שתי שאלות לגבי אוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

omersi

New member
שתי שאלות לגבי אוטובוסים

שתי שאלות לגבי אוטובוסים
1. מדוע ישנם דגים עירוניים בעלי 3 סרנים, סרן קדמי ושניים אחוריים? 2. האם בכל האוטובוסים החדשים בארץ מותקנת אותה רמפה לנכים כפי שמופיעה בתמונה? האם מישהו נתן דעתו על כך שהנכים לרוב לא יכולים להגיע כלל לתחנה כי המדרכה עליה היא נמצאת גבוהה מדי בעבורם?
 
תשובות

שתי שאלות לגבי אוטובוסים
1. מדוע ישנם דגים עירוניים בעלי 3 סרנים, סרן קדמי ושניים אחוריים? 2. האם בכל האוטובוסים החדשים בארץ מותקנת אותה רמפה לנכים כפי שמופיעה בתמונה? האם מישהו נתן דעתו על כך שהנכים לרוב לא יכולים להגיע כלל לתחנה כי המדרכה עליה היא נמצאת גבוהה מדי בעבורם?
תשובות
1. התמונה שהבאת היא של אוטובוס באורך 15 מטר (אורכו של אוטובוס רגיל הוא 12 מטר), ואחד כזה היה בנסיון בארץ בשירות אגד ודן, מתוצרת מ.א.ן. זהו אוטובוס המיועד לקווים עורקיים, אשר אינו עושה יותר מדי פניות בגלל כושר סיבוב נמוך יותר. בנוסף, האוטובוסים הללו מצויידים בהיגוי אחורי. 2. בכל הנידרפלורים בארץ אכן מותקנת רמפה לנכים, למעט 40 הנידרפלורים הראשונים של דן (המשלוח הראשון).
 
ציין את המס': 85-499-01.

תשובות
1. התמונה שהבאת היא של אוטובוס באורך 15 מטר (אורכו של אוטובוס רגיל הוא 12 מטר), ואחד כזה היה בנסיון בארץ בשירות אגד ודן, מתוצרת מ.א.ן. זהו אוטובוס המיועד לקווים עורקיים, אשר אינו עושה יותר מדי פניות בגלל כושר סיבוב נמוך יותר. בנוסף, האוטובוסים הללו מצויידים בהיגוי אחורי. 2. בכל הנידרפלורים בארץ אכן מותקנת רמפה לנכים, למעט 40 הנידרפלורים הראשונים של דן (המשלוח הראשון).
ציין את המס': 85-499-01.
 
חזר לגרמניה. באגד הוא דווקא היה לא

אביתר,מה עלה בגורל הסיטארו הנסיוני?
איפה הוא היום?
חזר לגרמניה. באגד הוא דווקא היה לא
רע והמחשבה היתה לרכוש אותו במקום אוטובוס דו-מפרקי עתידי. בינתיים הכל מוקפא כי מנסים גם עדיין את הדו-מפרקי של מאן. אני מניח שעקב כך שהממשלה "משביתה" אוטובוסים אחרי 15 שנה, יקנו משהו זול יחסית או יגיעו עם הממשלה להסדר שיאפשר להחזיק אוטובוסים על הכביש 17 עד 20 שנה עם טסט אחד במקום שניים בשנה, כמתחייב כיום לכל אוטובוס שהגיע לגיל "גבורות" של 15 שנה. על-פי החישוב הזה כל שנת אוטובוס שווה לחמש ושליש שנים של בן-אדם !
אצל כלבים וחתולים זה 7 שנים כל שנה.
 
אגב דו-פרקיות

חזר לגרמניה. באגד הוא דווקא היה לא
רע והמחשבה היתה לרכוש אותו במקום אוטובוס דו-מפרקי עתידי. בינתיים הכל מוקפא כי מנסים גם עדיין את הדו-מפרקי של מאן. אני מניח שעקב כך שהממשלה "משביתה" אוטובוסים אחרי 15 שנה, יקנו משהו זול יחסית או יגיעו עם הממשלה להסדר שיאפשר להחזיק אוטובוסים על הכביש 17 עד 20 שנה עם טסט אחד במקום שניים בשנה, כמתחייב כיום לכל אוטובוס שהגיע לגיל "גבורות" של 15 שנה. על-פי החישוב הזה כל שנת אוטובוס שווה לחמש ושליש שנים של בן-אדם !
אצל כלבים וחתולים זה 7 שנים כל שנה.
אגב דו-פרקיות
אתמול הגיעו לנמל 2 מפרקיות מ.א.ן שיורכבו בארגז ובמרכבים. הן נקנו ע"י דן ויבחנו על-ידם ואלי ירכשו עוד בעתיד. הדגם הוא M.A.N NG 363 עם 360 כו"ס, יותר חזק מהלבן (המרשים) של אגד.
 
אבל הסיטארו עדיין 370 כו"ס והוא לא

אגב דו-פרקיות
אתמול הגיעו לנמל 2 מפרקיות מ.א.ן שיורכבו בארגז ובמרכבים. הן נקנו ע"י דן ויבחנו על-ידם ואלי ירכשו עוד בעתיד. הדגם הוא M.A.N NG 363 עם 360 כו"ס, יותר חזק מהלבן (המרשים) של אגד.
אבל הסיטארו עדיין 370 כו"ס והוא לא
דו-מפרקי ! את הסיטארו הדו-מפרקי ניתן יהיה להשיג עם 440 כו"ס ! אני רואה שהקרב נמשך אז רק אציין שאין בכלל מקום להשוואה: המרצדס תמיד יהיה טוב יותר. גם הגימור במרצדס, הרבה-הרבה יותר מדוייק ואיכותי מה גם שהנסיון של מרצדס הוא עצום בהשוואה למאן. החומרים מהם נבנה המרצדס עוברים תהליכים יחודיים רק למרצדס. הגימור במאן הוא סטנדרטי ! בדקתי את המאנים המוגמרים של אגד - הגימור ממש על הפנים ! כל האוטו מתפרק ! כדאי שתבוא למוסך תלפיות ותראה במו-עינייך את המצב. למרצדס יש סוד: המנוע ! ומנועי המרצדס יחודיים בדיוק כמו שלא ניתן לחקות את "קוקה-קולה" אבל אתה כנראה אוהב יותר "פפסי-קולה" אז שיבושם לך עם מאן.
 
אביתר, לא המשכתי את הוויכוח

אבל הסיטארו עדיין 370 כו"ס והוא לא
דו-מפרקי ! את הסיטארו הדו-מפרקי ניתן יהיה להשיג עם 440 כו"ס ! אני רואה שהקרב נמשך אז רק אציין שאין בכלל מקום להשוואה: המרצדס תמיד יהיה טוב יותר. גם הגימור במרצדס, הרבה-הרבה יותר מדוייק ואיכותי מה גם שהנסיון של מרצדס הוא עצום בהשוואה למאן. החומרים מהם נבנה המרצדס עוברים תהליכים יחודיים רק למרצדס. הגימור במאן הוא סטנדרטי ! בדקתי את המאנים המוגמרים של אגד - הגימור ממש על הפנים ! כל האוטו מתפרק ! כדאי שתבוא למוסך תלפיות ותראה במו-עינייך את המצב. למרצדס יש סוד: המנוע ! ומנועי המרצדס יחודיים בדיוק כמו שלא ניתן לחקות את "קוקה-קולה" אבל אתה כנראה אוהב יותר "פפסי-קולה" אז שיבושם לך עם מאן.
אביתר, לא המשכתי את הוויכוח
ציינתי שבקרוב יורכב דגם חדש בדן. אני חושב שאם אגד היו מנסים דגם חדש ואפילו של וולבו, היית כותב על זה כי זה סקופ, נכון? אני לא עושה שום קרב. בקרבות יש רק מפסידים, וכמו שאמרתי הוויכוח הסתיים לעת עתה בשרשור הארוך ההוא. נ.ב. אני לא אוהב לא קולה ולא פפסי ולא RC. אני פשוט לא אוהב משקאות מבעבעים (חוץ מבירות בהירות תוצרת חוץ).
 
האם כשה-וולוו של אגד הוכנס לניסיון

אביתר, לא המשכתי את הוויכוח
ציינתי שבקרוב יורכב דגם חדש בדן. אני חושב שאם אגד היו מנסים דגם חדש ואפילו של וולבו, היית כותב על זה כי זה סקופ, נכון? אני לא עושה שום קרב. בקרבות יש רק מפסידים, וכמו שאמרתי הוויכוח הסתיים לעת עתה בשרשור הארוך ההוא. נ.ב. אני לא אוהב לא קולה ולא פפסי ולא RC. אני פשוט לא אוהב משקאות מבעבעים (חוץ מבירות בהירות תוצרת חוץ).
האם כשה-וולוו של אגד הוכנס לניסיון
עשיתי מזה סקופ ??? בסה"כ ציינתי את העובדה ואת מספרו כאשר ידעתי אותו. הקפדתי לציין במדוייק את מה שאמרו לי המכונאים, הנהגים ומנהלי המוסכים. גם כאשר נכנס המאן הדו-מפרקי לניסיון, הכנסתי מס' תמונות שלו שצילמתי במוסך עטרות וכך גם לגבי הסקניה הצהוב. התלהבות סקופיסתית תהיה לי רק כאשר ינסו מרצדס. שום אוטו אחר לא ממש מלהיב אותי.
 
אני ציינתי במדויק את מה שנאמר לי

האם כשה-וולוו של אגד הוכנס לניסיון
עשיתי מזה סקופ ??? בסה"כ ציינתי את העובדה ואת מספרו כאשר ידעתי אותו. הקפדתי לציין במדוייק את מה שאמרו לי המכונאים, הנהגים ומנהלי המוסכים. גם כאשר נכנס המאן הדו-מפרקי לניסיון, הכנסתי מס' תמונות שלו שצילמתי במוסך עטרות וכך גם לגבי הסקניה הצהוב. התלהבות סקופיסתית תהיה לי רק כאשר ינסו מרצדס. שום אוטו אחר לא ממש מלהיב אותי.
אני ציינתי במדויק את מה שנאמר לי
ע"י מאיר ברכה, סמנכ"ל המשק. אביתר, בשביל חובבי דן ובשביל חובבי אוטובוסים בכלל זהו סקופ. אם אתחיל להגביל את עצמי לסוג מסוים של אוטובוס, לא אהיה חובב אמיתי, אלא פנאט של דגם אחד. חובב אוטובוסים צריך להבין בכולם ואולי להתמחות בקבוצה מסוימת, אבל לא להרכיב משקפי סוס ולהתרכז רק בדבר אחד וכל השאר פשוט לא קיימים לידו. אני ממש מתפלא עליך... אני באמת רוצה שתחזור להיות הסחבק שתמיד היית!
 

fireman

New member
כאן בוצעה מחיקה אינטנסיבית

אני ציינתי במדויק את מה שנאמר לי
ע"י מאיר ברכה, סמנכ"ל המשק. אביתר, בשביל חובבי דן ובשביל חובבי אוטובוסים בכלל זהו סקופ. אם אתחיל להגביל את עצמי לסוג מסוים של אוטובוס, לא אהיה חובב אמיתי, אלא פנאט של דגם אחד. חובב אוטובוסים צריך להבין בכולם ואולי להתמחות בקבוצה מסוימת, אבל לא להרכיב משקפי סוס ולהתרכז רק בדבר אחד וכל השאר פשוט לא קיימים לידו. אני ממש מתפלא עליך... אני באמת רוצה שתחזור להיות הסחבק שתמיד היית!
כאן בוצעה מחיקה אינטנסיבית
תאמינו לי גועל נפש! גועל נפש מה שהלך כאן, בושה וחרפה.... אתם לא יודעים כמה שאני כועס על מה שהלך פה, פשוט תת רמה.... הפכתם דיון שברשור אחר היה מקצועי עם קמצוץ של "חריפות" אני אקרא לזה.....להתנגחות אישית, מרתון של העלבות, הוצאת דיבה, ויכוח חסר טעם וחסר כבוד הדדי....פשוט תתביישו. הפעם הייתה פה רק מחיקה.... במידה וההתנהגות הזו תחזור על עצמה, אני אומר לכם, לא יהיו לי סנטימנטים כלפי אף אחד מכם ולא אכפת לי שתשנאו אותי על זה אחר כך, מי שלהבא יוריד את הפורום הזה לרמה כל כך בזויה ייחסם מהפורום לפרק זמן לא מבוטל! קחו את עצמכם בידיים....כולנו פה לאותה מטרה שבוע טוב
 
עטרות = תלפיות, סליחה !

האם כשה-וולוו של אגד הוכנס לניסיון
עשיתי מזה סקופ ??? בסה"כ ציינתי את העובדה ואת מספרו כאשר ידעתי אותו. הקפדתי לציין במדוייק את מה שאמרו לי המכונאים, הנהגים ומנהלי המוסכים. גם כאשר נכנס המאן הדו-מפרקי לניסיון, הכנסתי מס' תמונות שלו שצילמתי במוסך עטרות וכך גם לגבי הסקניה הצהוב. התלהבות סקופיסתית תהיה לי רק כאשר ינסו מרצדס. שום אוטו אחר לא ממש מלהיב אותי.
עטרות = תלפיות, סליחה !
 

yblumann

New member
אוטובוס נמוך עם Ramp

תשובות
1. התמונה שהבאת היא של אוטובוס באורך 15 מטר (אורכו של אוטובוס רגיל הוא 12 מטר), ואחד כזה היה בנסיון בארץ בשירות אגד ודן, מתוצרת מ.א.ן. זהו אוטובוס המיועד לקווים עורקיים, אשר אינו עושה יותר מדי פניות בגלל כושר סיבוב נמוך יותר. בנוסף, האוטובוסים הללו מצויידים בהיגוי אחורי. 2. בכל הנידרפלורים בארץ אכן מותקנת רמפה לנכים, למעט 40 הנידרפלורים הראשונים של דן (המשלוח הראשון).
אוטובוס נמוך עם Ramp
הסטנדרד האירופי מאז 2000 מחיב יצרנים ליצר אוטובוסים עם רצפה נמוכה ולאפשר לכסא גלגלים עליה ויציאה וגם מקום באוטובוס לכסא Low Floor bus with wheelchair accessibility זה המונח באנגלית. האם יש תקן כזה בישראל? Yoram
 
שני סרנים.

שתי שאלות לגבי אוטובוסים
1. מדוע ישנם דגים עירוניים בעלי 3 סרנים, סרן קדמי ושניים אחוריים? 2. האם בכל האוטובוסים החדשים בארץ מותקנת אותה רמפה לנכים כפי שמופיעה בתמונה? האם מישהו נתן דעתו על כך שהנכים לרוב לא יכולים להגיע כלל לתחנה כי המדרכה עליה היא נמצאת גבוהה מדי בעבורם?
שני סרנים.
גם כדי לחלק את משקל הרכב על הכביש. ועוד סיבה - כאשר ההגוי האחורי עובד, אפקט זריקת הזנב קיצוני, וזאת בגלל המרחק הרב שבין הסרן הקדמי מבין שני האחוריים לבין סוף האוטובוס, על כן, ביציאה מתחנה מתבטל ההיגוי האחורי ואז אורך השלוחה האחורית מתקצר והוא מתחיל בסרן האחורי ביותר. ההיגוי האחורי נועד לקצר את רוחק הסרנים ולהגדיל את יכולת התמרון, וזאת על חשבון הארכת אורך השלוחה האחורית. ביטול ההגוי האחורי מקטין את אורך השלוחה האחורית על חשבון הגדלת רוחק הסרנים.
 

אוהד11

New member
השבתה טרם זמנה

שני סרנים.
גם כדי לחלק את משקל הרכב על הכביש. ועוד סיבה - כאשר ההגוי האחורי עובד, אפקט זריקת הזנב קיצוני, וזאת בגלל המרחק הרב שבין הסרן הקדמי מבין שני האחוריים לבין סוף האוטובוס, על כן, ביציאה מתחנה מתבטל ההיגוי האחורי ואז אורך השלוחה האחורית מתקצר והוא מתחיל בסרן האחורי ביותר. ההיגוי האחורי נועד לקצר את רוחק הסרנים ולהגדיל את יכולת התמרון, וזאת על חשבון הארכת אורך השלוחה האחורית. ביטול ההגוי האחורי מקטין את אורך השלוחה האחורית על חשבון הגדלת רוחק הסרנים.
השבתה טרם זמנה
לפני מספר שנים - בסך הכל לא הרבה - כאשר סילבן שלום היה שר האוצר והתחילו לדבר על קיצוצים תקציביים, התקבלה החלטת ממשלה להאריך את הפעלת האוטובוסים של דן ואגד למשך עשרים שנה. כמו הרבה החלטות ממשלה גם לזו לא התייחסו כנראה ברצינות במשרדים המופקדים על ישום ההחלטה, והראיה היא השבתת האוטובוסים בתקופות יותר מוקדמות, ביחוד לאור ההחלטה המוזרה על הפרטת בתח"צ (שכונתה, משום מה, תחרות .....). כנראה, כמו בהרבה דברים אחרים, אין יד אחת יודעת על מעשי השניה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה