שתי שאלות בנושא תזונה

blckMonkey

New member
שתי שאלות בנושא תזונה

אהלן כולם, יש לי שתי שאלות בנושא תזונה בנחשים: 1) האם הקפאת עכברים אכן מסייעת לקטילת טפילים/חיידקים למינהם? לי ידוע שחיידקים מסויימים מסוגלים להישאר חיים בצורה רדומה בטמפ' נמוכות, וכאשר הטמפרטורה עולה חזרה הם מתעוררים... 2) האם מספר ארוחות קטנות בשבוע עדיפות על ארוחה אחת גדולה בשבוע לצורך גדילה מהירה של הנחשים? תודה
 

דובב

New member
הקפאה ממש לא הורגת חיידקים

רובם פשוט מפסיקים פעילות יש גם כאלה שמסוגלים לתפקד אבל אז המטבוליזם שלהם איטי מאוד לגבי טפילים חיצוניים סביר להניח שפרטים גדולים ימותו אבל ביצים וגם לרוות יכולות לעיתים קרובות לשרוד הקפאה
 
תשובה חלקית..

אכן הקפאה מסייעת בקטילת חיידקים,ולי לא ידוע על חיידקים שעמידים בפני הקפאה עמוקה,בנוגע לארוחה,אצלי זה משתנה,בהתאם לעכברים שיש ברשותי בזמן נתון,אני לא חושב שזה משנה,זה תלוי ברצונו של המגדל ומצב הרעב אצל הנחש,אם אתה רוצה שיגדל מהר יותר,אפשר להעלות את המינון,אבל הייתי שם דגש על כך שבשום מצב לא להגיע למצב של פיטום,הנחש עשוי להיות שמן שלא לצורך ובאיזה שהוא שלב לקצר את חייו,כמו אדם שמן שרק אוכל,הוא חשוף למחלות,התקפי לב...ועוד...לא הייתי רוצה לגדל נחש שמן ועצלן עכב אוכל מרובה בזמן קצר...כולם רוצים שהנחש יגדל כבר ויהיה גדול ומרשים...שם המשחק...סבלנות.
 

דובב

New member
הקפאה וגם יבוש לא הורגות חיידקים!!

הריגת חיידקים או בשמה המקצועי עיקור נעשית רק בחום אם היתה נמצאת דרך לעקר חומרים אורגניים על ידי קירור היו נחסכות הרבה בעיות כעקרון חיידקים הם יצורים עמידים שקשה מאוד להרוג אנטיביוטיקות, קרינה מיננת וטינדילציה הן דרכים נפוצות להרוג חיידקים הקפאה ממש לא!!
 

רן333

New member
אני לא חושב שחידקים הם הדבר היחיד

שצריך להטריד אותנו. אני לא יודע מה מידת העמידות של חידקים כמו Pseudomonas להקפאה, אבל מצד שני - זה גם לא כל כך מעניין אותי. החידקים האלה נמצאים בין כה וכה אצל זוחלים, וקשה לי להאמין שמישהו הצליח לחסל אותם. בזוחלים שמוחזקים בתנאים טובים, החידקים האלה לא גורמים לבעיות. טפילים אחרים, כמו תולעים למיניהן, מטרידים אותי יותר, ואת אלה הקפאה ממושכת מספיק אמורה להרוג. ככה זה לפחות לפי הספרות שאני מכיר.
 

רן333

New member
הקפאה בהחלט משמידה טפילים.

לפי מה שאני מכיר מהספרות בנושא - הקפאה של כחודש אמורה לחסל חלק ניכר מטפילי הזוחלים.
 
היי רן

אני חושב שתולעי מעיים וטפילים חיצוניים אמורים למות,אבל מה בנוגע ליצורים חד תאיים? אמבות
 

דובב

New member
המונח טפילים הוא מונח רחב מאוד.....

טפילים יכולים להיות קרציות או אקריות,תולעים שטוחות או עגולות,חד תאיים או חיידקים ברוב הצורות האלו הבוגרים די פגיעים אך הביצים עמידות מאוד בטווח גדול של תנאים לדוגמה חומרים המיועדים לתילוע ניתנים תמיד בשתי נגלות מאחר שהם הורגים את הטפילים הבוגרים אבל לא את הביצים או את הציסטות של חד התאיים ונבגים של חלק מהחיידקים הנגלה השנייה תפקידה לחסל את הצאצאים הללו.
 

דובב

New member
ישנם טפילי מעיים שמסוגלים לעבור בין

מינים שונים ואפילו משפחות שונות של בעלי חיים לדעתי שלבים מסויימים שלהם בהחלט ישרדו בהקפאה
 
השאלה היא האם ביצי טפילים

ויצורים חד תאיים ישרדו במקפיא... אני אשתדל לברר בקשר לתרופות,צחי,דיברתי עם ווטרינרית והיא אמרה שהתרופות שציינת הם אכן תרופות מעולות וקשות להשגה בארץ. אבל הוורמוקס קוטל בהחלט את התולעי מעיים (סרט ועגולות) והפלג'יל קוטל יצורים חד תאיים ושילוב של שניהם ביחד יהרוג הכל,מומלץ לפני מתן תרופות לעשות בדיקה ע"מ לראות אם יש בכלל צורך ,מובן שאפשר לתת על עיוור אבל זה מיותר עם באפשרותך לבצע בדיקה . אם אתה מגדל בבית ואין לך רצון תק'ציב וכו.. ואני מכיר כאלה שנוהגים לעשות ככה,פשוט לתלע הכל פעם-פעמיים בשנה ונחשים חדשים
 

דובב

New member
אם הקפאה היתה הורגת טפילים אז

לא היה צןרך בבדיקות וטרינריות מקיפות לפני שחיטה היו שוחטים מקפיאים ומשווקים ( אבל זה ממש לא כך...) סלמונלה למשל(ולמיטב ידיעתי) עוברת גם במוצרים קפואים. אגב,אשמח לראות את המאמרים של הנ"ל.
 
אם כך,אז מה עדיף או בריא יותר?

עכבר מוקפא או חי,לי בכל אופן יש את שתי האפשרויות...והאם אני מאבד משהו בכך שאני מקפיא...איזה ויטמינים או משהו כזה?
 

רן333

New member
אתה מוזמן לקרוא את הספרון

Understanding Reptile Parasites (של Roger Klingenberg) שעליו המלצתי כאן יותר מפעם אחת. אני לא פרזיטולוג, כך שקשה לי להתווכח אתך בעניינים כאלה. מה שכן, כשוטרינר מנוסה כמו Klingenberg כותב דברים כאלה - אני נוטה להאמין לו ולפעול לפי ההמלצות שלו. דרך אגב, שים לב לדבר הבא: לא טענתי שהקפאה הורגת כל טפיל שהוא. הטענה היא שהיא הורגת את רוב הטפילים המזיקים לזוחלים.
 
היי רן

מצאתי מישהו עם הספר הזה ואני אנסה להלוות ממנו אותו לכמה ימים ,אמור להיות ממש מעניין
 
למעלה