חיבים בשרפה ויש עוד הרבה דוגמאות שכל דבר שאדם אסר על עצמו לא תמיד מה שיפקיע תאיסור מגוף הדבר יהווה היתר גם לגביו מכיון שלגביו האיסור הוא מעיקרא
 
למעלה