שר התחבורה על תחנת כפר מנחם:

מצב
הנושא נעול.
שר התחבורה על תחנת כפר מנחם:

שר התחבורה על תחנת כפר מנחם:
שר התחבורה אומר כעת בתוכנית הכל דיבורים ברשת ב' שתוך 6 חודשים יחודשו העבודות להשלמת תחנת הרכבת כפר מנחם.
עוד דוגמה להחלטות המתקבלות רק בעקבות לחץ ציבורי סקטוריאלי.
כדאי לבאר שבעים כבר כעת להפעיל מכבש לחצים להפעלת רכבות מהירות בין באר שבע לתל אביב במהלך כל היום.
רק כך משיגים את מה שצריך.
 

easylivin

New member


שר התחבורה על תחנת כפר מנחם:
שר התחבורה אומר כעת בתוכנית הכל דיבורים ברשת ב' שתוך 6 חודשים יחודשו העבודות להשלמת תחנת הרכבת כפר מנחם.
עוד דוגמה להחלטות המתקבלות רק בעקבות לחץ ציבורי סקטוריאלי.
כדאי לבאר שבעים כבר כעת להפעיל מכבש לחצים להפעלת רכבות מהירות בין באר שבע לתל אביב במהלך כל היום.
רק כך משיגים את מה שצריך.
 

Ofekalef1

New member
איך אפשר להפעיל לחץ כזה?

שר התחבורה על תחנת כפר מנחם:
שר התחבורה אומר כעת בתוכנית הכל דיבורים ברשת ב' שתוך 6 חודשים יחודשו העבודות להשלמת תחנת הרכבת כפר מנחם.
עוד דוגמה להחלטות המתקבלות רק בעקבות לחץ ציבורי סקטוריאלי.
כדאי לבאר שבעים כבר כעת להפעיל מכבש לחצים להפעלת רכבות מהירות בין באר שבע לתל אביב במהלך כל היום.
רק כך משיגים את מה שצריך.
איך אפשר להפעיל לחץ כזה?
 
בדיוק באותו אופן בו הופעלו הלחצים לחידוש

איך אפשר להפעיל לחץ כזה?
בדיוק באותו אופן בו הופעלו הלחצים לחידוש
בניית תחנת כפר מנחם ולהארכת הטבת נסיעות החינם לתושבי שדרות והאזור (ויש דוגמאות נוספות רבות בתחום התחבורה).
התארגנות קבוצתית, גיוס ראשי רשויות מוניציפליות רלוונטים למאבק, גיוס חברי כנסת והפעלת לחץ על שר התחבורה.
ובהקשר של הרכבות מ/ל באר שבע אפשר להשתמש גם בתחנת כפר מנחם כטיעון לחשיבות ודחיפות המאבק.
בשני השלבים הראשונים: התארגנות קבוצתית וגיוס ראש עיריית באר שבע למאבק. ההמשך כבר יבוא באינרציה.
כך זה עובד במדינת ישראל.
השלב הקשה זה שלב ההתארגנות הקבוצתית אבל לא נראה לי שבמקרה של הרכבת לבאר שבע זה יהיה קשה.
 

Ofekalef1

New member
התארגנות קבוצתית - איך?

בדיוק באותו אופן בו הופעלו הלחצים לחידוש
בניית תחנת כפר מנחם ולהארכת הטבת נסיעות החינם לתושבי שדרות והאזור (ויש דוגמאות נוספות רבות בתחום התחבורה).
התארגנות קבוצתית, גיוס ראשי רשויות מוניציפליות רלוונטים למאבק, גיוס חברי כנסת והפעלת לחץ על שר התחבורה.
ובהקשר של הרכבות מ/ל באר שבע אפשר להשתמש גם בתחנת כפר מנחם כטיעון לחשיבות ודחיפות המאבק.
בשני השלבים הראשונים: התארגנות קבוצתית וגיוס ראש עיריית באר שבע למאבק. ההמשך כבר יבוא באינרציה.
כך זה עובד במדינת ישראל.
השלב הקשה זה שלב ההתארגנות הקבוצתית אבל לא נראה לי שבמקרה של הרכבת לבאר שבע זה יהיה קשה.
התארגנות קבוצתית - איך?
עצומה באתר "עצומה" או שיש דרך יותר מהימנה?
 
בוא אתן לך רעיון:

התארגנות קבוצתית - איך?
עצומה באתר "עצומה" או שיש דרך יותר מהימנה?
בוא אתן לך רעיון:
ראיתי בדף הפייסבוק של מז"ח שדרות - המרכז לזכויות חברתיות בשדרות שהם פעילים גם באופקים ועזרו להקים מז"ח גם שם.
תכתוב בדף הפייסבוק של מז"ח שדרות שאתה מעוניין להקים התארגנות דומה בבאר שבע ותבקש מהם המלצות כיצד לעשות זאת.
אולי הם יירתמו לעזור.
 

בועז ל

New member
זוהי חזרה על הודעה ישנה מלפני מס' חודשים.

שר התחבורה על תחנת כפר מנחם:
שר התחבורה אומר כעת בתוכנית הכל דיבורים ברשת ב' שתוך 6 חודשים יחודשו העבודות להשלמת תחנת הרכבת כפר מנחם.
עוד דוגמה להחלטות המתקבלות רק בעקבות לחץ ציבורי סקטוריאלי.
כדאי לבאר שבעים כבר כעת להפעיל מכבש לחצים להפעלת רכבות מהירות בין באר שבע לתל אביב במהלך כל היום.
רק כך משיגים את מה שצריך.
זוהי חזרה על הודעה ישנה מלפני מס' חודשים.
וכדאי לציין שהלחץ הציבורי שהופעל כוון בעיקר כלפי האוצר ולאו דווקא כלפי משרד התחבורה.
 

RedBishop

New member
מדובר בהודעה חדשה ועדכנית

זוהי חזרה על הודעה ישנה מלפני מס' חודשים.
וכדאי לציין שהלחץ הציבורי שהופעל כוון בעיקר כלפי האוצר ולאו דווקא כלפי משרד התחבורה.
מדובר בהודעה חדשה ועדכנית
היום אושרר, לאחר החלטה בשבוע שעבר, החלטה להמשך הקמתה של התחנה.
זאת לאחר שגם האוצר, לאחר בדיקה קפדנית של כדאיות התחנה, הסיר את התנגדותו.
על האישור חתומים כול הגופים הרלווטים.

אני חושב שמדובר בחדשות מעולות מבחינת התחבורה להסעת המונים בישראל, אבל אני מבין שאני לא בקונצנזוס.

לגבי לחץ, העובדה שקבוצה גדולה של אזרחים פעלו בזמנם החופשי כדי לנסות ולקדם את סיום בניית התחנה (והצליחו) הוא עוד סימן לכך שמדובר בתחנה בעלת פוטנציאל משמעותי.

מצורף קישור לכתבה שמעדכנת בנושא.
 
אם תמשיך להיות רכבת אחת בשעה ברוב שעות היום

מדובר בהודעה חדשה ועדכנית
היום אושרר, לאחר החלטה בשבוע שעבר, החלטה להמשך הקמתה של התחנה.
זאת לאחר שגם האוצר, לאחר בדיקה קפדנית של כדאיות התחנה, הסיר את התנגדותו.
על האישור חתומים כול הגופים הרלווטים.

אני חושב שמדובר בחדשות מעולות מבחינת התחבורה להסעת המונים בישראל, אבל אני מבין שאני לא בקונצנזוס.

לגבי לחץ, העובדה שקבוצה גדולה של אזרחים פעלו בזמנם החופשי כדי לנסות ולקדם את סיום בניית התחנה (והצליחו) הוא עוד סימן לכך שמדובר בתחנה בעלת פוטנציאל משמעותי.

מצורף קישור לכתבה שמעדכנת בנושא.
אם תמשיך להיות רכבת אחת בשעה ברוב שעות היום
בין באר שבע לתל אביב והרכבות הללו יעצרו בנוסף לקרית גת, רמלה ולוד גם בכפר מנחם - אלה יהיו חדשות קצת פחות "מעולות" מבחינת התחבורה להסעת המונים בישראל.
קו באר שבע - תל אביב במתכונתו הנוכחית כבר הגיע למצב שכל תחנה נוספת, ללא תוספת רכבות מהירות בקו, תפגע בשירות הרכבתי בין באר שבע לתל אביב.
ולכן פתיחת תחנת כפר מנחם צריכה להיות מותנית בהגברת השירות המהיר בין באר שבע לתל אביב.
וזאת ללא קשר לשאלה האם תחנת כפר מנחם אכן נחוצה או לא.
 

Ofekalef1

New member
שכחת את להבים...

אם תמשיך להיות רכבת אחת בשעה ברוב שעות היום
בין באר שבע לתל אביב והרכבות הללו יעצרו בנוסף לקרית גת, רמלה ולוד גם בכפר מנחם - אלה יהיו חדשות קצת פחות "מעולות" מבחינת התחבורה להסעת המונים בישראל.
קו באר שבע - תל אביב במתכונתו הנוכחית כבר הגיע למצב שכל תחנה נוספת, ללא תוספת רכבות מהירות בקו, תפגע בשירות הרכבתי בין באר שבע לתל אביב.
ולכן פתיחת תחנת כפר מנחם צריכה להיות מותנית בהגברת השירות המהיר בין באר שבע לתל אביב.
וזאת ללא קשר לשאלה האם תחנת כפר מנחם אכן נחוצה או לא.
שכחת את להבים...
 

בועז ל

New member
הגדלת תדירות הרכבות והקצאת רכבת ישירה

אם תמשיך להיות רכבת אחת בשעה ברוב שעות היום
בין באר שבע לתל אביב והרכבות הללו יעצרו בנוסף לקרית גת, רמלה ולוד גם בכפר מנחם - אלה יהיו חדשות קצת פחות "מעולות" מבחינת התחבורה להסעת המונים בישראל.
קו באר שבע - תל אביב במתכונתו הנוכחית כבר הגיע למצב שכל תחנה נוספת, ללא תוספת רכבות מהירות בקו, תפגע בשירות הרכבתי בין באר שבע לתל אביב.
ולכן פתיחת תחנת כפר מנחם צריכה להיות מותנית בהגברת השירות המהיר בין באר שבע לתל אביב.
וזאת ללא קשר לשאלה האם תחנת כפר מנחם אכן נחוצה או לא.
הגדלת תדירות הרכבות והקצאת רכבת ישירה
(ישירה "על אמת"), לפחות אחת בשעה, הן העניינים החשובים והנדרשים בקו. הקמת התחנה לכשעצמה אינה מהווה בעיה ואני כלל לא נרעש נוכח האפשרות שהתחנה אכן תקום. כמו"כ, בהחלט יתכן שהצהרת השר תתתקיים כלשונה, אך לא מן הנמנע שהתסריט יכול להשתנות: באוצר כבר מודעים לתחנת מזכרת בתיה העתידית, ואם זו תעמוד בו-זמנית על הפרק תיתכנה "הפתעות".
 
לדעתי אין צורך ברכבת ישירה בשעות השפל

הגדלת תדירות הרכבות והקצאת רכבת ישירה
(ישירה "על אמת"), לפחות אחת בשעה, הן העניינים החשובים והנדרשים בקו. הקמת התחנה לכשעצמה אינה מהווה בעיה ואני כלל לא נרעש נוכח האפשרות שהתחנה אכן תקום. כמו"כ, בהחלט יתכן שהצהרת השר תתתקיים כלשונה, אך לא מן הנמנע שהתסריט יכול להשתנות: באוצר כבר מודעים לתחנת מזכרת בתיה העתידית, ואם זו תעמוד בו-זמנית על הפרק תיתכנה "הפתעות".
לדעתי אין צורך ברכבת ישירה בשעות השפל
גם בין חיפה לת"א אין רכבת ישירה בשעות השפל.
בשעות השיא צריכות להיות 3 רכבות:
1. ישירה
2. עוצרת רק בקרית גת
3. עוצרת בכל התחנות כמו היום + תחנות חדשות כמו כפר מנחם

בשעות השפל:
1. עוצרת רק בקרית גת
2. כמו 3 למעלה

את נתב"ג עדיף לשלב בקו של הראשונים (ואת גני אביב להעביר לרכבות אשקלון - נתניה ו/או רחובות - בנימינה).
 

נוסע23

New member
גם זה וגם זה יהיו שיפור

לדעתי אין צורך ברכבת ישירה בשעות השפל
גם בין חיפה לת"א אין רכבת ישירה בשעות השפל.
בשעות השיא צריכות להיות 3 רכבות:
1. ישירה
2. עוצרת רק בקרית גת
3. עוצרת בכל התחנות כמו היום + תחנות חדשות כמו כפר מנחם

בשעות השפל:
1. עוצרת רק בקרית גת
2. כמו 3 למעלה

את נתב"ג עדיף לשלב בקו של הראשונים (ואת גני אביב להעביר לרכבות אשקלון - נתניה ו/או רחובות - בנימינה).
גם זה וגם זה יהיו שיפור
החשש הוא שבסוף יצא שעוד שנתיים-שלוש הרכבת תתפאר בכך שיש שתי רכבות בשעה לבאר שבע:
אחת דרך נתב"ג, לוד, רמלה, כפר מנחם, קריית גת ולהבים-רהט, ואחת דרך אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות ואופקים.
אמנם כל נסיעה כזו תארך שעה וחצי, אבל למה להיות קטנוניים...
 

olli3

New member
מנהל
בועז, 370 ו380 חזרו להתמלא להם בחצי השנה

הגדלת תדירות הרכבות והקצאת רכבת ישירה
(ישירה "על אמת"), לפחות אחת בשעה, הן העניינים החשובים והנדרשים בקו. הקמת התחנה לכשעצמה אינה מהווה בעיה ואני כלל לא נרעש נוכח האפשרות שהתחנה אכן תקום. כמו"כ, בהחלט יתכן שהצהרת השר תתתקיים כלשונה, אך לא מן הנמנע שהתסריט יכול להשתנות: באוצר כבר מודעים לתחנת מזכרת בתיה העתידית, ואם זו תעמוד בו-זמנית על הפרק תיתכנה "הפתעות".
בועז, 370 ו380 חזרו להתמלא להם בחצי השנה
האחרונות.

כשהרכבת עוד הייתה מהירה יותר, רבים נטשו את 370 ו380 ועברו לרכבת. אבל מלפני חצי שנה, עם הארכת זמן הנסיעה, כבר לא מעט חזרו לאוטובוס.

הרכבת לא נותנת מענה טוב בקו באר שבע - תל אביב. רכבת ישירה פעם בשעה זה לא מספיק.
 
בניגוד אליך רוב הנוסעים מעדיפים רכבת על אוטוב

בועז, 370 ו380 חזרו להתמלא להם בחצי השנה
האחרונות.

כשהרכבת עוד הייתה מהירה יותר, רבים נטשו את 370 ו380 ועברו לרכבת. אבל מלפני חצי שנה, עם הארכת זמן הנסיעה, כבר לא מעט חזרו לאוטובוס.

הרכבת לא נותנת מענה טוב בקו באר שבע - תל אביב. רכבת ישירה פעם בשעה זה לא מספיק.
בניגוד אליך רוב הנוסעים מעדיפים רכבת על אוטוב
על פי מספר הנוסעים נראה שחל גידול במספר הנוסעים גם ברכבת וגם באוטובוס. לא חושב שרבים עברו מהרכבת לאוטובוס.
הנסיעה ברכבת נוחה יותר ואמינה יותר מבחינת זמנים ושווה לנסוע בה גם במחיר יותר גבוה, או זמן מעט יותר ארוך.
רק למעטים יותר נוח לנסוע באוטובוס מטלטל מאשר ברכבת.
 

Ofekalef1

New member
ובכל זאת כנראה שהעובדה שמציין מיכאל

בניגוד אליך רוב הנוסעים מעדיפים רכבת על אוטוב
על פי מספר הנוסעים נראה שחל גידול במספר הנוסעים גם ברכבת וגם באוטובוס. לא חושב שרבים עברו מהרכבת לאוטובוס.
הנסיעה ברכבת נוחה יותר ואמינה יותר מבחינת זמנים ושווה לנסוע בה גם במחיר יותר גבוה, או זמן מעט יותר ארוך.
רק למעטים יותר נוח לנסוע באוטובוס מטלטל מאשר ברכבת.
ובכל זאת כנראה שהעובדה שמציין מיכאל
מראה שזמן הנסיעה יכול להשפיע על מגמה.
וכמובן שגם התדירות משפיעה - אם הייתה רכבת כל זמן יותר נורמלי משעה, אז פספוס רכבת לא היה בהכרח גורם לנסות לתפוס אוטובוס.
 
בוודאי שלא יחכו שעה לרכבת אם יש חלופה.

ובכל זאת כנראה שהעובדה שמציין מיכאל
מראה שזמן הנסיעה יכול להשפיע על מגמה.
וכמובן שגם התדירות משפיעה - אם הייתה רכבת כל זמן יותר נורמלי משעה, אז פספוס רכבת לא היה בהכרח גורם לנסות לתפוס אוטובוס.
בוודאי שלא יחכו שעה לרכבת אם יש חלופה.
עדיין רבים לא יסעו מיוזמתם באוטובוס אם יש רכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה