שר התחבורה על תחנת כפר מנחם:

מצב
הנושא נעול.

משה343

New member
כאחד שחובב נסיעה ברכבת אני מעדיף אוטובוס ...

בניגוד אליך רוב הנוסעים מעדיפים רכבת על אוטוב
על פי מספר הנוסעים נראה שחל גידול במספר הנוסעים גם ברכבת וגם באוטובוס. לא חושב שרבים עברו מהרכבת לאוטובוס.
הנסיעה ברכבת נוחה יותר ואמינה יותר מבחינת זמנים ושווה לנסוע בה גם במחיר יותר גבוה, או זמן מעט יותר ארוך.
רק למעטים יותר נוח לנסוע באוטובוס מטלטל מאשר ברכבת.
כאחד שחובב נסיעה ברכבת אני מעדיף אוטובוס ...
בקו ב"ש-ת"א .

1. מהיר יותר
2. זול יותר
3. מיקום תחנה נוח יותר בב"ש עבורי

ואני אומר זאת כאחד שסובל מבחילות באוטובוסים [לרוב במאספים] .

אם אני מצליח "לשרוד" בשלום נסיעה בקווים 370/380 אז תאמין לי שאחרים
בוודאי ובוודאי מצליחים לשרוד את הנסיעה .

מתי כן אני משתמש ברכבת ועשיתי זאת מספר פעמים בשנה האחרונה,
בנסיעות לנתב"ג נוח לי יותר להגיע ישירות לטרמינל דרך ת"א הגנה .
 

Ofekalef1

New member
מהיר יותר?

כאחד שחובב נסיעה ברכבת אני מעדיף אוטובוס ...
בקו ב"ש-ת"א .

1. מהיר יותר
2. זול יותר
3. מיקום תחנה נוח יותר בב"ש עבורי

ואני אומר זאת כאחד שסובל מבחילות באוטובוסים [לרוב במאספים] .

אם אני מצליח "לשרוד" בשלום נסיעה בקווים 370/380 אז תאמין לי שאחרים
בוודאי ובוודאי מצליחים לשרוד את הנסיעה .

מתי כן אני משתמש ברכבת ועשיתי זאת מספר פעמים בשנה האחרונה,
בנסיעות לנתב"ג נוח לי יותר להגיע ישירות לטרמינל דרך ת"א הגנה .
מהיר יותר?
 

olli3

New member
מנהל
כן, מרכבת מרכז למרכז אורן בשעה ו4 דקות

מהיר יותר?
כן, מרכבת מרכז למרכז אורן בשעה ו4 דקות
זה לא מהיר? וכבר נסעתי עם נהגים שעשו את זה בשעה ו2 דקות.

בשעות היותר עמוסות זה לוקח שעה ו10 דקות עד שעה ו15 דקות.

ואני בכלל לא מדבר על 370 מבאר שבע ללה גווארדיה. נסיעה של שעה בלבד מסורוקה עד ללה גווארדיה - תענוג.
 

משה343

New member
כן מהיר , אני גר בכניסה לבאר שבע מצפון ...

מהיר יותר?
כן מהיר , אני גר בכניסה לבאר שבע מצפון ...
בשבילי זה מעולה , יש כאלה שגרים בהמשך מסלול ההורדה/עליה
כמו תחנת מרכז מורים/מרפאות חוץ .

מה קורה עם רכבת , אני צריך לרדת בתחנת האוניברסיטה/מרכז ולקחת אוטובוס
עירוני , זה עוד תשלום נוסף ויותר מכן זמן נוסף .
 
אבל זה יתרון לאוטובוס שנובע מהמבנה של

כן מהיר , אני גר בכניסה לבאר שבע מצפון ...
בשבילי זה מעולה , יש כאלה שגרים בהמשך מסלול ההורדה/עליה
כמו תחנת מרכז מורים/מרפאות חוץ .

מה קורה עם רכבת , אני צריך לרדת בתחנת האוניברסיטה/מרכז ולקחת אוטובוס
עירוני , זה עוד תשלום נוסף ויותר מכן זמן נוסף .
אבל זה יתרון לאוטובוס שנובע מהמבנה של
באר שבע שיהיה קיים גם אם יהיו 10 רכבות ישירות בשעה בין באר שבע לתל אביב.
כי הדרך מהתחנה המרכזית של באר שבע ליציאה מהעיר לכיוון תל אביב עוברת דרך חלק נכבד מאזורי המגורים ומוקדי העניין של באר שבע.
היתרון הזה לא קשור לרמת השירות הרכבתי.
 

משה343

New member
יתרון הוא יתרון, לא חשוב ממה הוא נובע ...

אבל זה יתרון לאוטובוס שנובע מהמבנה של
באר שבע שיהיה קיים גם אם יהיו 10 רכבות ישירות בשעה בין באר שבע לתל אביב.
כי הדרך מהתחנה המרכזית של באר שבע ליציאה מהעיר לכיוון תל אביב עוברת דרך חלק נכבד מאזורי המגורים ומוקדי העניין של באר שבע.
היתרון הזה לא קשור לרמת השירות הרכבתי.
יתרון הוא יתרון, לא חשוב ממה הוא נובע ...
כשאתה בוחר להשתמש בתחבורה ציבורית אתה בודק
מספר פרמטרים ומחליט במי מכלי התח"צ לנסוע .

לא נכנסתי לעומקי רמת השרות הרכבתי , רשמתי רק
שמבחינתי בקווים המהירים האוטובוס בעבורי
מהיר,זול ומביא אותי ליעד קרוב יותר .
 

zahipan10

New member
צריך להקים תחנת רכבת חדשה בכניסה לעיר

אבל זה יתרון לאוטובוס שנובע מהמבנה של
באר שבע שיהיה קיים גם אם יהיו 10 רכבות ישירות בשעה בין באר שבע לתל אביב.
כי הדרך מהתחנה המרכזית של באר שבע ליציאה מהעיר לכיוון תל אביב עוברת דרך חלק נכבד מאזורי המגורים ומוקדי העניין של באר שבע.
היתרון הזה לא קשור לרמת השירות הרכבתי.
צריך להקים תחנת רכבת חדשה בכניסה לעיר
תחנת רכבת חדשה במרחק 5 דקות הליכה ממרכז אורן ישרת המון תושבים בשכונות ד׳, רמות, יא׳ ונחל עשן, וכך לאוטובוס לא יהיה יתרון בחלק הזה של העיר.
 

Ofekalef1

New member
ויהיה לי יתרון בשאר חלקי העיר...

צריך להקים תחנת רכבת חדשה בכניסה לעיר
תחנת רכבת חדשה במרחק 5 דקות הליכה ממרכז אורן ישרת המון תושבים בשכונות ד׳, רמות, יא׳ ונחל עשן, וכך לאוטובוס לא יהיה יתרון בחלק הזה של העיר.
ויהיה לי יתרון בשאר חלקי העיר...
אי אפשר לבטל את תחנת באר שבע-צפון כי היא משרתת את האוניברסיטה, ואז פשוט הארכת את זמן הנסיעה הארוך גם ככה.
 

zahipan10

New member
לא אמרתי לבטל אמרתי להוסיף תחנה

ויהיה לי יתרון בשאר חלקי העיר...
אי אפשר לבטל את תחנת באר שבע-צפון כי היא משרתת את האוניברסיטה, ואז פשוט הארכת את זמן הנסיעה הארוך גם ככה.
לא אמרתי לבטל אמרתי להוסיף תחנה
הזמן שיתווסף לנסיעה הוא זניח, אולי דקה כשיהיו רכבות חשמליות, והאוכלוסייה שתחנה זו תשרת היא גדולה.
 

Ofekalef1

New member
לא אמרתי שאמרת

לא אמרתי לבטל אמרתי להוסיף תחנה
הזמן שיתווסף לנסיעה הוא זניח, אולי דקה כשיהיו רכבות חשמליות, והאוכלוסייה שתחנה זו תשרת היא גדולה.
לא אמרתי שאמרת
אמרתי שאם לא מבטלים אז נוסף זמן נסיעה.

לא יודע כמה זה יוסיף, אולי בחשמול באמת רק דקה אם כי אני בספק.

בכל מקרה, אני זוכר שמישהו אמר כאן בפורום שיש תכנון רחוק מאוד של תחנה בכניסה לעיר (מיכאל?)
 

zahipan10

New member
בלי חישמול זה יוסיף 2 דקות

לא אמרתי שאמרת
אמרתי שאם לא מבטלים אז נוסף זמן נסיעה.

לא יודע כמה זה יוסיף, אולי בחשמול באמת רק דקה אם כי אני בספק.

בכל מקרה, אני זוכר שמישהו אמר כאן בפורום שיש תכנון רחוק מאוד של תחנה בכניסה לעיר (מיכאל?)
בלי חישמול זה יוסיף 2 דקות
בתל אביב ובחיפה יש ארבע תחנות רכבת, באר שבע יכולה להרשות לעצמה שלוש.
 

Ofekalef1

New member
כן, והזמן בין התחנה הראשונה בתל אביב לתחנה

בלי חישמול זה יוסיף 2 דקות
בתל אביב ובחיפה יש ארבע תחנות רכבת, באר שבע יכולה להרשות לעצמה שלוש.
כן, והזמן בין התחנה הראשונה בתל אביב לתחנה
האחרונה הוא רבע שעה.
 

zahipan10

New member
יותר תחנות=שירות יותר טוב

כן, והזמן בין התחנה הראשונה בתל אביב לתחנה
האחרונה הוא רבע שעה.
יותר תחנות=שירות יותר טוב
תחשוב על תושבי רמות ונחל עשן שרוצים לקחת רכבת, הם צריכים לנסוע דרומה כדי להגיע צפונה. מדובר על עשרות אלפי תושבים.
 

בועז ל

New member


עניין זמני בלבד
עד שיואילו להשתמש בתשתית ובציוד מתאימים.
 

Ofekalef1

New member
כמה זמן נסיעה אתה צופה בין ת"א ההגנה לאוניברס


ולא פחות חשוב, הציוד.
כמה זמן נסיעה אתה צופה בין ת"א ההגנה לאוניברס
יטה? ובכמה זמן תחנה נוספת בכניסה לב"ש עשויה להאריך את זמן הנסיעה?
 

Rubim88

New member
בהשוואה לקטעים דומים במערכות

כמה זמן נסיעה אתה צופה בין ת"א ההגנה לאוניברס
יטה? ובכמה זמן תחנה נוספת בכניסה לב"ש עשויה להאריך את זמן הנסיעה?
בהשוואה לקטעים דומים במערכות
פרבריות, 6-8 דקות - אבל זה מחייב גם תנאים זהים.
לגבי ב"ש, כמו שכבר נרשם מדובר בעניין של בין דקה ל2 בעידן החשמול - בכל אופן מדובר ביחס לזמן הנסיעה(שצריך להתקצר גם הוא) התוספת קטנה מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה