שתי הודעות חשובות-בשרשור אחד

מצב
הנושא נעול.

suprman1

New member
שתי הודעות חשובות-בשרשור אחד../images/Emo13.gif

שתי הודעות חשובות-בשרשור אחד

מאחר ושתיהן קשורות לאוטובוסים, הראשונה לאגד והשניה לדן: 1) פורסם ב-ynet משרד התחבורה לאגד: תפסיקו למכור כרטיסי טוקמן משרד התחבורה: המכירה מהווה סיכון בטיחותי ועלולה לגרום להאטה במהירות הנסיעה. אגד: המכירה משרתת את ציבור הנוסעים בני ברק מנהל אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, יהודה אלבז, פנה בימים אלה במכתב ליור מזכירות אגד ובו הוא תובע להפסיק הסדר חדש שאגד הפעיל באחרונה, שבמסגרתו מוכרים נהגי אגד כרטיסי טוקמן לנוסעים באוטובוסים. אלבז טוען שמכירת מוצרים בקווי השירות על-ידי נהגים מחייבת קבלת אישור של משרד התחבורה, וכי האישור היחידי שנתן המשרד לנהגים הוא למכור כרטיסים וכרטיסיות לנוסעים, כשירות הקשור למהלך הנסיעה. לדבריו, לאגד - או לכל מפעיל תחבורה ציבורית אחר - לא ניתן אישור למכירת מוצרים, ולפיכך הוא מבקש להפסיק את הסדר המכירה הזה. אגד התחיל למכור כרטיסי טוקמן לנוסעים באמצעות נהגי האוטובוסים בתחילת אפריל השנה, כדי לאפשר לנהגים מקור הכנסה נוסף. משרד התחבורה הודיע כבר בעבר לאגד, בשיחות בעל-פה, שהוא מתנגד לכך בטענה שהמכירה מהווה סיכון בטיחותי ועלולה לגרום להאטה במהירות הנסיעה ולפגוע ברמת השירות שאגד נדרש לספק לנוסעיו. מנהל אגף השיווק של אגד, רון רטנר, אמר בתגובה: הנהגנו את מכירת הכרטיסים הללו כדי לשפר את השירות לנוסעים. צריך לזכור שחלק גדול מנוסעי אגד הם צעירים ועובדים זרים ומכירת כרטיסי הטוקמן משרתת אותם. רטנר סבור שמכירת כרטיסי הטוקמן לא פוגעת בשירות, במהירות או ברמת הבטיחות של הנסיעה: מהירות הנסיעה המסחרית אינה נפגעת מכיוון שהמכירה נעשית על-ידי הנהגים רק בעת שהם במצב של עצירה בתחנות ולא תוך כדי נסיעה. עוד הוסיף, כי "הוחלט על מכירת כרטיסי הטוקמן לאחר בדיקה של משפטנים, שקבעו שאין בכך שום עבירה על החוק או על תקנות התעבורה. אנו מתכוונים להביא את עמדתנו זו בפני משרד התחבורה ומקווים שנצליח לשכנע אותם שאין כל פגיעה בטיחותית, חוקית או ברמת השירות לנוסעים", סיכם רטנר. (02.07.03 , 09:06) 2) מתוך walla-נראה לי שזו תמצא חן בעני כמה מכם, כנראה עקב התחרות עם חברת קווים: הנסיעה באוטובוס בגוש דן תוזל מחר ב-4% יום שני, 30 ביוני 2003, 12:21 מאת: הארץ (צילום אילוסטרציה: בוצ'צ'ו)נסיעה עירונית בקווי אגד ודן תעלה 5 שקלים במקום 5.20; מחיר כרטיסייה - 50 שקל; בשאר האזורים המחיר לא ישתנה; דן התחייבה להוזיל מחירים בהדרגה בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית תעריפי הנסיעה באוטובוסים העירוניים בגוש דן יוזלו החל ממחר ב-4%. לפי התעריף החדש, תעלה נסיעה עירונית בקווי האוטובוסים של קואופרטיב אגד וחברת דן חמישה שקלים במקום 5.20 שקלים כיום. מחיר כרטיסיה (11 נסיעות) יהיה 50 שקל ומחיר נסיעה לאזרח ותיק יעמוד על 2.50 שקלים במקום 2.6 שקלים כיום. בשאר חלקי הארץ לא יתייקרו תעריפי הנסיעה באוטובוסי אגד ודן, כפי שתוכנן, זאת בשל המדדים הנמוכים שנרשמו בחודשים האחרונים. ההוזלה בתעריפי הנסיעה העירוניים במרכז נובעת מהסכם עליו חתמו משרד התחבורה וחברת דן, בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית. חברת דן התחייבה להוזיל את תעריפי הנסיעה העירוניים, בהדרגה, בכל גוש דן בשעור כולל של כ-12%, זאת במקביל להתחלת פעילותן של חברות תחבורה נוספות בגוש דן.
 

alantan

New member
תגובה לרן רטנר (אגד-טוקמן)

שתי הודעות חשובות-בשרשור אחד

מאחר ושתיהן קשורות לאוטובוסים, הראשונה לאגד והשניה לדן: 1) פורסם ב-ynet משרד התחבורה לאגד: תפסיקו למכור כרטיסי טוקמן משרד התחבורה: המכירה מהווה סיכון בטיחותי ועלולה לגרום להאטה במהירות הנסיעה. אגד: המכירה משרתת את ציבור הנוסעים בני ברק מנהל אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, יהודה אלבז, פנה בימים אלה במכתב ליור מזכירות אגד ובו הוא תובע להפסיק הסדר חדש שאגד הפעיל באחרונה, שבמסגרתו מוכרים נהגי אגד כרטיסי טוקמן לנוסעים באוטובוסים. אלבז טוען שמכירת מוצרים בקווי השירות על-ידי נהגים מחייבת קבלת אישור של משרד התחבורה, וכי האישור היחידי שנתן המשרד לנהגים הוא למכור כרטיסים וכרטיסיות לנוסעים, כשירות הקשור למהלך הנסיעה. לדבריו, לאגד - או לכל מפעיל תחבורה ציבורית אחר - לא ניתן אישור למכירת מוצרים, ולפיכך הוא מבקש להפסיק את הסדר המכירה הזה. אגד התחיל למכור כרטיסי טוקמן לנוסעים באמצעות נהגי האוטובוסים בתחילת אפריל השנה, כדי לאפשר לנהגים מקור הכנסה נוסף. משרד התחבורה הודיע כבר בעבר לאגד, בשיחות בעל-פה, שהוא מתנגד לכך בטענה שהמכירה מהווה סיכון בטיחותי ועלולה לגרום להאטה במהירות הנסיעה ולפגוע ברמת השירות שאגד נדרש לספק לנוסעיו. מנהל אגף השיווק של אגד, רון רטנר, אמר בתגובה: הנהגנו את מכירת הכרטיסים הללו כדי לשפר את השירות לנוסעים. צריך לזכור שחלק גדול מנוסעי אגד הם צעירים ועובדים זרים ומכירת כרטיסי הטוקמן משרתת אותם. רטנר סבור שמכירת כרטיסי הטוקמן לא פוגעת בשירות, במהירות או ברמת הבטיחות של הנסיעה: מהירות הנסיעה המסחרית אינה נפגעת מכיוון שהמכירה נעשית על-ידי הנהגים רק בעת שהם במצב של עצירה בתחנות ולא תוך כדי נסיעה. עוד הוסיף, כי "הוחלט על מכירת כרטיסי הטוקמן לאחר בדיקה של משפטנים, שקבעו שאין בכך שום עבירה על החוק או על תקנות התעבורה. אנו מתכוונים להביא את עמדתנו זו בפני משרד התחבורה ומקווים שנצליח לשכנע אותם שאין כל פגיעה בטיחותית, חוקית או ברמת השירות לנוסעים", סיכם רטנר. (02.07.03 , 09:06) 2) מתוך walla-נראה לי שזו תמצא חן בעני כמה מכם, כנראה עקב התחרות עם חברת קווים: הנסיעה באוטובוס בגוש דן תוזל מחר ב-4% יום שני, 30 ביוני 2003, 12:21 מאת: הארץ (צילום אילוסטרציה: בוצ'צ'ו)נסיעה עירונית בקווי אגד ודן תעלה 5 שקלים במקום 5.20; מחיר כרטיסייה - 50 שקל; בשאר האזורים המחיר לא ישתנה; דן התחייבה להוזיל מחירים בהדרגה בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית תעריפי הנסיעה באוטובוסים העירוניים בגוש דן יוזלו החל ממחר ב-4%. לפי התעריף החדש, תעלה נסיעה עירונית בקווי האוטובוסים של קואופרטיב אגד וחברת דן חמישה שקלים במקום 5.20 שקלים כיום. מחיר כרטיסיה (11 נסיעות) יהיה 50 שקל ומחיר נסיעה לאזרח ותיק יעמוד על 2.50 שקלים במקום 2.6 שקלים כיום. בשאר חלקי הארץ לא יתייקרו תעריפי הנסיעה באוטובוסי אגד ודן, כפי שתוכנן, זאת בשל המדדים הנמוכים שנרשמו בחודשים האחרונים. ההוזלה בתעריפי הנסיעה העירוניים במרכז נובעת מהסכם עליו חתמו משרד התחבורה וחברת דן, בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית. חברת דן התחייבה להוזיל את תעריפי הנסיעה העירוניים, בהדרגה, בכל גוש דן בשעור כולל של כ-12%, זאת במקביל להתחלת פעילותן של חברות תחבורה נוספות בגוש דן.
תגובה לרן רטנר (אגד-טוקמן)
משרד התחבוה צודק - בוודאי שהמהירות המסחרית יורדת, מכיוון שהאוטובוס צריך לעמוד יותר זמן בתחנה. מהירות מסחרית בקמ"ש מחושבת על ידי חלוקת המרחק בק"מ בזמן הנסיעה הכולל בשעות (כולל המתנות בתחנות). נהגים צריכים לנהוג. ברוב מדינות אירופה (ביבשת, לא בבריטניה או סקנדינוויה) אף נהוג שהם לא מוכרים כרטיסים, אלא מופעלת שיטת האמון. הנוסע קונה כרטיס בחנות טבק או במכונה בתחנה, ומחתים אותו עצמאית במכשיר באוטובוס. יש מבקרי כרטיסים רבים, ואם נוסע נתפס ללא כרטיס בתוקף, הוא נקנס (יש סיכוי רב להתפס). דבר זה חוסך המתנות מיותרות בתחנות.
 

oren*

New member
כל הכבוד למשרד התחבורה, ובושה לאגד

שתי הודעות חשובות-בשרשור אחד

מאחר ושתיהן קשורות לאוטובוסים, הראשונה לאגד והשניה לדן: 1) פורסם ב-ynet משרד התחבורה לאגד: תפסיקו למכור כרטיסי טוקמן משרד התחבורה: המכירה מהווה סיכון בטיחותי ועלולה לגרום להאטה במהירות הנסיעה. אגד: המכירה משרתת את ציבור הנוסעים בני ברק מנהל אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, יהודה אלבז, פנה בימים אלה במכתב ליור מזכירות אגד ובו הוא תובע להפסיק הסדר חדש שאגד הפעיל באחרונה, שבמסגרתו מוכרים נהגי אגד כרטיסי טוקמן לנוסעים באוטובוסים. אלבז טוען שמכירת מוצרים בקווי השירות על-ידי נהגים מחייבת קבלת אישור של משרד התחבורה, וכי האישור היחידי שנתן המשרד לנהגים הוא למכור כרטיסים וכרטיסיות לנוסעים, כשירות הקשור למהלך הנסיעה. לדבריו, לאגד - או לכל מפעיל תחבורה ציבורית אחר - לא ניתן אישור למכירת מוצרים, ולפיכך הוא מבקש להפסיק את הסדר המכירה הזה. אגד התחיל למכור כרטיסי טוקמן לנוסעים באמצעות נהגי האוטובוסים בתחילת אפריל השנה, כדי לאפשר לנהגים מקור הכנסה נוסף. משרד התחבורה הודיע כבר בעבר לאגד, בשיחות בעל-פה, שהוא מתנגד לכך בטענה שהמכירה מהווה סיכון בטיחותי ועלולה לגרום להאטה במהירות הנסיעה ולפגוע ברמת השירות שאגד נדרש לספק לנוסעיו. מנהל אגף השיווק של אגד, רון רטנר, אמר בתגובה: הנהגנו את מכירת הכרטיסים הללו כדי לשפר את השירות לנוסעים. צריך לזכור שחלק גדול מנוסעי אגד הם צעירים ועובדים זרים ומכירת כרטיסי הטוקמן משרתת אותם. רטנר סבור שמכירת כרטיסי הטוקמן לא פוגעת בשירות, במהירות או ברמת הבטיחות של הנסיעה: מהירות הנסיעה המסחרית אינה נפגעת מכיוון שהמכירה נעשית על-ידי הנהגים רק בעת שהם במצב של עצירה בתחנות ולא תוך כדי נסיעה. עוד הוסיף, כי "הוחלט על מכירת כרטיסי הטוקמן לאחר בדיקה של משפטנים, שקבעו שאין בכך שום עבירה על החוק או על תקנות התעבורה. אנו מתכוונים להביא את עמדתנו זו בפני משרד התחבורה ומקווים שנצליח לשכנע אותם שאין כל פגיעה בטיחותית, חוקית או ברמת השירות לנוסעים", סיכם רטנר. (02.07.03 , 09:06) 2) מתוך walla-נראה לי שזו תמצא חן בעני כמה מכם, כנראה עקב התחרות עם חברת קווים: הנסיעה באוטובוס בגוש דן תוזל מחר ב-4% יום שני, 30 ביוני 2003, 12:21 מאת: הארץ (צילום אילוסטרציה: בוצ'צ'ו)נסיעה עירונית בקווי אגד ודן תעלה 5 שקלים במקום 5.20; מחיר כרטיסייה - 50 שקל; בשאר האזורים המחיר לא ישתנה; דן התחייבה להוזיל מחירים בהדרגה בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית תעריפי הנסיעה באוטובוסים העירוניים בגוש דן יוזלו החל ממחר ב-4%. לפי התעריף החדש, תעלה נסיעה עירונית בקווי האוטובוסים של קואופרטיב אגד וחברת דן חמישה שקלים במקום 5.20 שקלים כיום. מחיר כרטיסיה (11 נסיעות) יהיה 50 שקל ומחיר נסיעה לאזרח ותיק יעמוד על 2.50 שקלים במקום 2.6 שקלים כיום. בשאר חלקי הארץ לא יתייקרו תעריפי הנסיעה באוטובוסי אגד ודן, כפי שתוכנן, זאת בשל המדדים הנמוכים שנרשמו בחודשים האחרונים. ההוזלה בתעריפי הנסיעה העירוניים במרכז נובעת מהסכם עליו חתמו משרד התחבורה וחברת דן, בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית. חברת דן התחייבה להוזיל את תעריפי הנסיעה העירוניים, בהדרגה, בכל גוש דן בשעור כולל של כ-12%, זאת במקביל להתחלת פעילותן של חברות תחבורה נוספות בגוש דן.
כל הכבוד למשרד התחבורה, ובושה לאגד
שבכלל התחילו עם מכירת הכרטיסים (כתבנו זאת כאן בפעם הראשונה שהידיעה הוצגה בפורום). אוטובוס הוא לא דוכן של מפעל הפיס, תפקידו של הנהג להסיע את הלקוחות מנקודה לנקודה בזמן סביר (כמובן בהתאם לחוקי התנועה) ולא לעמוד מאחורי קופה ולמכור מוצרים שאינם קשורים במאום לנסיעה בתחבורה ציבורית (ניחא היו מוכרים מפות תיירות). בניו יורק, לנוסעים אסור ליצור שום קשר עם הנהג - מי שלא מכין סכום כסף מדוייק לנסיעה, נשאר בחוץ (אמא ודודה שלי חוו זאת על בשרן לאחר ששלפו שטר של חמישה דולר). סלקום רוצה להשתמש באוטובוסי אגד כבמרכז מסחרי? שישכרו אנשי מכירות שיסתובבו באוטובוסים ויתעסקו בכסף ובשאלות הנוסעים. מה הלאה? נהג רכבת שעוצר בין תל-אביב להרצליה ומוכר לנוסעים ארטיקים? ולמה להפסיק בכרטיסי טוקמן? אולי בא לי לקנות עיתון יומי? מסטיק? בושם לחברה שלי?
 

suprman1

New member
מכירת כרטיסים וכרטיסיות באוטובוסים

כל הכבוד למשרד התחבורה, ובושה לאגד
שבכלל התחילו עם מכירת הכרטיסים (כתבנו זאת כאן בפעם הראשונה שהידיעה הוצגה בפורום). אוטובוס הוא לא דוכן של מפעל הפיס, תפקידו של הנהג להסיע את הלקוחות מנקודה לנקודה בזמן סביר (כמובן בהתאם לחוקי התנועה) ולא לעמוד מאחורי קופה ולמכור מוצרים שאינם קשורים במאום לנסיעה בתחבורה ציבורית (ניחא היו מוכרים מפות תיירות). בניו יורק, לנוסעים אסור ליצור שום קשר עם הנהג - מי שלא מכין סכום כסף מדוייק לנסיעה, נשאר בחוץ (אמא ודודה שלי חוו זאת על בשרן לאחר ששלפו שטר של חמישה דולר). סלקום רוצה להשתמש באוטובוסי אגד כבמרכז מסחרי? שישכרו אנשי מכירות שיסתובבו באוטובוסים ויתעסקו בכסף ובשאלות הנוסעים. מה הלאה? נהג רכבת שעוצר בין תל-אביב להרצליה ומוכר לנוסעים ארטיקים? ולמה להפסיק בכרטיסי טוקמן? אולי בא לי לקנות עיתון יומי? מסטיק? בושם לחברה שלי?
מכירת כרטיסים וכרטיסיות באוטובוסים
לדעתי זה בכלל רעיון מטופש להשתמש בנהגים כאנשי שיווק על ידי כך שניתנים להם תמריצים(עמלות) על מכירת כרטיסי טוקמן, ולא רק, מסתבר שגם על מכירת כרטיסיות של אגד הנהגים מקבלים עמלות. הדבר כמובן מסכן את איכות הנהיגה של הנהגים, שכן במקום להתרכז בתנועה הם מתרכזים בכמות הכרטיסיות/כרטיסים שהם מכרו. יותר מיזה, לא פעם נתקלתי בנהג אגד אשר מרגע שעצר בתחנה ופתח את הדלתות, אוטמטית הפעיל וינקר שמאלה(גם אם היה תור ארוך של נוסעים שחיכו לעלות לאוטובוס) ואז כאשר אחרון הנוסעים עלה, הנהג סגר את הדלת והתחיל בנסיעה מבלי להתחשב כלל בתנועה(פשוט חתך נהגים אחרים בלי לשים לב) תוך כדי זה שהוא מתעסק עם לקיחת כסף ומתן עודף. אני מסכים עם אלן שצריך להנהיג בארץ שיטת "אמון"(הבעיה שהישראלי המכוער ימצא דרך לעקוף זאת) ולהוציא מהנהג את כל נושא התשלום(אם רוצים לתת תמריצים לנהג, שיתנו לו תמריצים על נהיגה זהירה ובטוחה), או ע"י מכונות כירטוס אוטמטיות כאשר הכרטיסים נקנו מראש, או כמו בשיטה הישנה שהייתה נהוגה בחלק מהקווים של דן בשנות ה-80 כשהעליה לאוטבוס נעשתה מהדלת האחורית ושם ישב קופאי ואילו הנהג מטרתו היחידה היתה לנהוג את האוטובוס בביטחה. החיסרון כמובן בשיטה זו היא עלות כח אדם!!! אבל היתרון הוא בכך שניתן יהיה לבודד את הנהג מהנוסעים וכך הוא יהיה מרוכז כולו בנהיגה.
 

o a k y

New member
יש שתי אפשרויות..

מכירת כרטיסים וכרטיסיות באוטובוסים
לדעתי זה בכלל רעיון מטופש להשתמש בנהגים כאנשי שיווק על ידי כך שניתנים להם תמריצים(עמלות) על מכירת כרטיסי טוקמן, ולא רק, מסתבר שגם על מכירת כרטיסיות של אגד הנהגים מקבלים עמלות. הדבר כמובן מסכן את איכות הנהיגה של הנהגים, שכן במקום להתרכז בתנועה הם מתרכזים בכמות הכרטיסיות/כרטיסים שהם מכרו. יותר מיזה, לא פעם נתקלתי בנהג אגד אשר מרגע שעצר בתחנה ופתח את הדלתות, אוטמטית הפעיל וינקר שמאלה(גם אם היה תור ארוך של נוסעים שחיכו לעלות לאוטובוס) ואז כאשר אחרון הנוסעים עלה, הנהג סגר את הדלת והתחיל בנסיעה מבלי להתחשב כלל בתנועה(פשוט חתך נהגים אחרים בלי לשים לב) תוך כדי זה שהוא מתעסק עם לקיחת כסף ומתן עודף. אני מסכים עם אלן שצריך להנהיג בארץ שיטת "אמון"(הבעיה שהישראלי המכוער ימצא דרך לעקוף זאת) ולהוציא מהנהג את כל נושא התשלום(אם רוצים לתת תמריצים לנהג, שיתנו לו תמריצים על נהיגה זהירה ובטוחה), או ע"י מכונות כירטוס אוטמטיות כאשר הכרטיסים נקנו מראש, או כמו בשיטה הישנה שהייתה נהוגה בחלק מהקווים של דן בשנות ה-80 כשהעליה לאוטבוס נעשתה מהדלת האחורית ושם ישב קופאי ואילו הנהג מטרתו היחידה היתה לנהוג את האוטובוס בביטחה. החיסרון כמובן בשיטה זו היא עלות כח אדם!!! אבל היתרון הוא בכך שניתן יהיה לבודד את הנהג מהנוסעים וכך הוא יהיה מרוכז כולו בנהיגה.
יש שתי אפשרויות..
1) להחזיר את "אנשי הכרטיסים" הישנים והטובים.. כן אלה שיושבים מושב אחד ממול לנהג ומתעזקים בכרטיסים. 2) לעשות כמו בארגנטינה (זה המקוטם היחיד שאני מכיר שישנם מכונות כאלו) שהתקינו בכל אוטובוס מכונה שאתה מכניס את סכום הכסף והיהא מוציאה לך כרטיס. והנהג? הנהג בככל יושב עם "קיר" זכוכית ככה שהוא יהיה מרוכז כל הזמן. אבל יש גם חיסרונות: 1) אבא שלי עוד כשחיינו בארגנטינה הכנסי כסף וקיבל "מטבע" מפלסטיק! 2) זהמכונה תופסת מקום "מורידה" שתי מושבים ומפירע טיפה במעבר. מסכימים?
 

ליילנד

New member
../images/Emo52.gifממש לא לענין

מכירת כרטיסים וכרטיסיות באוטובוסים
לדעתי זה בכלל רעיון מטופש להשתמש בנהגים כאנשי שיווק על ידי כך שניתנים להם תמריצים(עמלות) על מכירת כרטיסי טוקמן, ולא רק, מסתבר שגם על מכירת כרטיסיות של אגד הנהגים מקבלים עמלות. הדבר כמובן מסכן את איכות הנהיגה של הנהגים, שכן במקום להתרכז בתנועה הם מתרכזים בכמות הכרטיסיות/כרטיסים שהם מכרו. יותר מיזה, לא פעם נתקלתי בנהג אגד אשר מרגע שעצר בתחנה ופתח את הדלתות, אוטמטית הפעיל וינקר שמאלה(גם אם היה תור ארוך של נוסעים שחיכו לעלות לאוטובוס) ואז כאשר אחרון הנוסעים עלה, הנהג סגר את הדלת והתחיל בנסיעה מבלי להתחשב כלל בתנועה(פשוט חתך נהגים אחרים בלי לשים לב) תוך כדי זה שהוא מתעסק עם לקיחת כסף ומתן עודף. אני מסכים עם אלן שצריך להנהיג בארץ שיטת "אמון"(הבעיה שהישראלי המכוער ימצא דרך לעקוף זאת) ולהוציא מהנהג את כל נושא התשלום(אם רוצים לתת תמריצים לנהג, שיתנו לו תמריצים על נהיגה זהירה ובטוחה), או ע"י מכונות כירטוס אוטמטיות כאשר הכרטיסים נקנו מראש, או כמו בשיטה הישנה שהייתה נהוגה בחלק מהקווים של דן בשנות ה-80 כשהעליה לאוטבוס נעשתה מהדלת האחורית ושם ישב קופאי ואילו הנהג מטרתו היחידה היתה לנהוג את האוטובוס בביטחה. החיסרון כמובן בשיטה זו היא עלות כח אדם!!! אבל היתרון הוא בכך שניתן יהיה לבודד את הנהג מהנוסעים וכך הוא יהיה מרוכז כולו בנהיגה.
ממש לא לענין
עוד מעט יתנו לנהגים למכור
ו-
. נהגים לא צריכים למכור כרטיסים ואם אפשרי להוריד את זה מהם ע"י איזו מכונה אוטומטית או משהו זה ודאי טוב (רק לא את הכרטיסנים של פעם)
 

o a k y

New member
מה בעייה עם הכטיסנים? ../images/Emo98.gif

ממש לא לענין
עוד מעט יתנו לנהגים למכור
ו-
. נהגים לא צריכים למכור כרטיסים ואם אפשרי להוריד את זה מהם ע"י איזו מכונה אוטומטית או משהו זה ודאי טוב (רק לא את הכרטיסנים של פעם)
מה בעייה עם הכטיסנים?
 

ליילנד

New member
כרטיסנים../images/Emo54.gif

*כרטיסנים
כרטיסנים

אין רע בכרטיסנים, אולי אפילו זה יכול לספק תעסוקה למובטלים בני ימינו, אבל פשוט לא אהבתי את האוטובוסים בעלי הדלתות האחוריות עם הכרטיסן, שהיו פעם באוטובוסים 4, 5, 40, 42 ועוד כאלה שאינני זוכרת ואולי גם לא הכרתי. הם היו נורא מעצבנים והיה נוצר פקק של אנשים מאחורה לפני הכרטיסן והיו נהגים חסרי סבלנות שהיו סוגרים את הדלתות על האנשים. אם היו אי פעם אוטובוסים שלא סבלתי אלה הם עם הכרטיסנים וגם השוסונים שבמראה שלהם היו נורא מצחיקים (תסתכלו מחר במוזיאון אגד אבל הנסיעה בהם היתה עושה לי בחילות ושמעתי את זה מעוד אנשים.
 

o a k y

New member
דווקא..

כרטיסנים

אין רע בכרטיסנים, אולי אפילו זה יכול לספק תעסוקה למובטלים בני ימינו, אבל פשוט לא אהבתי את האוטובוסים בעלי הדלתות האחוריות עם הכרטיסן, שהיו פעם באוטובוסים 4, 5, 40, 42 ועוד כאלה שאינני זוכרת ואולי גם לא הכרתי. הם היו נורא מעצבנים והיה נוצר פקק של אנשים מאחורה לפני הכרטיסן והיו נהגים חסרי סבלנות שהיו סוגרים את הדלתות על האנשים. אם היו אי פעם אוטובוסים שלא סבלתי אלה הם עם הכרטיסנים וגם השוסונים שבמראה שלהם היו נורא מצחיקים (תסתכלו מחר במוזיאון אגד אבל הנסיעה בהם היתה עושה לי בחילות ושמעתי את זה מעוד אנשים.
דווקא..
הכרטיסנים נורא נחמדים
בלי שום קשר.. יש "פקק" גם כשהנהג מתחיל לספר עודף וכו'... ובכל זאת מישהו לא העלה את זה לפה.. אבל.. מכירים את המוניות שירות שאתה מביא את הכסף לנהג תוך כדי נסיעה והנהג עם יד אחת סופר את הכסף.. מכניס אותו.. מחפש את העודף ואם היד השנייה נוהג? ובכן זה ממש מסוכן לדעתי. וכנראה עד שאיזה נהג מונית לא יתנגש בעץ בתוך כיכר זה לא ייפסק.
 

ליילנד

New member
מצטערת, אני שונאת מוניות../images/Emo10.gif

דווקא..
הכרטיסנים נורא נחמדים
בלי שום קשר.. יש "פקק" גם כשהנהג מתחיל לספר עודף וכו'... ובכל זאת מישהו לא העלה את זה לפה.. אבל.. מכירים את המוניות שירות שאתה מביא את הכסף לנהג תוך כדי נסיעה והנהג עם יד אחת סופר את הכסף.. מכניס אותו.. מחפש את העודף ואם היד השנייה נוהג? ובכן זה ממש מסוכן לדעתי. וכנראה עד שאיזה נהג מונית לא יתנגש בעץ בתוך כיכר זה לא ייפסק.
מצטערת, אני שונאת מוניות
 

krause

New member
ברוכה הבאה לשוסון קלאב.כפי שתארת

כרטיסנים

אין רע בכרטיסנים, אולי אפילו זה יכול לספק תעסוקה למובטלים בני ימינו, אבל פשוט לא אהבתי את האוטובוסים בעלי הדלתות האחוריות עם הכרטיסן, שהיו פעם באוטובוסים 4, 5, 40, 42 ועוד כאלה שאינני זוכרת ואולי גם לא הכרתי. הם היו נורא מעצבנים והיה נוצר פקק של אנשים מאחורה לפני הכרטיסן והיו נהגים חסרי סבלנות שהיו סוגרים את הדלתות על האנשים. אם היו אי פעם אוטובוסים שלא סבלתי אלה הם עם הכרטיסנים וגם השוסונים שבמראה שלהם היו נורא מצחיקים (תסתכלו מחר במוזיאון אגד אבל הנסיעה בהם היתה עושה לי בחילות ושמעתי את זה מעוד אנשים.
ברוכה הבאה לשוסון קלאב.כפי שתארת
השוסון רעד,והתחמם אבל היינו ילדים, זה היה חדש ומדהים, וצרפתי, וזה נסע לים. מחר נלטף אותו.krause מודל 50. אגב. אני במקור מחולון. ובחולון היו שוסונים של אגד, ללא כרטיסן עצמאי מאחור.באם זכרוני אינו מטעני.
 

o a k y

New member
סליחה על הבורות ../images/Emo13.gif מה זה שוסון?

ברוכה הבאה לשוסון קלאב.כפי שתארת
השוסון רעד,והתחמם אבל היינו ילדים, זה היה חדש ומדהים, וצרפתי, וזה נסע לים. מחר נלטף אותו.krause מודל 50. אגב. אני במקור מחולון. ובחולון היו שוסונים של אגד, ללא כרטיסן עצמאי מאחור.באם זכרוני אינו מטעני.
סליחה על הבורות
מה זה שוסון?
 
כרטיסנים

אוטובוס "נחשק" מאוד אצל המובוגרים
שביננו,יפה מבחוץ אבל אסון מבחינה מכנית. מחר תשמע ותראה עליו הכל.
כרטיסנים
לכרטיסנים יש יתרון אחד גדול: חסכון בזמן. זה איפשר לנוסעים לעלות לאוטובוס בזמן קצר ולקבל את הכרטיסים תוך כדי תנועה. כך האוטובוס היה מסיים סבב מהר יותר. כמובן שגם הבטיחות היתה נשכרת כי הנהג עסק רק בנהיגה. החסרון הגדול הוא כלכלי. אוטובוס עם שני אנשי צוות הוא יקר יותר לתפעול. אני חושב שהפתרון הוא בכרטיסים חופשי חודשי, חופשי יומי או כרטיסיות שאותן מבטלים במכשיר ניקוב הנמצא ליד כל דלת. זה חוסך את זמן העליה לרכב והנוסעים יכולים לעלות בבת אחת דרך כל הדלתות. סידור כזה הוא הנפוץ באירופה.
 

suprman1

New member
אפרופו כרטיסנים../images/Emo151.gif

כרטיסנים
לכרטיסנים יש יתרון אחד גדול: חסכון בזמן. זה איפשר לנוסעים לעלות לאוטובוס בזמן קצר ולקבל את הכרטיסים תוך כדי תנועה. כך האוטובוס היה מסיים סבב מהר יותר. כמובן שגם הבטיחות היתה נשכרת כי הנהג עסק רק בנהיגה. החסרון הגדול הוא כלכלי. אוטובוס עם שני אנשי צוות הוא יקר יותר לתפעול. אני חושב שהפתרון הוא בכרטיסים חופשי חודשי, חופשי יומי או כרטיסיות שאותן מבטלים במכשיר ניקוב הנמצא ליד כל דלת. זה חוסך את זמן העליה לרכב והנוסעים יכולים לעלות בבת אחת דרך כל הדלתות. סידור כזה הוא הנפוץ באירופה.
אפרופו כרטיסנים

איש אחד עולה לאוטובוס בפתח תקוה ושואל את הכרטיסן שיושב מאחור כמה עולה כרטיס לת"א. הכרטיסן עונה לו: "לא יודע תשאל את הנהג", טוב הוא צועד לקידמת האוטובוס ושואל את הנהג כמה עולה כרטיס לת"א?, הנהג עונה לו: "לא יודע תשאל את הכרטיסן" אז הוא צועד אחורה אל הכרטיסן, וחוזר חלילה כל אחד מהם מפנה אותו לשני. בסופו של דבר הגיע האוטובוס לתל אביב והאיש התכוון לרדת בתחנה, אז הכרטיסן עצר אותו בטענה שלא שילם על הנסיעה, והאיש השיב,על מה לשלם? כל הדרך הלכתי ברגל!!!
(ישן ישן אבל עדיין נחמד). ועכשיו שאלה ברצינות לפני שנתיים טיילתי בפראג, ונסעתי המון בחשמליות שלהם(TRAMS), שם הנהג אינו מתעסק בכלל בכספים, הוא יושב בתא מבודד, ואילו עליך לרכוש כרטיס בחנויות שנראות כמו "פיצוציות". בכל חשלמית יש מכשיר סימון אוטומטי שמציין את השעה והתאריך שעלית לחשמלית, וכך ניתן לפקח על התשלום, קרי ישנם כרטיסים שתקפים לחצי שעה נסיעה עד שעתיים. אני כתייר דאגתי תמיד שהכרטיס שברשותי יהיה תמיד מעודכן על מנת לא להסתבך בצרות, אך לתדהמתי שמתי לב שהמקומיים כלל לא משתמשים במכשיר זה, הם פשוט עולים ויורדים בתחנות מבלי לכרטס, גם לא הבחנתי בשום פקח באף אחת מהנסיעות שעלה ובדק את כרטיסי הנוסעים. ושאלתי היא: האם יש להם כרטיס חופשי חדשי שהם לא צריכים לכרטס אותו או שמא הם לוקחים את הסיכון בגלל מכשיר ה"אמון" שהפיקוח עליו הוא לא קפדני(בכל אופן לפי מה שאני התרשמתי)ומקסימום מסתכנים בקנס??? לדעתי זו גם הסיבה שמכשירים מסוג זה לא יתפסו בארץ בגלל כל מיני תחמנים למינהם.
 

cmr

New member
כרטיסים בפראג

אפרופו כרטיסנים

איש אחד עולה לאוטובוס בפתח תקוה ושואל את הכרטיסן שיושב מאחור כמה עולה כרטיס לת"א. הכרטיסן עונה לו: "לא יודע תשאל את הנהג", טוב הוא צועד לקידמת האוטובוס ושואל את הנהג כמה עולה כרטיס לת"א?, הנהג עונה לו: "לא יודע תשאל את הכרטיסן" אז הוא צועד אחורה אל הכרטיסן, וחוזר חלילה כל אחד מהם מפנה אותו לשני. בסופו של דבר הגיע האוטובוס לתל אביב והאיש התכוון לרדת בתחנה, אז הכרטיסן עצר אותו בטענה שלא שילם על הנסיעה, והאיש השיב,על מה לשלם? כל הדרך הלכתי ברגל!!!
(ישן ישן אבל עדיין נחמד). ועכשיו שאלה ברצינות לפני שנתיים טיילתי בפראג, ונסעתי המון בחשמליות שלהם(TRAMS), שם הנהג אינו מתעסק בכלל בכספים, הוא יושב בתא מבודד, ואילו עליך לרכוש כרטיס בחנויות שנראות כמו "פיצוציות". בכל חשלמית יש מכשיר סימון אוטומטי שמציין את השעה והתאריך שעלית לחשמלית, וכך ניתן לפקח על התשלום, קרי ישנם כרטיסים שתקפים לחצי שעה נסיעה עד שעתיים. אני כתייר דאגתי תמיד שהכרטיס שברשותי יהיה תמיד מעודכן על מנת לא להסתבך בצרות, אך לתדהמתי שמתי לב שהמקומיים כלל לא משתמשים במכשיר זה, הם פשוט עולים ויורדים בתחנות מבלי לכרטס, גם לא הבחנתי בשום פקח באף אחת מהנסיעות שעלה ובדק את כרטיסי הנוסעים. ושאלתי היא: האם יש להם כרטיס חופשי חדשי שהם לא צריכים לכרטס אותו או שמא הם לוקחים את הסיכון בגלל מכשיר ה"אמון" שהפיקוח עליו הוא לא קפדני(בכל אופן לפי מה שאני התרשמתי)ומקסימום מסתכנים בקנס??? לדעתי זו גם הסיבה שמכשירים מסוג זה לא יתפסו בארץ בגלל כל מיני תחמנים למינהם.
כרטיסים בפראג
קיימים בפראג כרטיסים יומיים, שבועיים וחודשיים, אותם ניתן לרכוש בחנויות ובתחנות מרכזיות
 

ליילנד

New member
שוסונים

אוטובוס "נחשק" מאוד אצל המובוגרים
שביננו,יפה מבחוץ אבל אסון מבחינה מכנית. מחר תשמע ותראה עליו הכל.
שוסונים
סליחה קודם כל לא מבוגרים, אלא משהו באמצע ושנית בהחלט לא אוטובוס נחשק, היום נחמד לראות אותו בצורתו המוזרה והמצחיקה משהו, אבל נחשק??? ממש לא.
 

ליילנד

New member
תיקון טעות../images/Emo54.gif

ברוכה הבאה לשוסון קלאב.כפי שתארת
השוסון רעד,והתחמם אבל היינו ילדים, זה היה חדש ומדהים, וצרפתי, וזה נסע לים. מחר נלטף אותו.krause מודל 50. אגב. אני במקור מחולון. ובחולון היו שוסונים של אגד, ללא כרטיסן עצמאי מאחור.באם זכרוני אינו מטעני.
תיקון טעות

לשוסונים לא היו כרטיסנים. אמרתי שלא אהבתי שוסונים הם עשו בחילות עם כל הרעידות שלהם. כמו-כן לא אהבתי את האוטובוסים עם הכרטיסנים שהיו להם 3 דלתות, 1. ליד הנהג 2. דלת כפולה ליד הכרטיסןועוד דלת באמצע. יכול להיות שהם לא כל כך גרועים, אבל כך אני זוכרת אותם והייתי בסך הכל ילדה די קטנה. אגב, זה מזכיר לי, באוטובוס החדש של "קווים" יש מנוע בתוך האוטובוס מאחור, גם לשוסון היה אבל מקדימה ליד הנהג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה