שתי שאלות על קנייה באיביי

שתי שאלות על קנייה באיביי

בוקר טוב ושבת שלום לכולם

1. בשעה טובה קיבלתי את המוצר הראשון שקניתי, סוג של צעצוע לתינוק של חברה נחשבת ("לאמאז", למביני עניין). יכול להיות שהצעצוע מזוייף למרות שזה לא נראה לי. בכל מקרה, בחלק מסויים של הצעצוע, יש פינה מאוד חדה שיכולה לפצוע. עכשיו, אני לא יודע אם מדובר בייצור עצמו שככה מוציא את המוצר או משהו במוצר הזה לא תקין. גיליתי זאת לאחר שהשארתי פידבק חיובי למוכר.
שלחתי שאלה למוכר בעניין ומחכה לתשובתו. המוצר עלה כ10 דולר ולהחזירו למוכר נראה לי בזבוז זמן וכסף, איך עוד עלי לפעול?

2. ראיתי מוצר מסויים אצל מוכר מסויים, האם ואיך אני יכול לראות את הפידבקים שהושארו עבור מוצר זה בלבד?

תודה לעוזרים
 

Amiram_e

New member
קודם לברר מקרה לגופו עם היצרן

תחפש את האתר של היצרן, תשלח לו מייל לשירות לקוחות ותכתוב שקנית את המוצר ואתה רוצה לברר האם ככה המוצר אמור להיות או שזה פגם בייצור. הייתי אפילו מצרף תמונה ומדגיש בעיגול את המיקום של הפינה החדה.
במידה ותקבל תשובה שזה לא אמור להיות ככה תפתח קליים באיביי שהמוצר לא הגיע כפי המתואר ותצרף עותק מהמכתב תשובה שקבלת מהייצרן.
אם אתה רוצה להיות תקשורתי תכתוב למוכר מייל עם הפרטים ותראה את תגובתו. אולי המקרה יסגר ללא קלים. תתיעץ עם המומחים פה מה עדיף מבחינת סדר פעולות.
במקרה זה הייתי מצפה מהמוכר לשלם על המשלוח חזרה וכן לזכות אותך מחיר מלא על המוצר.
הכי חשוב קודם לעשות שיעורי בית לפני התלהמות מול המוכר.
 
עדכון ושאלה נוספת

פניתי למוכר והצגתי את הבעיה ושאלתי לדעתו
הנ"ל השיב:

sorry about it, could you fix it? Pls try to fix it, and we want to refund $3 for this issue, how do you think about this?

האם לקבל את הכסף זה יהיה בסדר, האם זו חזירות מצידי?
ואם אני כן בוחר לקבל את הכסף, איך כזה הליך שכזה מתבצע?
 

Amiram_e

New member
אתה מדבר על צעצוע שישחק בו תינוק

ניראה לך שאתה אמור להתעסק בזה, לתקן? אם התינוק יכניס לפה וחלילה יפצע? שלושה דולר זה מה ששינה לך את הדיעה? סליחה....
אני הייתי מחזיר לו ומבקש החזר מלא.
 
צודק, זה מה שאני חשבתי

אבל, בדיקה קצרה בגוגל העלתה עוד כמה תלונות על אותו המוצר באותה נקודה. כאמור מדובר בחברה שמכבדת את עצמה.
אולי בכל זאת אני אחזיר את זה, בכל מקרה, אם הוא מחליט להחזיר לי 3$, איך מעשית זה מתבצע?
 

Amiram_e

New member
תשובתי

מה שאני מציע הוא להעביר למוכר העתק של הלינק מגוגל ולהסביר לו שאתה מבין שזו לא אשמתו, אלא שכניראה זה פגם של המוצר.
תבקש שיזכה אותך על כל הסכום (אם הוא רוצה שתשלח המשלוח יהיה על חשבונו) ותציע לו שיפנה לחנות / ספק שממנו קנה ויעשה את אותו הדבר.
אין שום סיבה שבעולם שאתה כקונה או הוא כספק תסבלו בגלל פגם של המוצר שהוא כניראה מוכר וידוע.

במקביל הייתי מציע לך לחפש את האתר של המוצר ולכתוב להם מכתב תלונה. עם זה הייתי מחכה עד לקבלת תשובה מהמוכר.
אל תקבל בשום אופן את אופציית הזיכוי. זה לא משחק למבוגרים. זה לתינוק. מבחינתך זיכוי של שלושה דולאר אומר הפסד של שבעה כי ממילא תזרוק את המוצר לפח.

בהצלחה. תעדכן
 
למעלה