שתל אחד או שניים

Endless Rider

New member
שתל אחד או שניים../images/Emo35.gif

שאלת השאלות...הבת שלי שומעת באוזן אחת בין 35 ל45 DB...ובשניה הרבה פחות, אז בשמאלית שהיא לא שומעת שמים שתל בטוח והשאלה אם כדאי לשים גם בימין
שמעתי שהשמיעה עם שתל נקיה יותר ועירוב מכשיר שניעה עם שתל יכול להיות מבלבל וסתם רעש, כמו כן אם יש בעיה באחד השתלים אז עדיין עם עוד שתל הילדה שומעת טוב. מנגד יש טענה שלא להרוס אוזן שומעת ועם מכשיר השמיעה הטבעית נותנת אקוסטיקה שבשתל אין... מה דעתכם
 

צלף

New member
מי אמר לך שבטוח לשים שתל בשמאל ../images/Emo35.gif

כמה שהבנתי באוזן ימין ישנה ירידת שמיעה בינונית - אזי על ירידות שמיעה כאלו לא משתילים לפי מיטב ידיעתי..גם באוזן הלא שומעת.. באופן כללי אם יש ירידה שמיעתית חמורה באוזן אחת (70 DB ומטה) ואוזן שניה לא שומעת - אבל יש תפקוד שמיעתי משמעותי באוזן השומעת עם מכשיר שמיעה - אז ההמלצה היא לשמוע עם מכשיר שמיעה ושתל ביחד, כמו שכתבת בגללשמכשיר שמיעה נותן אקוסטיקה ששתל לא נותן. אני דוגמא טובה לכך (למרות שיתכן שבגלל הושתלתי בגיל מבוגר זה שונה מילדים) - שאני משתמש במכשיר שמיעה ושתל ביחד ומקבל שמיעה הכי טובה על ידי שמוש בשני התקני שמיעה ביחד...
 

זהבית135

New member
אם אתה שואל לדעתי...

במצב כמו של בתך, ובגילה, הייתי הולכת לשמוע וללמוד עוד הרבה=הרבה על נושא השתלים לפני שהייתי הולכת לעשות לה שני חורים בראש (בגולגולת), שמהם אין דרך חזרה.
 
שתל ומכשיר שמיעה

ראשית, כדאי באמת לברר - נדמה לי שצריכה להיות ירידה חמורה עד עמוקה בשתי האוזניים כדי להתחיל בכלל לדבר על שתל, לפחות זה מה שאני יודעת, אם כי נדמה לי שהולכת להשתנות המגמה הזו - חשוב לשאול אנשי מקצוע! שנית, למיטב ידיעתי, כמושתלת בצד אחד המרכיבה מכשיר שמיעה בצד השני ומשלבת ביחד, זה מה שעושים רוב המושתלים, לפחות הבוגרים שביניהם, אין לי די מידע איך זה אצל ילדים, אבל לתחושתי הצנועה זה לא בלתי אפשרי. שלישית, גם אם אני מסתייגת עמוקות מן הביטוי הגס של זהבית "חורים בראש" שעושה לא נעים לאנשים - את יכולה להביע דעתך באופן נעים יותר - חשוב להגיד, השתל הוא בלתי הפיך, לא ניתן לשוב למכשירי שמיעה באוזן שהושתלה. לכן, חשוב כן לנסות מכשירי שמיעה, בשתי האוזניים, רק אחרי התרשמות, גם אישית וגם מקצועית לאורך תקופה יש לשקול שתל, באוזן אחת או שתיהן - זה כבר שיקול נוסף אחרי עצם הרעיון כשלעצמו. בכל החלטה, העיקר שתהיו שלמים אתה, למען טובת הילדה. בהצלחה!
 

Endless Rider

New member
אז ככה וסליחה ששכחתי לציין

היא עם מכשירים כבר 4 חודשים בערך. היא בת 8 חודשים ועוד 4 חודשים היא תלך לשתל כי עם מכשיר בשמאל היא שומעת בין 75-90 DB. בימין היא שומעת ביום טוב
בין 35 - 45 DB. ירדן מאד תקשורתית וכן מפנה ראש למשמע שמה אבל כמובן זה לא מספיק לפיתוח שפה. בהנחיית מיחא ותל השומר ממליצים לנו לשמור על האוזן ה"טובה". אבל אתמול דיברתי עם אמא ויש לנו עוד זוג חברים שישר בלי למצמץ השתילו בשתי האוזניים (לבנות שלהם) כי: 1. בדרך כלל יש ירידה בשמיעה 2. אם יש תקלה בשתל אז יש שתל שני וזה נותן לה שמיעה טובה ולא מכשיר שנותן שמיעה חלקית 3. חבל עלינו ועל הילדה לעשות ניתוח נוסף ולעבור את הסרט הזה - שווה לגמור עם זה במכה 4. אולי פחות כאב ראש מבחינת תחזוקה של גם שתל וגם מכשיר... 5. וזה את בטוח יכולה להעיד - רמת השמיעה או איכות השמיעה היא שונה והבנתי שעם מכשיר יש רעשים שעם שתל אין.
 

זהבית135

New member
שיטת ה"זבנג וגמרנו"

אני לא יכולה להעיד על שתל, כי אני לא מושתלת וגם לא מועמדת להשתלה כרגע, למרות שאני שומעת הרבה יותר גרוע מהבת שלך. אני על סף חירשות - ירידה של 90-105 DB בשתי האוזניים. למרות זאת אני מרכיבה שני מכשירי שמיעה, מדברת כאחד האדם, יכולה לתקשר בלי קריאת שפתיים ולא חושבת להשתיל כל עוד יש לי מה להפסיד. הילדה שלך עוד לא בת שנה, ואתה כבר רוצה להרוס לה את שרידי השמיעה??? כי ה"כאב ראש של התחזוקה" ייגמר ככה יותר מהר? אז יותר "פשוט" ללכת לעשות לה ניתוח ראש מסוכן? יקירי, אם יהיה לך, במחילה, אשך אחד לא מתפקד, האם תרצה שיורידו לך את שני האשכים ב"מכה אחת" באותו מחיר, וישתילו לך תותבים במקום שניהם, כי ככה תיפטר יותר מה מכאב הראש של הניתוחים ושל עלות התחזוקה של התותבים? לבת שלך יש עוד מה להפסיד. בעוד שנים ספורות אולי יהיו שינויים גדולים מאוד בטכנולוגיות השמיעה. במכשירי השמיעה. בשתלים. בניתוחים. למה להרוס כבר עכשיו את מה שאפשר יהיה אולי לשקם בקלות בעוד כמה שנים? תחשוב על זה, לפחות?
 

Endless Rider

New member
ענין האשכים סגר את הפינה ../images/Emo8.gif

אחכה עם זה...אבל שתל אחד היא תעשה...זה חשוב לנו שהיא תקבל את כל הכלים ואת הכלים הטובים ביותר לפיתוח שפה. אין מה להשוות בין מכשיר לשתל.
 

eyal998

New member
תגובה מהבטן?

אני מניח שזאת תגובה מהבטן... אני חושב שבהחלטה על טובתה של הילדה שלך אין מקום לאמוציונליות. ושוב - אתה מנסה ללמוד ממצבם של מבוגרים לגבי שתל ומכשיר שמיעה, ולהשליך זאת על הילדה שלך. זה פשוט בלתי אפשרי לעשות זאת. כל כך בלתי אפשרי שאני כבר לא יודע מאיפה להתחיל להסביר זאת. כאן הייתי מציע לך כמו שהצעתי לך בפורום של קרוננברג, ללמוד מילדים מושתלים גדולים יותר, פשוט להיפגש לראות בעיניים ולהקשיב לסיפורי ההורים והילדים, כשאנו החלטנו על השתלים פגשנו עשרות משפחות וילדים, וזאת דרך קבלת המידע לא פחות טובה מלשמוע רופאים ומומחים שבעצמם חלוקים בדעותיהם. הייתי בכנס בהדסה על שתל דו צדדי לפני כשנתיים כנס מאד מרגש ומאד אינפורמטיבי, בסופו היה שם פאנל של ילדים בוגרים שהושתלו שתל שני בגיל מאוחר, כולם כאחד סיפרו על העדיפות הגדולה שבשמיעה בשני שתלים, על הקלות וההקלה שבשמיעה הדו צדדית, כולם כאחד סיפרו על קשיי ההסתגלות הקשים לשתל השני, וכולם כאחד המליצו לעשות שתל דו צדדי בגיל צעיר ככל האפשר. אייל.
 

זהבית135

New member
אתה מתעלם מעובדה פשוטה ובסיסית אחת

לילדה יש אוזן אחת עם שמיעה טובה יחסית! האוזן הזו שומעת גם בלי מכשיר שמיעה! למה להרוס אותה??????? אני מצדיקה אותך כאשר מדובר בילדים עם ירידה חמורה בשמיעה בשתי האוזניים. אבל כאן מדובר באוזן אחת בלבד! אנא, קח זאת לתשומת לבך לפני שאתה מנסה לשכנע הורה אחר להשתיל לבתו שני שתלים.
 

צלף

New member
האב הסביר קודם שהוא כתב את הירידה עם מכשיר

שמיעה - לא זוכר שכתב פה את האוידוגרמה בלי מכשיר שמיעה אבל מין הסתם באוזן הטובה שלה הירידה כמו לי... כמו שכתבתי - ירידה בשמיעה אינה מספרת את הכול, יש גם את היכולת להבדיל בין הטונים (תדירויות) של הקולות יש גם יכולת הבחנה שהיא נילמדת, מה שמתבטא אחר כך במבחן הדימסקרמניצייה - בנקודה זאת הייתי אומר לפסיק את האיבחון בפורום שלא יכול לחדור את מסך המחשב ... ולהעלות רק אפשרויות וכיוונים...
 

eyal998

New member
רק לשמור על ראש פתוח - זה הכל.

לכל אורך הפוסט הזה, אני מדרבן את אבנר ושאר הקוראים רק להיות פתוחים לרעיון ההשתלה הדו צדדית. ללכת ולשאול מושתלים ומשפחותיהם, ולא לשלול על הסף. האם ירידה של סביבות ה- 40 דציבל עם מכשירי שמיעה זאת ירידה קלה? האם זה מצדיק השתלה? אנחנו לאחר תהליך חשיבה ומחקר חשבנו שכן, אבנר ואישתו יכולים להחליט שלא. בסופו של דבר יש את המערכת הרפואית שמייעצת מכוונת ונותנת חוות דעת, ונותנת איזונים משלה. אבל יש לזכור שעל ההורים להיות אקטיבים, לחקור לשאול ולקבל חוות דעת מכמה גורמים. לבת שלי היו מומחים ששללו מכל וכל וחד משמעית את רעיון ההשתלה הדו צדדית והיו כאלה שדירבנו מההתחלה וחד משמעית ללכת בכיוון הדו צדדי. כל אחד עם הגישה שלו. ההחלטה הייתה שלנו בסופו של דבר וגם האחריות היא תמיד שלנו לכאן ולכאן. לעיתים גם להחלטה שלא לעשות שתל יש לה משמעויות ומחירים משלה.
 

זהבית135

New member
הדרבון הזה עלול לעלות לאנשיםביוקר

ובמיוחד לילדים שיש להם אוזן טובה שאינה מצריכה שתל ובקושי מצריכה מכשיר שמיעה. כפי שאמרת, ההחלטה היתה שלך, ובתך תשלם את המחיר עליה בכך שהיא תצטרך לתחזק כל חייה שני שתלים,עם כל המשמעות הכרוכות בכך. אבל, הנקודה העיקרית היא, שהפכת את בתך לחירשת לחלוטין בעוד שלפני השתל היא היתה רק כבדת שמיעה ויכלה לתפקד אפילו עם אוזן אחת מושתלת,ללא כל צורך במכשיר שמיעה ו/או שתל ! כשהיא תצטרך להתנתק משני השתלים, למשל בבריכה, היא תהיה חסרת יכולת לחלוטין לשמוע ולו מילה אחת או צליל כלשהו בסביבתה. ומה יקרה אם שתל יתקלקל חלילה? או כשיהיה צורך להחליפו בדגם מתקדם יותר? אני מניחה ששקלת גם את הנקודות הללו ומאחר שאת הנעשה אין להשיב, הרי שאין טעם לדון בכך בכלל. אבל אנא, הנח לאחרים לקבל את החלטותיהם-הם ללא דרבון.
 

moran f

New member
צריך לזכור

שלכל החלטה יש מחיר. להחלטה להשתיל יש מחיר - וגם להחלטה לא להשתיל (ואני חושבת ששני המקרים פורטו יפה). מכיוון שחברי הפורום גדלו בתקופה בה לא היה שתל ולכן לא היתה דילמה, קל יותר להתעלם מהמחיר של ההחלטה לא להשתיל מכיוון שהחלטה זו נראית כמו "דרך החיים הרגילה". זו טעות - כשחושבים האם להשתיל או לא, צריך לשקלל גם את המחיר של הבחירה לא להשתיל.
 

shay419

New member
לאבנר, צודק בהחלט, כל עוד היא תינוקת, תקבל

כלים והתקדמות שיא, בהשוואה במכשיר שמיעה שהיא דומה כרמקול, השתל נותן לה המון צלילים שלא היו נקלטים כמו המכשיר שמיעה, מקנאה בה. בהצלחה
 
שתל ומכשיר שמיעה - שוב

גם בלי להיכנס למילים החריפות של זהבית, כי אני כמושתלת כבר, רואה את היתרונות של השתל, סיכון מול סיכוי, עדיין אני מסכימה אתה בדבר אחד - לא לגעת בשום אופן באוזן שבה יש עדיין שרידי שמיעה שימושיים שיכולים להפיק הרבה תועלת ממכשירי שמיעה! אני בדיעה, כמי שחייתה שנים רבות מאוד, מילדות והלאה, עם שני מכשירי שמיעה והיום משלבת מכשיר עם שתל, שכל עוד אפשר לא לגעת באוזן עם פוטנציאל, אל תגעו בה בתהליך שאינו הפיך. אני לא מאמינה שיהיה מומחה אחד בארץ שיסכים לגעת באוזן עם 35-40DB בניתוח שתל, כשאפשר עוד להפיק ממנה המון כתוספת תומכת לשתל. אני לא יודעת מי אמר לך שבמכשיר שמיעה יש רעש שבשתל אין - אני אישית חושבת שאפשר לשלב, מתוך ניסיון אישי שלי וגם של אנשים שאני מכירה. ורק במשך הזמן , אם חלילה תתדרדר שמיעתה של הקטנה באוזן הטובה יותר עד כדי חוסר תועלת במכשיר, אז יהיה כדאי לנתח כדי להעניק לה שוב שמיעה דו אוזנית. אני גם לא מבינה את הדיבורים על קושי בתחזוקה של מכשיר שמיעה ושתל - אז מה ההבדל מול תחזוקה של שני שתלים? מצטערת, הסעיף הזה הוא קישקוש לא רלוונטי. אותם חברים שהשתילו לבנות "בלי למצמץ" - יתכן שלבנות האלה יש מצב דומה בשתי האוזניים עם שרידים בלתי שימושיים, שלא הצליחו לנצל מכשירי שמיעה בשני הצדדים גם יחד, מצב ככל הנראה של ירידות מעל 90DB בשתי אוזניהן. לדעתי רק למצב כזה שווה "לנתח מכה אחת". בשאר המצבים, עדיף לדעתי האישית לנתח בנפרד, ורק אם מתעורר בכלל הצורך בניתוח שני, כמו שאתה תעדיף למשל לא לנתח שתי עינים ביחד - נכון? יום טוב!
 

eyal998

New member
שיקולי שתל דו צדדי

כשאני שקלתי האם לעשות שתל דו צדדי לבת שלי, העלתי את השיקולים הללו על הכתב בצורה מאד מאד מפורטת של הבעד ונגד, וכך יכולנו אני ואישתי להחליט בצורה שקולה ולא אמוציונלית. וגם לשתף את הצוות המיקצועי שטיפל בבת שלי ולקבל את חוות דעתם. בקצרה, השיקולים שלך לשני שתלים הם נכונים וטובים, הייתי מוסיף גם את השיקול שככל שעובר הזמן והילדה מתרגלת לשמוע עם מכשיר שמיעה, השתלה מאוחרת יותר לא תפיק מהשתל רבות, במיוחד עם ירידת שמיעה של ביתך שהיא מאד גבולית, שזה אומר שהיא לא תפיק ממנו רבות ובמיוחד כשהאוזן המושתלת תהפוך להיות דומיננטית. גיל הילדות לא כדין גיל מבוגר, לכן גם המיקרה של צלף ושל לירית הוא לחלוטין לא יכול להוות דוגמה. בגיל הילדות המוח לומד לשמוע, אם יש שתל בצד אחד ומכשיר שמיעה בצד שני, בדר"כ השתל לוקח את התיפקוד הדומיננטי, והאוזן עם מכשיר השמיעה "מתנוונת" (זה לא המילה בדיוק, אבל תבין כבר את הכוונה), אני מכיר ילדים שהושתלו שתל אחד והלכו עם מכשיר שמיעה בתחילת הדרך, והשתל מטבע הדברים הפך להיות דומיננטי, עד שמכשיר השמיעה הפך להיות עבורם נטל ואפילו הפריע להם, והם פשוט הפסיקו להשתמש בו, עכשיו - כשהילדה שלך בגיל שנה, אתה בוחר עבורה מה לעשות ואיך, כשהילדה תהיה בגיל נניח חמש, נכנס סיפור של פחדים מהניתוח, כבר אי אפשר לעשות ניתוח ללא הסכמה שלה, ואף אחד לא יבטיח לך שיהיו תוצאות טובות עם השתל לאחר שימוש ממושך עם מכשיר שמיעה. לגבי שמירת האוזן לשימוש עתידי - דווקא אם לא תעשה את הניתוח אתה מפסיד את האוזן, לתקן איכשהו את האוזן יהיה אפשר, לשנות את מבנה המוח ולהחזיר את האלסטיות שלו כמו בילדות לא יהיה אפשר. ועד שיהיו פיתרונות של הנדסה גנטית וכל מה שקשור בזה, עשוי לקחת עשרות שנים. לא חבל על הזמן המבוזבז? אייל. אייל.
 
למעלה