שתי שאלות

מצב
הנושא נעול.

LG123456

New member
שתי שאלות

שתי שאלות
1. נסעתי השבוע בכביש 65 בסמוך לגן שמואל ועברתי ליד מחסום הרכבת בסמוך לתחנת חדרה מזרח. אני נוסע שם לא מעט וברור לי כי המסילה אינה פעילה, אך שמתי לב שמחסום הרכבת במקום עבר שדרוג שכלל החלפת פעמון. האם המסילה חוזרת לפעילות מקטע התחנה וצפונה?

2. הצעה אפשרית: האם כדאי ואפשרי לבנות באזור רמלוד משולש מסילות בדומה למשולש באיזור ראש העין, כך שתתאפשר נסיעה ישירה מרחובות לבאר שבע, בית שמש וירושלים או לחילופין מאלו לרחובות ואשדוד ללא צורך בהמתנה בלוד? נקודת הפיצול מהקו לרחובות יכולה להיות במקום מפגש 132 שיבוטל וההתחברות לכיוון תחנת רמלה במקום מפגש 208 שיבוטל אף הוא.
 

GLSRA

Active member
תשובות אפשריות

שתי שאלות
1. נסעתי השבוע בכביש 65 בסמוך לגן שמואל ועברתי ליד מחסום הרכבת בסמוך לתחנת חדרה מזרח. אני נוסע שם לא מעט וברור לי כי המסילה אינה פעילה, אך שמתי לב שמחסום הרכבת במקום עבר שדרוג שכלל החלפת פעמון. האם המסילה חוזרת לפעילות מקטע התחנה וצפונה?

2. הצעה אפשרית: האם כדאי ואפשרי לבנות באזור רמלוד משולש מסילות בדומה למשולש באיזור ראש העין, כך שתתאפשר נסיעה ישירה מרחובות לבאר שבע, בית שמש וירושלים או לחילופין מאלו לרחובות ואשדוד ללא צורך בהמתנה בלוד? נקודת הפיצול מהקו לרחובות יכולה להיות במקום מפגש 132 שיבוטל וההתחברות לכיוון תחנת רמלה במקום מפגש 208 שיבוטל אף הוא.
תשובות אפשריות
1. לא יודע, לא מכיר, לדעתי לא
2. אני לא חושב שיש כמות משמעותית של נוסעים מרחובות לבית שמש שמצדיק כזו השקעה, שהרי אם כבר הנוסע הגיע מרחובות, יירד בתחנת לוד וייעלה על רכבת לכיוון בית שמש. לגבי חיבור ישיר לבאר שבע, שהרי החל בחודש ספטמבר, יוכלו תושבי רחובות והסביבה, לנסוע דרומה עד אשקלון, ושם להחליף רכבת ולהגיע עד באר שבע דרך המסילה החדשה (שדרות, נתיבות ואופקים (דצמבר 2015).
בטווח הארוך, מתוכנן מעין משולש מסילות מעט דומה למה שהצעת כאן. מדובר בחיבור המסילה הראשית לבאר שבע עם מסילת 431 העתידית שתאפשר חיבור ישיר מכל התחנות בקו הזה, ראשונים, רמלה דרום (תחנה עתידית בכניסה למצליח) ומתחנות מודיעין ישירות לכיוון באר שבע.
מדובר בתוכנית ארוכת טווח שבטח תצא לפועל באמצע העשור הבא.
 
אני חושב שנסיעה בין רחובות לבאר שבע דרך לוד תהיה מהירה יותר

תשובות אפשריות
1. לא יודע, לא מכיר, לדעתי לא
2. אני לא חושב שיש כמות משמעותית של נוסעים מרחובות לבית שמש שמצדיק כזו השקעה, שהרי אם כבר הנוסע הגיע מרחובות, יירד בתחנת לוד וייעלה על רכבת לכיוון בית שמש. לגבי חיבור ישיר לבאר שבע, שהרי החל בחודש ספטמבר, יוכלו תושבי רחובות והסביבה, לנסוע דרומה עד אשקלון, ושם להחליף רכבת ולהגיע עד באר שבע דרך המסילה החדשה (שדרות, נתיבות ואופקים (דצמבר 2015).
בטווח הארוך, מתוכנן מעין משולש מסילות מעט דומה למה שהצעת כאן. מדובר בחיבור המסילה הראשית לבאר שבע עם מסילת 431 העתידית שתאפשר חיבור ישיר מכל התחנות בקו הזה, ראשונים, רמלה דרום (תחנה עתידית בכניסה למצליח) ומתחנות מודיעין ישירות לכיוון באר שבע.
מדובר בתוכנית ארוכת טווח שבטח תצא לפועל באמצע העשור הבא.
אני חושב שנסיעה בין רחובות לבאר שבע דרך לוד תהיה מהירה יותר
מנסיעה דרך אשקלון.
א. תדירות הרכבות בין רחובות ללוד גבוהה יותר מתדירות הרכבות לאשקלון.
ב. נסיעה מרחובות ללוד מהירה יותר מנסיעה לאשקלון.
ג. נסיעה מלוד לבאר שבע תהיה מהירה יותר מנסיעה מאשקלון לבאר שבע.
 

GLSRA

Active member
ייתכן שאתה צודק, מבחינת מרחק, נראה לי שדרך אשקלון קצר יותר

אני חושב שנסיעה בין רחובות לבאר שבע דרך לוד תהיה מהירה יותר
מנסיעה דרך אשקלון.
א. תדירות הרכבות בין רחובות ללוד גבוהה יותר מתדירות הרכבות לאשקלון.
ב. נסיעה מרחובות ללוד מהירה יותר מנסיעה לאשקלון.
ג. נסיעה מלוד לבאר שבע תהיה מהירה יותר מנסיעה מאשקלון לבאר שבע.
ייתכן שאתה צודק, מבחינת מרחק, נראה לי שדרך אשקלון קצר יותר
כבר בעוד כשישה שבועות נדע בדיוק. כמובן שזה יהיה תלוי בשעת היציאה וההתאמה לשעות הרכבות בהחלפות.
בהחלט ייתכן שאתה צודק.
אגב, תודה לגבי תשובתך בעניין גלילות
 

olli3

New member
מנהל
זמ ןהנסיעה בין אופקים לבאר שבע פורסם, 27 דקות.

ייתכן שאתה צודק, מבחינת מרחק, נראה לי שדרך אשקלון קצר יותר
כבר בעוד כשישה שבועות נדע בדיוק. כמובן שזה יהיה תלוי בשעת היציאה וההתאמה לשעות הרכבות בהחלפות.
בהחלט ייתכן שאתה צודק.
אגב, תודה לגבי תשובתך בעניין גלילות
זמ ןהנסיעה בין אופקים לבאר שבע פורסם, 27 דקות.
להוסיף לזמן זה את משך הנסיעה בין נתיבות לאשקלון ובין אשקלון ללוד/רחובות וקיבלת את התשובה. מהיר, זה לא יהיה.
&nbsp
מעבר לכך שבין רחובות לבאר שבע פועלים שני קווים ישירים - 377 ו374.
 
ויש גם משך נסיעה בין נתיבות לאופקים

זמ ןהנסיעה בין אופקים לבאר שבע פורסם, 27 דקות.
להוסיף לזמן זה את משך הנסיעה בין נתיבות לאשקלון ובין אשקלון ללוד/רחובות וקיבלת את התשובה. מהיר, זה לא יהיה.
&nbsp
מעבר לכך שבין רחובות לבאר שבע פועלים שני קווים ישירים - 377 ו374.
ויש גם משך נסיעה בין נתיבות לאופקים
 

nitro11

New member
קשה להאמין שזה 27 דקות מאופקים לב"ש

זמ ןהנסיעה בין אופקים לבאר שבע פורסם, 27 דקות.
להוסיף לזמן זה את משך הנסיעה בין נתיבות לאשקלון ובין אשקלון ללוד/רחובות וקיבלת את התשובה. מהיר, זה לא יהיה.
&nbsp
מעבר לכך שבין רחובות לבאר שבע פועלים שני קווים ישירים - 377 ו374.
קשה להאמין שזה 27 דקות מאופקים לב"ש
אני זוכר שאמרו 45 דקות מאשקלון לב"ש
 
לפי הלו"ז החל מ-16.8:

ייתכן שאתה צודק, מבחינת מרחק, נראה לי שדרך אשקלון קצר יותר
כבר בעוד כשישה שבועות נדע בדיוק. כמובן שזה יהיה תלוי בשעת היציאה וההתאמה לשעות הרכבות בהחלפות.
בהחלט ייתכן שאתה צודק.
אגב, תודה לגבי תשובתך בעניין גלילות
לפי הלו"ז החל מ-16.8:
זמן הנסיעה בין רחובות לנתיבות (כולל זמן המתנה של 23 דקות באשקלון) = 75 דקות
זמן הנסיעה בין רחובות לבאר שבע מרכז (כולל זמן המתנה של 20 דקות בלוד) = 94 דקות
מכיוון שזמן הנסיעה בין נתיבות לבאר שבע מרכז יהיה בודאות יותר מ-19 דקות, אני חושב שיש לנו כבר כיום את התשובה.
 

olli3

New member
מנהל
זמן הנסיעה באוטובוס - שעה.

לפי הלו"ז החל מ-16.8:
זמן הנסיעה בין רחובות לנתיבות (כולל זמן המתנה של 23 דקות באשקלון) = 75 דקות
זמן הנסיעה בין רחובות לבאר שבע מרכז (כולל זמן המתנה של 20 דקות בלוד) = 94 דקות
מכיוון שזמן הנסיעה בין נתיבות לבאר שבע מרכז יהיה בודאות יותר מ-19 דקות, אני חושב שיש לנו כבר כיום את התשובה.
זמן הנסיעה באוטובוס - שעה.
 

GLSRA

Active member
זמני המתנה הם לא תורה מסיני, בני אדם מחליטים איך לתכנן זמני

לפי הלו"ז החל מ-16.8:
זמן הנסיעה בין רחובות לנתיבות (כולל זמן המתנה של 23 דקות באשקלון) = 75 דקות
זמן הנסיעה בין רחובות לבאר שבע מרכז (כולל זמן המתנה של 20 דקות בלוד) = 94 דקות
מכיוון שזמן הנסיעה בין נתיבות לבאר שבע מרכז יהיה בודאות יותר מ-19 דקות, אני חושב שיש לנו כבר כיום את התשובה.
זמני המתנה הם לא תורה מסיני, בני אדם מחליטים איך לתכנן זמני
החלפה של רכבות.
אפשר בטח לתכנן את זה כך שזמן ההמתנה לא יהיה 20 או 23 דקות.
&nbsp
אבל לגבי ההעדפה לנסוע דרך לוד, נראה לי שמיצינו את הנושא.
דרך לוד, יותר קצר.
&nbsp
יש לזכור איך התחיל השרשור הזה, מרעיון ליצור משולש מסילות חדש לבאים מרחובות לטובת נוסעים לכיוון בית שמש ובאר שבע. עשינו (באשמתי) דרך ארוכה דרך נתיבות ואופקים
&nbsp
 

luckydude

Member
למיטב ידיעתי לא מתוכננת קשת מסילה באזור מצליח.

תשובות אפשריות
1. לא יודע, לא מכיר, לדעתי לא
2. אני לא חושב שיש כמות משמעותית של נוסעים מרחובות לבית שמש שמצדיק כזו השקעה, שהרי אם כבר הנוסע הגיע מרחובות, יירד בתחנת לוד וייעלה על רכבת לכיוון בית שמש. לגבי חיבור ישיר לבאר שבע, שהרי החל בחודש ספטמבר, יוכלו תושבי רחובות והסביבה, לנסוע דרומה עד אשקלון, ושם להחליף רכבת ולהגיע עד באר שבע דרך המסילה החדשה (שדרות, נתיבות ואופקים (דצמבר 2015).
בטווח הארוך, מתוכנן מעין משולש מסילות מעט דומה למה שהצעת כאן. מדובר בחיבור המסילה הראשית לבאר שבע עם מסילת 431 העתידית שתאפשר חיבור ישיר מכל התחנות בקו הזה, ראשונים, רמלה דרום (תחנה עתידית בכניסה למצליח) ומתחנות מודיעין ישירות לכיוון באר שבע.
מדובר בתוכנית ארוכת טווח שבטח תצא לפועל באמצע העשור הבא.
למיטב ידיעתי לא מתוכננת קשת מסילה באזור מצליח.
אבל כן מתוכננת תחנה שתאפשר החלפה בין הקווים.
 

GLSRA

Active member
חנת רמלה דרום יושבת על צומת 431 וכביש 40

למיטב ידיעתי לא מתוכננת קשת מסילה באזור מצליח.
אבל כן מתוכננת תחנה שתאפשר החלפה בין הקווים.
חנת רמלה דרום יושבת על צומת 431 וכביש 40
אין שם שום אפשרות להחלפה בין מסילות.
מאידך, קצת מזרחה משם, מסילת 431 תעבור מעל (בניצב) גשר למסילת לוד באר שבע.
אתה אכן צודק שבשלב הראשון של הקמת מסילת 431 לא מתוכנן חיבור ישיר בין שתי המסילות ה"ניצבות" הללו, אך כן דרשו מהמתכנן לקחת בחשבון חיבור עתידי שכזה.
לצערי, אני כרגע לא מוצא את הטקסט, אם אמצא אצטט עבורך את הפסקה הרלוונטית
 
תחנת רמלה דרום מתוכננת מזרחית יותר באזור מחלף נשרים

חנת רמלה דרום יושבת על צומת 431 וכביש 40
אין שם שום אפשרות להחלפה בין מסילות.
מאידך, קצת מזרחה משם, מסילת 431 תעבור מעל (בניצב) גשר למסילת לוד באר שבע.
אתה אכן צודק שבשלב הראשון של הקמת מסילת 431 לא מתוכנן חיבור ישיר בין שתי המסילות ה"ניצבות" הללו, אך כן דרשו מהמתכנן לקחת בחשבון חיבור עתידי שכזה.
לצערי, אני כרגע לא מוצא את הטקסט, אם אמצא אצטט עבורך את הפסקה הרלוונטית
תחנת רמלה דרום מתוכננת מזרחית יותר באזור מחלף נשרים
בדיוק במפגש עם המסילה לבאר שבע.
 

GLSRA

Active member
לדעתי לא, אלא דווקא במפגש 431 וכביש 40

תחנת רמלה דרום מתוכננת מזרחית יותר באזור מחלף נשרים
בדיוק במפגש עם המסילה לבאר שבע.
לדעתי לא, אלא דווקא במפגש 431 וכביש 40
ראיתי את זה בכמה מקורות שכרגע אני לא מוצא במחשב שלי.
מצרף קישור לעניין זה
http://www.amymetom.co.il/?project=ציר-431-בדיקת-היתכנות-תחבורתית-כלכלית-ש&cat=11
ראיתי פעם (לצערי לא שמרתי את המקור) שהתחנה תמוקם במקום ששרטטתי בתמונה המצורפת את ה X משם, על גבי גשר לכיוון הרציפים בין מסלולי הכביש

 

GLSRA

Active member
הצלחתי למצוא את המקור

לדעתי לא, אלא דווקא במפגש 431 וכביש 40
ראיתי את זה בכמה מקורות שכרגע אני לא מוצא במחשב שלי.
מצרף קישור לעניין זה
http://www.amymetom.co.il/?project=ציר-431-בדיקת-היתכנות-תחבורתית-כלכלית-ש&cat=11
ראיתי פעם (לצערי לא שמרתי את המקור) שהתחנה תמוקם במקום ששרטטתי בתמונה המצורפת את ה X משם, על גבי גשר לכיוון הרציפים בין מסלולי הכביש
הצלחתי למצוא את המקור
http://www.tabainfo.co.il/document/102301549

הורדתי משם חלק מהמפה המצורפת במיקום של תחנת רמלה דרום העתידית

 

luckydude

Member
אמממ... אבל מה הקשר בין זה למסילת לוד באר שבע?

הצלחתי למצוא את המקור
http://www.tabainfo.co.il/document/102301549

הורדתי משם חלק מהמפה המצורפת במיקום של תחנת רמלה דרום העתידית
אמממ... אבל מה הקשר בין זה למסילת לוד באר שבע?
כמו שכתבתי, אין כרגע תוכניות לחיבור בין המסילות למעט תחנה שתוקם בהצטלבות שלהן ליד מחלף נשרים, לא רחוק ממצליח.
 

GLSRA

Active member
חשבתי שעכשיו כבר לא תכתוב את זה

אמממ... אבל מה הקשר בין זה למסילת לוד באר שבע?
כמו שכתבתי, אין כרגע תוכניות לחיבור בין המסילות למעט תחנה שתוקם בהצטלבות שלהן ליד מחלף נשרים, לא רחוק ממצליח.
חשבתי שעכשיו כבר לא תכתוב את זה
שים לב, אכן לא צפוי בשלב ראשון (מצחיק לכתוב שלב ראשון ושלב שני על משהו שעדיין לא ידוע אם ומתי יבוצע) חיבור מסילתי בין ציר 431 לציר לוד-באר שבע.
יחד עם זאת כפי שכבר כתבתי, ועכשיו גיביתי במקורות כתובים, ראה את התכנון, לא מתוכננת שום תחנה באיזור מפגש המסילות. אתה יכול לראות בעצמך, שהתחנה שתיבנה, אם וכאשר, היא כשני ר"מ משם קרי, במפגש הכבישים של 40 ו- 431.
אני לא מצליח להבין, למה אתה ממשיך לטעון את הטענה שלך. ואם אתה צודק, אנא גבה את טענתך במסמוך מתאים.
 
בדקתי את זה שוב והוא צודק. תוכנית מסילת ראשונים-ענבה כוללת

אמממ... אבל מה הקשר בין זה למסילת לוד באר שבע?
כמו שכתבתי, אין כרגע תוכניות לחיבור בין המסילות למעט תחנה שתוקם בהצטלבות שלהן ליד מחלף נשרים, לא רחוק ממצליח.
בדקתי את זה שוב והוא צודק. תוכנית מסילת ראשונים-ענבה כוללת
רק תחנת נוסעים אחת, צפונית מזרחית להצטלבות של כבישים 431 ו-40. אין בתוכנית הזו תחנת רכבת ליד מחלף נשרים.
[URL]http://www.tabainfo.co.il/document/102302135[/URL]
האם אתה מכיר תוכנית אחרת שבה כלולה תחנת רכבת כזו?
 

luckydude

Member
אני זוכר שדיברו על התחנה הזו

בדקתי את זה שוב והוא צודק. תוכנית מסילת ראשונים-ענבה כוללת
רק תחנת נוסעים אחת, צפונית מזרחית להצטלבות של כבישים 431 ו-40. אין בתוכנית הזו תחנת רכבת ליד מחלף נשרים.
[URL]http://www.tabainfo.co.il/document/102302135[/URL]
האם אתה מכיר תוכנית אחרת שבה כלולה תחנת רכבת כזו?
אני זוכר שדיברו על התחנה הזו
בזמן האישורים של תוכנית הכפלת לוד-נען, בהקשר של עתידה של תחנת נען ההיסטורית. צויין אז שאין כוונה לפתוחה מחדש מתישהו ושבמקום תהיה תחנה על מסילת לוד-נען יותר צפונה משם ליד מחלף נשרים.
 
בקיצור, כנראה אין שום תוכנית קונקרטית שמתייחסת לקישור בין

אני זוכר שדיברו על התחנה הזו
בזמן האישורים של תוכנית הכפלת לוד-נען, בהקשר של עתידה של תחנת נען ההיסטורית. צויין אז שאין כוונה לפתוחה מחדש מתישהו ושבמקום תהיה תחנה על מסילת לוד-נען יותר צפונה משם ליד מחלף נשרים.
בקיצור, כנראה אין שום תוכנית קונקרטית שמתייחסת לקישור בין
באר שבע לירושלים שלא דרך נתב"ג או תל אביב, או יותר נכון אין שום תוכנית קונקרטית שמתייחסת לקישור רכבתי ולא אוטובוסי בין באר שבע לירושלים.
היה טבעי ומתבקש שתוכנית מסילת הראשונים - ענבה תכלול התייחסות כזו ולא רק כאופציה עתידית.
התוכנית הזו היא עצמה תוכנית עתידית לעשור הבא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה