שר הבריאות מייצג (שוב) את העמדה ההגיונית והשפויה

דיברגנט חדש

Well-known member
אם הם היו מקפידים על ההנחיות, אף אחד לא היה אומר כלום

אין כל הבדל בין זה לאירוע חתונה.
 
מפת ההתפרצות בתל אביב: יפו והזרים בדרום העיר

[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5746381,00.html[/URL] " 51 תלמידים אובחנו עם קורונה בתל אביב מאז שמוסדות החינוך בה חזרו לפעול. הרוב המוחלט של הנדבקים הם ילדי זרים מדרום העיר או ערבים תושבי יפו ‑ שם נרשמה התפרצות חריגה בבית ספר יסודי. כוח אדם דל מטפל בחקירות אפידמיולוגיות בקרב קהילת מהגרי העבודה התפשטות הקורונה בתל אביב מתמקדת בדרום העיר: למעט תלמיד אחד, כל התלמידים שנדבקו הם מקהילת מבקשי המקלט ומהגרי העבודה או ערבים מיפו. כך עולה מנתוני התחלואה במערכת החינוך בעיר שפרסם משרד החינוך. אף שעיריית תל אביב-יפו ערכה סקר מדגמי בקרב כ-2,000 תלמידים בעיר, כל התלמידים החיוביים משתייכים לקבוצות האלה, למעט תלמיד ממוסד חינוכי חרדי. נכון לאתמול (יום ד'), בתל אביב-יפו נדבקו 51 תלמידים ו-12 עובדי הוראה. "אנחנו רואים שתי קבוצות שבהן תחלואה מוגברת", אומרת שירלי רימון-ברכה, ראש מינהל החינוך בעיר. "תלמידים של מבקשי מקלט ומהגרי העבודה ותלמידים תושבי יפו. לא הייתה אף הדבקה מחוץ לשתי הקבוצות הללו. כרגע בכל בדיקות הסקר האחרות שעשינו בקרב צוותי החינוך מיתר בתי הספר הממלכתיים לא איתרנו ולו הדבקה אחת. יש לציין שעיקר ההדבקות נעשו באירועים גדולים: ניחום אבלים ביפו, למשל, היה אירוע מהסוג הזה". עוד אמרה כי "היות שמדובר בקבוצות מאוד ספציפיות, אני מניחה שיש קשר לאופן המגורים, לחיי הקהילה ולהרגלים החברתיים של הקבוצות הללו". אחד הנתונים החריגים ביותר הוא ריבוי מקרי ההדבקה בבית הספר היסודי אג'יאל ביפו. נכון לאתמול, לא פחות מ-22 תלמידים במוסד הזה אובחנו עם הנגיף. בבית הספר, שנסגר ביום חמישי שעבר, נדבקו גם שש מורות ועוד שני עובדים. אחד האתגרים המשמעותיים בהתמודדות עם התפשטות הנגיף בקהילה הזרה הוא כוח אדם מצומצם במיוחד שמבצע בדיקות אפידמיולוגיות – צעד משמעותי בקטיעת שרשרת ההדבקה. לפני כשבוע אמרה בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת ראש חטיבת ביטחון פנים ועורף במל"ל, טליה לנקרי, כי יש רק חוקר אחד או שניים שאחראים על ביצוע חקירות אפידמיולוגיות בקרב קהילת הזרים בדרום תל אביב. "אין לנו מספיק כוח אדם שעוסק בנושא כפי שיש באוכלוסיות אחרות", אמרה לנקרי. "בתל אביב יש לנו אחד-שניים שעוסקים בזה". היא מספרת כי "העירייה מממנת מגשר דובר השפה התיגרינית כדי שיסייע בחקירות האפידמיולוגיות, שעושה את הטלפונים לכל המשפחות והסביבה כדי להבין מי עוד עלול להידבק". צעד נוסף של העירייה שמטרתו להגביר את המודעות בקרב ילדי שתי הקבוצות הללו הוא הצגה ייעודית. "ערכנו פעילות הסברה בקרב האוכלוסייה המבוגרת ועכשיו אנחנו עובדים גם על פעילות הסברתית לילדים בתיגרינית ובערבית", מספרת רימון-ברכה. "אנחנו מזהים חשש עצום בקהילה הזרה ובקרב ההורים. הילדים לא הגיעו לבתי הספר, וההורים מאוד חששו לשלוח אותם כשמערכת החינוך חזרה לשגרה. זו קהילה ממושמעת שנענית להנחיות. כרגע תשומת הלב שלנו ממוקדת בעיקר בקרב שתי הקבוצות הללו "
 

דיברגנט חדש

Well-known member
רגע, ערבי יפו הם לא תושבי ת"א יפו?

נניח שאת העובדים הזרים אשים בצד, אך ערבי יפו? &nbsp כאשר זה היה אצל החרדים, אתה היית הראשון לצעוק, אז למה כאשר מדובר בערבים, אתה מתנהר מאחריות? להזכירך, בעבר התגאת שאצל הערבים אין כמעט קורונה.
 
ברור שהם כן, אבל האם אתה התכוונת אליהם כשכתבת עושים דווקא

ומזלזלים בהנחיות? התכוונת אליהם או אל "הסמולנים" במועדונים, בחופי הים וברחובות מרכז תל אביב? אם התכוונת אליהם - בסדר. אם לא - אז הנתונים לא ממש מסתדרים למה שרצית להראות. האם אתה מתנצל כלפי "הסמולנים" ב"תל הביב"?
 
אני לא צעקתי כאשר זה היה אצל החרדים, אני התייחסתי לחרדים

בתגובה להיטפלות שלך ל"סמולנים", לדגלים השחורים ולרמאדן. השאלה האם יש לך התנצלות בקשר להאשמות השווא שלך כלפי "הסמולנים" ב"תל הביב"?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אולי אתה לא צעקת, אך אלו מהגוש שלך כן צעקו

כן, אני יודע שאתה אחראי על עצמך ולא על אחרים.
 
"זה הכל בגלל התל אביבים שזלזלו בהנחיות ועשו דווקא"...

ערביי יפו הם תל אביבים? הם התל אביבים שהתכוונת אליהם?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא, הם לא, אך אלו שהתכוונתי אליהם משמשים להם דוגמה שלילית

אם להם מותר, אז למה לאלו יהיה אסור?
 
התחלת עם התירוצים...

אולי אלה שהתכוונת אליהם למדו מאלה שצפצפו על ההנחיות לפניהם. אם עוסקים בדוגמאות שליליות. כבר בפסח היו דוגמאות שליליות כאלה...
 
איזה רוב ואיזה מיעוט? מי הרוב ומי המיעוט?

אתה טוען ש"סמולני תל הביב" הם הרוב? ההגיון שלי הוא שקודם כל מנהיגים צריכים לשמש דוגמה ולקיים את ההנחיות שהם מנחיתים על אזרחי המדינה. מנהיגים שגם מתיימרים לייצג את הרוב במדינה...
 
באמת? הם הרוב? זה באמת בא לידי ביטוי בבחירות, בסקרים...

אם הם הרוב איך הם "סמולנים"? פרדוקס...
 
הבנתי...לליקחת דוגמה יש גבולות גיאוגרפיים ומוניציפליים

ביפו לוקחים דוגמה מתל אביב אבל לא לוקחים למשל דוגמה מבני ברק או מרחוב בלפור בירושלים...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ברור, לוקחים ממה שנמצא מתחת לאף

אל תשכח שיפו שייכת לת"א ולא סתם העיר נקראת ת"א - יפו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא רק בארץ -

הונגריה: בוטל החוק שהעניק סמכויות מיוחדות לממשלה בשל משבר הקורונה
 
למעלה