שתי שאלות

מצב
הנושא נעול.

חן המלך2

New member
שתי שאלות

שתי שאלות
1.למה בכרמלית לפני הקטע שהמנהרה מתרחבת,ושתי הרכבות עוברות אחת ליד השנייה,הנהגים תמיד מכבים את המזגן ורק אחרי המעבר מדליקים אותו שוב?זה כדי לחסוך אנגריה או מה?כי אם זה כן,זה נשמע ממש מצחיק....
2.בהתרחבות המנהרה,ההסטה של הרכבת ממסילה אחת לשנייה נעשית באופן אוטומאטי על ידי מחשב,או שהנהגים עושים את זה?
תודה
 
הכרמלית - מפגש הרכבות

שתי שאלות
1.למה בכרמלית לפני הקטע שהמנהרה מתרחבת,ושתי הרכבות עוברות אחת ליד השנייה,הנהגים תמיד מכבים את המזגן ורק אחרי המעבר מדליקים אותו שוב?זה כדי לחסוך אנגריה או מה?כי אם זה כן,זה נשמע ממש מצחיק....
2.בהתרחבות המנהרה,ההסטה של הרכבת ממסילה אחת לשנייה נעשית באופן אוטומאטי על ידי מחשב,או שהנהגים עושים את זה?
תודה
הכרמלית - מפגש הרכבות
שתי השאלות שלך קשורות לאותו נושא, והוא אמצע קו הכרמלית, הקטע בו הקו הופך לכפול ושתי הרכבות חולפות זו-על-פני זו.

ברכבלים כמו הכרמלית, מסובך מאוד עד כדי בלתי אפשרי להשתמש במסוטים רגילים בהתפצלות המסילות, בלי לפגוע באפשרות של הכבלים לעבור גם הם במסוטים. לכן, אין ממש מסוטים בכרמלית, ובמקום זאת, בכל מערך רק לגלגלים בצד אחד יש אוגנים ('בליטות), ובצד השני אין בכלל - אבל לגלגלים בצד עם האוגנים יש שני אוגנים, בניגוד לאוגן בודד ברכבת רגילה, בעוד הגלגלים נטולי האוגנים הם רחבים במיוחד. באופן זה, כשהמערך מגיע להתפצלות המסילות, הגלגלים עם האוגנים נצמדים לפס עליו הם מתגלגלים, גם כשהוא מתעקל הצידה, ומושכים איתם את כל המערך. כמובן שבכל אחד משני המערכים, סידור הגלגלים הפוך מזה של השני, כך שמערך אחד תמיד יפנה למסילה אחת והשני תמיד יפנה למסילה השנייה, ותמיד זו תהיה אותה המסילה לכל אחד מהם.

פעולת המזגנים נפסקת אוטומטית בעת היציאה מהתחנות הנביאים (לכיוון גן האם) ומסדה (לכיוון כיכר פריז) מפני שהפסים הצידיים מהם מקבלים המערכים את החשמל נפסקים, בגלל שמסובך להמשיך אותם אל הקטע הכפול. התאורה ממשיכה לפעול עם מצברים.
 

חן המלך2

New member
אוקיי

הכרמלית - מפגש הרכבות
שתי השאלות שלך קשורות לאותו נושא, והוא אמצע קו הכרמלית, הקטע בו הקו הופך לכפול ושתי הרכבות חולפות זו-על-פני זו.

ברכבלים כמו הכרמלית, מסובך מאוד עד כדי בלתי אפשרי להשתמש במסוטים רגילים בהתפצלות המסילות, בלי לפגוע באפשרות של הכבלים לעבור גם הם במסוטים. לכן, אין ממש מסוטים בכרמלית, ובמקום זאת, בכל מערך רק לגלגלים בצד אחד יש אוגנים ('בליטות), ובצד השני אין בכלל - אבל לגלגלים בצד עם האוגנים יש שני אוגנים, בניגוד לאוגן בודד ברכבת רגילה, בעוד הגלגלים נטולי האוגנים הם רחבים במיוחד. באופן זה, כשהמערך מגיע להתפצלות המסילות, הגלגלים עם האוגנים נצמדים לפס עליו הם מתגלגלים, גם כשהוא מתעקל הצידה, ומושכים איתם את כל המערך. כמובן שבכל אחד משני המערכים, סידור הגלגלים הפוך מזה של השני, כך שמערך אחד תמיד יפנה למסילה אחת והשני תמיד יפנה למסילה השנייה, ותמיד זו תהיה אותה המסילה לכל אחד מהם.

פעולת המזגנים נפסקת אוטומטית בעת היציאה מהתחנות הנביאים (לכיוון גן האם) ומסדה (לכיוון כיכר פריז) מפני שהפסים הצידיים מהם מקבלים המערכים את החשמל נפסקים, בגלל שמסובך להמשיך אותם אל הקטע הכפול. התאורה ממשיכה לפעול עם מצברים.
אוקיי
לגבי עיניין המזגנים.....האם לנהגים יש שליטה כלשהי עליהם?מה הכוונה מסובך להמשיך אותם אל הקטע הכפול?זה אפשרי או שזה בכלל לא אפשרי?
לגבי השאלה הראשונה..הבנתי את ההסבר שלך.אבל השאלה שלי היא איך לפעמים הכרמלית בקטע של ההתרחבות עוברת למסילה השנייה,ולפעמים ממשיכה על אותה מסילה וזו שבאה ממולה מלמעלה(כמו שהיה היום),עוברת למסילה השנייה....
 

amit1270

New member
לא נראה לי שהבנת את ההסבר שלו

אוקיי
לגבי עיניין המזגנים.....האם לנהגים יש שליטה כלשהי עליהם?מה הכוונה מסובך להמשיך אותם אל הקטע הכפול?זה אפשרי או שזה בכלל לא אפשרי?
לגבי השאלה הראשונה..הבנתי את ההסבר שלך.אבל השאלה שלי היא איך לפעמים הכרמלית בקטע של ההתרחבות עוברת למסילה השנייה,ולפעמים ממשיכה על אותה מסילה וזו שבאה ממולה מלמעלה(כמו שהיה היום),עוברת למסילה השנייה....
לא נראה לי שהבנת את ההסבר שלו
 

down under

New member
ומדוע אתה חושב שהפועל בי"נ

לא נראה לי שהבנת את ההסבר שלו
ומדוע אתה חושב שהפועל בי"נ
רלוונטי לגולש הזה דמתקרא חן המלך2?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה