שתיית חלב גורמת לאיבוד סידן?

שתיית חלב גורמת לאיבוד סידן?

שלום, אני בן 22, מצב גופני טוב - גובה 176 ושוקל 75 פחות או יותר. אין לי בעיות בריאותיות מיוחדות. כבר שנים שאני שותה מידי בוקר כוס שוקו, ומדי ערב כוס חלב לפני השינה, ולאחרונה חבר שלי ששומר על תזונה נכונה, אמר לי שהרגל כזה יכול לגרום בעתיד לבעיות בריחת סידן. אשמח לדעת אם זה נכון, ואם כן, מה המינון המומלץ למוצרי חלב בגיל שלי. תודה מראש.
 

goanin

New member
אוי ואבוי לך!

סליחא על הדרמטיות. אבל אני מרגיש שלא משנה מה אני אכתוב כאן, זא לא יביע מספיק כמה חלב הוא נוראי לך! לא לשתות חלב!! לא לקנות חלב בכלל! בטח שלא לפני שינה! העדף יוגורט. וגם - רק בבקר. בעניין בריחת הסידן: אחד הדברים שגורמים לבריחת סידן היא אכילה של מזונות שמייצרים אפר חומצי בגוף לאחר חלוף החמרים שלהם. מזונות אלה הם בעקר מזונות חלבוניים. החומציות גורמת לעצמות לשחרר סידן כדי לאזן. האפקט של גבינות למשל (לא משנה אחוז השומן!) הוא מאד חומצי. דוקא חלב ויוגורט לא גורמים לבריחת סידן כי הם לא מייצרים אפר חומצי במיֻחד. על כל פנים, כדי למנוע את העניין הזא, פשוט משלבים המון ירקות בתפריט שלנו. הירקות יוצרים אפר בסיסי בגוף, ומאזנים את החומציות של שאר המזונות שלנו. אכילת ירקות בשפע מונעת בריחת סידן, ומחזקת את העצמות באופן עקיף. לחלב יש כל כך הרבה חסרונות גם ככה, שבוא לא נתחיל בכלל.
 
חלב וסידן

הרגל זה לא יגרום לך בעתיד לבריחת סידן. אין מינון למוצרי חלב יש המלצה יומית לכמות הסידן שבגילך צריכה להיות 1000 מ"ג ליום. בכוס חלב מועשר בסידן יש כ-300 מ"ג סידן, תלוי בסוג ובאחוז השומן.
 
תודה על התשובות, אבל אני קצת מבולבל

סיגל, תודה על התשובה. החלב שאני שותה הוא החלב ה"רגיל" - 3 אחוז שומן, ולא מועשר בסידן באופן מיוחד. התשובה של goanin קצת מרתיעה - מעניין אותי לדעת מה דעתך בעניין החלב - להימנע בכלל כמו שהוא אומר? אני לא שומר על דיאטה מסויימת - אבל אני משלב סלט ירקות כמעט כל יום. אני בד"כ אוכל ארוחת צהריים בשרית, וארוחת ערב חלבית - לעיתים רחוקות להיפך. אוכל סושי או דג פעם בשבוע בערך. אני לא אוכל בד"כ ארוחת בוקר, למעט השוקו. מאחר ואני לא עושה פעילות ספורטיבית סדירה ועובד בעבודה משרדית, אגרתי מעט שומן עודף - ובחודשיים האחרונים הורדתי את המינון הכללי של אוכל שאני צורך לכמות שרק מספיקה לי, והרזתי קצת. אני אשמח לדעת אם יש עוד משהו שכדאי לי להימנע ממנו או להקטין את המינון, או שיש משהו שכדאי לי להשלים.
 
למעלה