שתי תאונות מאתמול, ששום אכיפה לא היתה מונעת
הרשונה, תאונה "קלאסית" שמתרחשת עשרות פעמים ברחבי הארץ מידי יום. רכבים עומדים ברמזור, האור מתחלף לירוק והם מתחילים לנסוע, לפתע אחד מהם בולם ועוצר, השני עוצר אחריו, השלישי כבר לא מספיק. שום דבר רציני, קוסמטיקה קלה לפגוש. סתם חסור ריכוז ותשומת לב, אפילו על שמירת מרחק אין מה לדבר כאן, במהירות אפסית של קמ"שים בודדים ביציאה מרמזור. השניה גם היא לצערי לא נדירה, חמורה ומסוכנת הרבה יותר. שוב עומדים ברמזור אדום. לפתע אחד מהם מתחיל בנסיעה ונפגע מרכב שהגיע מכיוון אחר במהירות לא נמוכה היות ומדובר בצומת בינעירוני. כריות אויר נפתחו בשניהם, ילדים צעירים בשני הרכבים נסערים מאוד, אבל נראה שאין פגיעות רציניות, לפחות לא כאלה שניתן לראות מבחוץ. כולם בהכרה. הנהגת ובתה שוכבות על הכביש וממתינות לפינוי. הנהג הכחיש שנסע באדום, ואין לי ספק שהוא בטוח בצדקתו. לא סביר שאבא שנוסע עם משפחתו יעמוד דקות ברמזור וממש שניות לפני שהיה אמור להתחלף לירוק (הצומת מוכר לי) יחליט שנמאס לו לחכות. או שהעובדה שהצומת היה ריק באותו רגע והזמן שחלף גרמו למוח שלו "להבין" שתורו לנסוע (כבר נתקלתי במקרים דומים), או שהשמש המערבית הנמוכה שבאותה שעה מסנוורת את הרמזור ברחוק, היתלה בו ויחד עם חוסר ריכוז הביאה לכך שראה את הירוק המיוחל. בטיחות מודרנית וטיפת מזל גרמו לתאונה הזו לא להסתיים בצורה גרועה יותר. כמה מטרים יותר פנימה בתוך הצומת והפגיעה היתה בצידו של הרכב ולא בחלקו הקדמי, מה שכנראה היה מביא לתוצאות קשות יותר. בני אדם הם יצורים לא מושלמים שטועים. ריכוז ותשומת לב אי אפשר להקנות באכיפה או בהפחדה.
הרשונה, תאונה "קלאסית" שמתרחשת עשרות פעמים ברחבי הארץ מידי יום. רכבים עומדים ברמזור, האור מתחלף לירוק והם מתחילים לנסוע, לפתע אחד מהם בולם ועוצר, השני עוצר אחריו, השלישי כבר לא מספיק. שום דבר רציני, קוסמטיקה קלה לפגוש. סתם חסור ריכוז ותשומת לב, אפילו על שמירת מרחק אין מה לדבר כאן, במהירות אפסית של קמ"שים בודדים ביציאה מרמזור. השניה גם היא לצערי לא נדירה, חמורה ומסוכנת הרבה יותר. שוב עומדים ברמזור אדום. לפתע אחד מהם מתחיל בנסיעה ונפגע מרכב שהגיע מכיוון אחר במהירות לא נמוכה היות ומדובר בצומת בינעירוני. כריות אויר נפתחו בשניהם, ילדים צעירים בשני הרכבים נסערים מאוד, אבל נראה שאין פגיעות רציניות, לפחות לא כאלה שניתן לראות מבחוץ. כולם בהכרה. הנהגת ובתה שוכבות על הכביש וממתינות לפינוי. הנהג הכחיש שנסע באדום, ואין לי ספק שהוא בטוח בצדקתו. לא סביר שאבא שנוסע עם משפחתו יעמוד דקות ברמזור וממש שניות לפני שהיה אמור להתחלף לירוק (הצומת מוכר לי) יחליט שנמאס לו לחכות. או שהעובדה שהצומת היה ריק באותו רגע והזמן שחלף גרמו למוח שלו "להבין" שתורו לנסוע (כבר נתקלתי במקרים דומים), או שהשמש המערבית הנמוכה שבאותה שעה מסנוורת את הרמזור ברחוק, היתלה בו ויחד עם חוסר ריכוז הביאה לכך שראה את הירוק המיוחל. בטיחות מודרנית וטיפת מזל גרמו לתאונה הזו לא להסתיים בצורה גרועה יותר. כמה מטרים יותר פנימה בתוך הצומת והפגיעה היתה בצידו של הרכב ולא בחלקו הקדמי, מה שכנראה היה מביא לתוצאות קשות יותר. בני אדם הם יצורים לא מושלמים שטועים. ריכוז ותשומת לב אי אפשר להקנות באכיפה או בהפחדה.